Veoauto kasti puidu kaitsmine.
#1

Tere lugupeetud foorumikaaslased.

Sooviks kiired vastused küsimusele, millega võiks kaitsta veoauto kasti puidu eelkõige niiskusest ning päikesest.
[Pilt: 480.jpg]

Olen aasta tagasi oma autole teinud ilusa tammepuidust kasti, mida immutasin tavalise puidukaitsevahendiga, mis on K-Rautas saadaval.

Tulemus on väga niru - puit on saanud nii niiskuses kui ka päikese käes kannatada, kuigi eriti ei niiskust, ega päikest pole näinud.

Näiteks, kui jätta köie kasti, siis nädala pärast selles kohas kus see köie oli on kate süsimust (seen ikka)

Nüüd võtsin seda lahti, puhastasin, ning olen valiku ees. Mida siis teha?

Üks variant on lihtsalt kõik üle värvida, seda enam, et originaalis oligi see värvitud.

Aga kas veel on variandid?
Soov oleks, et puit oleks ilus (tamm ikka) ning kaitstud. Kulumiskindel natukene võiks ka olla. Lauad nüüd on lihvitud ka

Auto seisab talvel garaazis, suvel väljas (nagu paatki)


Kui lakkida, kas see oleks variant? Mis lakiga siis?
Kas midagi sellest nimekirjast oleks teema:

http://www.ecooil.ee/index.php?id=169

Näiteks, läbipaistava männitõrva/tärpentiini/linaõli segu?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Olen ise kasutanud ECO OIL-i valikust heledat ja tumedat tõrva õli, endal väljas oleva puit majakese kaitseks, ja siiani olen valikuga rahul. (vajadusel võin pilte sheerida, kuidas 2 aastat eesti kliimat on putkale mõjunud)

Kasutasin isegi laastu katuse võõpamiseks ja toimib isegi seal, aga lihtsalt tõrva õli tuhmub natuke.

Ka saare puust laua võõpasin heleda tõrva õliga üle ja mis iganes hallitus/seen seal elutses, loobus minuga võitlemast. (mingi rohekas-must ollus)

Praegu kasutan männi tõrva sauna katuse laudade võõpamiseks, ja eks ole näha mis päike ja vihm teevad.

Puhta tõrva häda on see, et see ei kuiva/kivistu, vaid imbub sisse ja tahkub, päikese käes muutub jälle vedelaks.

Tõrva õli selle poolest imbub ideaalselt sisse ja ei määri enam.

Muidugi tehasest pakuvad nad mingit krunt immutus vahendit ka, aga ise pole seda kasutanud.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#3

(21-07-2013, 20:34 PM)denis23 Kirjutas:  Olen aasta tagasi oma autole teinud ilusa tammepuidust kasti, mida immutasin tavalise puidukaitsevahendiga, mis on K-Rautas saadaval.

Mis nimega see "tavaline puidukaitsevahend" oli?



Üks variant on lihtsalt kõik üle värvida, seda enam, et originaalis oligi see värvitud.



Kui lakkida, kas see oleks variant? Mis lakiga siis?


Värvimise/lakkimisega kaitsed ainult laudade pealispinda, niiskus tungib külgedelt ja altpoolt puidu sisse ja hakkab seda veelgi kiiremini mädandama, sest niiskuskindel pealispind takistab puidu kiiret kuivamist.


Näiteks, läbipaistava männitõrva/tärpentiini/linaõli segu?


Kui männitõrva lõhna ei pelga, siis vöib seda kasutada, kuigi tõrvalõhn käib rohkem veesõidukite ja maaga kontaktis olevate puitkonstruktsioonide juurde.
Vasta
#4

ei oskagi soovitada MILLEGA kaitsta, küll oskaks soovitada KUIDAS kaitsta.
Mure saab alguse sellest, et kast ei kuiva ära. Kuiv puit, ilma mingi kaistva keemiata kestaks aastakümneid, kui on piisavalt õhurikkas kohas, peale igat sadu saab korralikult kuivada ja ei korja selga sodi ja rämpsu mis ei lase kuivada.
Ehk siis mingi elementaarne kate ikkagi üle, mis laseb õhul vabalt liikuda, kõik sodi, eriti puulehed okkad jms kohe maha ja kindlasti mingi drenaaži võimalus, et vesi saaks vabalt minema.
Ja siis kestab tammepuu ka ilma õlita.

Kunagi seisis üks suvaline töötlemata plangujupp õunapuu all, pingiks või nii, jalad mädanesid ära, plank muutus aina kõvemaks...


Vasta
#5

Kasti pealmised pinnad tuleks igal juhul lakkida. Ei ole mõtet karta mingit hallitust või kurat teab mida. Lakk on ainus asi, mis suudab puitu korralikult kaitsta. Seda enam, kui kasti ka kasutatakse.

Õlid on head asjad küll, kuid tahes tahtmata, õlidega töödeldud pind määrdub aja jooksul.

Metallile mõeldud lakke ei tohi puidule toppida. Puit mängib ja metalli lakid ei taha järgi anda ning hakkavad pragunema.

Minu kogemuste põhjal on parimaks lakiks osutunud ''Merit Jahti''. Müüb seda Vikervärv. Selle laki puhul on kasulik vaadata numbrit nime järgi. Mida suurem number, seda läikivam. Kuid veelgi tähtsam on see, et mida suurem number, seda kõvem ja vastupidavam pind.

Ise olen seda lakki, aastate jooksul, kasutanud väga erinevates kohtades. Pargipinkidest, välikohviku põrandani välja.

Kui aga otsustad kindlalt õli kasuks, siis soovitaks Satin Oil'i. Õli puhul tasuks kindlasti puidupind ka vahatada. Õli üksinda ei ole parim kaitsevahend.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Kas ei ole mõelnud äkki termotöödeldud puidu peale?
Võib-olla saad siit abi www.eimas.ee


Parimat,
Maukar

ZAZ965A 1968
Vasta
#7

Olin ka umbes sama probleemiga kimpus,lakkisin ja immutasin igasugu ainetega(jahi lakk ja muud sellised,mis peaks nagu kestma) ja lõpuks kasutasin Wood oili Sadolini toodangust ja sellega olen rahul.Lihvisn puhtaks vanast ja immutasin kaks korda.Esmese korra vedeldasin ka nats.
Vasta
#8

Tere,

tänud kõikidele vastanutele.

Ostsin Kemiflorast jahilakki. Loodan et käib küll.
Tuttavad paadimehed on soovitanud ka teisi jahilakke aga need olid ikka räige hinnaga, üle 70 eur 600 grammi, ehk siis kergem selle kasti siis 10 aasta vanuses konjakis kupatada.

Lõppkokkuvõttes, siiski väga tappa see kast ei hakka. Mõni nädal aastas on ta väljas, muu aeg on sees.

Termotöötlemisest olen mõelnud siis, kui oli juba liiga hilja. Kahjuks.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

(22-07-2013, 19:44 PM)denis23 Kirjutas:  Tere,

tänud kõikidele vastanutele.

Ostsin Kemiflorast jahilakki. Loodan et käib küll.
Tuttavad paadimehed on soovitanud ka teisi jahilakke aga need olid ikka räige hinnaga, üle 70 eur 600 grammi, ehk siis kergem selle kasti siis 10 aasta vanuses konjakis kupatada.

Lõppkokkuvõttes, siiski väga tappa see kast ei hakka. Mõni nädal aastas on ta väljas, muu aeg on sees.

Termotöötlemisest olen mõelnud siis, kui oli juba liiga hilja. Kahjuks.

Krundikiht sega lahustiga pooleks. Ära lõõskava päikese käes laki. Peale kanna kindlasti pintsliga, mitte rulli ega püssiga.
Kui väljas lakid, siis jälgi ilma, et vihma ei hakkaks tulema. Lakk kuivab päris kaua.
Lahustiks kõlbab ka kõige tavalisem lahusti. Puitpinnad võid eelnevalt töödelda Valtti Pohjuste'ga, jääb veelgi vastupidavam.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne