t40-ne 9 elu
#1

tere.

alustan siis sellest, et karjus vajadus traktori järele- heinamaa, kartul, mets jne. seda umbes 20 ha-il. kuna külameestel ümberringi vanad 50ned siis otsustasin 40-ne kasuks. kolhoosi ajal olin suvel karjas ja söötsin lehmi ka sellega. söitnud olen aga maad pole harinud. ehk öpin ära.


sai siis aasta algul toodud jõgevalt kabiinita 40, esiveoga muidugi. külma oli paarkümmend kraadi, kraanaga peale ja maha. kuid kraana koduni ei jõudnud ca 1,5 km jäi puudu. ajasin siis naabri traktoriga tulele, et koju sikutaks. kuid tagumine ots oli plokkis. õli punn ära ja ei pidand palju seda auku vahtima, et aru saada mis seal toimub. läbini jääs. vana leeklamp ja 4 liitrit bena siis hakkas nagu juba liikuma. punnitas mulle 3 ämbert sulaselget s...a ja mingid 5 ca 8mm kuullaagri kuuli. veeresime koduni ja enne lõppu ka ratta ringi ja käima ka. no ütleme, et poolest pöördest ja käis. kontrollisin kas aisad tõusevad ja esiots ka veab ja jäi lumehange oma aega ootama.


ootas oma aega märtsini ja siis sai kuurialla. kuna leidsin need kuulid k-kastist, hakkasin tagant lahkama. kk kaas oli kinni 5 poldiga, puudusid ka siduri pealt kaas ja vahekasti kaanel ka 2 polti sees. mis ma siis leidsin et omale panen kindlalt kabiini. aga kastis oli kunagi olnud katki 1 laager, ära vahetatud kuid kuulid osad jäid kastipõhja sita sisse kinni. kuna mootor töötas siis traktor pooleks ja kk remonti tegema. hammakad, võllid ja kahvlid olid korras. kuid laagrid, simmerid ja tihendid olid kutud. ja siis see kuradi aeglusti selle reeversi all. aga praegu liigub ilma selleta. uued jupid siis- kõik laagrid, tihendid, simmerid, siduri kettad , survelaagrid ja kõik muu mida siin foorumis kõik välja on toodud erinevates teemades.



seejärel leidsin kabiini, rõhutan täiskomplektse kabiini 50.- ga. katki oli vaid parema ukse klaas. jagajad ja muud jutud kõik küljes. ühesõnaga peale mootori sai kõik liivapritsi, selle lasin traatharjaga rellakaga puhtaks.
lasin oma 3 aastasel pojal värvid valida ja tema tassis oma mängutraktori poodi kaasa ja tahab, et saaks samasugune. no päris ei tulnud aga ma vähemalt üritasin ja poeg on väga rahul. kuna arvuti keeldub avaldamast fotosi töö erinevatest faasidest, ei erine lõpptulemus praegusest. aga itimees annab lootust................ .



tänan.


                   
Vasta
#2

kui mahedaks selline pütt ka võtab?Big Grin
Vasta
#3

5+ mustaks värvitud mootori eest. Ülevaatusel on sihukesega lust käia,sest lekkiv mootor ei torka eriti silmagi...... Aga originull värvi mootori eest oleks rohkemgi punkte andnud....
Vasta
#4

kuna traktor ise oli ostes 3 erinevat värvi roheline ja kabiini sain sinise ei meeldinud mulle see pühademuna. naabritel ka vanad russid roostes ja lapilised, otsustasin ka faceliftile väheke investeerida. värvi kulus 9x 900grammi. 3xmust, punane ja roheline. viimast oleks pidand 1 juurde ostma aga las ta jääb. värvid valis poeg oma claas mudelilt ning sumpsi vana pütt oli jube ja kuna g-le see pütt jäi suurex sai traktor selle endale. ei püüdnud jäljendada originaali. näiteks bmw 90ah genekas sai peale. kabiinis on ikka jube lärm kui pill töös. kõrvaklapid on kogu aeg käeulatuses. ja jalad lähevad läbi põhja. mitte et ma ei suuda seda tükki ise valmis teha kuid kas kellelgi pole vanarauas siduripedaalipoolt vedelemas?



nüüd aga küsimused:
kas on kohe vaja osta ja paigaldada nn kardaani pikendus, või teha kardaanid vastavalt vajadusele? nt kartulirootor ja heinarootor.
kas lumetõukamisex teha tera tagumine kinnitus käimari alla või nagu klassikaliselt sidurikojani?
kas talvex otseselt aitaks nn mb eelsüüteküünalde install sisselaske kollesse?


kui kellelgi on midagi ülearu mis minu masinal puudub, võib teha pakkumise privasse.
Vasta
#5

(22-09-2013, 16:17 PM)poiss Kirjutas:  kas lumetõukamisex teha tera tagumine kinnitus käimari alla või nagu klassikaliselt sidurikojani?

Sidurikoja kinnitused on 40*nel suht nõrgukesed. Mida vähem nad vatti saavad, seda parem. Mul ka saha tegemine ees. Kavatsen samuti kinnitused kuhugile kasti alla viia.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

kas mingit pilti või joonist ei leidu, et võhik ka aru saaks, kuhu mis kinnituma peab?
Mul sahk olemas, aga pole veel mahti olnud külge panna.Sad
Vasta
#7

Väga lahe massin.Võta eest snak ja vabasta pealis värvist.Valge annab jumet.Tubli.
Vasta
#8

Huvitaks kui suur sul aku on Ah poolest? Big Grin
Vasta
#9

(22-09-2013, 16:17 PM)poiss Kirjutas:  kuna traktor ise oli ostes 3 erinevat värvi roheline ja kabiini sain sinise ei meeldinud mulle see pühademuna. naabritel ka vanad russid roostes ja lapilised, otsustasin ka faceliftile väheke investeerida. värvi kulus 9x 900grammi. 3xmust, punane ja roheline. viimast oleks pidand 1 juurde ostma aga las ta jääb. värvid valis poeg oma claas mudelilt ning sumpsi vana pütt oli jube ja kuna g-le see pütt jäi suurex sai traktor selle endale. ei püüdnud jäljendada originaali. näiteks bmw 90ah genekas sai peale. kabiinis on ikka jube lärm kui pill töös. kõrvaklapid on kogu aeg käeulatuses. ja jalad lähevad läbi põhja. mitte et ma ei suuda seda tükki ise valmis teha kuid kas kellelgi pole vanarauas siduripedaalipoolt vedelemas?



nüüd aga küsimused:
kas on kohe vaja osta ja paigaldada nn kardaani pikendus, või teha kardaanid vastavalt vajadusele? nt kartulirootor ja heinarootor.
kas lumetõukamisex teha tera tagumine kinnitus käimari alla või nagu klassikaliselt sidurikojani?
kas talvex otseselt aitaks nn mb eelsüüteküünalde install sisselaske kollesse?


kui kellelgi on midagi ülearu mis minu masinal puudub, võib teha pakkumise privasse.

Eks see traktori värvimine on nagu on - maitse asi - kw sellest juurde ei tule.
Mingi võimsama geneka paigaldamine on tark tegu, kuna orginaal on 55A, mis on jube hädine korraliku töötulede toitmisel. Endal on ees 2x55w + 2x70w töötuled + 2x55w kaugtuled ja taga 2x55w töötuled, ja kui kõik nagu juudi jõulupuu põlema panen, siis ampermeeter ei näita lootust andvaid näite.
Müra vastu ei aita tõesti muu, kui kõrvaklapid - seda olen täheldanud kõikide vanemate traktorite peal, et kõrvaklapid on hädavajalikud.

See hädine eelsüüte küünal ei aita suurt midagi - koormab akut mõtetult. Kui traktor seisab õues ja leeklamp olemas, siis õli soojaks ja masin peaks igast asendist nurruma. Kes viitsib paigaldab õli eelsoojendi karterisse.

Aga jõudu masina togimisel - kohati on mõtekam masin kui Mtz-50/52, aga kohati kehvem jälle.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#10

iluravi saab ta veel, proovin selle märgi soodaga puhtaks lasta. aku on g pealt 100ah, sain sellele tutika. el süsteem vaja ka ehitada praegu vaid starteri lüliti. see aga lihtne ise uus teha vaid vajalike asjadega jaoks. v-meeter laadimise jaoks. õli mehaaniline ja olemas, vaja vaid temp andur panna. tuled vajavad vaid lülitit ja releesid. kas taga porika peal olevad tuled võiks olla katusel?

saha kinnitust mõtlesin teha kohta kkasti põhja all olevatesse pesadesse. karotse aiskade silma juures on minu isendil mingid lisa kinnitused. kk põhjast suunaga maapinna poole. kas need võivad lihtsalt ära irduda? oleks jällegi üks küsimus. tahaks teha 1x ja korraliku mitte kui juba lumi rinnuni ja ettejuhtuvatest juppidest. hea nõu on teretulnud, samas ka kuidas ei tohiks teha.

tänan.

karter omab õlisoojendit aga selle vars on totakalt maa poole. mul vedeleb mersu korras eelsüüte küünlaid ja mõtlesin need käiku panna. sisselaske kollesse või puudub mõte? juhtmed pole probleem sinna peale panna. sel vist originaalis ka seal mingi traat hõõgumas?
tänan.
Vasta
#11

Mina soovitaks jõuvõtuvõlli pikendusest loobuda, varem või hiljem tõstad ikka ära. Kui originaali tagab ei aja, siis võiksid aiste vahelised tõmmitsad panna V- kujuliselt, segavad vähem. Palju sul neid põõrlevaid-keerlevaid asjandusi ikka on, jupp toru vahele, et kardaan pikemaks saada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#12

Kollektorisse toppides puudub eriline mõte, kuna kujuta ette, et traktori mootor teeb käivitades umbes 150p/min, seega õhu tarbimine on käivitus momendil umbes 600L õhku minutis, mis teeb 10L sekundis tarbimiseks, kui palju suudavad need hädised küünla jubid seda õhku ikka soojendada, kui küünalde juures voolab 10L õhku sekundis mööda.

Kõige targem tegevus on klapid õigeks regullida ja dekompressiooni mehhanism korralikult ära regullida, et mootor käiks ülimalt vabalt ringi, käivitades lasta mootoril vabalt joosta nii 10-15 sekundit ja siis peaks silindrid korralikult leiged juba olema, et käivitamine peaks lihtne olema ja õlisurve üleval.

Tavaliselt on dekompressiooni hoob alati kehvasti regullitud, et tõmbad või ei tõmba mootor käib sama raskelt ringi.

Pole mõtet insenere üle kavaldama hakata Big Grin, mõni asi on põhjusega külge toppimata jäetud.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#13

tänks.
dekompresioon timmitud ja toimib nagu peab. loobun eelsoojendus küünaldest. ehk siis aitab õlisoojendus ka midagi talvel. aga kuda saha kinnitusega lood on? kuda õige- kuda väär?
Vasta
#14

Ei oska muud soovitust anda (kuna endal puudub kogemus) kui kõige lihtsam on taha rippesse panna ja kõik osad peavad vastu "rammimisele".

Jah tõuke jõudu on vähem, aga mitte oluliselt, eriti veel kui ketid ka alla väänata.

Ise majandan pidevalt maastikut pidi ja metsa all, ei viitsi kogu aeg monteerida saha krontsteine põhja alla, lihtsam on taha rippesse panna - kaela veene natuke treenida ja lumi ää tõugata.

On see sahk ees või taga, buldooseri jõudu põle mõtet unistada - ise peab varmas olema ja lume alati ära tõukama. Paksu lume sees jääb nina nagu nii kergeks ja hakkab kas otse minema või sinna kuhu saha kalle on. Isegi russimehed võivad seda väita. Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15

(23-09-2013, 18:10 PM)poiss Kirjutas:  tänks.
dekompresioon timmitud ja toimib nagu peab. loobun eelsoojendus küünaldest. ehk siis aitab õlisoojendus ka midagi talvel. aga kuda saha kinnitusega lood on? kuda õige- kuda väär?

Vaata mu teemat, ma kasutasin vana boileri termostaadiga küttekeha talve jaoks. See peaks asja hästi ära ajama.

Kuna ma veel enda sahka tegema pole hakanud, siis täpseid soovitusi ei oska anda, aga kindel on see, et ära otse sidurikoja külge pane. Ma kavatsen taha nagunii kopa panna, saab vajadusel ka eest ära vedada, kuid ette läheb kindlasti sahk. Kinnitused viin kuhugile kasti alla.
Mingi variant on tegelikult panna ka sidurikoja kinnituste juurde kinnitus, aga siis peaks kindlasti taha poole tugevduseks talad tooma ja ehk isegi alla tekitama kolmnurga tugevduseks.

Ma tean, et 40'nele on paigaldatud nii kunni, kui ka raskeid sahkasid, Kuid ma olen kuulnud ka piisavalt jutte lagunemisest, eriti kui on mingi vale liigutus tehtud. Parem karta kui kahetseda. Proovi nn. löögipunkt tagasilla alla viia.

Kurat, ma pean ka oma töödele piitsa andma, asi kisub juba sügiseks. Hea kui kellelgi sama asi pooleli. Saab koos mõelda Smile.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne