Eberspächer D3WZ juhtmestiku ühendusskeem.
#1

Tere!

On siin kedagi, kes oskaks seletada/või lingile juhatada, kuidas peaks ülalmainitud lisasoojendile pistikusse juhtmed ühendama, et asi tööle panna?

Tänan tähelepanu eest!
Vasta
#2

Kas asjaga komplektis ka juhtkell?
Ise skeeme ja teadmisi ei oma, aga Eber peaks piisavalt kaasaegne olema, et lihtsalt +/- peale andmisest ei piisa, "aju" sisse ehitatud ja kontrollib kõike. Juhib ikka kell/pult.
Kui kuskilt andurilt veateate saab, siis restardi ja käima saad ainult juhtmega testri otsas.
Otsimise jaoks siis: "shaltplan ebersprächer D3W" vms

Kuskil seal jagatakse midagi:
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4&Standheizungen/Moduluhr_Anleitung_99.pdf


Vasta
#3
Car 

Omasin sellist isendit ja oman ka kogemusi, lisan skeemi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   


Vasta
#4

Omast kogemusest võin öelda, et saab ka ilma kellata asja käima aga kellaga muidugi mugavam. Uuematel masinatel paigaldatud lisasoojendiks.
Ja ühendusskeemist üksi on vähe abi. Olenevalt margist
(VAG, MB, BMW, vms) on juhtmete ühendus erinev. Põhiskeem on sarnane aga piisab ühest lahtisest, valesti ühendatud juhtmest ning asi ei hakka tööle.
Julgen soovitada kontakteeruda eelsoojendid.eu'ga.
Tundub olevat pädev mees sellel allal.
Skeeme leiad soeauto.ee lehelt (vaata seal on viimane küll 5kW oma aga ehk aitab ka 3kW puhul.)

H

sai vist kõik öeldud
Vasta
#5

Tänud kaasamõtlejatele!
Vasta
#6

Noniii...

Voolud õigel klemmil, otsevooluga katsetades pump toimetab, tempiandur sillatud, aga asi vait.
Ilmselt seade lukus mingi häire tõttu. Kas Kesk-eestis mõni normaalne koht ahju diagnostikaks on, või peabki eelsoojendid.eu poole pöörduma?
Vasta
#7

Peale temperatuuri anduri peab olema signaal mootori töötamisest. ehk siis jooniselt 6. ja 7. ots peavad saama + pinge, et käivituda. Kütusepump peab olema õige, takistiga mul teda petta ei õnnestunud. Sellisel aparaadil olen vahetanud 2 korda küünalt ja 1 kord roostetas ventilaatori laager kinni. Ehk on abi.
Tauri


Vasta
#8

Jah, skeemi järgi on kõik kolm plussi (toide, termoandur, geneka laadimine) olemas. Kütusepump originaal. Pumba küljest olid klemmid ära mädanenud, jootsin uued külge. Takistus vastavalt tehase normile 10 oomi.
Aga on täiesti vait. Ei võta ventikat järgi ega ka kütusepumpa.
Ise kahtlustan, et seade on lukus pärast eeldatavaid korduvaid ebaõnnestunud starte. Väidetavalt peaks viiest läbikukkunud stardist selleks piisama. Ja seda lukku ise väidetavalt ilma "arvutita" maha ei saa.
Olen hetkel valiku ees, kas ahi maha keerata, lahti võtta, põlemiskamber puhastada ja küünal, vent ja muu visuaalselt üle vaadata, või kohe tarkade poole pöörduda.
Vasta
#9

(03-11-2013, 10:38 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Olen hetkel valiku ees, kas ahi maha keerata, lahti võtta, põlemiskamber puhastada ja küünal, vent ja muu visuaalselt üle vaadata, või kohe tarkade poole pöörduda.

... või kevadet oodata Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

(03-11-2013, 14:54 PM)mlsluik Kirjutas:  
(03-11-2013, 10:38 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Olen hetkel valiku ees, kas ahi maha keerata, lahti võtta, põlemiskamber puhastada ja küünal, vent ja muu visuaalselt üle vaadata, või kohe tarkade poole pöörduda.

... või kevadet oodata Rolleyes

Kevad ja selle ootamine on tore asi, aga kui 7-kohaline pereauto juba praeguste ilmadega üle 20 kilomeetri mootori korralikult soojaks saamiseks vajab(salongiküte eriti järel pole), siis -20 juures on ilmselt üpris huvitav juba seda kevadet oodata.
Seda enam, et praeguste ilmadega auto kallal nokitsemine on hulga mõnusam, kui talvel.
Nii et kevadet ootama ei jää. Plokisoojendus sai külge, nüüd peaks lisaahju ka korda saama.
Uurin seda asja edasi.Rolleyes
Vasta
#11

Lisan veel mõned pildid. See pumba klemmi ära mädanemine on neil tüüpiline, ka seda sai parandatud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       


Vasta
#12

Väheke viisakamad D3WZ skeemid-pildid, kus pole ainult numbrid, vaid nimetused ka juures, kes mida tähendab.

.pdf Eberspacher_D3WZ_Hydronic_heater_workshop_manual.pdf Suurus: 7.36 MB  Tõmbamised: 822
Vasta
#13

 tempiandur sillatud  ei hakkagi vist tööle peab olema mingi takistus (teie puhul vaadake eelmist postitust lk.11 joonist .)Just maadlesin ühe vanema webasto dbw 46- ega seal oli sama jama.See on teie omaga peaaegu sama ehitusega. Ülekuumenemis tembi anduri võib sillata vee tembi andurit mitte.Pange prooviks kas või mingi potekas.
Vasta
#14

(16-12-2017, 22:18 PM)traatjalg Kirjutas:   tempiandur sillatud  ei hakkagi vist tööle peab olema mingi takistus (teie puhul vaadake eelmist postitust lk.11 joonist .)Just maadlesin ühe vanema webasto dbw 46- ega seal oli sama jama.See on teie omaga peaaegu sama ehitusega.

Vana asi küll, aga kirjaklambrist piisas, eberi D3-l   stange alla pistikusse, et ajule selgitada stardi vajadust.
Vasta
#15

(16-12-2017, 22:25 PM)hulgus Kirjutas:  Vana asi küll, aga kirjaklambrist piisas, eberi D3-l   stange alla pistikusse, et ajule selgitada stardi vajadust.

Nii on jah. Nelja aasta vanune jutt puudutas välisõhu temperatuuri andurit tegelikult.
Ma võtsin enda omal tolle anduri üldse vahelt välja ja selle asemele paigaldasin salongi lüliti.
Nüüd, kui mootor juba kuumaks köetud, ei sõltu ahju töö enam välistemperatuurist, vaid saan ise ta soovi korral sisse-välja lülitada.
Lülitit läheb ka suvel vaja, kui välisõhk soe, sest ahi vajaks ikka korra kuu jooksul mõneks minutiks tuulutamist, et koid pesa ei teeks. Tuletan meelde, et ahi rakendub muidu auto käivitudes korras anduri korral automaatselt temperatuuril alla +5*C, aga suiti pole sellist ilma käepärast.
Vasta
#16

Teemaalgatajana näen et vana teema üles ärganud.
Jah, jutt oli sellest andurist mis süütevoolu vahel on ja tehasemeeste projekti järgi aktiveerib ahju siis kui välistemperatuur alla pluss 5 langeb. Üks halbu külgi on seĺlel lahendusele see, et ahi teeb praktiliselt iga külmema ilma juures tehtud auto käivituse juures stardi. Ja kui sõit vaid mõne minuti kestab, siis sooja see veel praktiliselt toota ei jõua, aga põlemiskambrit ja küünalt ümbritsevat võrku tahmab küll. Ja kui nende startides vahel pikemat tsüklit pole, millal ahi ennast puhtaks põletab, siis varem või hiljem läheb jamaks.
Nii oli juhtunud ka minu ahjuga.  Juhtmed olid õigel ajal voolu all, aga ahi oli lukus. Ei piisanud ka stendis ajust koodide kustutamisest ega küünla vahetusest. Põlemiskamber oli nii pigi täis, et tema sees enam põlemine toimuda ei suutnud.
Peale puhastust ja anduri asemele lüliti paigaldust käis ahi veatult neli aastat,kuni eelmisel nädalal jukerdama hakkas ja stendis aju surm diagnoositi ja tuli väljateenitud puhkusele saata.
 Nüüd võtab töö üle Hydronic D5 WSC. Mis on küll pisut suurem ja tema majutamine samasse kohta Alhambra kõhu all kasutab ära iga viimase kui millimeetri. Aga loodetavasti toob kaks lisakilovatti sooja ka külmema ilmaga sooja tuppa. Kolmekilovatine sellega hästi hakkama ei saanud.
Vasta
#17

(16-12-2017, 21:32 PM)Janka Kirjutas:  Väheke viisakamad D3WZ skeemid-pildid, kus pole ainult numbrid, vaid nimetused ka juures, kes mida tähendab.

Väga hea raamat. Nii hääd ise pole näinudki. Smile  Mitu mudelit koos ühes raamatus.


Ja see jutt, et ahi tahab ka suvel mõne korra käia on täiesti õige. Korduvalt tõestatud ja sama lugu ka webastoga.
Vasta
#18

Skeemiraamatu leidsin butlertechnicu lehelt - https://www.butlertechnik.com
Tegelevadki igasuguste seisu- ja sõidusoojenduse teemaga. Nii maal kui vee pääl ja kust saab vajadusel üht-teist vajalikku ka Eestisse osta.

Minu poolt selline küsimus ka, et kas keegi teab täpselt, kus võiks olla neil kolmikõdedest mahtuniversaalidel (Alhambra, Sharan, Galaxy) see juhtmete hargnemise koht, kuhu oleks mõistlik ühendada külge see juhe, mis sunniks ahju tööle ilma, et auto mootor käima peaks. Generaatori ergutuse ahelast siis jutt.
Et kas on keegi leidnud taolise ligipääsu poolest mugava punkti, kuhu saaks ise mingi generaatori tööst sõltumatu plussiga varustatud traadijupi külge ühendada, mille kaudu oleks mõnus hakata ahju ka eel- ja seisusoojendina kasutama?
Vasta
#19

Tsirkulatsioonipump ahjul on?
D3WZ-il seda ju pole või kuidas?
Ilma pumbata ei õnnestu seda seisusoojendita kasutada...
Kas autol kliima või manuaal vent?
Venelaste vwts.ru foorumis olen näinud kahte lahendust.
Esimesel juhul tehti asi D3WZ baasil ja lahendus oli umbes selline, et tsirku pump mahutati tagumise ssoojenduse polstri taha ahju alla ja juhtmestikku sekkuti vasaku ukse juures põrandamati all. Enne seda kohta kus nad salongist välja ahju juurde lähevad. Sinna toodi lülitist pluss ja siis pandi nii tempi anduri kui ergutuse ahelale pluss läbi kahe idioodi peale. Kaks dioodi veel pandi samadele juhtmetele nii vahele et vool ettepoole tagasi ei pääsenud. Samast ahelast sai plussi ka pump.
Teine lahendus oli üldjoontes sama aga D5-ga, ja juhtmestikku sekkuti kaitsmekarbi lähistel. Kaitsmekarbi välja ei võetud, vaid leiti juhtmed sellest pundist, mis enne ust ülevalt põranda poole tuleb.
Pole leidnud vastavat skeemi, aga ise mõtlesin võtta snitti kahe aku ja seisusoojendiga Sharani elektriskeemist. Kahjuks pole seda leidnud veel. 
Praegu kiiruga ei leidnud üles neid sealt foorumist.
Endal pisut sarnase iseloomuga ettevõtmine ees.
Kui homme ja ülehomme kõik vajalik kaup kohale jõuab, läheb enda masinal kõigi funktsioonidega seisu ja sõidusoojendi paigalduseks. Läbi lüliti ja laadimise lisasoojendus,  programmkellaga juhtimine, kliima puhuma ja lisaks veel suvine  salongi ventileerimine läbi ahju juhtimise. 
Mul veel see lisa et tahaks panna asja tööle läbi Alhambra originaal programm kella. Aga palju juhtmeid sealt vahelt puudu on, seda veel ei tea. Mul lihtsa kellaga tehasest tulnud.
Vasta
#20

Mis oleks heaks lahenduseks nende ahjude kaitsmiseks korroosiooni mõjude eest. Sool teeb nii palju kurja et kruvid näiteks mõne aasta pärast enamasti ei avane. Kui katta ahi mingi kuumakindla lakiga? Või on mõni muu "määre", mis kuuma ei karda ja tuleohtu ei põhjusta?
See on just nende massinate probleem, millel ahjud kõhu all...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne