K: Haagise pistik (autopoolne)
#1
Tere

Avastasin, et mu neljarattalise küljes on selline haagise pistik:
[Pilt: 2547820.jpg?t=3]

Kõik muidu nagu ok aga keskmine "isane" on asendunud "emasega"

Normaalne pesa on selline:
[Pilt: 2547819.jpg?t=3]

Kas siin on tegemist rumala naljaga, rumala eelmise omaniku või hoopis mingi
rumala standardiga mingi rumala asja ühendamiseks?
Vasta
#2
Pildilt paistab täiesti eurostandardile vastav pistik(kaanel on klemmide tähised),mille on üks klemm vahetatud.Võimalik:eelmine omanik kombineeris selle oma käruga,et ei peaks"naabrimehega"käru jagama.

Mu venna kärul varastati korra pistikust üks klemm ära,miks ainul klemm jäi meile mõistatuseks(lihtsam oleks olnud terve pistik võtta)

Aastate eest oli meil firma käru mida vajadusel kasutati.Üks kasutaja sättis käru juhtmed oma auto pistiku järgi.Järgmine kasutaja"kõrvetas"auto juhtmestiku.

Inimesi on igasuguseid ja algselt kasutatud "loogika" võib hiljem arusaamatuks jääda Big Grin
Vasta
#3
Ma olen käinud kahe auto elektriku juures ja naad on ühendanud sellise skeemi järgi auto kui ka käru juhtmed juhtmed.
[Pilt: 83t.gif]
[Pilt: nr9c.jpg]
Vasta
#4
Omal oli juhus, kus isased olid saadud emastele pulga lisamise teel ja lõpuks jäi üks pulkadest kärupoolse pistiku sisse ning pilt oli ülaltooduga sarnane.
Vasta
#5
Elustan veidi vana teemat, ei hakka uut tegema. Autol on 13 pinnine pistik ja üleminek pagassis olemas. Läksin võtsin halumasina sappa, sellel 7 pinnine pistik, panin ülemineku vahele, aga tulesi tööle ei saanud. Kõik on originaal tehase paigaldatud jubinad- On kellelgi kogemusi või samamoodi olnud? Kuidas ravisite?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6
(22-03-2014, 00:09 AM)saarrand Kirjutas: Elustan veidi vana teemat, ei hakka uut tegema. Autol on 13 pinnine pistik ja üleminek pagassis olemas. Läksin võtsin halumasina samma, sellel 7 pinnine pistik, panin ülemineku vahele, aga tulesi tööle ei saanud. Kõik on originaal tehase paigaldatud jubinad- On kellelgi kogemusi või samamoodi olnud? Kuidas ravisite?

On olnud ka jama selle üleminekuga - nimelt põletas parktule kaitsmeid läbi ja viga oli kehvasti kinnitatud juhtmetes ülemineku sees.
Aga kui tester käes püsib siis kontrolli ükshaaval kõik klemmid üle, võimalik et midagi valesti seal sees läinud.
Vasta
#7
Ma ei tea, kui uus auto sul on, aga pistikud on tihtipeale üsna viletsa kvaliteediga paigaldatud ja seest läbi roostes. Kui ei ole nö margikohane komplekt, mis klemmidega külge käib, olen näinud piisavalt "vargapesadega" tehtud paigaldusi, mis minu silmis põhimõtteliselt ei peagi töötama.

Märgulamp kätte ja kontrollima. Testri/multimeetriga kontrollimine pole nii hea, sest tester ei tekita koormust. Seetõttu võib ta näidata täiesti korralikku 12v klemmi peal, aga lamp ikka põlema ei lähe, sest voldid tulevad läbi kehva ühenduse küll, aga amprid mitte.

Igasugusel laenutehnikal muidugi on tulede elektriga võimalik, et sinu autol polegi midagi viga. Eelmine mees pani lihtsalt 24v autole 12v pirnidega käru järgi ja pole vist eriti suur ime, et ükski pirn ei põle Smile Või on kaabeldus niisama peetis ja katki. Laenukärude puhul on üldse üsna üllatav, kui juhtme külge paned ja kõik tuled kohe esimese korraga põlevad Smile
Vasta
#8
uuematel autodel millel leidub ka 13 pin pistik on ehk pistiku ees eraldi juhtplokk
ehk selles mingi kaitse läbi vms. ?
s.t. paljudel autodel ei tule enam haagisepistikusse "rumal juhe" paraleelselt auto tuledega vaid sinn on mingi "tarkus" vahele pandud.

mõõda testriga auto pistiku väljundid ära kas sinna üldse miskit tuleb
Vasta
#9
(23-03-2014, 23:17 PM)MeelisV Kirjutas: s.t. paljudel autodel ei tule enam haagisepistikusse "rumal juhe" paraleelselt auto tuledega vaid sinn on mingi "tarkus" vahele pandud.

Enamusel on see "tarkus" lihtlabane lülitusreleede karp. Mõnel üksikul on seal ka tarkust - tuled lüitatakse alles siis kui can liinist on vastav info saadud.
Mõte on muidu õige - kontrolligem kaitsmed üle.
Vasta
#10
Auto on 2010 aasta väljalase, tester püsib ka käes. Tänud mõtete eest, kontrollin. Ise arvan ka, et pigem on viga haagises, aga igaks juhuks kontrollin ka auto poolse osa üle.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11
Rendihaagistega selline kogemus, et pistikuklemmid on väsinud ega anna ühendust. Harilikult muud polegi. Kui auto küljes olevat pesa ammu pruugitud pole, siis võib see ka seenetanud olla. Käru rentima minnes arvestan alati ca 15 minutilise auto tagumendi taga põlvitamisega. Kangutan ettevaatlikult kruvikaotsaga haralisi klemme pisut laiemaks ja hakkavad kõik tuled riburada pidi tööle. Liigne jõukasutamine paraku lõppeb pistiku või pesa vahetusega. Need kuramuse klemmid on pealekauba haprad.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#12
Olen kokku puutunud veel ühe anomaaliaga, kus tagumise udutule klemmile tuleb peale pidev +. Sel juhul on valdavalt veetud haagissuvilat, millede udutule ahel toidab haagise salongi vooluvõrku. Enda autole olen paigaldanud selleks puhuks ümberlüliti - saan ise valida kas pistikupesas klemm 2 on udutuli või pidev vool lisaakult.
Vasta
#13
Kasutaks seda teemat äraSmile
Kas keegi on näinud müügil sellist vahetükki? http://www.ebay.com.au/itm/LED-trailer-l...2c7ee7b80d

Või teeks keegi elektriga sinapeal olev inimene selle valmis?

Kängurumaalt pikk maa tuua ja hind ka krõbe.ilmselt seal karbis peotäis takisteid sees.
Vasta
#14
(23-03-2014, 23:38 PM)Dexter Kirjutas:
(23-03-2014, 23:17 PM)MeelisV Kirjutas: s.t. paljudel autodel ei tule enam haagisepistikusse "rumal juhe" paraleelselt auto tuledega vaid sinn on mingi "tarkus" vahele pandud.

Enamusel on see "tarkus" lihtlabane lülitusreleede karp. Mõnel üksikul on seal ka tarkust - tuled lüitatakse alles siis kui can liinist on vastav info saadud.
Mõte on muidu õige - kontrolligem kaitsmed üle.

Aga mu autol ei ole can võrku ja auto on 23 aastat vana.

Minu autol haagisepistikusse minevat parktulede amperaazi loetakse ja kui on alla nominaalväärtuse lülitatakse lisaks põlema autol parempoolne pidurituli. Niisamuti annab plokk märku sisse kui haagisepistik on järgi aga näiteks haagisel mõni suund ei põle... Lülitatakse vastav pool siis kiiremini vilkuma nagu autol oleks mõni pirn läbi...

Seega päris lihtlabane releeplokk see ei pruugi ka ilma can-ita olla.

Aga siiski enamustel autodel ta kahjuks siiski on peotäis tavalisi releesid

Kui õieti mäletan, siis alates 2005 aastast oli see lihtlabane releeplokk kohustuslik paigaldada kõikidel autodel...
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#15
(25-03-2014, 21:29 PM)nustu826 Kirjutas:
(23-03-2014, 23:38 PM)Dexter Kirjutas:
(23-03-2014, 23:17 PM)MeelisV Kirjutas: s.t. paljudel autodel ei tule enam haagisepistikusse "rumal juhe" paraleelselt auto tuledega vaid sinn on mingi "tarkus" vahele pandud.

Enamusel on see "tarkus" lihtlabane lülitusreleede karp. Mõnel üksikul on seal ka tarkust - tuled lüitatakse alles siis kui can liinist on vastav info saadud.
Mõte on muidu õige - kontrolligem kaitsmed üle.

Aga mu autol ei ole can võrku ja auto on 23 aastat vana.

Niisamuti annab plokk märku sisse kui haagisepistik on järgi aga näiteks haagisel mõni suund ei põle... Lülitatakse vastav pool siis kiiremini vilkuma nagu autol oleks mõni pirn läbi...

Seega päris lihtlabane releeplokk see ei pruugi ka ilma can-ita olla.

Aga siiski enamustel autodel ta kahjuks siiski on peotäis tavalisi releesid

Kui õieti mäletan, siis alates 2005 aastast oli see lihtlabane releeplokk kohustuslik paigaldada kõikidel autodel...

Mina ei tea, et moodul oleks kohustuslik paigaldada, aga paljude autode puhul on seda vaja, kuna muidu ei peaks vastu moodulid, mis tulesid lülitavad või kirjutaks ette veateateid. Saab ka selle abil lülitada parkimisabi välja, mis muidu haagise puhul piiksuks. Veel saab teha udutule katkestuse, kui haagisega lülitada tagumised udutuled siis auto oma ei sütti küll aga haagise oma.

Lisaks ka jah haagise pirnide kontrollsüsteem, oleneb moodulist mida kasutada.
W211 E220 CDI 2007 125kw
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 104kw



Vasta
#16
Käisin autopoolse osa üle. Mingeid vigasid ei leidnud ja kõik toimib nii enne ülemineku lisamist kui ka peale ülemineku lisamist. Uurisin ka margiesindusest ja sealt öeldi nii, et kui kuskil haagisel on lühis, siis ta lülitab kogu haagise tulede osa välja.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#17
(26-03-2014, 14:22 PM)saarrand Kirjutas: Käisin autopoolse osa üle. Mingeid vigasid ei leidnud ja kõik toimib nii enne ülemineku lisamist kui ka peale ülemineku lisamist. Uurisin ka margiesindusest ja sealt öeldi nii, et kui kuskil haagisel on lühis, siis ta lülitab kogu haagise tulede osa välja.

võibolla teeb ta seda ka siis kui on kehva ühendus nt. massis ?
küllalt nähtud neid haagiseid ja autosid kus suunatule sisselülitades hakkab pidurituli vilkuma ja kõik muud ära kustuvad jne.
Vasta
#18
No ei hakanud ka mina uut teemat tegama, vaid näitan siinsamas oma lollust.
Ma nimelt ei jaga elektrist – elektoonikast midagi.
Olen seni auto kärupistikusse tagatuledest juhtme vadanud. Seda ka ühel, juba ajudega Volvol. Isegi kaitsmed jäid samad ja midagi ei juhtunud, kõik toimis. Nüüd uus liikur ja vaja jälle sama operatsioon teha. Mulle väidetakse, et vaja miski 60.- € maksev releeplokk vahele panna. Et muidu rikub aju, või veel miskit ära. Ongi nii? No ja kui plokk, siis kust ma need juhtmed vean? Kaitsmeplokist üle terve autopikkuse?
Vasta
#19
Kiika siia:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45811
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20
(17-04-2014, 23:49 PM)samodelkin Kirjutas: ...
Et muidu rikub aju, või veel miskit ära. Ongi nii? No ja kui plokk, siis kust ma need juhtmed vean? Kaitsmeplokist üle terve autopikkuse?

Sõltub autost. Mõnel on pirnikontroll, mis vooluvarguse peale lolliks läheb, mõnel rakendub lühisekaitse ja teeb kogu vastava ahela pimedaks.

Reeglina releeploki toitevoolud paha ei tee. Aga päris kindel ei julge olla.

Mis liikuriga tegu? Mark, mudel, aastakäik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne