Iž juk või 56?
#1

Tere siinsele perele,

Küsimus pildil oleva ratta kohta, kas on tegemist iž jupiteriga, millel olemas külgkorv (ümara ninaga) või iž-56'ga? Kuna venekeele oskus on puudulik siis ise googeldades ei leidnud vastust. Iž-56 peaks olema ju ühesilindriline mootor, kuid peal on jupiteri 2'he silindriline. Mainin, et raaminumber ja mootorinumber ühtivad.
Samas on ka teadmata ratta tegelik väljalaske aasta, kuna pirka on puudu.
Eelmine omanik ütles, et passi sai aasta mis võiks olla kuid see pandi huupi (61), samamoodi ei süvenetud ka nimes (passis jupiterK)
Lisan kere nr. mis võiks aidata targematel tuvastada. - AK8284
Tean, et esikahvel koos lenksu ja rattaga on mingi uuema mudeli oma, samamoodi ka esituli tundub 60'ndate lõpust pärit jupiteri küljest. Sumbutid jup kahe oma, tagatuli vale. Suunatulesid sellel ei peaks olema.
[Pilt: 22516629f45197_l.jpg]

Teie argumente ja tähelepanekuid ootama jäädes,
Dex

Vabandan kui vales alasektsioonis, kuid tegemist mootorrattaga ikkagi.
Vasta
#2

See on tüüpiline veneaegne kompott-igast rattast natuke,kes pani neid juppe mida sai,kes neid mis olid vastupidavamad või võimsamad.Olid toredad ajad ikka küll.
Vasta
#3

Siiski,siiski,see võiks olla IZ-58 tehtud.
Vasta
#4

(27-06-2013, 17:06 PM)uko Kirjutas:  Siiski,siiski,see võiks olla IZ-58 tehtud.

Olen rumal ja roheline, päriks mis vahet on 56'l ja 58'l ?
Vasta
#5

IŽ-58 oli katsemudel, mis eelnes IŽ Jupiterile, mis läks seeriatootmisse 1961. Mis neil vahet on ja palju neid IŽ-58-id valmistati, mina ei tea.
Vasta
#6

Eks ta üks kompott ole jah,iste kah võõras,63 a jupil oli juba pikk pühes tükis.Iz 56 ja 58 ei tea ma muidugi midagi.
Vasta
#7

Aga tuleb öelda, et päris hästi tehtud.
Vasta
#8

Kirjuta siia mootorinumber ka. See aitaks asjasse selgust tuua.
Vasta
#9

(27-06-2013, 20:31 PM)kass Kirjutas:  IŽ-58 oli katsemudel, mis eelnes IŽ Jupiterile, mis läks seeriatootmisse 1961.

Vana omaniku jutust jäi kõrvu just midagi sellist - Olevat jupiteri eelkäija aga täpset mudelit ei osanud ütelda. Võimalik, et just 58 on too?

Lisan ka külgvankrist pildi mille raaminumber kohe mitte ei ühti M1108
[Pilt: 22516631ff50b7_l.jpg]
Ehk ikka tuntakse ära mis see põhi on. Selle järgi saaks hakata ka tegelema puuduolevate jupide otsimisega.

(27-06-2013, 22:32 PM)klaabu Kirjutas:  Kirjuta siia mootorinumber ka. See aitaks asjasse selgust tuua.
Mootori kood on sama mis ratta raamil sisse löödud Ak8284. Mootoripoolte kood on 2033
Vasta
#10

(27-06-2013, 17:06 PM)uko Kirjutas:  Siiski,siiski,see võiks olla IZ-58 tehtud.

Uko jutule veel vihjeks mõned nopped internetist:

Saksa leht:
   

Vene lehed:
   
   
   

Parimatega
Stream
Vasta
#11

Tere taas.

Kõigepealt vabandused, et mootorinumbrit küsisin. Selle kohta oli vihje tegelikult juba esimeses postituses ka olemas, lugesin liiga pinnapealselt.

See mootorratas 1. toodanguaasta Izh-Jupiter K. Sellele viitab asjaolu, et raaminumber ja mootorinumber klapivad. Tegu on tõesti 1961. a masinaga (täht "A") ning tehasest tuli ta välja külgkorviga (täht "K"). Kas see konkreetne korv ka tehases juba külge pandi, ei oska ma praegu küll kindlalt väita, aga kindlasti on korvi mark õige. 1961...1963 tulid Jupiterid korviga BP-58 (sama, mis piltidel), alates 1963 oli külgkorviks juba BP-62.

Igal juhul saab selle mootorratta ilma suuremate probleemideta taas originaalkompleksusesse viia. Saan teadmiste ja kirjandusega aidata.
Vasta
#12

(28-06-2013, 15:51 PM)klaabu Kirjutas:  See mootorratas 1. toodanguaasta Izh-Jupiter K. Sellele viitab asjaolu, et raaminumber ja mootorinumber klapivad. Tegu on tõesti 1961. a masinaga (täht "A") ning tehasest tuli ta välja külgkorviga (täht "K"). Kas see konkreetne korv ka tehases juba külge pandi, ei oska ma praegu küll kindlalt väita, aga kindlasti on korvi mark õige. 1961...1963 tulid Jupiterid korviga BP-58 (sama, mis piltidel), alates 1963 oli külgkorviks juba BP-62.

Igal juhul saab selle mootorratta ilma suuremate probleemideta taas originaalkompleksusesse viia. Saan teadmiste ja kirjandusega aidata.

Vot sellist vastust ma ootasingi, suurimad tänud aitamast. Kinldasti oleks hea kui on kirjandust millele tugineda - kasvõi juppide otsimisega.
Aga milline vahe on sellel esimesel jupiteril ja Iž-58'l ?
Vasta
#13

Lisan veel, et pumba koht on tagaistme all.
[Pilt: 22516625c6c874_m.jpg]

Ja peale kaasa saadud kastis tuhnimist, lasin huvi pärast vesiliivaga sinise värvi ühel amordi kattel natike maha. Orig värv tundub olevat beež (leidub sama tooni ka paagil, kust värv maha tulnud.)
[Pilt: 22516627dbf38d_m.jpg]

Ahjaa, pingeregulaatori "koodi" algus on Iž 56
Vasta
#14

(28-06-2013, 22:00 PM)Dexter Kirjutas:  Aga milline vahe on sellel esimesel jupiteril ja Iž-58'l ?

Ise küsin ja ise vastan, iseasi kui õige see jutt oo. Kinnitage või lükake ümber.
"The second half of 1958 before the designers Bureau (бюро) had a new goal - preparing for the release of the motorcycle 'IZH Jupiter. "Izhevsk mechanical engineers have demonstrated a prototype of the new model at the World Exhibition in Brussels in 1957. First bike was called "Izh-58", and then renamed "Iz Jupiter." Motorcycle vehicle-preserved part of the "Izh-56", but had a brand new two-cylinder engine. The first prototypes have shown very good results. Engine power was increased to 18-19 hp, the engine had the original design of separate cylinders. More convenient in operation and the box was shifting. Improved lubrication of bearings. Engine production was organized at the Izhevsk Mechanical Plant. Serial production started in 1961. Release of the motorcycle was produced in two variants - for a ride alone or with sidecar."

Allikas: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B...%BA%D0%BB)
Vasta
#15

(29-06-2013, 20:03 PM)Dexter Kirjutas:  
(28-06-2013, 22:00 PM)Dexter Kirjutas:  Aga milline vahe on sellel esimesel jupiteril ja Iž-58'l ?

Ise küsin ja ise vastan, iseasi kui õige see jutt oo. Kinnitage või lükake ümber.
"The second half of 1958 before the designers Bureau (бюро) had a new goal - preparing for the release of the motorcycle 'IZH Jupiter. "Izhevsk mechanical engineers have demonstrated a prototype of the new model at the World Exhibition in Brussels in 1957. First bike was called "Izh-58", and then renamed "Iz Jupiter." Motorcycle vehicle-preserved part of the "Izh-56", but had a brand new two-cylinder engine. The first prototypes have shown very good results. Engine power was increased to 18-19 hp, the engine had the original design of separate cylinders. More convenient in operation and the box was shifting. Improved lubrication of bearings. Engine production was organized at the Izhevsk Mechanical Plant. Serial production started in 1961. Release of the motorcycle was produced in two variants - for a ride alone or with sidecar."

Allikas: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B...%BA%D0%BB)

Endal tekkis samuti seoses sellega küsimusi.
Kui IZ-58 esmaesitlus oli 57.a(mille hilisem ümbernimetus Jupiter) siis,mis seerianumbri tähte kandsid IZ-58-d?
Jupiteri seeriatootmine algas 61.a ja loogiline on,et sellest ka numbris olev täht "A"
Samuti ülaltoodud Saksa reklaami pildil on IZ-58 kahe sadulaga ja väikse esiporilauaga nagu varane 56 aga Vene piltidel masin juba pika sadulaga ja laia esiporilauaga.
Küljekarpide joonte arv kõnealusel masinal ka erinev.
Vasta
#16

(29-06-2013, 21:58 PM)Stream Kirjutas:  Samuti ülaltoodud Saksa reklaami pildil on IZ-58 kahe sadulaga ja väikse esiporilauaga nagu varane 56 aga Vene piltidel masin juba pika sadulaga ja laia esiporilauaga.
Küljekarpide joonte arv kõnealusel masinal ka erinev.

Küljekarpide triipude kohta on ka minul küsimusi, kuid eks tulevik näitab, mes õige on. Tuginedes piltidele siis ikka väheste triipudega.
Ühel minu omandis oleval 66' aasta juk'il on küljes üks väheste triipudega ja teine umbes sama arvuga mis teema peategelasel.
Küsitaval rattal oli vist tehasest küljes suur porikas, kindel pole aga kui viitsin millalgi lihvida veel, siis ehk saab värvist aru. Juhul kui, kunagi ratast metallini haljaks ei lastud ja uus värv peale kantud.
Vasta
#17

Algupärane ja originaalne lahendus...DKW RT 350 pealt maha treitud. Neid näituse ja bukletipilte ei maksa ka eriti tõsiselt võtta, kunstitõde ja elutõde, sellest ka varemalt räägitud.
Vasta
#18

Sõbral selline masin:
http://raigo.planet.ee/IMG_2346.JPG
Raam nagu 56-l aga juba kõrge porilauaga.
BK5809 (loe: Boriss, Kristo)
Kahjuks tootmisaastat enam välja ei loe.
Vasta
#19

(01-07-2013, 00:30 AM)Raigo Kirjutas:  Raam nagu 56-l aga juba kõrge porilauaga.
BK5809 (loe: Boriss, Kristo)
Kahjuks tootmisaastat enam välja ei loe.
Tundub, et ka minu isend on olnud kõrge porilauaga. Sai vesiliivaga üle lastud ja tuligi beezikas värv lõpuks vastu.
Kui kasutada loogikat, siis võiks teie ratas olla 1962 aasta masin.

(29-06-2013, 23:17 PM)kass Kirjutas:  Neid näituse ja bukletipilte ei maksa ka eriti tõsiselt võtta, kunstitõde ja elutõde, sellest ka varemalt räägitud.
Seda kindlasti, et näitusepildid (visandid) ei sisalda endas alati tõde, sellepärast oli ka küsimus, mis millal ja kus kuidas.
Vasta
#20

Izh-58 toodeti vaid mõnisada eksemplari ja ka selle katseaja jooksul muudeti seda pidevalt. Eks iga konkreetne isend tuli tehaseväravast välja parasjagu sellisena, milline oli sel päeval ka 56. Päris esimesed 58-d omasid veel ka selliseid detaile, mis 56-l seeriatootmisse ei läinud ja mida vaid prototüüpidel näha sai. Izhevski tehasemuuseumi eksemplar (mis vist on nüüd juba kuskile erakätesse rännanud kuulujuttude järgi) oli nagu päris esimese otsa 56 (hilisemate isenditega võrreldes olid suuremad erinevused tagakiiges, summutites, küljekarpide lukkudes jne). Ja nii, nagu 56-te aastate jooksul veidi muudeti, tehti seda ka 58-ga.

Eks siin segab vett veidi ka asjaolu, et meedia pasundas juba mitmeid aastaid enne Jupiteri seeriasse laskmist uuest mudelist, aga presenteeritud foto oli enamasti tehtud mõnest prototüübist (sh need paar eksemplari, mida mööda rahvusvahelisi näituseid lohistati). Üpris riskivabalt võib esimese Jupiteri puhul lähtuda põhimõttest, et kruvi sinna külge just täpselt sellised jupid, nagu selle aastakäigu 56-tel/Planetadel olid. Masinad komplekteeriti just parasjagu sellistena, nagu laost juppe võtta oli. Ja kui mõni aeg hiljem veel mingid jäägid "avastati", siis pandi ka neid külge.

Enda masinale võid julgelt külge kruvida kõrge esiporilaua ja rohketriibulised karbikaaned, sest sel ajal olid need juba tootmises. Ja kui ka vastupidi teed, siis ei saa vist keegi Sinda ka mitteoriginaalsuses süüdistada.

Jõudu ja edu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne