K: Automootori silindrite& v.võlli kaelte puhastamine roostest
#1

Tere.

Palun jagage kogemusi, kuidas olete puhastanud roostet silindrite sisepindadelt, väntvõlli kaeltelt. Sain mootori omanikuks, mis väidetavalt väga vähe sõitnud ning mingitel segastel asjaoludel lahti võetud ja nõnda kuurinurka seisma jäetud. V.Võll on mootori küljes ning pöörleb käega keerates. Samuti on üks kolb eemaldamata ning sil.seinad selles on puhtad.
Kuna vaja nii plokki kui ka v.võlli, siis peaks kuidagi tööpinnad puhtaks saama. Võimalusel püüaks remontmõõdu lihvimise& puurimist vältida, nii majanduslike kui ka võimalikult originaali taastamise põhjustel.

Kasutada keemilist puhastamist lõpliku remondivajamise määramiseks? Happevann? Rooste& värvi eemaldaja? Panna kusagile plastvanni ja proovida elektrolüüsi võimalusi? Kas keegi on soetanud spets.soodat selleks otstarbeks? Millisest poest? Millisest poest saaks soetada silindrite hoonimise abinõud ja hoonimise harjasid (sellised "pudeliharjad", milledel harjaste otsas kuulid) ? Sil.läbimõõt 93,95mm.

Tänud ette asjalike nõuannete eest,
Tanel
50kaks8119
Vasta
#2

Kaldun arvama, et vähemalt v.võlli puhul pole probleemiks mitte rooste, vaid roostest tekkinud ebatasasus, mis hakkaks tulevikus koostöös saaledega tavapärasest suuremat hõõrdumist ja sodi tekitama.
Seega ei ole keemiast lõplikku abi mitte, sest see mõjub ühtviisi nii roosteaukudele kui -muhkudele ja ei silu ega ühtlusta karvaseks oksüdeerunud pinda.

Ise olen teinud sellise lahtise pindmise roostega võlli vändakaeltele peene vesiliivapaberiga käsitsilihvi, ning pärast käisin nahast püksirihma ja lihvpastaga üle. No ja pärast järgnes õlikanalite läbipesemine ja -puhumine kah muidugi. Remontmõõtu kasutama ei pidanud, tööle ta läks ja vähemalt kohe kolisema ei hakanud.
Võrreldes eelmise vändaga, mis lihtsalt pooleks läks, oli igatahes parem Smile Kahjuks lahkus see masin silmapiirilit ja ei tea, kas sellise isetegevuse tulemus ka kestma jäi.

Samas puudub ka kogemus, kas see roostest tekitatud karvasus üldse on nii oluline probleem. Võibolla saab arvestada, et kui lahtine rooste on eemaldatud, siis saale lihvib tööolukorras pinna ise tasaseks...paar kiiremat õlivahetust pärast kokkuladumist ja voilaa - korras! Smile
Vasta
#3

Väga hea, et selline küsimus küsitud on. Laiendaks teemat: kuidas pannakse tööle nt iidamast-aadamast pärit mootorid, millel silindrid ammuilma roostes? - OK, silindri puurib üle, aga kuidas saab sinna kolvi, mis mõõdus oleks?

Kuidas pannakse tööle reduktorid-käigukastid, mille hammasrattad paksus roostes on?
Vasta
#4

Vajadusel tehakse suvaline kolb ja hammasratas nullist uus. See muidugi eeldab kas vastavaid finantse või vajaliku tarkvara ja riistvara tasuta kasutamise võimalust.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#5

Roostes käigukasti hammasrattad pole brobleem. Tuleb lihtsalt hammasrattad pöörlema saada ja tuli ahju teha......ehk sõitma hakata. Minu traktoril olid hammasrattad päris kõvasti roostetanud aga ega sellest ka midagi hullu polnud. Kõik toimib siiamaani.
Väntvõlli kaeltes pisikesed roostepesad ka suurt häda ei tee,kui kael on korralikult peene liivapaberiga üle käidud. Aukudesse satub tavaliselt õli ja see ei tee mitte paha. Aga kui väntvõlli kaelad juba kandilised,ei pääse uude mõõtu lihvimisest. Kõik sõltub ikka hetke seisukorrast ja mootori tüübist, peremehe rahakoti paksusest ja muudest väiksematest asjadest......Wink
Vasta
#6

Silindrite hoonimise praktikast võhiku tasemel:
Plaanin nn kättejuhtuvatest vahenditest koostada ühe VW õhkjahutusega nn 1600 mootori. Kolvi diameeter 86mm.
Head kirjadega "STD" ja "85,45" ning ""85,46" kolvid ja vist isegi rõngad (mida nn kulukaubana pole muidugi kahju ka uusi soetada) on kenasti olemas.
Silindritega päris nii lihtne ei ole - enamus on küll kulumisrandita (ja eeldatavalt siis ka mitte ellipsis), aga kõik on kas vähem või rohkem rebasekarva sisepinnaga. Paremate isendite tööpind jääb sõrmega nühkides visuaalselt roosteta ja selline, et sõrme all ebatasasusi ei näe ja silm puhkab vastu valgust vaadates. Suure tõenäosusega mitte päris iga külje pealt ehk siis mingile suunale jääb ilmselt mõnel silindril ming "äkk".

Maamehe mõistusega puhastan pinnad, soetan nt sellise käsihooni:
https://xn--triistamarket-imba.ee/hoonim...a-2-7.html
...ning asun hoonima (sh puhastus abrasiivist):
https://youtu.be/f7JuMGsyDAg

Kas on midagi, mida silmas pidada (sh hoonivalikul)?
Nt indikaatorkella mul ei ole ja ei plaani ka soetada ega külapealt laenata jne: vähemalt diletandina on loogika, et jätaks õige endale nn kättejuhtuvatest juppidest asja tehes lihtsa asja lihtsaks. Arusaama kummutamine või tegevuste täiendamine on samas teretulnud ehk siis eelistan õppida teiste (praktikute) vigadest Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne