Projekt T-40 siduri remont
#1

Teema siis teada tuntud kõigile "vilets sidur T-40-nel".

Nagu alati, siis kui vene traktorit kõige enam vaja, siis see loobub koostöö lepingust.

Hommikul siis kadus sidur ära. Tegelikult oli juba eelmisel nädalal tunda, et siduri pedaal on kuidagi pehme võitu, kuid siis ma sellele tähelepanu ei pööranud, kuna sidur ei libisenud, vaid lihtsalt pedaal oli pehme.

Kohe kui viga hakkasin diagnoosima (siduri reguleerimis kaane alt), siis vaatas mulle siduri katkine käpa polt vastu. Ei olnud pikka mõtlemis, kui traktor puhtaks, garaazi ja pooleks.

Nüüd kui traktor pooleks, siis hakkasin mõtlema, et millega on mõistlik asendada, neid õblukesi käpa polte.

Esimene küsimus suurele ringile, et kas siduri käpa polt (millega siis tõmmatakse surve plaati) on 12.9 tugevusega materjalist? Või on pehmem?

Eelmisel aastal sai poest võetud remont komplekt sidurile ja see aasta on polt pooleks.
Kas on lihtsalt kehva kvaliteediga polt, või on kellelgi teisel ka juhtunud sellist jama?

Teine küsimus on see, et kas keegi teab peast mis on siduri ketta paksus (uuest peast)? Ei viitsi kohe poodi sõita selle pärast. Mõistlik oleks ju ära vahetada kohe kulunud siduri ketas.

Pildi materjali ka natuke: http://public.fotki.com/phyl9/traktori-remont/

Viimasel pildil on äge kokkusattumus, nimelt bmw siduriketta nuut on täpselt sama, mis T-40 siduri kettal.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#2

Ära osta uut ketast, mine lase Pidurimeistris ära taastada. Panevad sinna maailmatasemel katted peale. Poest selliseid ei saa ealeski. Läheb tiba kallimaks kui uus ketas (alla 50euri on taastamine), kuid tulemus on ka 1000 x parem.

Poltide kohalt sooviks ka infot.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

Kaasaegsed poldid on tõesti kippunud poolduma. Nii paar-kolm juhust. Viimatine vahetus on püsima jäänud. Ptüi-ptüi-ptüi.
Vasta
#4

N-Liidu aegsed jällegi venisid pikemaks. Iga paari päeva järel tuli reguleerida. Kui polt ei veninud, siis andis keere järele, hakkas järjest maha kuluma, alul sai seibide lisamisega mõneks päevaks asi lahendatud, lõpuks polnud enam kusagile mutrit keerata.
Praegu on kasutuses kodukootud poldid. Kui ikka mäletan öigesti, siis 74-ja klappidest treitud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

Seega pole see poltide pooleks minemine mingi uudis - tuleb teha kodukootud variant.

Klapist teha - idee on hea, aga pole mul neid traktori klappe võtta - teisalt peab siis leidma treiali - kes on võimeline klappi keermestama.

Uurides ja puurides (kivide, käbide ja kändude abil) tundub orginaal polt ka 12.9 tugevusega materjalist olema - lihtsalt need splindi augud nõrgestavad seda polti ja peen keere on ka maru pehme.

Seega ainus mõistlik variant on võtta poldi poest 12.9 tugevusega M18 keermega ja 150 mm pikk polt - kiusata treialit, et see treiks poldi M10-ne peale ja ära ka keermestaks jäme keerme peale.

Miks toorik nii suur? M10 keermega poldil on tavaliselt 17 mm pea - natuke vähevõitu jääb toetus pinda surveplaadile. Aga M18 poldil on pea piisavalt suur.

Kui kellelgi vedeleb mingeid suurema masina klappe (kolm tükki) mis on rohkem kui 150 mm pikk (klapi tapi koonus peab ka eemale jääma) siis olen huvitatud neist.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Võimalik treida nii polti,hooratast,korvi ja neetida ketast.Poldi treimiseks klapid olemas.Hiljuti treisin nendest ühele ameeriklasele pidurisadulaliugureid.
Tel.56565512
Vasta
#7

Näed oleks foorumisse sattunud kiiremini, siis oleks jäänud suur osa raha kulutamata.

Poldid ostsin ära - kuna täpselt sobivaid ei olnud, siis sai ostetud M20 keermega 170 mm pikad poldid 12.9 karastusega.

Varu on treimiseks igalt poolt.

(19-06-2013, 13:08 PM)_rein_ Kirjutas:  Võimalik treida nii polti,hooratast,korvi ja neetida ketast.Poldi treimiseks klapid olemas.Hiljuti treisin nendest ühele ameeriklasele pidurisadulaliugureid.
Tel.56565512

Homme võtan ühendust.

A ja ketta vahetus tuleb ka ette võtta.

Uurisin poes kiiruga uut ketast ja uus ketas on 10,5 mm paks - enda omal mõõtsin 9 mm välja - seega on aastaga mõnusalt kulunud. (siduri ketta vahetus on ikkagi profülaktiline remont)

Tuleb uurida pidurimeistrist milliseid katteid nemad paigaldavad.

Kui suudavad paigaldada näiteks keraamilise katte siis oleks umbe hää....

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#8

Poldid ostsin ära - kuna täpselt sobivaid ei olnud, siis sai ostetud M20 keermega 170 mm pikad poldid 12.9 karastusega.
Treides see polt enam 12.9 ei ole.Olen neid küllalt treinud;pind kõvem kui seest.
Vasta
#9

Nii, sai siis hooratas, siduri surve plaat üle lastud treida ja uued poldid said ka valmis.

Päris 12.9 tugevusega arvatavasti ei ole, aga tunduvalt tummisemad kui orginaalid.

Pildi materjali ka: http://public.fotki.com/phyl9/traktori-remont/

Nüüd tuleb poest võtta veel tugevamad mutrid, kas siis 10.9 või 12.9 tugevusega ole näha.

Suure ringi küsimus, et kas keegi teab mõnda reka varuosade poodi (Tartu-põlva-võru kandis) mis müüb siduri ketta katteid erinevates mõõtudes.

Vaja on 300 mm -seid katteid. Lääne materjal on ikka parema seguga kui vene orginaalid.

(Pidurimeistrisse ei "viitsi" praegu saata.)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#10

Vaata selle lääne kattega ette. Peale kolme aastat on ketas küll korras aga hooratas ja surveplaat on õhukeseks jäänud. Mul kodus 240 hooratas kuhu selline siduriketas nagu pudru sisse läks.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#11

(21-06-2013, 19:13 PM)Daff Kirjutas:  Vaata selle lääne kattega ette. Peale kolme aastat on ketas küll korras aga hooratas ja surveplaat on õhukeseks jäänud. Mul kodus 240 hooratas kuhu selline siduriketas nagu pudru sisse läks.

Ega see hooratas juhuslikult poest ostetud uus ei ole? Uued jupid kipuvad enamusest olema hiinakad, pakendatud sama moodi nagu vene jupp, aga sees olev metall ei kannata kriitikat.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12

Minul küll paarikümne aastane t -40 omamise kogemus tekitab väikse küsimuse.Kenasti kettad maha treitud mõned millid ja uus ketas nüüd milli jagu saab jämedam ,kuid mis asja möte on.Tavaliselt väsivad surve vedrud ära libistades kuumaga.Majandis pandi vedrule seib alla ja kui uut ketast polnud,asendati parima vanaga.Mingit treimist.Kui kapist vaest tulid treitud hooratastega ,siis üldjuhul ka sidur libises.Aga eks tuleb katsetada,aeg läheb ju edasi.
Vasta
#13

Vaata, kui hoorattal tööpinda üle treid, siis treitakse ka siduri korvi kinnitus pinda sama palju üle (hoorattal). Pinge jääb sama.

Mida siledamad pinnad, seda paremini sidur peab ja seda vähem ketas kulub.

Kuna orginaal ketast pole saada. (tehase ketas kestis 20 aastat) ja uued kettad kestavad räige libistamisega 1-2 aastat, siis nüüd võiks proovida ka lääne katteid. Segu millest katted tehtud on, erinevad juba silmaga.

Vedrusi siduri korvis vahetasin eelmine aasta - nii palju kuuma ka see sidur ei tooda, et vedrud suudaksid termilist koostist juba muutma hakata, aga aja jooksul lähevad tavalised keerd vedrud pehmeks küll jah.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#14

Nii, sai siis jahti peetud lääne siduri katetele - ja tulemus on null!

Enamus poode ei suuda tellida (võetud kataloogist maha vähese ostmise pärast). Ja sealt kust oleks isegi saada, on saada tavalised vene katted.

Kuna traktorit on vaja ka, siis loobusin oma algsest plaanist ja võtsin lihtsalt poest uue ketta.

Põle midagi teha, kui satun tallinna, siis viin vana ketta pidurimeistrisse tegemisse - hää võtta järgmine või ülejärgmine aasta riiulist Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15

(26-06-2013, 00:24 AM)phyl Kirjutas:  Nii, sai siis jahti peetud lääne siduri katetele - ja tulemus on null!

Enamus poode ei suuda tellida (võetud kataloogist maha vähese ostmise pärast). Ja sealt kust oleks isegi saada, on saada tavalised vene katted.

Kuna traktorit on vaja ka, siis loobusin oma algsest plaanist ja võtsin lihtsalt poest uue ketta.

Põle midagi teha, kui satun tallinna, siis viin vana ketta pidurimeistrisse tegemisse - hää võtta järgmine või ülejärgmine aasta riiulist Big Grin

Helista neile, äkki saab läbi post24 asju ajada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

Polegi lõpp sõna teemasse kirjutanud.

Traktor sai juba ammu-ammu tööle ja pool aastat on siis sidur juba toiminud ja probleeme pole täheldanud.

Siduri pedaal on ausalt öeldes isegi natuke konkreetsem - ei vetru nii palju enam.

Asjad on ausalt öeldes nii hästi jopanud kokku, et peale remonti järgmisel päeval sai siis sidur ära regullitud, ja pool aastat on masinale hagu antud ja pole vahe peal sidurit regullida vaja olnud.

Seega kellel sidur laiali läheb - kõik tööpinnad sirgeks/siledaks, orginaal poldid asendada "home made" variandiga ja sidur kestab. (poes müüdav siduri ketas on siis kasutusel)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#17

(29-12-2013, 14:21 PM)phyl Kirjutas:  peale remonti järgmisel päeval sai siis sidur ära regullitud, ja pool aastat on masinale hagu antud ja pole vahe peal sidurit regullida vaja olnud.

Seega kellel sidur laiali läheb - kõik tööpinnad sirgeks/siledaks, orginaal poldid asendada "home made" variandiga ja sidur kestab. (poes müüdav siduri ketas on siis kasutusel)
Räägi sest regullist vähe lähemalt.
Samuti Home Made poltidestRolleyes
Vasta
#18

Toorikutest pilte pole kahjuks, aga toorikuks oli M20, 180mm pikk, 12.9 karastusega kuuskant peaga poldid. (ostetud sai baltic boldist, 10-15 euri tükk, ei mäleta enam täpselt)

Home made versioon vs orginaal siis: http://public.fotki.com/phyl9/traktori-r...19425.html

Polt arvatavasti enam 12.9 karastusega ei ole - 10.9 annab arvatavasti välja aga põhiline erinevus on ikkagi keermes ja stopper splindi augu asukohas.

Siduri regullimine - reguleerid siduri "käpad" survelaagrist nii 1 mm kaugusele, siis reguleerid siduri pedaali nii, et pedaalil oleks ka nii 4-5 cm vaba käiku, ennem kui tunned pedaali all koormust. Siiani olen nii teinud ja toimib. (võimalik, et minu kirjeldatud toimingud on segased, aga ilma piltideta ei oska paremini seletada ka)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#19

Arvan, et 1mm on siiski vähe. Oman joonist, mille sain ühe vana traktoristi käest. Joonisel selgelt pildil ja kirjas: käpa ja survelaagri vahe peab olema 4mm ja siduripedaalil tühja käiku vähemalt 5cm jagu. Enda traktoril panin selle õpetuse järgi paika ja toimib väga hästi.
Vasta
#20

Kui käpa ja survelaagri vahel on ca 4mm vahe ,siis on pedaalivabakäik kuskil 4-5 cm pedaali ülemise serva juurest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne