Minu T-40 AM
#1
Star 
Algatuseks küsin, mis see projekt siinkohal tähendab?
Kas iga üks, kes midagi omab, teeb oma teema ja see on tema projekt? EDIT: Muutsin teema pealkirja vähe.
Asi selles, et ostsin omale T-40AM
Kas oma jutt tuleb pookida kellegi analoogsesse teemasse või mul võib olla oma personaalne teema (PROJEKT)?
Ega ma kõva tehnika mees ei ole ja küsimusi tuleb palju.
Mis oleks kõige mõistlikum kirjandus, kus midagi kirjas selle trakatsi kohta? Soovitavalt eesti keeles.
Kui tahate, siis näitan kaunitarist pilti kahhToungue
EDIT:
Siin ta on!
   
Vasta
#2
Pilti? muidugi kostita! Toungue
Kodus mul selline https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?100061 ja päris hea sisukas.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#3
Kui minugi arvamust küsiti ?Big Grin
Wiki ütleb sõna "projekt" kohta nii:
Tsitaat:Projekt – kavand, plaan, eelnõu, mingi dokumendi kava.

Projektiks kutsutakse kõnepruugis sagedasti ka mingit ettevõetud tegevust alustamisest lõpetamiseni.
http://et.wikipedia.org/wiki/Projekt
Tänaseks on sel sõnal natuke halb mekk juures, ilmselt suuresti tänu elukunstnikest "projektijuhtidele", sestap mina isiklikult üritaks kasutada mingit muud mõistet. Aga see ainult minu arvamus, mis absoluutsele tõele ei pretendeeri.
Aga muidu võiks oma (projekti)teema olla siis, kui on tulemas miski lugu. Alustades miski rondi soetamisest ja taastamis/renoveerimisprotsessi kajastamisest lõpetades valmistulemuse eksponeerimisega. Eks see eeldab teemaalgatajalt üksjagu lisatööd tegevuse dokumenteerimisel, samuti natuke edevust heas mõttes või julgust, kui soovite, oma asjade avalikustamisel.
Rumalana tunduvaid küsimusi küll pole põhjust peljata. Ei pole keegi meist sündinud mingisse ametisse, inimese õpivõime on see, mis määrab. Ja selleks foorumid ongi, et kogemusi saaks vahetada.
Aga edu igatahes.
Kah neljakümne omanik:
tcumen
Vasta
#4
Esimese asjana loodan lekked peatada.
Põhilise hüdroõli ajas välja paagi kaane vahelt. Seal survet olla ju ei tohiks?
Mis sinna vahele panna, praegu oli lõhkine kummirõngas, kärisenud papp ja mingi hermetsi jäänused.
Kus üldse müüakse Tartus nipet-näpetit jms vene traktoreile?
   

Kas tagumise silindri manseti vahetus käib lihtsalt? 3polti lahti ja tõmmad sisu välja?
Või tuleb terve silinder kätte saada jne....
   
Vasta
#5
Filtri kaanele pane uus kummirõngas. Pese filter puhtaks, sest läbivoolutakistus on see mis survet sinna kaanealla tekitab.
Vasta
#6
(27-07-2013, 11:35 AM)pannkook Kirjutas: Esimese asjana loodan lekked peatada.
Põhilise hüdroõli ajas välja paagi kaane vahelt. Seal survet olla ju ei tohiks?
Mis sinna vahele panna, praegu oli lõhkine kummirõngas, kärisenud papp ja mingi hermetsi jäänused.
Kus üldse müüakse Tartus nipet-näpetit jms vene traktoreile?


Kas tagumise silindri manseti vahetus käib lihtsalt? 3polti lahti ja tõmmad sisu välja?
Või tuleb terve silinder kätte saada jne....

Jah, tõmba see järgmine kobsik sealt kaane alt välja, selle külge kinnitub hüdro õli filter, tee see puhtaks, siis peaks leke kaduma elementaarse asjana - endal pole mul sellel kaanel muud kui väike hädine kummi rõngas veeres.

Pildi pealt hinnates on mõistlikum kogu silinder maha kakkuda ja kap. remont teha, kuna poes müüakse nagu nii ainult remont komplekti.

Silindri maha võtt, on iseenesest lihtne ja selle remont on ka suhteliselt lihtne - mõni asi on väikse nõksuga aga küll hakkama saad Smile
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#7
Kabiin on küll vägev peale ehitatud. Kas kavatsed selle säilitada või lendab see minema pealt?
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#8
(27-07-2013, 12:00 PM)MAZ Kirjutas: Kabiin on küll vägev peale ehitatud. Kas kavatsed selle säilitada või lendab see minema pealt?

Tahtsin tegelikult endale lahtist masinat, aga mõningad arvajad on siin ütelnud, et talvel ikka hea, kui kabiin peakohal.
Ei ole osanud veel seisukohta võtta....
Alles esimest ööd mul see elukas õue pealBig Grin
Vasta
#9
Väga vahva pill, suurepärane algmaterjal edukaks projektiks. Ainulaadne kabiin lisab isikupära ja on palju parema välimusega, kui originaalkuut. Jälgin huviga.
Tervitades, IP
Vasta
#10
(27-07-2013, 14:07 PM)Isapull Kirjutas: Väga vahva pill, suurepärane algmaterjal edukaks projektiks. Ainulaadne kabiin lisab isikupära ja on palju parema välimusega, kui originaalkuut. Jälgin huviga.
Tervitades, IP

Mitte ainult parema välimusega vaid ka tunduvalt avaram kui orginaal kuldnokapuur....
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11
Aga uks, eriti alumine osa on ikka sobilik ainult väiksele kondisele nõukogude inimesele kelle järgi see kabiin disainiti. Big Grin
Vasta
#12
Kabiini saamine ja sealt lahkumine on üsna vaevalised tõesti.
Olgugi, et ma kondine nõukogude päritoluga indiviid.
130kg hetkelCool
Vasta
#13
"Silindri maha võtt, on iseenesest lihtne ja selle remont on ka suhteliselt lihtne - mõni asi on väikse nõksuga aga küll hakkama saad Smile "
##################################################

Roolivõimendi kolvi tagasi asetamisel tuleb jälgida, et need avad, mis silindri sees on, ei hammustaks kummirõnga küljest tükikest endale, kuna augu ääred om kuramuse teravad. Spetsialist teab kuidas seda teha... algajal läheb ikka mitu komplekti kummirõngaid ja töörohkeid päevi, enne kui kõik terveks jääb. Big Grin "Rahu...ainult rahu "ütles

Karlsson Katuselt...ja kannatust....
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
#14
Homme plaan nipetnäpet osta ja küsida, kas õlisoojendajat ka müüa on.
Selle panek on hea mõte ikka?
Kui tõsine see õlivahetuseteema siis ikka on?
Kas naised saunas rääkisid, et liiga hea õli keerab mootori peesse või on see tegelikult ka ikka nii?
Kamassi õli pidi ka juba liiga hea olema. pesemisomadustega vms....
Palju õli mootorisse läheb? Hinanguliselt tuli välja 10l.
Õlifiltrit ei märkanud esimese hooga. Kus see peidus võiks olla?
Hüdroõli filter oli paksult metallitolmu täis.....
Kui silindri korda saan, siis plaan see õli ka uus panna ja veelkord filter diisliga ära pesta.
Vasta
#15
(28-07-2013, 20:31 PM)pannkook Kirjutas: Homme plaan nipetnäpet osta ja küsida, kas õlisoojendajat ka müüa on.
Selle panek on hea mõte ikka?
Kui tõsine see õlivahetuseteema siis ikka on?
Kas naised saunas rääkisid, et liiga hea õli keerab mootori peesse või on see tegelikult ka ikka nii?
Kamassi õli pidi ka juba liiga hea olema. pesemisomadustega vms....
Palju õli mootorisse läheb? Hinanguliselt tuli välja 10l.
Õlifiltrit ei märkanud esimese hooga. Kus see peidus võiks olla?
Hüdroõli filter oli paksult metallitolmu täis.....
Kui silindri korda saan, siis plaan see õli ka uus panna ja veelkord filter diisliga ära pesta.

Mina olen vene massinale alati sisse valanud tavalist mineraali, pole täheldanud mingeid olulisi kulumisi. Talvel on väheke paks, ja suvel kuumaga vedel, aga pole probleeme veel esinenud.

Alati võib osta kallimat õli, aga no vene ajal need vene pillid ju töötasid, ehk töötavad edasi Big Grin

Õli filter, kui element, puudub sellel masinal. Vaid on õli puhastus tsentrifuug, mis asetseb generaatori ja starteri vahelise kopsiku all.
Selle puhastamisel on ka omad nõksud.

Kuna vana masin, siis soovitan osta poest 20L õli korraga, saab õlivahetuse tehtud ja aeg ajalt mõne grammi peale valada kui on vajadust.
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16
Ja hüdrosüsteem tee ikka ühekorraga puhtaks/tihedaks. Osalisel puhastamisel voolab puhastamatta sõlmedest fekaal mööda süsteemi laiali.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#17
Selle filtri puhastamine teistkordselt pole probleem.
Mõtlesin, et teen järkjärgult. Vaatan, kui üks koht on tihe, et siis võtan järgmise ette ja kõige lõpuks vahetan kogu hüdro õli, enne talve.
Ostetud siis harilik diisliõli mootorisse ja puhastatud diskid tagasi hüdrofiltrisse.
Kangide liigutamine ei anna enam mingit tulemust. Taga kolmnurk enam ei liigu.
Ei saa aru, mis sai valesti minna.
Niblisin eile ka korra BKL ja BÕKL linki õlipumba juures, kas tõesti see lülitas pumba välja ja sisse enam mitte. Või saab olla muu kamm?
Vasta
#18
Kui see sisse- ja väljalülitamise link töötava mootoriga lülitades kõrinat ei tee ja väikest vastupanu ei osuta sisselülimisel, siis on ju viga leitudRolleyes
Ise kunagi ammu sama asja pärast pumpa vahetanud. Kui võtmed käes seisavad võtad maha ja uurid. Lülitamiseks/ühendamiseks on seal kuulid, mis võivad nüüd asuda karteri põhjas. Kulusid lihtsalt ära, nii kuulid, kui pesad. Võtad vana kuullaagri, millel sovivad kuulid ja istutad paika. Võimalik, et esimene ettejuhtuv laager ei sisalda sobivat mõõtu kuule. Ära anna alla katseda uuesti. Minu omal asi töötab juba aastakümneid, sellel kevadel korra viskas välja.

Kui rool on kerge, siis viga mujal. Uuri pumba peal olevat süsteemi, mis jagab õli roolivõimu ja jagaja vahel.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#19
Väike link tegi sisselülitamisel kõrinat ja lülitas sisse.
Rool on raske, kui kurat ja tundub et ei võimendata.
Keerasin õlipaagi kohal oleva poldi välja, sealt hakkas õli välja ajama, seega pump töötab ja ringlus toimub.
Kas surve liiga väike? Kusagil mingi ummistus?
Läheb valet teed?
Mida lahti võtta, kust surkida?Rolleyes
Vasta
#20
Kui muu hüdro töötab, siis esimene asi on pumba peal olev püsivoolu klapp, mis peab tagama roolivõimule piisava õlihulga. Võib sodi täis minna.
Kui sealt läbi käib, siis on roolivõim ise või tagasivoolu peal ummistus.
Ka nähtud asi, naabrimehel oli tagasivoolul voolik, mis seest kestendama hakkas ja stutseri kinni kittis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne