Jumz 6 kL. või siiski AL
#1

Tere ka siinse foorumi rahvale. Kuna siin palju traktoritest juttu ja teemasid, siis hakkaks ka siia tasapisi ühe jumz 6kl ümber ehituse kulgemist kajastama. Ehk foorumlased aitavad ka hüva nõuga.Wink

Tegemist siis vanema 82a jumz 6KL-iga. oli sünnipäraselt ekskavaator. kuna aga aastad olid oma töö teinud ja mast oli mitmeid kordi murdunud, siis jäi see vaid papsil tööjuures talvel lume lükkamiseks, kuni otsustati mtz 82-le lume sahk soetada. jumz jäi seisma ja lõpuks ähvardas seda traktorit metalli kokkuost, kuniks papsil masin ära päästa õnnestus ja omele koju ostis. nüüd on mitu aastat peaaegu seisnud. suviti sai mõned korrad käima pandud ja mõni väiksem töö tehtud. Kuna paps enam töö traktoriga koduseid toimetusi teha ei saa siis suutsin ta lõpuks pehmeks rääkida, et traktorile uuesti elu sisse puhuda. Vaja nüüd traktor ekskavaatori jäänusest vabastada ja sooloks ümber ehitada. Praegu kaalub see nagu tank ja läheb maa sisse nii, et mühiseb.

Nüüd siis on see koht, kui mõni sellise ettevõtmise läbi teinud kaasfoorumlane oskaks kaasa rääkida ja nõu anda, mida ja kuidas keegi teinud on.
Kui ülearune metall on eemaldatud siis oleks kindlasti vaja jõuvõtu võll paigaldada ja siduriga on kah midagi lahti, kuigi uus ketas sees. Vanemad traktori mehed on rääkinud et jõuvõtu võlli paigaldamiseks on vaja traktor pooleks võtta?Rolleyes
[Pilt: dsc01919u.th.jpg] [Pilt: dsc01915o.th.jpg]
[Pilt: dsc01916fo.th.jpg][Pilt: dsc01914ev.th.jpg]
Vasta
#2

kabiin tuleb mu arvates maha võtta siis saab taga silla kaane lahti. Kui jõuvõtu võll on käigukasti alumise võlliga ühes tükis siis tuleb ka pooleks võtta ja vahetada, muidu poleks vist vaja.
Vasta
#3

Pooleks tuleb võtta kohe kindlasti, jõuvõtuvõllile vaja ka sidur paigaldada. Rääkimata sellest, et käigukastis võll puudu + tagumine ots ning väljavõte.. Enda soolol sammuti jjv pole ning ei hakka ka paigaldama.

Põhjaalused pööramise silidrid, masti samba jms või vanametalli hinnaga ära osta, kui üle peaks jääma. Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

olen muidu varem suure kabiiniga ekskavaatorit remontinud ja poolekski võtnud. siduriketta vahetus oli. aga sellel oli juba 2 ketast sees olemas. soolokat olen kah pooleks võtnud. aga olin nii noor siis ja ei osanud neid asju niukse pilguga vaadata. Põhja all silindreid pole juba ammu enam. Need võeti seal firmas, kust see pärit on juba ammu alt ära. kui ma ei eksi siis samal ajal kui nool maha tuli. see oli ketiga. eks näis mis saab. metalli kindlasti asju saata ei plaani. vahel ajab ennastki närvi, kui midagi otsid ja siis avastad, et keegi tropp on metalli saatnud.

Võin papsi pinnida, äkki on tal omal need kuhugi ära pandud. käpad on alles. need sai alles hiljuti eemaldatud. Kuna traktor nagu tank on ja maa sisse kipub minema, siis paps kasutas käppasid, et maakera seest välja saaks. tagumik maast lahti ja midad rataste alla.

Siduriga sellel kah jama jah. enne ostmist vahetati sellel sidur ära, aga praegu on selline jama, et pedaal ei tule ülesse tagasi kui alla on muljutud. sidur hakkab libisema, nagu oleks automaat kast ja jalaga pedaali ülesse tõmmateskaob libisemine ja hakkab vedama.
Kas võib olla, et siduri kahvli võllil puksid kuivad? Bellakal oli kah sidur raske, kui võlli puksid kuivad ja kinni olid.

Muide selle masti kohta veel niipalju, et see on siiani küljes seetöttu, et alumise raami küljes käru vedamiseks seekel. Sellepärast on ka mast ja raamid eemaldamatta, muidu ei saa paps käru vedada. Kui nüüd sellele mastile soovijaid on, siis eelistaks vahetada rippsüsteemi detailide või kogu süsteemi vastu. Hetkel olemas vaid rippsüsteemi tõstev silinder.
väike pildike ka mooori birkast.

[Pilt: dsc01920wn.th.jpg]
Vasta
#5

Päris huvitav soolo projekt. Jõuvõtu võlli on siis vaja kui tahad niita või mõnda heinapressi taha haakesse panna. Või ka puulõhkujat, purustit.


Vasta
#6

mõte oli kartulirootori ringi ajamiseks. Käsitsi ei jõua enam neid kookida ja vähe sõõtis põldu niita. Papsil kamõned lambad kes talveks heina vajavad.Big Grin
Vasta
#7

Tervitusi ka siitpoolt lõpuks, kuna suvi on läbi ja suviläbi kiire olnud, siis pole siiani selle projektiga tegeleda jõudnud.
Täna siis lõpuks sain ennast kokku ja asja käsile võttes masina jälle üle 2 pika aasta käima.
Tõsi, 2 aastat seisis ilma piiksugu tegematta. Kuna kostna ots sirgeks lõigatud, siis kartsin küll,
et mootor kinni korstnast sadanud vee tõttu, aga ei.
Käivitusmootori bensu paak oli tühjalt seismise tõttu
seest hullult ära roostetanud ja tuli eemaldada. asemele sai ajutine paak leiutatud.
Käivitusmootor käivitus suht kohe aga jumzi oma mootor alles kolmandal katsel, mis pole ka väga paha tulemus.
vett sisse valades ilmnes, et akukasti serva alune ploki punn oli puudu ja vesi jooksis välja. punni ennast polnud kusagil.
papsilt aru pärides selle kohta vastas, et ärgu ma otsigu, et seal käis tal puu punn.Big Grin
kuna asja nii jätta ei tahtnud ja muud sinna panna polnud,siis keermestasin uuesti selle ava ja keerasin ühe
kabiinis vedelenud süüteküünla sinna auku.Big Grin

Kahjuks unustasin pilti teha ja kui see meelde tuli oli juba liiga pime. seega homme äkki midagi.

Siduri probleem on ka ikka päris tõsine. pedaal ise paaegu ülesse ei tulegi ja libiseb kõikide teiste käikudega peale esimese päris kõvasti.
seega tuleb ikka enne lume tulekut katsuda pooleks võtta. muidu jääb lumelükkamine ka seeaasta jälle ära.
muudkui oota millal valla traktor jõuabSad

Rippsüsteem on ka põhimõtteliselt leitud, vaja vaid teise eesti otsa järele minna, pidi mtz oma olema aga jumzi külge poogitud.
Kui kätte saan ju siis näeb.

üks huvitav tähelepanek veel.
nimelt mootori birkal seiseb tootmisaasta 1982.
Aga kabiini uksel ja armatuuril on 78aasta märgitud.
vanemad mehed väidavad, kes selle masinaga ennem pikalt kokku on puutunud, et nemad küll ei tea, et sellel oleks mootor vahetatud. tunnilugeja näitab ka 5522 tundi. huvitav mitmendal rigil see juba onCool
Vasta
#8

birka võis ka nt ainult armatuurlaua vahetusega muutuda Big Grin
Vasta
#9

Kas see mitte pole Jumz 6 AL kabiini järgi vaadades. Või siis KL on paigaldatud AL väike kabiin.Smile
Aga siis minu poolt EDU.Smile
Vasta
#10

vat selle kabiini vahetust ei oska kommenteerida. kuid armatuuri ja ukse birkal samad andmed. jube jänt jah. parempoolne uks tundub ka kuidagi natuke teise tegumoega.Rolleyes
Vasta
#11

Jumz 6KL ja 1982 aasta väljalase ei klapi kokku.Tol ajal toodeti ikka AL-e
Üks pilt 1982 aasta Jumzist.Tehase number oli:252740.
   
1983 aasta birka selline.
   
1986 aastal siis KL ja puha Brešnevi nimelisest tehasestBig Grin
   

Võrdle neid tehasenumbreid oma traktori omaga ehk saab pildi selgemaks.
Vasta
#12

vat selle kohapealt olen nüüd küll võhik, et pean tunnistama. mis on vahet AL ja KL kabiinidel ?

see oli viimati papsi töö trktor, enne kui me selle omale saime. ta väitis et passis oli olnud KL
Vasta
#13

(29-10-2013, 23:56 PM)Tuningman Kirjutas:  vat selle kohapealt olen nüüd küll võhik, et pean tunnistama. mis on vahet AL ja KL kabiinidel ?

see oli viimati papsi töö trktor, enne kui me selle omale saime. ta väitis et passis oli olnud KL
Jumz 6 KL-i hakati tootma 1985 a.ja see suure kabiiniga.Hiljem lisandusid veel mudelid AKL/AKM.
http://www.land-tech.net/jumz6kl.htm
Vasta
#14

huh,ma ka teisest eesti otsast tagasi. rippüsteem olemas. pildid tulevd homme. tegemist tundub ikka olema mtz tükiga. masin oli ise 71a. jumz 6L.
ümar nina ja naljakas armatuur.

[Pilt: DSC_0043.jpg]
Vasta
#15

tegelt puudu on veel üks tükike rippsüsteemist. see silindri alumine kronsa. äkki kellelgi vedeleb selline detail nagu joonisel punasega tähistatud?

[Pilt: 5r2d.gif]
Vasta
#16

(31-10-2013, 11:03 AM)Tuningman Kirjutas:  tegelt puudu on veel üks tükike rippsüsteemist. see silindri alumine kronsa. äkki kellelgi vedeleb selline detail nagu joonisel punasega tähistatud?

Pakkuda ei ole aga detail on suht kergelt isetehtav, enda soolo jumzile ei leidnudki õiget asja sel hetkel ja ratsisin kiirelt uue tüki valmis.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

(31-10-2013, 13:31 PM)mlsluik Kirjutas:  Pakkuda ei ole aga detail on suht kergelt isetehtav, enda soolo jumzile ei leidnudki õiget asja sel hetkel ja ratsisin kiirelt uue tüki valmis.

Aga sheeri pildmaterjali oma osavast kätetööst.
Mõtlesin ise ka, et kui ei leia, siis ise valmis nikerdada, aga lihtsam oleks valmis tükki paika kruvidaWink
Vasta
#18

Käisin siis täna noaga traktori kallal. seda siis selles mõttes, et kraapisin birkad värvist puhtaks ja tulemus siis piltidelt näha.
seega võib siis ikkagi kindel olla, et masin siiski 6 AL.Smile

[Pilt: 39hr.jpg]

uksel aga selline kiri
[Pilt: h6dn.jpg]

[Pilt: cq1m.jpg]

ripakast ka lubatud klõpsud.
[Pilt: 0ext.jpg]

[Pilt: fmav.jpg]

[Pilt: vln7.jpg]
Vasta
#19

See rippsüsteem on sul MTZ-52 oma. Istub küll tagasilla külge kuid jõusilindri jaoks pead siis ise kronsa kabiini põrandale tegema. Olen sellist lahendust näinud. JUMZ-i võll on ühelepoole pikemalt välja toodud ja sinna käib jõusilindri õlakas külge, MTZ-l, nagu pildilt näha asub see aga keskel.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

tean kuidas originaal ripakas välja näeb. kui 13-16aastane olin siis papsil oli ühistus töö loomaks soolo jumz, millega sai isegi 3 aastat tema eest suveti ühistu loomadele põllule vett veetud ja muudki sel ajal kui paps veel 2 töökohapeal rabas.

Kahtlustasin isegi et see mis sain on 5o seeri mtz küljest.
Sil. tõstmiseks on mul juba lahendus välja mõeldud.
Hetkel jõuvõtu võlli siiski ei tule ja seega jääb tühi auk traktori peeesse silindri jaoks just sobivaksWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne