aiatraktori ehitus
#1

Nagu pealkiri ütleb, oleks plaan ehitada pisike aiatraktor, kui otsad kokku panna siis just 125-250cc mootoriga. Olgu see siis atv, krossika või mõne muu analoogse aparaadi pealt. Kuna ei taha masinat väga laiaks ajada siis mida võiks kasutada tagasillana ning kuidas lahendada masina keeramine ehk esisild. Tööd oleks ehk väikse kastiga puude kuurivedu ja, kui kannatab siis talvel veidi lund lükata. Võib kõlada lolli mõttena, kuid huvi suur ja masinat osta ei taha ega raatsi, omategemis rõõm on kõige tähtsam.
Vasta
#2

(23-07-2013, 22:00 PM)omaenergia Kirjutas:  Nagu pealkiri ütleb, oleks plaan ehitada pisike aiatraktor, kui otsad kokku panna siis just 125-250cc mootoriga. Olgu see siis atv, krossika või mõne muu analoogse aparaadi pealt. Kuna ei taha masinat väga laiaks ajada siis mida võiks kasutada tagasillana ning kuidas lahendada masina keeramine ehk esisild. Tööd oleks ehk väikse kastiga puude kuurivedu ja, kui kannatab siis talvel veidi lund lükata. Võib kõlada lolli mõttena, kuid huvi suur ja masinat osta ei taha ega raatsi, omategemis rõõm on kõige tähtsam.

See asi paistab sul paika pandud olevat. Tagakeeravad masinad on paemad manööverdama. Kõigepealt ikka jah see kust keerab kas kast ees või taga jne. jne. siis alles tehniline lahendus.
Vasta
#3

Pigem paneks ma keerama esimesed rattad, masin kindlasti tagaveoline. Kast konksuga sappa. Ja sahalaadne asi käiks ette. See on minu esialgne nägemus.
Vasta
#4

(23-07-2013, 22:47 PM)omaenergia Kirjutas:  Pigem paneks ma keerama esimesed rattad, masin kindlasti tagaveoline. Kast konksuga sappa. Ja sahalaadne asi käiks ette. See on minu esialgne nägemus.
no ma ei tea, kas on sobilik kohe kritiseerida, aga minu kogemus näitab, et pisikesed põkad ei jõua haakes midagi vedada, väikse kaalu tõttu tõmbab ratta ringi, vähemalt minu "mägedes". Viimased aastad kasutan tagahaakes külilikeeratud vanast veneaegsest laudakärust tehtud kühvlit, ca 20 cm kõrgune laadimiskõrgus + paarsada kilo lisaraskust (mis sinna mahub ja trakatsi nina püsti ei tõsta) võimaldab tõusta mägedele. Puuhalud, kivid, liiv jms sodi saab sellega veetud
Vasta
#5

(23-07-2013, 22:00 PM)omaenergia Kirjutas:  Kuna ei taha masinat väga laiaks ajada siis mida võiks kasutada tagasillana ning kuidas lahendada masina keeramine ehk esisild. Tööd oleks ehk väikse kastiga puude kuurivedu ja, kui kannatab siis talvel veidi lund lükata.
Võta mõni VAZ tagasild. Kitsamaks teha on lihtne, endal värske kogemus olemas. Kitsendasin nii, et rataste servast jääb laiuseks 95 cm. Differ on piisavalt väike ja võimaldab ka väiksema läbimõõduga rattaid alla panna, kui tahad madalamat masinat. Kuid 13" ehk originaalrattad pole ka liiga suured.
VAZ diffrit saab ka ringi keerata, kui tahad vastupidi tööle panna...


Vasta
#6

tee hydropealt liikuma. igale rattale oma mootor ning saad neliveo

http://www.globalindustrial.com/p/pneuma...aignId=T9F
Vasta
#7

(24-07-2013, 14:43 PM)Provoker23 Kirjutas:  tee hydropealt liikuma. igale rattale oma mootor ning saad neliveo

http://www.globalindustrial.com/p/pneuma...aignId=T9F

Pigem läheb see ülemäära kulukaks.
Vasta
#8

Päris vahva oleks selline riistapuu, kus oleks: VAZ lühendet sild, differ tagurpidi, käigukast, mootor taga, miskine B & S sarnane, piisab 12hj.
Juht istub VAZ silla otsas, tagarattad pööravad. Nagu raider. Ette saaks majandada-niiduorgani, miskise tõsteseadme, saha..puid ja muud stuffi veaks haagises.


Vasta
#9

Flantsi poolt jupp vahelt ära võtta.
Vasta
#10

(24-07-2013, 20:37 PM)meli666 Kirjutas:  Äkki Ksf Tift on nõus jagama näpunäiteid selle töö kohta. Sillakorpuse lühemaks tegemisest saan aru, seal lihtsalt tükk vahelt. Aga huvitab just pooltelgede teema, et mis ja kust.
Endal vaja sama töö ette võtta.

Krt mul on ka pildid tehtud sellest..et mis ja kuidas.. a ma ei taht sellest veel rääkida..et nagu varavõitu veel. Aga, noh, poolteljed siis. Vene värk, nagu üldiselt teada, ei ole alati kõige sirgem ja kvaliteetsem. Nii ka VAZ-i poolteljed - kui nende nuutide poolne ots ja ratta poolne ots võivad olla kenasti tsentris, siis keskmine osa ei pruugi seda alati olla. Olemas selline kogemus, kus autol oli sees vibratsioon ja ära ei kadund kuidagimoodi, alles pooltelgede õgvendamine pingis aitas Smile .. See selleks. No paraja koha pealt tuleb lihtsalt tükk välja lõigata. VAZ-il ei saa teha nii, et lõikad kaane juurest maha, teed ava kaanesse ja siis lased otsa sealt läbi ja keevitad kinni, sest VAZ-il on kohe kaane taga ju kandev laager. Järelikult tuleb jupp vahelt välja lõigata. AH jaa - enne soovitan lühendada korpuse ja siis saad mõõdu, kui palju poolteljed lühendada. Vastupidi saab kindlasti ka, aga mulle tundus nii lihtsam Smile .Mina lasksin treialil teha tapiga ühenduse - ühele poole auk ja teisele poole punn, servad kenasti kalde alla, et oleks hea keevitada ja ega seal muud vaadata olegi - keevitad kinni ja ongi asi ants! Korpus sai tehtud kitsamaks nii, et äralõigatud otsad mõõtsin ära seestpoolt ja lasksin teha sisse hülsid, et oleks hea keevitada.


Vasta
#11

Huvitav kas ATV tagasilda saaks kasutada?
Vasta
#12

Enamlevinud ATV tagasildades ei ole difrit. Kui see ei sega, on tegemist hea kerge ja väikese asjaga millele osadele läheb ka näiteks siugli rattad ilma jubimatta külge ja saab rehvi vabamalt valida. Väike eeldus on muidugi see, et ta on sul olemas. Mingi vana hooratud rümba pealt ei tasu teda omale soetada sest jupid sinna maksavad mitme siugli silla jagu.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#13

(26-07-2013, 19:53 PM)karvik Kirjutas:  Enamlevinud ATV tagasildades ei ole difrit. Kui see ei sega, on tegemist hea kerge ja väikese asjaga millele osadele läheb ka näiteks siugli rattad ilma jubimatta külge ja saab rehvi vabamalt valida. Väike eeldus on muidugi see, et ta on sul olemas. Mingi vana hooratud rümba pealt ei tasu teda omale soetada sest jupid sinna maksavad mitme siugli silla jagu.

Tänud, üritan kaaluda igat võimalikku varianti. Netis jäi paar tükki silma. Oletame, et olen leidnud silla ja mootori siis mis kastiga peaks need omavahel kokku viima, või kuidas asi lahendada? Silla osaks jääks lada sild. Mootor peaks asetsema kindlasti ees otsas.
Vasta
#14

(26-07-2013, 20:10 PM)omaenergia Kirjutas:  Oletame, et olen leidnud silla ja mootori siis mis kastiga peaks need omavahel kokku viima, või kuidas asi lahendada? Silla osaks jääks lada sild. Mootor peaks asetsema kindlasti ees otsas.
Heh, hakkab pihta! Mingi hea aeg tagasi just sai kellegi teemas sarnast asja kirjutatud-arutatud. Tee foorumis väike otsing ja loe sarnaseid teemasid, siis jääb vähem küsida. Seda on korduvalt arutatud nii-ja naapidi.
Vaz-sild, ok, mis mootor? Võrri mootorit sa sinna ju ei pane, kuigi ka see on võimalik Smile . Väiksemale traktorile sobiks mingi 10-15 hj Briggs & stratton või midagi sarnast.
Ise ehitan praegu ringi ühte murutraktorit, lihtsalt transpordivahendiks, sel on peal 12 hj B&S, jõudu transpordiks maa ja ilm. Käigukastiks võid ju samuti Vaz-i oma kasutada, seda saab elastse muhviga otse sillaga ühendada, pole vaja palju pead murda..


Vasta
#15

eks tuleb veel lahti mõtestada traktori võimekus ja vajadused
mina ise läheks suurema ja raskema silla peale
teeks kitsamaks mingi gaz 5x silla ja kasutaks ka selle kõrgemaid rattaid läbivus kasvab märgatavalt ja kordades
hädavajalik näiteks kui tahada metsas-võsas ragistada ja kütet koju vedada või ka lume lükkamiseks ilma, et peaks "kihutama".
tugevam sild/raam annab võimaluse ka vabama fantaasiaga lisaseadmeid juurde pookida.
aga eks kõik algab siiski vajadusest - võibolla piisab ka korralikust aiakärust, et puid vedada ja lumelabidast et lükata Big Grin
vaata ka "Berta" nimelist teemat
Vasta
#16

Läbi on loetud nii Marta, kui ka Berta Big Grin samuti
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27864

See viimane on kõige lähedasem isendile mida ideaalis sooviksin, võiks veel gramm lühem oola ehk ja väiksema tagumse rattaga. Kodus vedeleb parajalt 13 ja 17" velgesid. Sooviks need ära kasutada.
Vasta
#17

(30-07-2013, 21:00 PM)omaenergia Kirjutas:  Läbi on loetud nii Marta, kui ka Berta Big Grin
See viimane on kõige lähedasem isendile mida ideaalis sooviksin, võiks veel gramm lühem oola ehk ja väiksema tagumse rattaga. Kodus vedeleb parajalt 13 ja 17" velgesid. Sooviks need ära kasutada.
No Berta on pea 3 meetrit pikk ja servast servani 1,55 m lai Smile. Ma sain aru, et sa tahad rohkem murutraktori mõõtu massinat?
Soe soovitus, lugupeetud ksf omaenergia - tee selgeks, mida sa kindlalt tahad, siis teavad teised, mida sulle soovitada. Muidu "tulistame puusalt", aga pihta ei saa, sest "sihtmärk kappab" võsas ja ainult vilksatab vahel Smile .


Vasta
#18

(30-07-2013, 21:00 PM)omaenergia Kirjutas:  Läbi on loetud nii Marta, kui ka Berta Big Grin samuti
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27864

See viimane on kõige lähedasem isendile mida ideaalis sooviksin, võiks veel gramm lühem oola ehk ja väiksema tagumse rattaga. Kodus vedeleb parajalt 13 ja 17" velgesid. Sooviks need ära kasutada.

proovi mõne murutraktoriga erineval maastikul liigelda, midagi vedada ja lund lükata OK viimase kohta leia kasutaja kes seda teinud on sest hetkel lund pole ja mõtle kas ikka tahad sellist asja.
minu silmis on murutraktor nii nagu nimi ütleb ikka puhas sileda murupinna masin ja niitmiseks.
kerge kaalu tõttu ei suuda ta miskit vedada ega lükata
samas võib aga selline asi olla ka sobiv kui tõesti mets on ligipääsetav ja sõidetav murutraktoriga ja lund lükkad vaid puudrilises olekus.
pahatihti pole inimesel alati aimugi mida ta tahab ja hakkab asja omades alles tema kasutust "kompama" ehk kui juba mingi "aiatraktor" olemas on siis hakatakse talle leidma töid milleks polnud algselt mõeldud ja siis võib jääda puudu millestki mis tavaliselt võib just olla kaal ja nn. läbivus.
olen ise üritanud murukaga tõmata muru pinnal sõiduautot - ratas käis ringi aga edasi ei läinud. talvel sama jama ilma ketita ei liigu kuidagi (jah ka sahk on murukale tehtud) ja üle puudri ei lükka midagi

lühema ja kerge traktori puudus on veel uuesti kaal kui on vaja midagi järgi vedada ja on pidamist nt. haagis puudega siis tõmbab kole kergelt otsa püsti.
Vasta
#19

(31-07-2013, 09:30 AM)MeelisV Kirjutas:  minu silmis on murutraktor nii nagu nimi ütleb ikka puhas sileda murupinna masin ja niitmiseks.
kerge kaalu tõttu ei suuda ta miskit vedada ega lükata
lühema ja kerge traktori puudus on veel uuesti kaal kui on vaja midagi järgi vedada ja on pidamist nt. haagis puudega siis tõmbab kole kergelt otsa püsti.
Hakkisin isand MeelisV postitust pisut ja olen suures osas nõus. Oma kogemustest võin öelda, et paraja käruga millegi vedamiseks sobib murukas suht hästi, peaasi, et üle ei koorma. Oma murukal olid aastaringi peal peenemat sorti ketid ja need tegid läbitavuse eriliselt mõnusaks Smile . Aga talvel küll on lume lükkamine lootusetu tegevus, ka kettidega ja lisakoormusega, teatud tingimustes saab muidugi, aga neid "tetud tingimusi" tuleb elus harva ette.
Oma traktori ehitust alustades oligi endal silme ees väike aga piisava raskusega toimekas masin, mis saaks hakkama nii vedamiste kui ka lumekoristusega. Paraku on saadaolevad komponendid sellised, mis sageli määravad ehitatava masina suuruse juba ette ära. Tänapäeval (mõtlen näiteks viimaseid aastaid) on juba saadaval ka second händ murukaid, mujalt toodud aiatraktoreid jne, mis loovad võimalusi... vähe küll, aga ikkagi.


Vasta
#20

Aiatraktori all pidasin ma tõesti silmas ATVst ja murutraktorist veidi suuremat isendit. Maksimaalne koorem mis sellega vaja vedada on vaja, oleks ehk selline kolm kärutäit puid (tavaline aiakäru). Talvel vaja puhtaks lükata plats kuhu mahub parkima kaks autot ka väike jupp teed. Ei tohiks olla suured ülesanded. Puid ma ei vea ka muidugi metsast. Kuid jah, oluline osa on materjaalsel poolel, ei kasva see raha puu otsas ja kasutada tahaks kõike mis käes on või soodsalt kätte juhtub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne