Vanad bussid muuseumiöös 2013
#1
Eesti Bussiajaloo Selts toetab muuseumiöö ideed oma bussidega edendades sel ööl bussitranspordi ajaloo mäletamist ja talletamist. Meenutame koos huvilistega vanu ühistranspordivahendeid ja hea käivitumise õnne korral teeme ka huvisõitu.

Vanade busside etteaste Tallinna Bussijaamas 18.mail 2013 kell 20.00-00.00.

Tallinna Bussijaamas tuleb esitlusele noorema rahva nostalgialaks - puna-valge Ikarus 255, mis on äsja saanud põhjaliku kapitaalremondi.

Vanad bussid põrutavad vaba graafiku alusel kihutama Laagna teele. Bussidest on kohal kollane Ikarus 260, punane Ikarus Lux, sinine Setra S80, roheline Volvo SKV Katrineholm ja väikesed Latvijad. Ürituse patroon on ZIS 127.

Üritus on kõikidele huvilistele tasuta.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2
Mõningaid näpunäiteid ja teadmisi Muuseumiööl vanade bussidega sõitjatele:
Vanade busside lustisõit on liiklus-, tehnika- ja kultuuriüritus, mitte reisijatevedu selle tavapärases tähenduses. Kõik bussid on tehniliselt korras ja bussijuhid on kvalifitseeritud, ning tunnevad vanu busse. Bussides puuduvad aga tagavara väljapääsud, turvavööd ja klaasihaamrid. Tulekustutid on ettenähtud kohtades ja kontrollitud.
Bussides tohib sõita ainult ettenähtud kohtadel ja lubatud arv inimesi. Seisukohad on ainult kollases Ikarus 260-s, ülejäänud bussides tuleb istuda selleks ettenähtud istmel.
Bussidesse ei lubata määrivate toitude ja jookidega inimesi, kes võivad tekitada salongile olulist kahju. Samuti ei lubata bussidesse eelnevalt uimastatud kodanikke.
Kui vana buss otsustab sõidu käigus kardaani risti sõlme keerata, siis palume säilitada rõõmus meel ja liikuda jalgsi lähimasse ühistranspordi peatusesse, et minna rahulikult koju Eurovisiooni vaatama. Kõik kes soovivad jätkata "pehmotõrjet", lähevad uuesti bussijaama ja jätkavad sõitmist teiste vanade bussidega.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#3
Ma olen kindel tulija.Sõber tuleb kaasa.Kui palju siit foorumist tuleb üritusele?
"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta
#4
Kahjuks ei saanud töölt varem tulema kui alles praegu, järgmine kord katsun kindlasti kohal olla!
Nähtud piltide põhjal tundub ikka ropp töö ja vaev olevat nende eksemplaride taga.
Audi 100 2.2 R5 1986
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986
Vasta
#5
Eile sai siis seal käidud sõbra ja tema venna ja sõbra sõbraga.Kokku sõitsime 5 bussiga,sõpradel Luxiga jäi sõitmata,kuna oli liiga hilja(11 õhtul) ja buss pidi minema Võru poole.Mõnusam buss oli ZIS,enne valgusfoori tehti nagu massaaži(buss värises+mugavad istmed).Saime sellega sõita mööda Laagna teed,päris suured kiirused sees.RAFiga sõitsime viimasena.Lõpudelõpuks sain korraks Ikaruse roolis olla.Pildid ja video ZISist laen varsti üles.Sõbrad viidi koju Setraga.Suured tänud korraldajatele,super üritus oli,ootan juba järgmise aasta sõitu.
ZISi mootoriheli,peaaegu täie lauluga laseb https://www.facebook.com/photo.php?v=504...9628384788
Pildid:
[Pilt: 401796_504245139624437_529002603_n.jpg]
[Pilt: 65679_504245149624436_1876830422_n.jpg]
[Pilt: 936982_504245196291098_331193034_n.jpg]
[Pilt: 316139_504245212957763_1350405430_n.jpg]
[Pilt: 944625_504245262957758_1807609457_n.jpg]
[Pilt: 405588_504245329624418_1165521331_n.jpg]
[Pilt: 970823_504245282957756_1891443169_n.jpg]
[Pilt: 485608_504245339624417_804096818_n.jpg]
[Pilt: 936889_504245406291077_505395320_n.jpg]
[Pilt: 310291_504245422957742_245228339_n.jpg]
[Pilt: 923220_504245429624408_1906936350_n.jpg]
"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta
#6
Kas 255 ei jõudnud kohale? Lubas ju.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#7
255 oli täitsa olemas. Aga sõitu sellega ei tehtud, seisis niisama vaatamiseks väljas.

Ise tegin Luxi ja Zis-iga tiiru. Väga äge ikka, eriti muidugi Zis.
Ainus asi, mis vaevama jäi oli Luxi käiguvahetus. Pea iga kord oli räme ragin taga, paar korda läks ka vale käik sisse. Kas hoovastikus liigsed lõtkud või juhi jaoks harjumatu masin?
Vasta
#8
Juht väitis,et lõtkud hoovastikus... Aga jah nostalgia laks selleks korraks käes. Tänud kõigile kes organiseerisid ja eriti bussijuhtidele!
Vasta
#9
Suured tänud võimsa ürituse eest !

http://forte.delfi.ee/news/auto/delfi-vi...d=66149172
Vasta
#10
Tänud toreda vanatehnikaürituse eest Smile
Vasta
#11
Kui kellelgi oleks normaalseid pilte kas sellest üritusest või eriti just 255 bussist, võiks jagada. Kahjuks need delfi omad mingid kõõrakad kalasilmaga tehtud ja välja veninud.
Vasta
#12
Täname kõiki huvilisi ja palume kasutada igapäevaseks liiklemiseks rohkem ühistransporti ja kaasaegseid busse, siis on jälle põhjust ja võimalusi järgmistel kordadel testida vanu busse, mis on läbinud uuenduskuuri.
Pilte leiab ka siit: http://www.flickr.com/photos/21662621@N0...752907531/
Ja filmi näeb siit: http://vimeo.com/66516368

Selles mõttes on vanad bussid üks suur "alasti ilu", kõik pisiasjad, kolinad ja vilinad on kõikidele käega katsuda ja kõrvaga kuulda. Rikaste ärimeeste metallikvärvides Ameerika iludused kolisevad ja ragisevad ja ujuvad maanteel sama moodi, aga ühelgi kõrvaltvaatajal pole võimalust seda ise kogeda.
Aga jätkame sooritust ja järgmisel aastal on hea õnne korral ehk vähemalt kolm bussi rivis rohkem... Ja siis kaevame tiigi ja siis viime Munamäe mujale ja siis restaureerime Vanemuise ära.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13
Seekord olime muuseumiööl Bratislavas - ja sõitsime puidust trammiga aastast 1958 Smile
Vasta
#14
Ka minupoolt suured tänud ürituse eest! Kuigi olin samal ajal kutsutud nii sünnipäevale kui ka euro saadet jälgima, võitis siiski üks kollane sõber aastate tagant. Nimelt nostalgia laksu läksin Ikarus260-ga taga ajama. Ja seda ma ka sain ja mitte vähe! Eelnevalt tiirutades nii Ikarus 66 kui Zis 127, ootasin siiski eelkõige Ikarus260 saabumist. Kui Zis peaaegu, et bussijaama tagasi jõudis ja kollane sõber vastu tuli oma esimesele ringile minnes, siis tuli klomp kurku, et ennast seal peal ei olnud Sad Aga ootus tasus ennast ära ja soojendus ring linnavahel+Laagna ring rahuldasid kõik minu ootused. Kuna Mähel elades olid 80-te lõpus ja 90-te alguses liinil vägevad eksemplarid tuunitud käigukastidega 260-ned, siis just seda nostalgilist kiirelt liikuvalt, undava käigukastiga sõbras tahtsin kasvõi kordki elus veel viibida. Teadsin, et taastatud 260 on samuti järgi aidatud käigukastiga aga seni ei õnnestunud kuidagi ennast õigesse kohta sättida, kus buss väikse tiiru huvilistele tegi. Paganama ilus ekseplar+ pärliks need ilukilbid Smile Nendel aegadel olid need ikka väga rariteetsed iluvidinad linnaliini bussil. Naljatades olen öelnud, et kui sõber oleks uue ferrariga ringile kutsunud, algusega bussijaamast, siis oleks lihtsalt hokit ja eurovisiooni telekast vaadanud. See ei ole lihtsalt visatud lause, tuttaval on see ka olemas. Ja kui kunagi veel tiirule saab, siis olen kindlasti kohal!
Vasta
#15
Ka minu pere nimelt, Suured Tänud ürituse eest. Proua ja väiketirts said ZIS-iga sõidutatud, ise sõitsin RAFiga ning meenutusi oi kui palju!

Uskumatu üritus, tekitab suurt austust, seda enam, et kellelgil raha pole küsitud (eeldan et korraldajate kulud olid ikka üsna suured)
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne