Tervist
Sooviks vana ratta tööle panna kuid bensiinipaak on seest täielikult roostes.
Tean et kõige õigem oleks paak lahti lõigata ning seejärel liivapritsiga puhastada ja siis uuesti kokku keevitada. Siiski üritaks paaki lõhkumatta asja korda saada. Seega minu küsimus targematele oleks: kuidas puhastada paak ilma seda lõhkumatta?
Proovisin esmalt killustiku paaki panna ja suurema sodi veega välja pesta. Seejärel plaan bensiini ja killustiga pesta ja lõpp kokkuvõttes rooste muundurit paaki kallata, et see kataks pinna kaitsva kihiga.
Kas selline tegevus on õige?
Hetkel olen jõudnud ainult vee ja killustikuga proovida.
Mõned pildid tegin ka
Tänud vastuse eest.
Kas äädikat vaja siis terve paagi jagu hankida ja see kaelani täis kallata ja marineerida lasta???
Avastasin, et inglise keeles googeldades leiab ka päris häid lahendusi elektrolüüdi meetodist kuni äädika meetodini.
Kuid äädikat kasutades tuleb hiljem paagi pind kuidagi neutraliseerida, sest äädikas happeline ju?
Kas selleks kasutada soodat?
Mehaaniliseks puhastamiseks on selline nipp: midagi abrasiivset sisse (liiv, peen killustik) siis seod segumasina trumli külge kinni ja paned pöörlema.
Siin ennegi õpetusi olnd. Killustiku asemel keegi pruukind väikseid kruvisid-polte, keerand vana buhvaika sisse ja segumasinasse trummeldama. Töödand kuuldavasti häste.
(03-10-2013, 13:40 PM)Karsson Kirjutas: Tänud vastuse eest.
Kas äädikat vaja siis terve paagi jagu hankida ja see kaelani täis kallata ja marineerida lasta???
Avastasin, et inglise keeles googeldades leiab ka päris häid lahendusi elektrolüüdi meetodist kuni äädika meetodini.
Kuid äädikat kasutades tuleb hiljem paagi pind kuidagi neutraliseerida, sest äädikas happeline ju?
Kas selleks kasutada soodat?
(03-10-2013, 13:43 PM)Marko Kirjutas: Mehaaniliseks puhastamiseks on selline nipp: midagi abrasiivset sisse (liiv, peen killustik) siis seod segumasina trumli külge kinni ja paned pöörlema.
Ma kasutasin ka seda meetodit, suuri ja teravaid kive ära aint pane, peksab mölgid sisse. Segumasinat mul siis ei olnud, käisin 1/3 päevast paak käes ringi loksudes (olin noor ja aega palju ).
(Seda postitust muudeti viimati: 08-10-2013, 20:34 PM ja muutjaks oli heiki.)
http://www.tankdoc.de/#!video/cab0
Tänaseks olen selle meetodiga 3 paaki teinud. Olid sama hullusti roostet täis. Esimese lahuse protsessi lõpus võib valada ca 1 liiter lahusest tagasi ja peotäis väiksemaid kruve-mutreid ja loksutada.
(08-10-2013, 20:31 PM)heiki Kirjutas: http://www.tankdoc.de/#!video/cab0
Tänaseks olen selle meetodiga 3 paaki teinud. Olid sama hullusti roostet täis. Esimese lahuse protsessi lõpus võib valada ca 1 liiter lahusest tagasi ja peotäis väiksemaid kruve-mutreid ja loksutada.
Kas seda komplekti ka eestis saada, või oled tellinud tootjalt otse?
(Seda postitust muudeti viimati: 16-10-2013, 10:22 AM ja muutjaks oli Karsson.)
Tänud kõikide heade ideede eest.
Enne igasuguste imetrikkide kasutamist otsustasin bensiini ja kruusaga korrata samasugust pesu nagu vee ja kruusaga.
4 korda vahetasin kruusa ja bensiini ja tulemus on selline:
Ainukene probleem on paagi keskosaga.
Mujalt on kruusaga pesu teinud paagi päris haljaks isegi.
Kuna paagi keskosa on kõrgem siis kruusa kivid seda piirkonda väga ei hõõru ja sealt pole nii puhtaks saanud, kuid siiski lahtine rooste on maas.
Edasised plaanid on veel paar korda paaki pesta, siis crc rooste muundur paaki kallata ja lasta seista. Siis uuesti kruusakivid sisse ja lahtine sodi maha hõõruda.
Värvimise peale olen ka mõelnud kuid ei ole leidnud veel kindlat toodet mida sinna sisse valada.
(16-10-2013, 10:18 AM)Karsson Kirjutas: Tänud kõikide heade ideede eest.
Enne igasuguste imetrikkide kasutamist otsustasin bensiini ja kruusaga korrata samasugust pesu nagu vee ja kruusaga.
4 korda vahetasin kruusa ja bensiini ja tulemus on selline:
Ainukene probleem on paagi keskosaga.
Mujalt on kruusaga pesu teinud paagi päris haljaks isegi.
Kuna paagi keskosa on kõrgem siis kruusa kivid seda piirkonda väga ei hõõru ja sealt pole nii puhtaks saanud, kuid siiski lahtine rooste on maas.
Edasised plaanid on veel paar korda paaki pesta, siis crc rooste muundur paaki kallata ja lasta seista. Siis uuesti kruusakivid sisse ja lahtine sodi maha hõõruda.
Värvimise peale olen ka mõelnud kuid ei ole leidnud veel kindlat toodet mida sinna sisse valada.
Endal kogemusi fosforhappe põhiste roostemuunduritega ning need tekitavad rauale kleepuva ja lahustumatu, kohati pudeneva slakikihi, mida saab täielikult eemaldada ainult mehaaniliselt, ise paaki seda ei valaks- pika peale kui bensiinis lahustub-ummistab filtri, karburaatori.
Lisaks jah Ižil ju bensiini-õli segu paagis peaks paaki seest piisavalt kaitsma.
(16-10-2013, 14:37 PM)mossepower Kirjutas: Endal kogemusi fosforhappe põhiste roostemuunduritega ning need tekitavad rauale kleepuva ja lahustumatu, kohati pudeneva slakikihi, mida saab täielikult eemaldada ainult mehaaniliselt, ise paaki seda ei valaks- pika peale kui bensiinis lahustub-ummistab filtri, karburaatori.
Lisaks jah Ižil ju bensiini-õli segu paagis peaks paaki seest piisavalt kaitsma.
(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2013, 15:04 PM ja muutjaks oli heiki.)
(08-10-2013, 22:40 PM)Margusk Kirjutas: Kas seda komplekti ka eestis saada, või oled tellinud tootjalt otse?
Olen ostnud nii Mannheimi laadalt kui netist tellinud. Saksa Ebays müüvad paljud taolisi komplekte. Kõige väiksem on 9..10 liitrisele paagile.
Igatahes on see väga mugav ja töökindel tehnoloogia. Muid kodukootud tehnoloogiaid ei ole mul edaspidi mitte vähimatki põhjust katsetama hakata. Komplekt ei ole väga kallis. Komplektis on 4 anumat - esimene pulber on pesuaine vesilahuse valmistamiseks (leeliseline lahus), teine pulber on happelise vesilahuse valmistamiseks ja kolmas/neljas on kahekomponentne valge värv ja kõvendi. Kuidas teha, on õppevideos puust ja punaseks ära seletatud. http://www.ebay.de/itm/Tankversiegelung-...2234663%26