Kahetaktilise mootoriga võsasae Dolmar lahkamine
#61
Säde jah, täitsa olemas ja etteheiteid talle pole. Küünal oli ka ilusti õiget värvi, selline kreemjas pruun nagu SIIN esimesel pildil. Kus juures, kui ma pärast seda pikemat kiskumist küünla maha keerasin, siis küünal ise oli täiesti kuiv, aga silinder bensiini täis. Sest kui ma tulemasinaga küünla augule tuld näitasin ja kergelt nööri tõmbasin, käis silindrist kenake leek välja. Pärast uuesti küünla peale keeramist, läks ta ka ilusti käima.
Karburaatori küljes jäi silma ka üks kruvi, mille all vedru. Kruvi on nii palju sisse keeratud, kui vähegi võimalik, vedru on täiesti kokku surutud. See reguleerib arvatavasti tühikäiku ja esialgu näppima ei hakanud.
Vasta
#62
üldiselt on nii, et L seguleerib siibri asendit tühikäigul, H seguleerib kui palju karburaatos õhku peale annab ja S reguleerib segusisse minevat bensiini hulka. Vedrud on ju kõigil kruvidel all.
2 kõrvuti olevat alumist kruvi- parempoolne on tavaliselt L ja vasakpoolne H ja ülevalpool asetsev üksik kruvi on S
Vasta
#63
(30-06-2014, 19:08 PM)maisalup Kirjutas: üldiselt on nii, et L seguleerib siibri asendit tühikäigul, H seguleerib kui palju karburaatos õhku peale annab ja S reguleerib segusisse minevat bensiini hulka. Vedrud on ju kõigil kruvidel all.
2 kõrvuti olevat alumist kruvi- parempoolne on tavaliselt L ja vasakpoolne H ja ülevalpool asetsev üksik kruvi on S
KSF maisalup paistab, et sa oled asjadest valesti aru saanud.
L kruvi on alati mootori poolne, olgu see siis zama või walbro! L kruvi ülesandeks jääb tühikäik ja madalad pöörded.
H kruvi siis õhi filtri poolne. H kruvi mõjutab ainult kõrgeid pöördeid.
LA või T või S oleneb kuidas keegi nimetab, reguleerib ainult gaasisiibri asendit( tühikäiku).
Ärge tehke maha hiina Zama karbussi, need on täiesti normaalselt toimivad asjad!
Vasta
#64
(30-06-2014, 22:15 PM)autojuht Kirjutas:
(30-06-2014, 19:08 PM)maisalup Kirjutas: üldiselt on nii, et L seguleerib siibri asendit tühikäigul, H seguleerib kui palju karburaatos õhku peale annab ja S reguleerib segusisse minevat bensiini hulka. Vedrud on ju kõigil kruvidel all.
2 kõrvuti olevat alumist kruvi- parempoolne on tavaliselt L ja vasakpoolne H ja ülevalpool asetsev üksik kruvi on S
KSF maisalup paistab, et sa oled asjadest valesti aru saanud.
L kruvi on alati mootori poolne, olgu see siis zama või walbro! L kruvi ülesandeks jääb tühikäik ja madalad pöörded.
H kruvi siis õhi filtri poolne. H kruvi mõjutab ainult kõrgeid pöördeid.
LA või T või S oleneb kuidas keegi nimetab, reguleerib ainult gaasisiibri asendit( tühikäiku).
Ärge tehke maha hiina Zama karbussi, need on täiesti normaalselt toimivad asjad!
ksf Autojuhil on siinkohal õigus et H on kõrged (täispöörded) L on madalad pöörded seda keeratakse tavaliselt kui kett hakkab liikuma ja T on segusiibri ehk tühikäigu oma. Reguleerimine kui kedagi huvitab käib üldjoontes nii H ja L keerata alul kinni siis 1,5 lahti. Siis katsetad ja timmid veel kui vaja.
Veel pole maha löödud
Vasta
#65
no millegipärast arvasin jah, et vasak käsi on paremal pool aga see selleks.
Kui karburaatorit lähemalt vaadata, siis L kruvi reguleerib otse gaasihoova algasendit, ehk siis kuipalju hoob saab tagasi minna kui gaas lahti lastakse. seda, et S või T reguleerib kütusehulka ütles üks saeremontija ja H reguleeribki õhu hulka- mida rohkem õhku mootoris seda kõrgematel pööretel käib. Lihtne ja loogiline.
Reguleerides T kruvist tühikäiku reguleerime me seda läbi kütuserikkuse segus- reguleerides L kruvist reguleerime me seda hoova asendi kaudu.
Huvitav lisafakt on see, et Espina hekilõikuri karburaatoril puudusid reguleerimiskruvid ehk siis masin käis täpselt nii nagi see karburaator oli just õnnestunud. Partneri samasugusel karburaatoril olid aga kruvid olemas.
Vasta
#66
(30-06-2014, 14:47 PM)Mato Kirjutas: ...
Nimelt, kui külmalt käivitades, õhuklapp kinni, ta käima läks ja käsi piisavalt kiire oli ning suutis selle lühikese ajajooksul, mis ta kinnise klapiga töötas, klapi lahti lükata jäi ta ka tööle. Kui aga välja suri, ma klapi lahti lükkasin ja uuesti proovisin tõmmata ei teinud põksugi ning lihtsalt tõmbas ennast täis. Samuti ei taha ta enam tühikäigul töötada vaid peab koguaeg kergelt näppu gaasil hoidma. Kui näppu gaasil ei hoia, sureb umbes 10s jooksul välja.
Ehk oskab keegi midagi diagnoosida?

Kas küünal on tumepruun-must? Kas sama jama on mitme küünlaga? Kas tõrkumise ajal on säde kenasti lilla ja praksuv?

Kõlab rikkavõitu segu moodiRolleyes. Kas õhupuhasti eemaldamine aitab? Kas küünla soojendamise järel käivitub?

(01-07-2014, 07:22 AM)maisalup Kirjutas: ...
Kui karburaatorit lähemalt vaadata, siis L kruvi reguleerib otse gaasihoova algasendit, ehk siis kuipalju hoob saab tagasi minna kui gaas lahti lastakse.
...

Ei ole mina veel näinud karburaatorit, millel oleks segusiibri tõkis tähistatud L tähega.Toungue Mis muidugi ei tähenda, et säärast olemas olla ei võiks.Big Grin

Enamasti L on tühikäigusüsteemi kruvi, H peadoseersüsteemi oma. Segusiibri tõkis (LA, T, S) on kolmas ja ainsana täies ulatuses näha. Reeglina ka ülejäänud kaghest selgelt eraldi.

Vedrud võiks neil kõigil all olla, et takistada iseeneslikku avanemist.

Hiina praakkarburaatorid on kohe algusest halvad. kui hiinakas käib, siis pole vahetWink
Vasta
#67
need tähed pidavat olema välismaa keelsed lühendid.
no, et L - low (madal) ja H - high (kõrge) ja t - throttle (siiber).
(ma ei vastuta andmete õigsuse ja õigekirja eest)
Vasta
#68
(01-07-2014, 09:54 AM)v6sa Kirjutas:
(30-06-2014, 14:47 PM)Mato Kirjutas: ...
Nimelt, kui külmalt käivitades, õhuklapp kinni, ta käima läks ja käsi piisavalt kiire oli ning suutis selle lühikese ajajooksul, mis ta kinnise klapiga töötas, klapi lahti lükata jäi ta ka tööle. Kui aga välja suri, ma klapi lahti lükkasin ja uuesti proovisin tõmmata ei teinud põksugi ning lihtsalt tõmbas ennast täis. Samuti ei taha ta enam tühikäigul töötada vaid peab koguaeg kergelt näppu gaasil hoidma. Kui näppu gaasil ei hoia, sureb umbes 10s jooksul välja.
Ehk oskab keegi midagi diagnoosida?

Kas küünal on tumepruun-must? Kas sama jama on mitme küünlaga? Kas tõrkumise ajal on säde kenasti lilla ja praksuv?

Kõlab rikkavõitu segu moodiRolleyes. Kas õhupuhasti eemaldamine aitab? Kas küünla soojendamise järel käivitub?
Siin lehekülje esimeses postituses kirjutasin nõnda:
Säde jah, täitsa olemas ja etteheiteid talle pole. Küünal oli ka ilusti õiget värvi, selline kreemjas pruun nagu SIIN esimesel pildil. Kus juures, kui ma pärast seda pikemat kiskumist küünla maha keerasin, siis küünal ise oli täiesti kuiv, aga silinder bensiini täis. Sest kui ma tulemasinaga küünla augule tuld näitasin ja kergelt nööri tõmbasin, käis silindrist kenake leek välja. Pärast uuesti küünla peale keeramist, läks ta ka ilusti käima.

Teist küünalt ei olnud proovimiseks võtta ja säde oli selline nagu peaks olema. Ilma õhupuhastita ma teda käivitada ei proovinud, kuid ma võtsin õhupuhasti maha kontrollimaks, ega ta ummistunud pole. Svamm oli ilus puhas, küll aga jäi silma, et õhupuhasti korpus oli seest õline. Just karburaatori poolne külg, nagu karburaatorist oleks õli välja valgunud. Kas peabki nii olema? Ei tea, igal juhul filter läks tagasi nii nagu oli.
Enne küünla tagasi keeramist ma tõesti teda natuke tsäksiga soojendasin, peale mida ta ka käima läks.
Vasta
#69
Kui karburaator on plägane, siis miski kusagilt lekib. Kontrolli tihendeid, membraane ja voolikuid.

Kui sama jama on ka teise küünlaga, siis võid profülaktikaks keerata L kruvi 1/6 pööret sissepoole. Kui läks paremaks, siis lase karburaator uuesti reguleerida.

Kas õhuklapp ikka avaneb täielikult?
Vasta
#70
(01-07-2014, 07:22 AM)maisalup Kirjutas: no millegipärast arvasin jah, et vasak käsi on paremal pool aga see selleks.
Kui karburaatorit lähemalt vaadata, siis L kruvi reguleerib otse gaasihoova algasendit, ehk siis kuipalju hoob saab tagasi minna kui gaas lahti lastakse. seda, et S või T reguleerib kütusehulka ütles üks saeremontija ja H reguleeribki õhu hulka- mida rohkem õhku mootoris seda kõrgematel pööretel käib. Lihtne ja loogiline.
Reguleerides T kruvist tühikäiku reguleerime me seda läbi kütuserikkuse segus- reguleerides L kruvist reguleerime me seda hoova asendi kaudu.
Huvitav lisafakt on see, et Espina hekilõikuri karburaatoril puudusid reguleerimiskruvid ehk siis masin käis täpselt nii nagi see karburaator oli just õnnestunud. Partneri samasugusel karburaatoril olid aga kruvid olemas.
Ära sa sinna saeremontija juurde enam mine!
Paljalt õhuga ei käi miski mootor, ikka kütust on ka vaja.
Panen siia sulle ja teistele ka keda huvitab harivat materiali lugemiseks.
http://www.upload.ee/files/4134497/SERVI...L.pdf.html
Vasta
#71
Kes siin rääkis palja õhuga käimisest? Koguaeg räägin ju, et T reguleerib kütusekogust segus.
Vasta
#72
(01-07-2014, 22:51 PM)maisalup Kirjutas: Kes siin rääkis palja õhuga käimisest? Koguaeg räägin ju, et T reguleerib kütusekogust segus.

Vaata mõnele oma saele otsa ja näed ise, et T kruvi ei lähe karburaatori sisse...Big Grin
Vasta
#73
Paar joonist, ehk teevad asja selgemaks:
   
   
Läbilõike peal pole kruvi "T" (esimesel pildil tähistatud "I"-ga) näha. See seab paika asendi, millest segusiiber enam kinnipoole ei saa minna gaasilingi vabastamisel. Kruvi 27, ehk "L" reguleerib kütuse andmist kanalitesse, mis toimivad tühikäigul ja väikestel pööretel. Kruvi 11, ehk "H" reguleerib kütuse kogust peadoseerimisse, ehk suurtel pööretel, või täpsemalt öeldes, olukordades, kus segusiiber on avatud palju.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#74
Vahendan enda emotsiooni kõnealuse riista ehk Dolmar MS4510 kohta. Minu kätte jõudis isend, mis on toodetud 2004. aastal, elu on ta näinud palju. Ütlen kohe, et riista ost oli minu enda valik ning kellelgi edaspidise jutu valguses ennast halvasti tunda ei ole vaja. Vajasin riista käesoleva suve lõpetuse töödeks kuna eelmise tööriista remont ei tahtnud lõpuks enam ära katkedagi. Kopp sai ette.

Niidutöö kallale asumast takistas trimmpea puudumine. Kõiksugu asju saab ka poest osta, aga püüan läbi ajada selle nassvärgiga, mis mul kogunenud on. Eelmisele trimmerile sai kunagi ostetud universaalne trimmpea. Võtsin selle ning treisin tugipuksi, millega sai pea ära tsentreerida. Mutriga kinni ja olemas. Panin Dolmari käima ning hakkasin niitma. No ei saanud palju niita - tegi bööö. Soojalt käima muidugi ei läinud.

Kaane olin pealt võtnud varemgi. Ega ta puhas olnud seest, aga nagu ikka, lootsin, et käib minu vajaduse ära. Hoolikamal vaatlusel selgus, et õlileke oli ikka väga suur. Sisuliselt kõik õhutuskanalid olid õlisegust tolmup.ska täis. Harutasin kogu krempli laiali, selles mõttes oli positiivne üllatus, et kõnealune Dolmar on tunduvalt lihtsam riist kui mu eelmine Partner B522M. Osade puhtaks harimiseks kulus terve õhtu ära, so u 3 tundi survekaga pesemist ja leotamist ning pealeselle suruõhuga kuivatamine. Võtsin kohe laiali  ka kolvigrupi.

Trimmerit on enne mind korduvalt lahti võetud, kolvigruppi on enne mind remonditud. Ma ei tea oma Dolmari ajalugu ega põhjuseid, miks teda on remonditud. St ma ei oska järjestada, mis võis olla põhjus ja mis tagajärg. Igatahes oli kolvigrupi koostamisel kasutatud 2 5mm originaalkruvi ning 2 6mm mitte-originaalkruvi. No ja oli juhtunud see, et need 6mm mitte-originaalid olid hakanud ennast ilmselt lahti kruvima. Ilmselt on kruve korduvalt kinnipoole keeratud. Sellega oli juhtunud see, et originaalid olid väga tugevasti sisse keeratud, 6mm suht lõdvalt. Kuuma andes ilmselt keeras siis kaane kõveraks. Üldiselt oli remonditud suht vastutustundlikult, asjad olid alles ja ei olnud katki tehtud.

Remondiks coilisin silindri keermed ära. Poltideks jätsin kaks originaali ning 12.9 sisekuuskant 6mm polti. Ma ei tea, kas see on hea lahendus. Kolvigrupi alumised osad lihvisin märkeplaadile pandud parajalt peene liivapaberiga. Koostamisel kasutasin mõistlikus koguses Loctite 5920. Poltidele veel Loctite 243, pingutasin kõik ühtlaselt 10Nm.

Peale kokku ladumist läksin uuele katsele. Tulemus umbes sama - veidi tööd ja bööö. Lugedes sedasama teemat, tekkis mõte süütepooli vahetamise kohta. Internet annab tänasel päeval hindeks uutele alates 64EUR. Seda raha välja käia oli veits kahju kuna polnud kindel, kas on süütepooli viga ja kas sellest trimmerist üldse asja saab. Mõtlesin, et ma vaatan pulli pärast, milline on vana trimmeri süütepool. Täitsa samasugune paistis. Kohale passitades ilmnes, et süütepool ise on väga sarnane originaaliga, ainult, et teine kruviauk ei sobi. Kuna võimalust oli, siis puurisin ülbelt teise augu ise. Süda muidugi värises. Panin uuesti kokku ning proovisin - läks hästi käima ning jäi käima! Reguleerida tuleb veel, täispöördeid on minu arust liiga palju ning küttekulu on suur. Aga käivitus ka peale paksu heina sees kuumaks ajamist!

Seega oli probleemi peapõhjuseks vigane süütepool. Ma ei tea, kas vigase süütepooliga töötamine võis põlemata kütusest tekkinud ülerõhuga mootori tuksi keerata nii, et see õlitsema hakkas ning seda remontida oli vaja? Või tekkis õlitsemine enne, õhutuskäigud ning silindriribid vajalikku jahutust ei taganud ning ülekuumenemise tõttu riknes süütepool?

Kokkuvõttes sai ikkagist jälle remonditööd tehtud. Aga oli huvitav, polegi viimasel ajal niisuguse innuga midagi pusinud.
Vasta
#75
Dolmarite puhul nii samal võsakal kui mootorsael on tõesti suureks plussiks läbi mõeldud konstruktsioon ja lihtsasti ligipääsetav igale poole kus vaja mitte ei pea nuputama nagu ruubikukuubikut kokku pannes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne