#1

Tere! Minu küsimus ei puuduta otseselt ei autot ega mootorratast vaid hoopis traktorit. Mark on siis T-10 ja uurimise järgi olen aru saanud ,et on Tseljabinski traktoritehase toode. Mootori järgi siis UD-2 või UD-25. See millest jutt on ehitatud kahe süütepooli peale ja ennem töötanud magnetoga. Nende mootorite kohta loen, et kasutatakse aiatraktoril ja generaatoritel jne. Kas on siis tõepärane, et Tseljabinsk panigi Uljanovi mootori oma traktorile peale. See on siis sissejuhatav jutt aga iva on hoopis selles millist kütet sinna kallata. Kui arvestada selle mootori näitajaid siis üle 76-bensu sinna küll ei paneks ja arvan, et ta ei kannata sedagi välja. Klapid ja detonatsioon ja ühtlane töötamine on siin küll küsimärgi all. Mul oli nõuka ajal umbes selline mootor teerulli peal ( seal olid ka ZID mootorid ) ja jõi see riist ikka A-72 rüübet. Mida siis sinna ikka nüüd kallata?
Vasta
#2

(17-09-2013, 10:31 AM)reinkiinvald Kirjutas:  Kui arvestada selle mootori näitajaid siis üle 76-bensu sinna küll ei paneks ja arvan, et ta ei kannata sedagi välja. Klapid ja detonatsioon ja ühtlane töötamine on siin küll küsimärgi all.
Huvitav seisukoht, kas on endal selliseid kogemusi või mõni muu tõsiseltvõetav allikas?
Isiklikud kogemused näitavad, et A-76 mõeldud mootorid töötavad väga edukalt 95 v. 98 bensiiniga. Kõrgem oktaaniarv on ikka detonatsioonikindlam kui madal. Klappide ärapõlemist otseselt bensiini tõttu pole ka veel kunagi näinud või kuulnud, pigem hiline süüde, klapi ja nookuri vahe puudumine.

Ega alla 95 polegi midagi sinna mootorisse kallata EV-s.
Vasta
#3

Tänud vastuse eest! Mul on häid näiteid praktikast küll ja küll kuigi need puudutavad automootoreid ja ei pruugi antud mootorite puhul kehtida.
Esiteks siis aasta 1976. Vene willis Gaz-69 püstklappidega mootor. Kasutasin erksuse mõttes teadmatusest A-76 bensiini ja tulemuseks väljalaskeklappide põlemine.
Varasem näide. 1970. Veoauto Gaz-51. Ettenähtud bensiin. A-66. Kasutasin A-72. Väljalaskeklappide põlemine.
Kolmas näide. Zil-130. Ettenähtud bensiin. A-76. Kasutatud A-93. Väljalaskeklappidest naatriumi sulamine.

Mõtlengi selle asja juures seda, et mis siis ikka need klapid ära kõrvetab. Küllap läheb kuumus liiga suureks. Eks piiritus põleb ka paremini kui viin.
Ühe külamehe praktikiline näide ka selle T-10 töö kohta.
Mida lahjem bensiin oli seda paremini töötas. Eks tema sai omal ajal sinna A-72 kallata.
Muidugi oleks huvitav teada milline bens sinna siis ikka ettenähtud oli.
Teerullil töötamise ajast aastal 1970 mäletan ,et ZID mootorisse läks A-72 Mõtlen veel seda, et vastavalt bensule tuli ka eelsüüte nurka muuta
Vasta
#4

Pane 95benss sisse ja süüde varasemaks. Muidugi sellega peab arvestama,et mootor kipub kuumemaks minema. Aga mis sa muud ikka teed.
Vasta
#5

Pliiasendajat võiks ehk ka kütusele lisada.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne