Moskvics 402/408 taastamine
#1

Mida võib juba teema alguses mainida, siis ma ei oma seda masinat, vaid teostan lihtsalt taastamise töid, ja teatud küsimustes oleks abi vaja.

Plaan on auto liikuma panna, ja ülevaatus läbida.

Pildi materjali leiab lingilt: http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-402/

Natuke masinast ka, et masin on aastast 1956. Eestis registris. Pärineb tartust ja on seisnud aastast 2001. Mootor peaks pärinema 407-me pealt, ja osa juppe on veel vahetatud, aga masin ise on üllatavalt heas korras. Ülejäänud ajalugu on ähmane.

Esimesed probleemid mis ootavad lahendamist:

1. Sidur korda (omanik arvas, et väntvõlli simmer on läbi, ja sellepärast libiseb)
2. Pidurid on olematud
3. Käigukangi hoovastik korda
4. Mootor korralikult tööle
5. Rooli lõtk elimineerida
6. jpm, mida ei jõua/tea isegi nimetada veel.

Täna siis alustasin siduri libisemise probleemi lahendamist.

Juppide eemaldamisel leidsin, et keegi herra on sobitanud seibe hooratta ja siduri korvi pindade vahele. Siduri "surve laager", (kuna laagrist on asi kaugel) on mõranenud/purunenud. Väntvõlli simmer on heas korras ja ilmselt on siduri libisemises süüdi need seibid ja ebatasased kontakt pinnad. Võimalik, et siduri korvi surve vedrud on ka väsinud, aga esimesel katsel olid vedrud veel tummised.

Siit suurele ringile küsimus, et kas keegi on remontinud sellist pilli, ja kas varuosasid on võimalik kuskilt üldse muretseda.

Või keegi on kunagi teinud mingi huvitava ratsi, eemaldanud vana siduri korvi ja surve laagri, ja asendanud selle moodsama süsteemiga.

Hea meelega paigaldaks "orginaal" juppe tagasi külge (kes kurat teab mis on orginaal, ja mis mitte), aga olen valmis ka ümberehitusteks.

Jätkub.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#2

Paras kompott. Esistange ja iluvõre 407, mootor tõenäoliselt 408 (mis siis,et 407 sisselaske kollektoriga. 407 oli mälu järgi ilma väntvõlli simmerita.). Soojendus, suunatulekang ja põrandal asuv käigukang omalooming. Tuuningosa on samuti ka "Moskvitš"- kiri kindalaeka luugil. Tagatuled 407, seal vähemalt stange õige. 402-d väljusid kõik tehasest kolmekäiguliste käigukastidega, mis koostöös kõrgforseeritud 1200 kuubiku ja 35-e hobujõulise mootoriga saavutas pärast seitsmeminutilist intensiivset kiirendust 80 km/h. Seda kahekesi. Neljakesi tuli veel üks minut lisada.
Siduri juppe liigub veel piisavalt, ei maksa aega raisata ümberehitamisele. Mingi survelaager/grafiittald oli endagi veel kuskil.

P.S Rippuv gaasipedaal tuli ka alles 407-st. 402-l oli põrandapealne pedaal.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Nii, sai siis natuke infot otsitud, ja peale põhjalikku halli aju massi liigutamist meenus, et kuskil-kuskil peaks olema mosse remondi raamat.

Ja oh näe imet, sügaval sahtli põhjas raamat pesitseski, lausa kaks tükki isegi.

Sõiduauto "Moskvitš" (autoriks, R. Bertelov ja V. Kits) (1978 ja 1986 trükid)

Nagu eespool mainiti, siis tegu ei olegi 407 mootoriga, vaid hoopis 408. (tagumise väntvõlli simmeri puka peale on ka tegelikult löödud 408)

Kast on ka arvatavasti millegi uuema oma, kuna käigukang asetseb keskel.

Kuna eriti kuskilt mosse juppe otsida ei mõista, siis küsin otse teemast, et kui kellelgi on pakkuda seda "survelaagri" grafiit talda, siis olen huvitatud sellest.

Jätkub.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

Selle auto projekt sobiks kajastada ka www.mosseklubi.ee foorumisRolleyes


Vasta
#5

Eks kui tahte jõudu leian, siis kajastan asja ka mosse foorumis, siiani ei ole aega/tahtmist/jaksu kõikidesse foorumitesse kirjutada.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Mul varsti vist sama tee vaja ette võtta 403ga. Kuigi Kombi pole valmis, surutakse idast 403 peale.
Vasta
#7

Originaal mootor peaks selline olema:

http://www.osta.ee/moskvitsi-mootor-403-39767027.html

Eeldan, et pakutav asi siiski ikka 402 mootor, sest 403 oli 407 mootoriga.
Vasta
#8

Mootor on küll õige,mis eelpool postitatud lingis. Ei ole nende liikuvosade leidmine midagi keerulist, esivõrega võib probleem tekkida. Kuid,kes otsib see leiab.Wink
Mul peaks isegi olema M402 sobivaid asju,kui huvi võta ühendust.


Vasta
#9

Selle konkreetse auto puhul on tõenäoliselt kaks varianti: kas on dokumendid aastast 1956 ja auto hilisem või on tehtud millalgi väga põhjalik kapitaalremont, mille käigus algsed osad on leidnud asendamist sobivatega.

Siin ongi küsimus: kas säilitada ta "as is" või hakata originaali taga ajama. Viimasel juhul oleks küll mõistlik ehk algsena säilinud autost alustada. Kui aga tegu on emotsionaalse mälestusesemega, on lood muidugi teised.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Orginaaliks taastada ei ole plaanis, plaan on auto liikuma panna ja tänavapilti tagasi saata. Omanikul on jah sellised "emotsonaalsed" mälestused.

Paberitel on arvatavasti õiged andmed, pigem on autot nii ühte kui ka teist pidi ratsitud.

Praegune omanik ei tea ise ka mis/kes/kus ja milleks on teinud Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11

Mossedel 400/401/402/407/403/408 ja ka 412 varased väljalasked olid käppadega sidurikorvid.Need on reguleeritavad.Saad libisemise või mittelahutamise hõlbsalt kaotada.Töö imelihtne.Mossede grafiitseib(mitte 412 oma-see oli suurem) oli identne sappari omaga-nii on justkui mällu jäänud.Sidurikorvi vedrudeks saab panna Gaz-i omad,aga peab need mäletamist mööda poolteist keerdu lühemaks tegema.Kurat see sidur on seal nii lihtne.Korv peaks istuma kõikide hoorataste otsa,v.a 412.
Flanagan
Vasta
#12

(27-08-2013, 19:15 PM)sass Kirjutas:  Mul on pakkuda kasutamata 402/403/407 esimesed poritiivad. Võibolla on mõnest kohast kerge pinnaroostega, aga kindlasti kõvad ja korralikud, kogu aeg olnud kuivas garaažis. Kui mälu ei peta, siis vist punakaspruuni kruntvärviga värvitud. Asuvad Ida-Virumaal,Iisakus või Jõhvis.
raudpats1@hot.ee
55670500

Tänan pakkumast, aga kere on masinal üllatavalt korralik, ühtegi läbiva rooste kohta pole - mõni üksik pinna rooste koht on.

Kunagi on kere taastatud - leiab erinevate kohtade pealt keevitus lappe ja õmblusi.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#13

Kust kandist see auto on pärit? Numbri järgi on ta kunagi Tartumaal liikunud?


Vasta
#14

Pärit ongi tartumaalt. Omanik on ka pärit tartumaalt, praegu pesitseb auto lihtsalt võrumaal.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15

Nii, natuke arengut teemasse ka.

Sai siis muretsetud uus grafiit tald ja usutavasti uus siduri ketas, tegelikult ongi uus ketas.

Ketas: http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...49689.html
Tald: http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...49688.html

Tulemas on ka tutikas siduri korv, nii et varsti saab veermiku osa tagasi kokku laduda ja siirduda mootori käivitusele.

Asi mis tundub on sellel mootoril puudu on õli filter+korpus, nii et kui kellelgi on pilti milline orginaal 408 õlifiltri korpus välja näeb, siis selle eest oleks tänulik.

Tegelikult tuleb nina raamatusse pista, sealt peaks selle õlifiltri teemast aru saama, et mis kompott jälle kokku on keeratud Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16

Näide,kus asub M408del õli jäme filter.
[Pilt: 0104094609591c3.jpg]
Ilmselt on sul see vahele jäetud ja pandud süsteem vaid peenfiltri peale,mis on ise enesest ebapiisav. Eriti vene õlide puhastamisel.


Vasta
#17

http://dixi-retro.com/forum/%D0%9C%D0%BE...7-408.html

http://www.drive2.ru/cars/moskvich/407/4...al/670831/
Miks venelased ringi teevad? Ilmselt pole originaali saada või ei õigusta. Mingid KAMAZi omad isegi pannakse.
Siit veel: https://www.google.ee/search?q=%D0%9C%D0...TF-8&hl=et

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

läbilõige Big Grin M-408 jämefiltrist


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Vasta
#19

Nii, sai siis natuke maid ja teid ja autosid uuritud, selgus, et ikkagi jämefilter on olemas.

Pilt: http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...59690.html

Peenfilter on eraldiseisev kopsik, aga nagu ma ehitusest aru sain, siis suunatakse mingi osa sellese filtrisse ja 408 siis õli radikasse ja sellejärel uuesti karterisse.

Jämefiltrist käib kogu õli kogu aeg läbi - jube tihedalt peab tegelikus seda hoovakest ka masseerimas käima, et ikka õli läbi voolaks filtrist.

Eriline mõte nagu puudub tegelikult sellel filtril - kuna läbisõitu see pill eriti ei näe, siis ei ole mõtet külge ka pruukima hakata.

Järgmine objekt mis vajaks tuvastust, on ikkagi karpa. 408 on kahelõõriga, 407 ühega, aga 407 karpa kood peaks olema K-126, aga see karpa mis sellel masinal kasutusel on, on koodiga K-125 D (vene D siis).

Raamatust pole ka sellist koodi silma jäänud, ehk siis on jälle mingi kompott äkki?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#20

125D on õige asi. Viimane moderniseerimine sellele mootorile. Lähemalt näiteks siit

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne