Tagurpidi-Antsu aiatraktor

Herr Puravik on ikka pääga poiss, avaldan kiitust!
Vasta

Katsetamiste käigus on juba selgunud mõned asjad, mis teisiti tulevad, kui esialgu plaanitud. Suur armatuur osutus mõttetuks, kuna suutsin näidikuid täiesti ignoreerida. See jäi vaid ette-all vaadet varjama. Niiet tuleb hoopis pisem armatuur ja kitsam roolisammas. Paigas süütelukk ja enamvähem valmis ka käsigaas. Kasutasin auto klaasitõstuki vända võlli- sellel selline hivitav omadus, et vända poolt laseb keerata, teiselt poolt keerates on võll blokeeritud. Toimib päris hästi- vaja vaid mõned piirajad teha.
[Pilt: traktor51.jpg]
Lisaks alustasin käsipiduriga. Valmis käsipiduri kang, mida on pikendatud, ning- sobivalt traktori nimele- tagurpidi pööratud.
[Pilt: traktor53.jpg]
Ning lisaks vanarauast päästetud tünn, millest peaks saama saha jaoks materjali.
[Pilt: traktor52.jpg]
Vasta

Armatuurlaua kahandamise panid vast siit
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...27&page=28
pihta?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

 Minimalistlikku armatuurlauda saab tänapäeva vahenditega veel edasi arendada.
Kahe värviga või suisa RGB-led iga olulise parameetri (õlirõhk, laadimine, pöörded ?) kohta.
Natukene tahab elektroonikat juurde, aga selle eest: ei mingeid mõõdikuid. Cool
Vasta

(09-12-2014, 03:02 AM)Marko Kirjutas:  Armatuurlaua kahandamise panid vast siit
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...27&page=28
pihta?

Ma olin täiesti kindel, et keegi sinnapoole näpuga näitama hakkab. Aga ei pannud keegi midagi Maituselt pihta. Lihtsalt kaks eri ehitajat jõuavad sarnasele tulemusele erinevaid teid pidi. Üks mõtleb ette ja plaanib ja küsib teistelt nõu ning jõuab lõpuks teatud tulemuseni. Teine teeb kiirelt midagi valmis, näeb et on jama, ehitab korduvalt ringi ning jõuab kokkuvõttes ikka kuhugi sinnakanti, kuhu esimene ehitajagi. Kuidas need vanasõnad olidki.. 'tark tormab' ja 'tark õpib oma vigadest'. Oli vist niipidi.

(09-12-2014, 20:42 PM)tcumen Kirjutas:   Minimalistlikku armatuurlauda saab tänapäeva vahenditega veel edasi arendada.
Kahe värviga või suisa RGB-led iga olulise parameetri (õlirõhk, laadimine, pöörded ?) kohta.
Natukene tahab elektroonikat juurde, aga selle eest: ei mingeid mõõdikuid. Cool
Sai kunagi mõeldud mingisugusele ekraanile, kuid takistuseks said hind, ning minu kahtlused selle toimimises suurema külmaga. Tegelikult piisaks sellel traktoril mulle vaid eelsüüte tulukeset, kuid kuna roolisammas on selliste mõõtmetega (peab mahutama käsigaasi jne) siis tegin koha kahele näidikule ka. Ei teagi, mis näidikud sinna lõpuks tulevad. Kütus pluss vee temp vast.
Vasta

Peale mõningast pausi suutsin siiski midagi edasi nikerdada. Üheks probleemiks oli, et enne kui üldse mingisuguseid sahkasid, või midaiganes, ehitama hakata, tuli ära otsustada tööriista/rippseadme vaheline ühendusviis. Peale pikka kaalumist sai siis otsustatud sellise neljapunkti-kiirkinnituse kasuks. Eeskujuks QuickHitch, millele lisatud neljas punkt ning muidugi mõõtusid tunduvalt vähendatud.  Alumised konksud tegin suure hooga veidi vale kujuga, niiet neid tuleb veidi ringi lõigata.
[Pilt: traktor54.jpg]
.
[Pilt: traktor55.jpg]
.
[Pilt: traktor56.jpg]
Vasta

Johhaidii, on ikka viitsimist.
Edaspidi kui asja külge saad võid ajaviiteks ja möödaminnes haakeriistu vahetada, tubli töö igatahes. Big Grin
Vasta

Kas lukkusid saad rooli tagant juhtida? Siin üks kadestamise objekt muide
https://www.youtube.com/watch?v=0neQc_mzVys
Jäi küll tsipa hiljaks aga oled ilmselt neid ise ka vaadanud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Eesmine rippseade on siis hetkel selline. Lukkude trossil ei ole juhi pool veel midagi. 
[Pilt: traktor58.jpg]
Sai lõpuks üks suurem töö ette võetud, mis ammu tegemist ootas- kogu hüdraulika torustik ja voolikud maha. Meeletu õli-orgia. Seejärel jagamispea uude kohta ning üritasin torud-voolikud nii viisakalt kui võimalik, paika sättida. Hakkab juba ilmet võtma.  -kogu eelnev süsteem oli ajutiselt (et näha, kas idee üldse töötab) ristirästi läbi ja üle masina veetud. 
[Pilt: traktor59.jpg]
Vasta

 Ajasin maal labidaga mulda laiali, kui järsku meenus, et ma ju ehitasin mingit traktorit kunagi just spetsiaalselt selle krundi jaoks. Kaevasin siis masina töökojas juba sinna peale tekkinud kultuurikihi alt välja ning andsin endale kaks õhtut, et masin tööd suudaks teha. Samuti sai ehitatud mingisugune mullasahk. 
[Pilt: traktor60.jpg]
Natuke harjutada ja saab täitsa tööd teha. Käiguvahetusega tuleb midagi välja mõelda- tagurpidikäigu sissesaamine on teinekord ikka paras jant. Lõpuks hakkas siiski tunda andma, et asi sai kiiruga käima aetud. Kõigepealt tahtis mootor alla ära kukkuda, sest käigukastist tõmbas eesmise difri kronsteini kinnituspoldid välja. Keegi oli need kunagi vaid ca 5 milli jagu näpuga sisse keeranud. Poldid õnnestus siiski tagasi panna ning lisaks koormarihm mootorile toeks.
[Pilt: traktor61.jpg]
Õhtu lõpetas rippseadme ühe kronsteini murdumine- see oli vaid kinnipunktitud. Eks neid sarnaseid üllatusi tuleb sealt veelgi. Sahale tuleb teha äratõstetavad terad murukamara lõikamiseks, kuna traktor on liiga kerge tõsisemaks pinnaselükkamiseks. 
Aga muidu oli väga edukas katsetus. Mootor käib ja käivitub. Üle ei kuumene. Hüdraulika töötab kenasti.

Mullalükkamisest video ka. Heli on kehv, kuna nagu ühele õigele Tagurpidi-Antsule kohane, oli kaamera veekindla korpuse sees, kui päike paistis. 
Vasta

Siin on toimekust. Sa ei ehitanud ju buldooserit. Ei ole midagi halba öelda Big Grin !  


Vasta

Nüüd jäänud veel see sigrimigri teh.lahendused peitu teha kere,plastik paneelidega,katus jne. Smile
Vasta

Tubli töö! Kohe näha, et mõttega ehitatud. Nuputamist ja nikerdamist küllaga selle projekti juures tehtud. Jälgin huviga, mis edasi saab.

IP
Vasta

Hea vaadata, et asi töötab. Cool Virtuaalne õlalepatsutus!

Mind huvitab veel see, kuidas too preparaat käitub tõsisemat haagist manööverdades. Rolleyes
Vasta

Traktor oli vahepeal aastajagu töökojast eemal- tegi mullatöid ning vedas ehitusel prahti. Ning seisis siin ja seal ja ootas soodsat transporti tagasi töökotta. Sest kuigi mullatööd olid vajalikud, pidi sellest traktorist ju ikkagi niiduk tulema. Nüüd on masin jälle töökojas, et saaks edasi minna sealt, kus kunagi pooleli jäi. 

Kõigepealt jõuväljavõte. Jõud on vaja võtta traktori tagaotsast ning tuua läbi masina ette välja. Tänasega sai  enamvähem paika laagripukk suure rihmarattaga, ning võllid läbi kandelaagri jvv käigukasti (pildil all paremal). Rihmad olid ka olemas. Tuleb vaid välja mõelda, et kuhu ma nad panin kunagi. Kindlasti tuleb ringi teha tuletoru, sest muidu saab see üks veovõlli kaitsekumm väga kiirelt otsa.

[Pilt: iru.axd?sid=008789c3-ead1-4ff0-959b-0816...=0&x=a.jpg]
Vasta

Kuna tekkis veidi aega ja huvi projektiga edasi minna, siis otsustasin proovida, et kas suudan veel selle aastanumbri sees uuesti mootori käima saada. Enamus pealisehitisest oli ajutine lahendus, et saaks ühe suve tööd teha (mida ta ka edukalt tegi). Uuesti tuleb teha kogu küte, jahutus, summuti, iste jne. Ja seekord korralikult ning selle arvestusega, et plekid ka peale saaks panna ning masin enam vihma ei kardaks. Ja et asjadele seal plekkide all ikka vajadusel ligi pääseks ka.
Uus kütusepaak:
[Pilt: TJ6RPv3.jpg]

[Pilt: XdilGZM.jpg]
Vasta

Paika mootorikatte tagumine raam ning sinna külge üheltpoolt radiaator, ning teiseltpoolt paisupaak ning  tuulekoda koos ventikaga. Lisaks summuti tuletoru ringilõigatud, et jõuväljavõttest mööda mahuks. Sellises tempos on isegi lootust veel sellel aastal liikuma saada.
[Pilt: AQS9eJr.jpg]
Vasta

Alustatud uus kabiinipõrand. Siia tuleb istmealune kast, kuhu läheb aku ning releed/kaitsmed. Samuti kütusefilter ja õlipotsikud- need sain juba paika.
[Pilt: z00WbNG.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne