Tagurpidi-Antsu aiatraktor
#1
Tere. Tekkis vajadus mingisuguse masina järgi, mis heina ja räga lõikaks. Ja mida saaks vajadusel ka muude tööde juures rakendada. Kõigepealt oli idee, et tavalise skeemiga väiketraktor pluss lattniiduk. Pika kaalumise järel otsustasin siiski teistpidi asjale läheneda:
[Pilt: traktor0.jpg]
-mootor keskel, käigukast ees. Juht istub ees, taga väike kast tööriistade ja näiteks niitmise käigus leitud prahi jaoks. Veavad esirattad, keeravad tagarattad. Kogu see kaadervärk lükkab enda ees niidukit, mis saab jõu traktori mootorilt.

Niisiis. Mootor/kast on Nissan Almera 1,4 bensukas (sest see on mul lihtsalt olemas- täiskomplekt kõige juurdekuuluvaga)
Alustasin käigukastist- võtsin korpuse pooleks ning raputasin kõik lahtise träni välja. Difril keevitasin kutsikad ning nende võlli kokku. Kasti kokkupanemine oli veidi keerulisem, kui lahtivõtmine sest kogu see käiguvahetus ja kahvlivärk ei suutnud otsustada, mis käik ikkagi sees on. Lõpuks sain kõik eelnevalt väljakukkunud detailid paika tagasi ja korpuse kokku. Midagi üle ega puudu ei jäänud.
[Pilt: traktor1.jpg]

[Pilt: traktor2.jpg]
Vasta
#2
Vahelduseks teistpidine teemapüstitus.Cool

Mille sild vedavaks tuleb? Mis mõõtu veorehv?

Kasti mõõdud?
Kuidas kallutab?
Vasta
#3
Diffri sateliitide kokku keevitamine nüüd küll väga hea mõte ei olnud. Otse liikudes veavad jah mõlemad rattad, aga keerates üks veab aga teine takistab - eriti veel aeglaselt liikudes.

Esiveoline pill hakkab otse minema igal pool ja muru üles songima - ühesõnaga pöörderaadius kannatab koledasti.
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4
Pildi järgi pakuks, et tuleb pikimootor ja jäik sild. Esiveolise ühest veovõllist jõu kättesaamiseks on lihtsaim differ kinni keevitada.
Vasta
#5
(01-10-2013, 11:54 AM)v6sa Kirjutas: Pildi järgi pakuks, et tuleb pikimootor ja jäik sild. Esiveolise ühest veovõllist jõu kättesaamiseks on lihtsaim differ kinni keevitada.
Kõik on õige, aga kas siin jälle kiirusega ämbrisse ei astu .. nagu ühel mehel, kellel meetrikõrgused rattad veavad ja kelle nime ma ei taha mainida, juba juhtus Big Grin Big Grin ?
Vasta
#6
Sõltub sillast - kui tuleb ülekandearvuga 4 või enam ja rehv kuni 16", siis ei tohiks väga lappama minna.Toungue

Peaasi, et pöörlemissuund õigeks saab...
Vasta
#7
Peaülekanne tuleb ju topelt, seega peaks kiiruste valik küllalt madalale saama.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#8
(01-10-2013, 12:22 PM)Marko Kirjutas: Peaülekanne tuleb ju topelt, seega peaks kiiruste valik küllalt madalale saama.
Siinkohal võiks ülekannete arvud sillas ja k-kastis ja rehvi suurused kirja panna, et asi välja arvutada...ehk on kiire sillaga isegi võimalik tööd teha Smile.
Vasta
#9
Google annab Almera peaülekandeks 4,2, mis on võrdne klassikalise maasturi kahe järjestikuse aeglustiga.See on piisavalt aeglane ja jõuline väiketraktori jaoks juba sõltumata veosilla ülekandearvust.
Minu 3,5 tonnine traktor-koll-maastur kasutab just sellist aeglustust (meetrise rattaga Big GrinBig GrinBig Grin).Kergemates oludes lülitan ühe või mõlemad aeglustid välja.
Vasta
#10
(01-10-2013, 12:06 PM)maitus Kirjutas: Kõik on õige, aga kas siin jälle kiirusega ämbrisse ei astu .. nagu ühel mehel, kellel meetrikõrgused rattad veavad ja kelle nime ma ei taha mainida, juba juhtus Big Grin Big Grin ?

...aga ikkagi – oleks huvitav teada, mis mersutraktoristist ja tema "Projektist" saanud on. Big Grin

Vabandan teemaalgataja ees OT pärast!
Vasta
#11
(01-10-2013, 13:50 PM)raulex Kirjutas: Google annab Almera peaülekandeks 4,2, mis on võrdne klassikalise maasturi kahe järjestikuse aeglustiga.See on piisavalt aeglane ja jõuline väiketraktori jaoks juba sõltumata veosilla ülekandearvust.
Minu 3,5 tonnine traktor-koll-maastur kasutab just sellist aeglustust (meetrise rattaga Big GrinBig GrinBig Grin).Kergemates oludes lülitan ühe või mõlemad aeglustid välja.
.. Smile, sa ei saanud pointile pihta. Loomulikult on sel asjal jõudu kui palju. Ma pidasin aga silmas hoopis seda, et teemaalgataja traktoril vaevalt meetrised rattad alla tulevad ja vedav sild on ka veel vähemalt oma 4x aeglustav. Küsimus on selles, et kas selle asja roolis magama ei jää.. Big Grin. Jaga siis oma koll-maasturi kiirus aeglusteid kastuades veel neljaga Smile
Vasta
#12
...aga ikkagi – oleks huvitav teada, mis mersutraktoristist ja tema "Projektist" saanud on. Big Grin

Kuulutab ikka:http://www.kuldnebors.ee/search/too-ja-k...uage_id=et
Vasta
#13
Siis on see vints Big Grin
Vasta
#14
Difri kokkukeevitamisest- masinal on siis peal esiveolise auto mootor koos käigukastiga (piki masinat), sealt tuleb üks poolass/kardaan ning suundub vedava silla- esimese siis- diffrisse. Kui seda mootori küljes olevat difrit mitte ära blokeerida, siis ei liiguks masin kuhugi. Eks see juurdelisatud 'joonis' jääb veidi segaseks.
Vedavateks ratasteks on mul siis hetkel kõrvalepandud mingisugused uhke mustriga 15" rehvid-rattad. Keegi teadvat räägida, et nood vana neliveduse mosse alt pärit on. Ümbermõõt neil ca 222cm
Ülekandearvud- no ma ikka tiirutasin ja keerutasin neid võlle eelnevalt ning tulemused sain: Nissani kastil 1käik- ca 1:13,7 5käik- ca 1:3,2 Esisilla differ (Ford Sierra tagumine)- ca 1:3,6
Ehk siis kiirusevahemik jääb umbkaudu: 1käik/1000rpm -2,7km/h kuni 5käik/3000rpm -ca30km/h.
PS. kui netist esiveolisele autole ülekandearvusid otsida, siis arvestada sellega, et alati pole peaülekannet juurde arvatud. Olin ka alguses segaduses, et miks 5. käigu ülekandearv sinna 1:1 kanti ei tule. Peaks ju nn. otsekäik olema..

Nüüd käigukasti ja esisilla difri vahele tuleb kardaan. Aga kuna masin on sihuke lühemat sorti, siis on kardaan kah vastav.
[Pilt: traktor4.jpg]
[Pilt: traktor3.jpg]
Vasta
#15
Kuskohast Sa niiduki jaoks väljavõtte teed ?
Vasta
#16
5-da käigu ülekandearv on tavaliselt 0,8 kandis...
Muuseas, mul seisab umbes samasugune projekt momendil seina najal püsti Smile, ootab parajat momenti. Et suuremad rattad veavad ja tagumised keeravad, nagu raideril. Niiduorgan tuleb samuti ette, ainult et kiirelt eemaldatav ja asendatav mõne muu asjaliku tööriistaga Smile. Minu jaoks tulevikumuusika Smile.
Jälgin huviga su tegemist Smile, anna minna!
Isand maitus võiks minu ämbrisseastumise päevakorrast maha võtta, küllap kõik juba teavad, et mina selle vea tegin. Kellel siis ikka juhtub, eks ju? Tegijatel, ma ütlen..Smile!

Vasta
#17
(01-10-2013, 22:50 PM)Tift Kirjutas: Isand maitus võiks minu ämbrisseastumise päevakorrast maha võtta, küllap kõik juba teavad, et mina selle vea tegin. Kellel siis ikka juhtub, eks ju? Tegijatel, ma ütlen..Smile!
No näed nüüd - ise lobisesid välja... siin pakuti minu vihje peale hoopis Mercuniidukit Big Grin.

Aga, Puravik, sul seal kasti all ruumi küllalt- pane siis juba väike Nš10 ka sinna mootori otsa ja tee see kast kallutav - töö palju lihtsam pärast Smile. Samuti saaksid ka talvel lund lükata kui sahk muruniiduki vastu välja vahetada ja seda sahka oleks mugav hüdroga tõsta. Kui teha , siis juba teha Smile....
Vasta
#18
(01-10-2013, 22:47 PM)maitus Kirjutas: Kuskohast Sa niiduki jaoks väljavõtte teed ?

No esialgu on ebamäärane plaan kasutada seda skeemi, kus mootoril on küljepeal väiksemat sorti tagaveolise auto käigukast. Nissanil on õige koha peal isegi pirakas kronstein olemas- sinna kinnitub muidu kliimapump. Mootori ja selle lisakasti vahel pingutatav rihmülekanne ning kastist siis alla ette kardaan.
Vasta
#19
(01-10-2013, 23:17 PM)maitus Kirjutas: Samuti saaksid ka talvel lund lükata kui sahk muruniiduki vastu välja vahetada ja seda sahka oleks mugav hüdroga tõsta. Kui teha , siis juba teha Smile....

Milleks lükata, parem ikka puhuda. Lükkamisel ammendub sellise aparaadi tagasihoidlik mass päris kiiresti. JVV on ju olemas niiduki jaoks, selle otsa siis talveks puhur.

Kui teha, siis juba teha Wink
Vasta
#20
(01-10-2013, 23:47 PM)zazik Kirjutas: Milleks lükata, parem ikka puhuda. Lükkamisel ammendub sellise aparaadi tagasihoidlik mass päris kiiresti. JVV on ju olemas niiduki jaoks, selle otsa siis talveks puhur.

Kui teha, siis juba teha Wink

Novot...see on veel parem mõte Smile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne