Elektrijalgratas ehk eBike
#21

Kuulge elektrirattamehed kuidas valgustust teete? Eraldi akku pealt või pingemuunduriga suure aku pealt? Ma tellisin nimelt omale ühe sobiva väljanägemisega led- dünamolambi et seda siis läbi pingemuunduri kasutada (Valik lihtsalt suurem) aga proovides patareidega valgust ma sealt kätte ei saanud, samas tagatuli võttis "pildi ette". Kuna tootja ütleb et seal sees alaldi et kas see võib segada sealt alalisvoolu läbi lasta? Tagatules peaks ka alaldi olema ja see ei sega? Testriga pole nagu ma aru saan kah midagi kontrolida.
Vasta
#22

Sõbral on selline: http://www.ebay.com/itm/12W-LED-Head-Lig...89&vxp=mtr
Võib öelda, et see näitab ikka väga väga hästi.

Mul endal on: http://www.ebay.com/itm/E-Bike-Scooter-L...b6&vxp=mtr
Vasta
#23

Vot see on jah Eestis hea et keegi ei konttolli ega huvitu mis sa sinna külge keerad aga mul peab vastma paraku reeglitele 6v ja 3w nii et pean hakkama oma "spannungswandler" it kokku jootma Big Grin
Vasta
#24

(15-10-2014, 10:20 AM)raig0 Kirjutas:  Planetaarülekandega mootor on kergem ja madalatel kiirustel loomulikult effektiivsem. Saab hästi tõuse võtta. Samas kiirus jääb sinna max 32 km/h kanti ja seal sees on hammasrattad, mis mingi aeg ikka ära kuluvad.
Rummumootor on kõige lollikindlam mootor. Kuid raskem ja sellega saab kiirust ka arendada. 500w puhul läheb ikka ~42 km/h välja, 48V juures ~50 km/h. Oleneb siis ka veel kontrollerist ja akust vähekene.

Niisiis, tehtud-mõeldud.
Tuli 500W 36V otseveomootor esirattale, 12Ah Lipo aku pakiraamiga. Kontrolleril 5-astmeline "abistus", cruise-režiim jms
Sõidukogemus on sürreaalne  Big Grin
Max kiirus puhtalt elektri pealt u 35 km/h, range u 25km. Kasutades säästlikult 50-60km. Enam kui küll.
Ei tea, kas mingeid visiiriga jalgrattakiivreid ka on või peaks hokikiivrit vaatama? Vihm teeb prillid märjaks..... Täna õhtul pimedas ja vihmaga oli päris ebameeldiv olematu nähtavusega koju tulla....  Märg asfalt neelas rattatule valguse ka täielikult endasse ja palju ei puudunud ühe koerakusetaja allaajamisest. Sel polnud ei lampi ei helkurit ja kakerdas oma krantsiga enamvähem sõidutee keskel..... täitsa viimasel hetkel märkasin ja sain mööda põigata.
Vasta
#25

visiiriga on uvexil ja kaskil. need "linna" kiivrid aga teisi rattakiivreid mnt sõiduks on ka teistel. Prillikandjad samas väga neid ei kiida(uvex)
Vasta
#26

(29-10-2014, 22:33 PM)aeroplano Kirjutas:  ....  Märg asfalt neelas rattatule valguse ka täielikult endasse ja palju ei puudunud ühe koerakusetaja allaajamisest. 
On vägagi võimsaid jalgratta led-lampe, mille peale autojuhidki kaugtuled heaga ära lasevad.  Wink 
Ühtlasi tekkis mul küssa. Olen ka ise juba ammu mõtisklenud elektrijalgratta üle. Lugedes neid parameetreid tundub, et nii äkilist ma ei vajakski. Millist kooslust asjatundjad soovitavad, kui mulle piisaks tippkiirusest 20-25km/h ja läbisõidust ühe laadimisega 20km? Minu tavaline linnatiir on kusagil 10-15km kanti ja kihutamise east hakkan välja saama.  Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#27

(30-10-2014, 09:58 AM)Basilio Kirjutas:  
(29-10-2014, 22:33 PM)aeroplano Kirjutas:  ....  Märg asfalt neelas rattatule valguse ka täielikult endasse ja palju ei puudunud ühe koerakusetaja allaajamisest. 
On vägagi võimsaid jalgratta led-lampe, mille peale autojuhidki kaugtuled heaga ära lasevad.  Wink 
Ühtlasi tekkis mul küssa. Olen ka ise juba ammu mõtisklenud elektrijalgratta üle. Lugedes neid parameetreid tundub, et nii äkilist ma ei vajakski. Millist kooslust asjatundjad soovitavad, kui mulle piisaks tippkiirusest 20-25km/h ja läbisõidust ühe laadimisega 20km? Minu tavaline linnatiir on kusagil 10-15km kanti ja kihutamise east hakkan välja saama.  Smile

On muidugi. Kuid igal heal on ka vead. Võimas ja hea lamp on reeglina päris kallis ja nõuab oma akut v -pakki või sööb patareisid nagu sihvkasid. Või siis sõiduaku pealt tahab kah tüki haugata.
Ma uurisin päris pikalt erinevaid allikaid, enne kui 500W esimootori kasuks otsustasin. 250W on ikka armetult lahja ja need mis ma vaatasin, eeldasid pedaalianduri installi (mootor töötab ainult siis kui väntad). Mida ma aga ei tahtnud, kuna tahaks lihtsalt elektriga ka veereda. 1000W-1500W on kiire ja äkiline, kuid voolu tahab kah palju. Lisaks nõuab tagarattale installi, mis koos pakiraamiakuga viib koormuse tagarattale päris suureks. Teine asi, kuna mul on 8 hammakaga tagajooks, siis enamus (jällegi need, mis ma vaatasin) tagamootoreid on mõeldud 6-7 hammakaga jooksudele ehk installatsioon ei ole päris plug n play, vaid võib nõuda raami painutamist, viilimist, keevitust jms jama. Hammakapaki vahetus 7-seks eeldaks ka keti vahetust ja vahetajate vahetust jne, ühesõnaga janti liiga palju. Kõik on tehtav muidugi, aga milleks. Eriti veel, kuna algupärased ratta pulgad on kvaliteetkaup ja väga heas korras ja hästi töötavad.
Tippkiirus 35 ei keela ju ometi 20-25-ga kruisimast. Wattmeeter näitab tarbimist sel puhul ca 50-150W  ja akust jaguks (kõhutunde järgi, pole järgi veel proovinud) 30-40km.
Summana olen ülimalt rahul, bang for bucks on väga hea (kuigi ostsin kallimad-paremad jupid kui algselt mõtlesin). 
Vasta
#28

Millistest juppidest see toimiv komplekt koosneb? Kui võtta ette tavaline 28" rataste ja käikudega hübriid, siis kas sellele komplektile peaks midagi juurde ostma?

Kui tohib küsida, siis kust jupid ostetud on? Kui mõne konkreetse Ebay müüjaga on hea kogemus, siis oleks hea teada. Muidu läheb nende sortimise peale alati jube palju aega.
Vasta
#29

miks 1kW mootor esirattajaoks hea pole? Ise sõidan täitsa poetoodanguga, 48V LiPo aku, 250W mootor. Tippkiirus 25 juures, sest üle selle lülitatakse mootor tagant ära. Mootori aktiveerimiseks peab väntama. 
Vasta
#30

(30-10-2014, 11:17 AM)aeroplano Kirjutas:  Tippkiirus 35 ei keela ju ometi 20-25-ga kruisimast. Wattmeeter näitab tarbimist sel puhul ca 50-150W  ja akust jaguks (kõhutunde järgi, pole järgi veel proovinud) 30-40km.
Summana olen ülimalt rahul, bang for bucks on väga hea (kuigi ostsin kallimad-paremad jupid kui algselt mõtlesin). 

Olen lugenud http://www.zev.ee/foorum/?p=foorum    foorumit ja mul on jäänud selline tunne, et elektrijalgrattaga tegelemiseks peab olema esmalt IT-haridus ja siis hirmus aeg, et kogu selle jama häälestamise ja kontrollimisega tegeleda - aku purkide eraldi laadimine, temperatuuride mõõtmine , pidev kontrollerite mahapõlemine ja vahetamine , erinevate detailide ostmine jebaist või Ali-Baba käest jne. Kui tõsised need jamad on ja kas tasuks ka lihtinimesel elektrirattaga teleda? Milles seisneb Teie ratta hooldus, kui keeruline see on ja kuipalju aega selleks kulub? Kuipalju kogu komplekt maksis, kui oma tööd mitte arvestada?
Vasta
#31

Üks konkreetne kontrolleri mahapõletamine olla vene poiste käes toimunud nii, et kohapeal seistes keerati rutška põhja ja - põmaki! Asi eeldab hoo sisse väntamist. Võibolla mingid võimsamad lasevad ka kohapeal kaapsu. Katse tehti ikka mingi kõige odavamaga. Pakun et enamus mahapõletamisi toimub sedasi. Lisaks ehk ka kollaste mehikeste lohakas montaaž, ei viitsita võimsustransside ja radika vahele jahutuspastat panna või paigaldatakse transid õhuvahega.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#32

isetegijale on asjad kindlasti kõvasti odavamad, aga müüakse ka valmis produkte, mis teevad silmad ette ka suvalistele oprima ja classic jalgratastele oma sõidumugavuse ja väntamise kerguse suhtes. Ise sai mõned aastad tagasi ostetud jalgratas ecobike.ee pealt, aga praegu vaatan, et seda lehte ei eksisteerigi enam. Ratas on hea, rohkemat teadma ei pea, et kui aku on tühi, tuleb see tuppa laadima viia.

Kergsulam raam ja LiPo aku, sadula amort ja esikahvli amort. väga mugav on maanteed lasta sellise kooslusega ja kui aku ka veel veab - no parim tunne. Kui aku tühjaks saab,s iis töötab nagu tavaline ratas, vabajooks on parem kui mu 10a vana classic jalgrattal.

aga olen mõtteid mõlgutanud 500W kuni 1kW ratta suhtes, kahe lipo akuga. Selle saaks siis juba defineerida mopeediks, 45km/h kiirus ja kohustuslik registreerimine. aga linnas igapäeva asju on mugav ajada, kahe aku puhul võiks 100km saama sõita ühe laadimisega. Ja kui juba hullu panna, siis ette ja taha 500W mootorid, eraldi akud ja ainult sõida, kasvõi offroadi Smile
Vasta
#33

Tsitaat:
Tsitaat:Millistest juppidest see toimiv komplekt koosneb? Kui võtta ette tavaline 28" rataste ja käikudega hübriid, siis kas sellele komplektile peaks midagi juurde ostma?

[Pilt: e-velo.jpg]

[Pilt: lcd.jpg]

Otseveomootor 500W 36V koos 26" esijooksuga, pidurilingid andurite/lülititega, gaasihoob, LCD display ja "juhtimisnupp", kontroller, juhtmestik. Lisana aku koos tagatulega ja koos pakiraamiga 12Ah Lipo ja laadija. Kompletiks on ka pedaaliandur, kuid seda ei pea paigaldama, saab "välja progeda"-> paar nupuvajutust ainult.
Lisana võtsin veel "torque arm'id" 2tk, et väänet paremini üle kannaks ja kahvilt/kaelakausse ei lõhuks.

28" läheks kõik sama, ainult 28 tolli esijooksuga.

Tsitaat:miks 1kW mootor esirattajaoks hea pole? Ise sõidan täitsa poetoodanguga, 48V LiPo aku, 250W mootor. Tippkiirus 25 juures, sest üle selle lülitatakse mootor tagant ära. Mootori aktiveerimiseks peab väntama. 

Juba 500W väänutab teraskahvlit päris tuntavalt, kilovatine lõhuks selle üsna kiiresti ära. Poeversioonidel on jah 25km piiranga ja pedaaliandur. 500W on ette nähtud "offroad" kasutuseks ja sellised "turvapiirangud" puuduvad.

Tsitaat:Olen lugenud http://www.zev.ee/foorum/?p=foorum    foorumit ja mul on jäänud selline tunne, et elektrijalgrattaga tegelemiseks peab olema esmalt IT-haridus ja siis hirmus aeg, et kogu selle jama häälestamise ja kontrollimisega tegeleda - aku purkide eraldi laadimine, temperatuuride mõõtmine , pidev kontrollerite mahapõlemine ja vahetamine , erinevate detailide ostmine jebaist või Ali-Baba käest jne. Kui tõsised need jamad on ja kas tasuks ka lihtinimesel elektrirattaga teleda? Milles seisneb Teie ratta hooldus, kui keeruline see on ja kuipalju aega selleks kulub? 

Ilmselt detailidest kokkuehitamiseks peab olema elektroonikaga sina peal. Mina ei ole. Big Grin Seega minu ülesanne oli lihtviisiliselt pistikud ühendada kui füüsiliselt asjad rattale külge olid keeratud. Laadimine käib nagu mobiilil, juhe seina ja pistik akusse. 
Kui suudad oma rattal rehvi vahetada, siis suudad sellise komplekti kah paigaldada. Hooldada pole midagi rohkemat kui tavalisel rattal.

Tsitaat:aga olen mõtteid mõlgutanud 500W kuni 1kW ratta suhtes, kahe lipo akuga. Selle saaks siis juba defineerida mopeediks, 45km/h kiirus ja kohustuslik registreerimine. aga linnas igapäeva asju on mugav ajada, kahe aku puhul võiks 100km saama sõita ühe laadimisega. Ja kui juba hullu panna, siis ette ja taha 500W mootorid, eraldi akud ja ainult sõida, kasvõi offroadi [Pilt: smile.gif]

See registreerimise jura unustage palun eos ära ja ärge hakake ametnikke sellega ärritama. Mitte mingil juhul ega mingi valemiga sellist ise-ehitatud asja registrisse ei saa, ei pisi- ega pärismopeediks (ma vaikselt-anonüümselt uurisin juba) Parimal juhul satute mitmesuguste jõu-ametkondade esindajate teravdatud tähelepanu alla. Seega jätke oma rõõmud endale, kuniks lastakse. Küll varsti leitakse võimalus see ka ära keelata Big Grin
Offroadiks jooksumootoritega asi ei sobi, liiga suur vedrustamata mass ja ega see mootorile ka hästi mõju, kui kogu aeg kolakaid saab. Sel juhul tasuks juba kaaluda midagi sellist:
http://www.haibike.de/index.php?seite=pr...ation=3007
Vasta
#34

Täna on väga kuum teema liikuritele lisa kütuse paigutamine gaasi näol. Ka elektrijalgrattale oleks selline lisa päris hea lahendus. Kui ikka saab see särts otsa ja jalad ka väsinud... 


Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#35

Särtsuratas paigaldab keskjooksu mootoreid. Mina sealt tellisin ja nüüd mingi 500+ km seljataga ja ei kurda. Keskjooksu mootor sellepärast et saaks ratta "käigukasti" kasutada kuna maastik natuke mägine. 250w mootor veal ilusti eestis selle 25km/h ära ja ei tekita "spordilõhna" juurde Big Grin minul küll 350w varjant jällegi maapinna iseärasute tõttu valitud.
 Aga jalgratta tuli on 6v ja 3w ning need teised asjad ei ole avalikel teedel kasutamiseks mõeldud kuna pimestavad ka teisi rattureid kes ei näe siis midagi oma 3w halogeen lambiga. 

Arvele võtmisest on ka väike tählepanek et see et arvele ei saa ei tähenda et sellega sõita tohib ja kui sa oma 500w (või 1500W) rattaga mingi kõksu korraldad siis ei ole enam tegemist jalgrattaga kes on alati nõrgem osapool vaid registreerimata mopeediga(mis sest et registreerida ei saa) ja siis võib asi kurjaks minna. Kui paljudel on suunad, peeglid, õige kiiver? Mina olen enda jaoks asja kaalunud ja see risk on hetkel aksepteeritav( saan ka 500w "arvele") sest minul kaoks võimalus kasutada rattateid ja peaks hommiku 5km pimedas mnt-l sõitma.  
Vasta
#36

(01-11-2014, 02:08 AM)nootsii Kirjutas:  Arvele võtmisest on ka väike tählepanek et see et arvele ei saa ei tähenda et sellega sõita tohib ja kui sa oma 500w (või 1500W) rattaga mingi kõksu korraldad siis ei ole enam tegemist jalgrattaga kes on alati nõrgem osapool vaid registreerimata mopeediga(mis sest et registreerida ei saa) ja siis võib asi kurjaks minna. Kui paljudel on suunad, peeglid, õige kiiver? Mina olen enda jaoks asja kaalunud ja see risk on hetkel aksepteeritav( saan ka 500w "arvele") sest minul kaoks võimalus kasutada rattateid ja peaks hommiku 5km pimedas mnt-l sõitma.  

Tasub tutvuda pisimopeedi mõistega. Ehk kuni 1kW ja 25km/h ei vaja arvele võtmist, suunatulesid ega spets motokiivrit.
Rattateedel tohib sõita nii mopeedi kui pisimopeediga.
Vasta
#37

Kui paljudel on siis kiirus piiratud 25km/h tunnis? Nii kui läheb üle selle on tegemist mopeediga ja vajalik nr ja kindlustus? Kui juhtub avarii siis kohe pean autojuhina takistama ratta settimist ja politseid ootama ja kui ratas läheb üle 25km/h saan avarii sellise raketi kaela ajada Big Grin  Lihtsalt peab võimalustega arvestama ja sättima nii et ei saaks keegi turja karata ja võimalus avarii puhul sinu elektrijagrattast mopeed juriidiliselt on autojuhile igati kasulik. Rattateel vist autoga probleeme pole.

Autokoolis peale selle uue liikluseaduse vastuvõtmit räägiti et lubatud erinevuste protesent on eesti seaduses liiga suur ja see tuleb muuta ning ka see võib siis muutuda kuidas ja kes rattateel liikleb. Jalgrattal kohustus ja mopeedil(s-pedelecil) keeld. Eks euroopakomisjoon teeb trahvi ja siis eesti oma liigutvad ennast
Vasta
#38

Omaette huvitav teema on ju muidugi veel see, kuidas neid ratta rummumootoreid seal kaugel maal tehakse. Kuskil 5.10 peal tuleb huvitav koht. Tunne on küll subjektiivne, aga tundub siiski, et see meistrimees teeb oma tööd kiiremini, kui sarnaseks tarbeks ehitatud robotid.


Natuke olen veel jälginud lähemate idanaabrite tegemisi. Väidetavalt on nad leiutanud täiesti unikaalse elektrimootori, kahjuks ei ole kuskilt võtta ühtegi kindlat tõendusmaterjali ja testitud võrdlust, kas asi lõppkokkuvõttes on nii efektiivne, kui lubatakse. Eks seal epopöas korduvad need russidele nii omased "täiesti unikaalne" ja "maailmas analoogi ei ole" väited aga las ta olla, kui nad teistmoodi ei oska. Artikli kommides on muidugi veidi kainema pilguga vaatlejaid, kes asjaga ehk rohkem kursis, kui keskmine ekraanivaatleja, nende arvamus võib eeltoodust natuke erineda. Kuskil jutuubi kommides oli suisa väide, et kogu elektriasjandus üldse venelaste poolt välja mõeldud, sest Tesla oli ju pea-aegu venelane : )
Väike tõepõhi muidugi asjal all ka, sest kui nüüd serbia ja venemaa lippe kõrvuti vaadelda, siis ei saagi täpselt aru, kumb kumma pealt ja kummalt poolt vaadeldes selle maha viksis, üsna sarnased teised.
Vasta
#39

[Pilt: 240356398aaeb5_l.jpg]
Nüüd ratas 5kw peale tehtud (100A siinus kontroller). Kulgeb päris magusalt, tippkiirus nii 58-60km/h, läbisõit öko lülitiga 50km. Rekord tuli sel suvel, kui tulin 39 minutiga Keilast linnahalli juurde - linnavahel autodega koos liikluses ja joppasid rohelised foorid igal pool.
Vasta
#40

Siinjuhul vist enam ainult "elektiratas" öelda ei saaks, pigem vast elektromopeed vms. Tubli töö igaljuhul. Mis sellise asja hinnaks on kujunenud, kui saladus pole?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne