diislil kõrge tühikäik
#1

Tere,

Mure Opeli 17DR mootoriga.
Sai vahetatud kõrgsurvepump (Bosch VE asendas Lucas DPC).
Pump sai indikaatoriga paika aetud, nagu tehase andmetes ette nähtud (0,75).
Kõik töötas - aga siis sai huvi pärast pumbale XADO kuur tehtud... Wink

*Tühikäik tõusis - aga ma ei saa enam tühikäigu pöördeid kuidagi maha - keera tühikäigu kruvi kasvõi välja, pöörded alla ei tule.
*pain uue gaasitrossi -vanale ei andnud rohkem järgi, ikka on pöörded kõrged
*viimases hädas sai segukruvi näpitud - kui piisavalt lahjaks keerata - läheb tühikäik paika, aga jõud on "0", 3 käiguga enam vedada ei jõudnud...
*Külmkäivitus hoob - mis peaks eelsüüte nurka varasemaks keerama ja pöördeid tõstma - töötab hoopis vastupidi -tühikäigu pöörded langevad ning mootor kipub välja surema...

Viimane viitab sellele, et tegelikult on süüde ikkagi liiga varajane?

On kellelgi mingeid häid mõtteid? Või on "imerohi" XADO pumbas miskit ummistanud?

Muidu sõidab masin kenasti, käis värskelt ülevaatusegi läbi.
Vasta
#2

(23-10-2013, 09:00 AM)heering Kirjutas:  ...
Sai vahetatud kõrgsurvepump (Bosch VE asendas Lucas DPC).
...

Milleks säärane asendus? Luukas on küll tuntud valmistaja, kuid siinset "standarditele vastavat" kütust ei paista taluvat...
Vasta
#3

(23-10-2013, 09:05 AM)v6sa Kirjutas:  
(23-10-2013, 09:00 AM)heering Kirjutas:  ...
Sai vahetatud kõrgsurvepump (Bosch VE asendas Lucas DPC).
...

Milleks säärane asendus? Luukas on küll tuntud valmistaja, kuid siinset "standarditele vastavat" kütust ei paista taluvat...

Ei-ei, "luukas" on riiulis ja auto peal istub praegu Bosch -ehk reguleerimatu tühikäik on hetkel tavalise Bosch VE rootorpumba pumba mure...
Sai alguses vähe segaselt kirja...
Vasta
#4

Variant A on see, et küte on nii peale keeratud, et tühikäiku ei saagi madalamaks keerata (siis peaks ka pöörded langema jube aeglaselt)

Variant B on see, et keegi on näppinud "gaasi" pedaali asendit. Tõstetud sellisesse kohta, kus ei olegi võimalik tühikäiku madalamaks keerata. (siis peaks ka näiteks "piiraja" olema kas ühele või teisele poole keeratud)

Variant C on see, et on vabalthingava pump, millel ei olegi küljepeal ühte hooba, mille abil saab tavaliselt tühikäigu maha, kui küte on peale keeratud.

Variant D on see, et keegi on komplekteerinud ühe pumba, millega sina nüüd jändad. (tavaliselt ei toimi need pumbad, mis on sajast erinevast pumbast kokku laotud)

Variant E on see, et pihustid on valed (kas lucas ja bosch kasutavad samu pihusteid) Kui töörõhud on erinevad, siis ka pihustamis ajastus on erinev.

Varinat F on see, et märgid on paigast ära (kas lucase ja bosch-i pupadel on samad rihma märgid?)

Pumpade tööpõhimõte on totaalselt erinev, kipun arvama, et ka kõik muud vidinad on ka erinevad (alustades märkidest, lõpetades pihustitega)

Aa ja täpsustav küsimus veel, et lucase pump on rootor pump, aga bosch-i VE seeria pump on plunser pump - üleval mainisid et boschi rootor pump on auto peal?

Mis pumbaga tegemist on siis? (minu eelnev jutt käib boschi VE seeria pumba kohta)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

(23-10-2013, 09:59 AM)phyl Kirjutas:  Variant A on see, et küte on nii peale keeratud, et tühikäiku ei saagi madalamaks keerata (siis peaks ka pöörded langema jube aeglaselt)

Ei usu, musta eriti ei viska..

Variant B on see, et keegi on näppinud "gaasi" pedaali asendit. Tõstetud sellisesse kohta, kus ei olegi võimalik tühikäiku madalamaks keerata. (siis peaks ka näiteks "piiraja" olema kas ühele või teisele poole keeratud)

Gaasitross ei ole pinges, langeb ära, ehk piiraja stopper kõige lõdvemas vahes

Variant C on see, et on vabalthingava pump, millel ei olegi küljepeal ühte hooba, mille abil saab tavaliselt tühikäigu maha, kui küte on peale keeratud.

? See hoob mida külmkäivitusel vaakumiga "tiritakse"?

Variant D on see, et keegi on komplekteerinud ühe pumba, millega sina nüüd jändad. (tavaliselt ei toimi need pumbad, mis on sajast erinevast pumbast kokku laotud)

Saksa ebay-st ostetud uus pump - tõsi küll, seisnud seal ilmselt pikemalt teadmata tingimustes... Aga jah - ega mina sinna sisse pole piilunud,samas- kõik plommid olid alguses kenasti peal

Variant E on see, et pihustid on valed (kas lucas ja bosch kasutavad samu pihusteid) Kui töörõhud on erinevad, siis ka pihustamis ajastus on erinev.

Pihustid on jah valed, aga enne nad siiski töötasid, ning töötavad ka paljudel teistel, kes analoogse kombinatsiooniga sõidavad. Ehk kamm hakkas peale xado-ga mässamist

Varinat F on see, et märgid on paigast ära (kas lucase ja bosch-i pupadel on samad rihma märgid?)

Nagu sai algses kirjas öeldud on märgid paigas - kontrollitud

Pumpade tööpõhimõte on totaalselt erinev, kipun arvama, et ka kõik muud vidinad on ka erinevad (alustades märkidest, lõpetades pihustitega)

Aa ja täpsustav küsimus veel, et lucase pump on rootor pump, aga bosch-i VE seeria pump on plunser pump - üleval mainisid et boschi rootor pump on auto peal?

Mis pumbaga tegemist on siis? (minu eelnev jutt käib boschi VE seeria pumba kohta)

Minu viga - peal on ikka sama mootori jaoks toodetud originaal boschi VE pump

Ehk tõesti on kompott lucas pihustid +boschi pump ukraina "imemögina" toimel miskipärast muutunud kuidagi "söödamatuks".

Eks ma proovin millagi pisut hilisemat süütenurka. Väidetavalt pidi see sellise kombinatsiooni puhul aitama.
Inglismaal tehakse muidu päris palju selliseid lucas-bosch ümberehitusi - eriti need kes taimeõliga sõita soovivad (mina isiklikult ei soovi)
Vasta
#6

Katsu pumbast pilti ka lisada! Vanadel VE-del käis tühikäigu kruttimine jah otse pumbahoova reguleerkruvidega. Mitte väga vanadel on juba eraldi hoovake küljepeale pandud. Seda hoovakest liigutab siis külmkäivitusmehhanismiga ühendatud varras. Selle mehhanismi mõte on külmkäivitushoova rakendamisel ka tühikäiku mõnisada pööret tõsta.
Vasta
#7

Turbo diislite boschi VE seeria pumpadel on ENAMUSEL küljepeal 2 hooba.

1. Hoob on mõeldud mehaaniliselt süüte nurga keeramiseks. (kas siis trossiga, veetemperatuuriga jne.)

2. Hoob on üleval veeres, selle hoovaga saab tühikäiku nii tõsta kui ka langetada.

Mida soovitan soojalt, et kui tahad, et pump kestaks, siis viia pump mõne vello juurde, kes asja jagab korralikult ja lase tal pump sellest sodist puhtaks pesta.

Kuna Boschi pumba sees on erinevaid liikuvaid osasid sitaks, ja peenikesi düüse on ka paar tükki, et kui pump seest sitta täis, siis ei allu pump reguleeringutele.

Aga lisaks küsin, et mille kuradi jaoks seda ukraina sodi küttele sisse panid?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#8

Ma pole küll autopumpade spetsialist aga olen kunagi ühe 6 sil. VE pumba,mis pärines BMW324TD peal täitsa laiali tõmmanud,et kõik tihendid vahetada. Lekkis korpuse ja kaane vahelt.

Kaane sees on ju plunseri juhthoovastik mis määrab kui palju pump kütust saab kui täpne olla.Äkki on sul liikumis ulatus lihtsalt paigast ära ja seetõttu tühikäik jääb kõrgeks. Võib olla tahab kaan nõksa liigutamist saada kuna keegi on ennem üritanud "tuunida" . Keera kaane kruvid natukene lahti ja koputa pumba kaant nö radiaatori poole.

Esimene asi mis mulle pähe tuli.

ja alati võib olla nii,et imekeemia settis kuskile ja peened asjakesed lihtsalt ei liigu enam.

Teoreetiliselt saab ju suva pumba ja pihusti omavahel sobima kui just VÄGA mööda pole.Ise tegelen väikeste diislitega(mitte auto aga tööstusmootorid).
Vasta
#9

(26-10-2013, 18:15 PM)Gravity Kirjutas:  Ma pole küll autopumpade spetsialist aga olen kunagi ühe 6 sil. VE pumba,mis pärines BMW324TD peal täitsa laiali tõmmanud,et kõik tihendid vahetada. Lekkis korpuse ja kaane vahelt.

Kaane sees on ju plunseri juhthoovastik mis määrab kui palju pump kütust saab kui täpne olla.Äkki on sul liikumis ulatus lihtsalt paigast ära ja seetõttu tühikäik jääb kõrgeks. Võib olla tahab kaan nõksa liigutamist saada kuna keegi on ennem üritanud "tuunida" . Keera kaane kruvid natukene lahti ja koputa pumba kaant nö radiaatori poole.

Esimene asi mis mulle pähe tuli.

ja alati võib olla nii,et imekeemia settis kuskile ja peened asjakesed lihtsalt ei liigu enam.

Teoreetiliselt saab ju suva pumba ja pihusti omavahel sobima kui just VÄGA mööda pole.Ise tegelen väikeste diislitega(mitte auto aga tööstusmootorid).

Ma huvi pärast küsin, et kas see bmw 324 oli mehaanilise "gaasi" pedaaliga või elektroonilisega?

Jutust sain nagu aru, et räägid elektroonilisest pumbast, millel tõesti pumba kaant liigutades saab seadet muuta, aga see on tõesti "tuunimine" kuubis.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#10

(26-10-2013, 20:33 PM)phyl Kirjutas:  Ma huvi pärast küsin, et kas see bmw 324 oli mehaanilise "gaasi" pedaaliga või elektroonilisega?

Jutust sain nagu aru, et räägid elektroonilisest pumbast, millel tõesti pumba kaant liigutades saab seadet muuta, aga see on tõesti "tuunimine" kuubis.

524 td aut. kastiga oli trossiga juhtimine. Ainuke nupp oli gaasipedaali all põrandal, mis lülitas ühe käigu allapole kui pedaali põrandasse vajutasid, sedagi vist mälu järgi pumba juurest teise trossiga kasti külge. Ainus juhe oli süütelukust vist, mis mootori seiskas, või oli ka miski temperatuuriga seotud ühendus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

vaatasin arvutist järele asja. Sellel pumbal on jah tühikäigu reguleerimine eraldi hoovakesega. Mitte päris samamoodi, nagu mingil vw-nil, nagu esmalt mõtlesin. Selle jaoks on pumba küljes hoovake, see on seesama, millega see tõmbav vaakumpõis ühendatud on. Nr 10 võtme ja kruvikaga krutitav kruvi siis!
Vasta
#12

(26-10-2013, 18:15 PM)Gravity Kirjutas:  ...ja alati võib olla nii,et imekeemia settis kuskile ja peened asjakesed lihtsalt ei liigu enam...
Ükskõik, mis paagis on, käib ennem küttepumpa jõudmist läbi filtri. Mis seal pumbas settida saab?
Vasta
#13

(26-10-2013, 20:33 PM)phyl Kirjutas:  
(26-10-2013, 18:15 PM)Gravity Kirjutas:  Ma pole küll autopumpade spetsialist aga olen kunagi ühe 6 sil. VE pumba,mis pärines BMW324TD peal täitsa laiali tõmmanud,et kõik tihendid vahetada. Lekkis korpuse ja kaane vahelt.

Kaane sees on ju plunseri juhthoovastik mis määrab kui palju pump kütust saab kui täpne olla.Äkki on sul liikumis ulatus lihtsalt paigast ära ja seetõttu tühikäik jääb kõrgeks. Võib olla tahab kaan nõksa liigutamist saada kuna keegi on ennem üritanud "tuunida" . Keera kaane kruvid natukene lahti ja koputa pumba kaant nö radiaatori poole.

Esimene asi mis mulle pähe tuli.

ja alati võib olla nii,et imekeemia settis kuskile ja peened asjakesed lihtsalt ei liigu enam.

Teoreetiliselt saab ju suva pumba ja pihusti omavahel sobima kui just VÄGA mööda pole.Ise tegelen väikeste diislitega(mitte auto aga tööstusmootorid).

Ma huvi pärast küsin, et kas see bmw 324 oli mehaanilise "gaasi" pedaaliga või elektroonilisega?

Jutust sain nagu aru, et räägid elektroonilisest pumbast, millel tõesti pumba kaant liigutades saab seadet muuta, aga see on tõesti "tuunimine" kuubis.

Konkreetselt see pump mis minu autol(85kw turboga) oli peal oli elektroonilise juhtimisega. Ehk pumba kaanes asus ka aju. Suretuseks oli eraldi solenoid. Ilma turbota variandi(63kw) puhul kasutati täis mehh. pumpa minu teada. Arvasin,et võib olla ka mehh. pumba puhul kaane liigutamine võib kütusekoguseid muuta ju siis eksisin.

(27-10-2013, 13:09 PM)motamees Kirjutas:  
(26-10-2013, 18:15 PM)Gravity Kirjutas:  ...ja alati võib olla nii,et imekeemia settis kuskile ja peened asjakesed lihtsalt ei liigu enam...
Ükskõik, mis paagis on, käib ennem küttepumpa jõudmist läbi filtri. Mis seal pumbas settida saab?

Ma pidasin seda keemiat silmas mis väidetavalt pidi metallpindu katma kulumiskindla kihiga. Kütusefilter ei pruugi nii peene olla,et seda kinni võtta ning filter võib ka vana ning katkine olla. ju never know.
Vasta
#14

Pöörded tõusevad korraliku lisandi kasutamisel seetõttu, et hõõrdumine kahaneb.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#15

(27-10-2013, 13:10 PM)Gravity Kirjutas:  ...Ma pidasin seda keemiat silmas mis väidetavalt pidi metallpindu katma kulumiskindla kihiga. Kütusefilter ei pruugi nii peene olla,et seda kinni võtta ning filter võib ka vana ning katkine olla. ju never know.
Ja mida saab filtrist läbikäinud asi ummistada. Filter on väga peen, usu mind.
Kütusefilter vana ja katki??? Olgu siis nii, nagu sa arvad, siis on diiselkütte süsteem sisemiselt hävinenud ja ei tööta üldse.
Pigem on see asi, mida sa uskuda ei taha, aga Devill usub. Vaja ainult uus reguleering teha.
Vasta
#16

(28-10-2013, 00:41 AM)motamees Kirjutas:  
(27-10-2013, 13:10 PM)Gravity Kirjutas:  ...Ma pidasin seda keemiat silmas mis väidetavalt pidi metallpindu katma kulumiskindla kihiga. Kütusefilter ei pruugi nii peene olla,et seda kinni võtta ning filter võib ka vana ning katkine olla. ju never know.
Ja mida saab filtrist läbikäinud asi ummistada. Filter on väga peen, usu mind.
Kütusefilter vana ja katki??? Olgu siis nii, nagu sa arvad, siis on diiselkütte süsteem sisemiselt hävinenud ja ei tööta üldse.
Pigem on see asi, mida sa uskuda ei taha, aga Devill usub. Vaja ainult uus reguleering teha.

Eino mis mul ikka uskuda. Mina ju pole oma silmaga seda näinud aga lihtsalt pakkusin variante välja. Kui filter on piisavalt vana ning sisu väsinud võib täitsa vabalt katki minna. Tegemist on ju surve all oleva süsteemiga mitte vabalt peale jooksva kütusega. Lisaks võib kütus alati filtreerivast elemendist mööda joosta. Ilmselgelt neid asju ei juhtu kui vähegi on masinat hooldatud .

Katkiseid diisli õhufiltreid näen ka kuus ikka üks,kaks tükki ära. Läheb umbe ning mingi aeg annab papp järgi.

Diisli filter puhastab ju filtreerib teatava suurusega osakased välja mitte aga ei suuda ka keemiat eraldada .

Mina ei raiu ,et ükski minu väide oleks ainuõige ja surmkindlalt tõene.
Vasta
#17

Enne kaane liigutamist tee märgid peale. Selle asja liigutamine viisakalt on omaette ooper. Lahti päris seda keerata ei saa(anna polte ainult õrnalt järgi), sest tegemist on surve all töötava asjaga ja käivitamise ning seisma jätmise teel võidki jääda seda reguleerima, kuna iga pisike nõks muudab asja. Kui süüte nurk ei muuda asja siis kaanega saadki paika ainult selle..enne pane muidugi süüde paika tagasi nii nagu ta alguses oli. siis saad täpselt paika. vale süüte nurga alla kaane paika timmid siis võid saada üli kehva käivituse osaliseks(mida talvel vaevalt Sa soovid Big Grin ) või meeletu kütusekulu osaliseks.
Vasta
#18

Kui tühikäigu poldist enam keerata ei saa siis pead jah regulaatorit järgi andma,ja see ei ole segukruvi.Vunki saad pärast juurde kui keerad max pöörete piirajat väljapoole.Aga ilmselt tuleb pump panna stendi,sest niisama kruttimisest ei pruugi kasu olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne