Minu T-40 AM
#21

Omal peetud T40 AM oli üks esiratta käändtelje puks (või kuidas ta õige nii oligi) läbi ja kohapeal keerata võimatu... sõiduga sai hakkama...talvel libedaga väga hea... Tõsta esimesed ülesse ja ketra töötava mootoriga rooli ühest äärest teise lõpuni mitumitumitu korda ja eriti lõppudes loksuta saad õhu väljaja rahulikel pööretel. et õli uuesti vahtu ei klopi Big Grin ja ülestõstetuna loksuta rataste "käändtelgi " rataste kallet, et nähaa loksu.
Samas ega nõukaajal EPT`dest saadud kap remonditud võimendid ei tahtnud ka toimida... harva, kui joppas toimiv. Sad

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#22

(29-07-2013, 18:26 PM)tcumen Kirjutas:  Kui muu hüdro töötab, siis esimene asi on pumba peal olev püsivoolu klapp, mis peab tagama roolivõimule piisava õlihulga. Võib sodi täis minna.
Kui sealt läbi käib, siis on roolivõim ise või tagasivoolu peal ummistus.
Ka nähtud asi, naabrimehel oli tagasivoolul voolik, mis seest kestendama hakkas ja stutseri kinni kittis.

Kusagil ei toimi midagi. Ei rool, ega ka tagumised silindrid, mida on kaks.
Ainult vahutavat õli väljutas mulle tagasivoolu kaudu, kui kontrolliks paagi peal oleva punni maha keerasin.Rolleyes
Vasta
#23

Siis on jagajas olev ülerõhuklapp lahti. Kas sodi vahel või kinni kiilunud.
Vasta
#24

Vaheküsimuseks oleks, kas selline tera on normaalne ost trakatasile?
http://www.soov.ee/valgamaa/Sahk_2m_2458...m?ca=1&w=3
Plaaniks tulevikus ka taha haakesse kallutava kopa aretada, mis nagunii ette lisaraskust nõuab....
Tegelikult oleks küll suurem huvi lumetera vastu, aga sellel oleks kõik T40 külge kinnitamiseks olemas. Hind vist ka enamvähem? Raskused, mis muud kasu ei anna, kui on rasked, maksavad ka vist omajagu?

(29-07-2013, 18:53 PM)tcumen Kirjutas:  Siis on jagajas olev ülerõhuklapp lahti. Kas sodi vahel või kinni kiilunud.

Mis kaudu sinna lähenetakse?
   
Kas see kummmivoolik on seal mingi isearetis või peabki see selline olema?
   
Vasta
#25

Klappi peitev kaas on pildi järgi paremal üleval, otse armatuuri all. Kahe poldiga kinnitub.
See voolik.... Tõenäoliselt on see jagaja üpris kulunud ja lekib. Voolik täidab punnide rolli kolmandal sektsioonil siis.
Kui see õli sealtkaudu nüüd tagasi ei kima.Big Grin Aga siis peaks see jagaja omadega täitsa otsas olema. Või seest puru.
Mõistlikum on jagaja ilmselt maha võtta, kangide juurest lekib ka.
Vasta
#26

Pikemas perspektiivis on jagaja mõistlik üle käia jahh.
5 suulist plusspunkti teenisid minupoolt igatahes.
Tööle sain.
Klapi tööpõhimõte jäi üsna arusaamatuks, aga selle kolvi või seenekese alla vaatamistest piisas, et asi jälle tööle hakkaks.Big Grin
Vähemalt esialgu....

Aga mis eelmainitud buldooserist arvata?
Või mõistlikum siiski pöördsahk alguset lõpuni aretada, kuna nagunii teda vaid lume lükkamiseks hakkab vaja olema.
Vasta
#27

Lume nügimiseks on pöördsahk alati parem. Korralik kummiriba all servas ei tee ka paha. 40 ei ole teab mis konstruiga, et üllatuslööke lumepudru alt lõpmatuseni vastu võtta.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#28

Too voolik kolmandas sektsioonis muudab jagaja kahesektsiooniliseks. Või kasutatud positsiooniregulaatoriga traktori(nt. Mtz 80) jagajat, millel üks äravoolu kanaleid ühendav käik vähem ja sellepärast väljast ühte viidud. Ilma selle kanali või välise voolikuta hakkab neutraalis inisema, s.o. kaitseklapp tööle.
Vasta
#29

(29-07-2013, 23:08 PM)pen.skar Kirjutas:  To tcumen. Too voolik on kolmandast sektsioonist ikka kaugel. Ilmselt kasutatud positsiooniregulaatoriga traktori jagajat, millel üks äravoolu kanaleid ühendav käik vähem ja sellepärast väljast ühte viidud.

Hm, minu hübriidrussil on 1. ja 3. sektsiooni väljaviigud dubleeritud küljele, täpselt selel vooliku kohale.Rolleyes
Vasta
#30

(29-07-2013, 23:08 PM)pen.skar Kirjutas:  To tcumen. Too voolik on kolmandast sektsioonist ikka kaugel. Ilmselt kasutatud positsiooniregulaatoriga traktori jagajat, millel üks äravoolu kanaleid ühendav käik vähem ja sellepärast väljast ühte viidud.
Ega vaielda ei tihka. Aga oma traktoril on sama väljanägemisega jagaja, samane on ka omakombunnitud puulõhkujal. Mõlemil on kolmandat sektsiooni võimalik ühendada nii tahapoole kui küljele.See nö. kolmas, suurem punn sulgeb pumba survepoolelt tuleva kanali.
Kindlasti saab sinna positsioonregulaatori ühendada, kuigi pole aimugi, kas 40-l seda kasutatud on üldse.

Teemaalgatajal aga soovitaksin hüdrosüsteemi siiski kiiremas korras puhtaks teha, kui traktorit kasutada soovid. Sellistel jamadel on kalduvus korduda ja tavaliselt juhtub see kõige sitemas seisus.
Vasta
#31

(30-07-2013, 17:02 PM)tcumen Kirjutas:  Teemaalgatajal aga soovitaksin hüdrosüsteemi siiski kiiremas korras puhtaks teha, kui traktorit kasutada soovid. Sellistel jamadel on kalduvus korduda ja tavaliselt juhtub see kõige sitemas seisus.
Kuidas see täpsemalt käib?
Mingi diisliga läbipesu või lihtsalt kõik punnid lahti ja vana välja, uus sisse?Rolleyes
Vasta
#32

Taha plaanis ka vaese mehe kopp aretada. Kallutav silinder on juba küljes.
Kui suurt koppa t40am jõuab liigutada, et üle ei dimensioneeri?
Kas sellega saab seisnud mäkke ka sisse rammida või rohkem koheva hunniku nahutamiseks mõeldud?
Mitu kilo tõsta suudab, enne kui nina püsti aab?
Vasta
#33

(31-07-2013, 18:36 PM)pannkook Kirjutas:  Taha plaanis ka vaese mehe kopp aretada. Kallutav silinder on juba küljes.
Kui suurt koppa t40am jõuab liigutada, et üle ei dimensioneeri?
Kas sellega saab seisnud mäkke ka sisse rammida või rohkem koheva hunniku nahutamiseks mõeldud?
Mitu kilo tõsta suudab, enne kui nina püsti aab?

Alustame tagantpoolt, nii on lihtsam.Big Grin

Nelivedune teenelikend teeb tuule alla aisamunakatel paiknevale 1750 kilole. Kui hüdrosüsteem on heas korras... Umbes sama paljule kaalub vastu ka esiots. Siit hakka nüüd maha arvestama oma kopa mõõdu järgi. Minu hübriidruss suudab 70 cm sügavas kopas olevat 800+ kilost silorulli küll tõsta, kuid mina suudan ühe esiratta siis maast lahti ubida (sai kord nalja pärast proovitud). Ka tagumikutunde järgi jääb esiratastele mõnisada kilo... Nelikend on aga oluliselt kergem...

Kõva pinna ründamine eeldab, et kusagilt ei anna miskit järgi. Kui loksuma pääseb, lõikab haakesõrme läbi. Või aisakinnituse sillale,kui kehvasti läheb. Pehmet hunnikut ahmab kenasti.

Kopa suurus poel oluline, koorem seal sees kaalub. Minu 200x0.7x0.7 kopp kaalub umbes 270 kg ja nii pool kanti kruusa/liiva/sõelmeid tuleb kenasti ühes. Proovitud, korduvalt. Olen paar korda pidanud natuke pehmest hunnikust ampsatut tagasi nõristama - ei jõua tõsta...

Kallutamiseks ei ole ülemise tõmmista asendamine silindriga hea mõte - kallutab kas liiga vähe või on oht lasta silinder kõveraks vastu koppa. Tühjaks kallutab ikka vaheraamil olev kopp, mille ülemine kinintus vabastatakse luksutusest... Näiteks säärane:
http://siimruz.wix.com/hevo#!staff/vstc1...mphotos7=0

Mul on ilma vaheraamita, ülemise tõmmitsa asemel kiirlukustusega hüdrotõmmits. Tööpikkus 460-800 mm. Kui ülemist kinnitust ei vabasta, siis tühjaks ei kalluta. Rippsüsteemi lõhkudes küll saab raputada, kuid see pole õige tegu.
Vasta
#34

Ma alguses seda pärnakate koppa vaatasingi, kui traktorit veel ei olnud.
Kui selle sain, siis selgus et silinder on taga ja mõtlesin, et see peaks sobima kallutamiseks küll...Rolleyes
Sellist mõõtu koppa omale tahakski, nagu sul.
Kas sellega lund ka kannatab lükata mingilmääral?

   
   
Vasta
#35

ma veidi 40st võin öelda niipalju et sain kasutada T40AM-i ehk sama asja millest jutt. oli kasutada nii öelda väiksem "kopp" haakekolmnurga peal ja kui kive täis ladusid, muutus rool äkitselt kergemaks olgugi et hüdrorool töötas nii kui peab. 40 rsk on mu arvates kerge selliste asjade jaoks aga kui olemas siis on väärt masin. Mõnus oli metsateed tasandada, kopp pool viltu ujuvasse ja rahulikult tagurpidi põksuda. Ainus mis mulle ei meeldinud 40 juures oli see va kabiin. Ma pikka kasvu nagu ei mahu sisse. Sees oled aga välja ei näe eriti taha.
AGA MUIDU JÕUDU JA JAKSU!!!!!

Veel pole maha löödud
Vasta
#36

(01-08-2013, 16:31 PM)pannkook Kirjutas:  Ma alguses seda pärnakate koppa vaatasingi, kui traktorit veel ei olnud.
Kui selle sain, siis selgus et silinder on taga ja mõtlesin, et see peaks sobima kallutamiseks küll...Rolleyes
Sellist mõõtu koppa omale tahakski, nagu sul.
Kas sellega lund ka kannatab lükata mingilmääral?

Nii, kuna teema on endale igapäevaselt teada/tunda, siis võin ka paar lauset heietada.

Võsa juba selgitas, et olgu milline see silinder on, on see ühte pidi liiga lühike ja teist pidi liiga pikk.

Pildi järgi hinnates tõmbab silinder natuke liiga vähe kokku. Proovi kuivand liiva või kruusa tõsta - pool hunnikut voolab maha.

Ise kasutan Jumzi käpa silindrit (vähemalt piltide järgi tundub et on) - vedeles garaasis ja sobis külge.

Endal on 0.6 m3 kopp ja suudab liigutada edukalt. Täis kopp kruusa ja liiva pole probleem, savi on natuke raskem, kive ja betooni transpordib ka edukalt.

Teinekord on kopa tühjaks saamine probleem, aga selle vastu aitab ülemise kinnituse kiirkinniti vabastamine.

Siiamaani olen kõik kaeve tööd tehtud saanud, jupp jupi haaval saab jagu, väike masin on, aga visa.

Ainuke asi mida tuleb mõistusega pruukida on sidur - sellest saab liigse jõu pruukimise ja lolli peaga maru kiiresti lahti.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#37

(01-08-2013, 16:31 PM)pannkook Kirjutas:  Ma alguses seda pärnakate koppa vaatasingi, kui traktorit veel ei olnud.
Kui selle sain, siis selgus et silinder on taga ja mõtlesin, et see peaks sobima kallutamiseks küll...Rolleyes
Sellist mõõtu koppa omale tahakski, nagu sul.
Kas sellega lund ka kannatab lükata mingilmääral?

2 meetrit lai kopp ei ole hea valik tasandamiseks või raske materjali transpordiks - liiga lai ja vedel. Asja mõistusega võttes saab hakkama, aga võib ka käest minna - nurk jookseb väga kergesti maasse...Sad

Kui on plaanis kaevata ja mulda transada, siis võiks kopp olla pigem kitsam - endal lihtsam.Rolleyes

Minul on kahemeetrine just lume teisaldamise pärast - ma pean talvel hoidma lahti paar rada, mille lund ei ole kuhugi lükata ja tuleb ära tassida. Lume lükkamisel on seni kõik hästi, kuniks on pidamist. Neliveoline russ jääl ei lükka mitte sittagi. Mäletan hästi, milline trügija oli korralike lumekettidega tagavedune Ferguson SoomesCool ja loodan selleks talveks hübriidrussile ka ketid soetada...

(01-08-2013, 23:33 PM)phyl Kirjutas:  ...
Pildi järgi hinnates tõmbab silinder natuke liiga vähe kokku. Proovi kuivand liiva või kruusa tõsta - pool hunnikut voolab maha.
...

Arvestades nende materjalide mahukaalu (pea 2500 kg kant), siis see ei ole Toungue probleem. Veidi väiksem koorem võimaldab traktoril suurema tõenäosusega ellu jääda.
Vasta
#38

Mul on üks hunnik liivamoodi asja, mis vaja mööda metsa laiali kanda. Et tekiks paremini läbitav metsatee, kui pläga.
Selleks oleks seda tagakoppa põhiliselt vaja.
Lisaks tahaks sellega tuua puid talvel metsast välja.
Lõikaks meetrised notid ja need laadiks siis otsad ees peale. Ühel nägin olid kopa külgedel ka kõrgenduste panekuks aasad.
Poleks mingit käru vedamist jms.
Selline siis kaevamiseks paras vä?
http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...anguage_id%
Vasta
#39

See võiks paremini kesta - rihvelplaat on päris tummine tükk.

Aga selle kopa alumiste tõmmitsate kinnitused kopaga rammimist küll üle ei ela. Minu kopal on põsed 10mm plaadist ja kolm talve on silmad selgelt ovaalseks muutnud. Samuti on paindunud läbi 80x200x8 karp, millele kõrvad kinnituvad.

Traktori haardumisega lükkamist peaks sellisena kestma.

Meetrisi notte saab kenasti vedada. Mina lasin enda omale panna ülaserva konksud, kuhu pikemaid saab lohisema siduda.
Vasta
#40

Kes mulle korraliku kopa teeks?Toungue
Või on ainuke variant kuldset börssi piiluda?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne