K-750 mootorid
#1

Tere, sooviks asjatundjate käest teada, et kas eest ribidega mootoriplokki paigaldati ainult esimestele k-750 mudelitele või ka hiljem või näit militaarvariandile jne? On see väga haruldane?
Vasta
#2

Tere!

M 72 oli tootmises 1938 aastast alates 70- te keskpaigani.Sealjuures oluliste muudatusteta.
Suurimad visuaalsed muudatused olid esivedrustuses (kiik vedrustus asendati teleskoop amortidega) ja lõpupäevil pikk sadul (kahe eraldi asetseva asemel) ning sumbutajate disainis (lühikesed kalsaba sumbutajad, mis olid jõnksuga tuletorude otsas, asendusid pikkade zeppelini kujulistega).
Võimalus, et teie kätesse on sattunud, kas miilitsa või võidusõidu variandi mootor, mis mõlemad omasid väntvõlli eesmise otsa peal kompressorit ja selle jahutuseks ka ribilist kaant.
(kompressoriga mootori tippkiirus erines tehase omast kiirekäigulist lõppülekannet kasutades ligi kahekordselt ehk siis lõpptulemusena kuni 160 km/h). Alati ka variant, et tegu on üdini sarnaste HD või BMW motoriga, mis võisid omada ribilist kaant.
Võibolla mõni targem spetsialist teab täpsustada ja ümber lükata. Näkku palun mitte lüüa.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#3

Ja kuhu siis oleks sobilik lüüa? Juba esimene lause on täiesti vale ja ega edasi ka eriti tõsist juttu ei tule!
Viimane lause aga on juba päris asjalik! Toungue
Vasta
#4

Siit tundub tulema Mersu-muruniiduki teema jätk. Ootan huviga!
Vasta
#5

Heh, ma päris selliseid vastuseid ei lootnud. Lihtsalt arvasin, et kes võiks teada asjast, paneb paari lausekesega...aga eks ma uurin ise ka väljaSmile... siiski ärme hakkame palun mingit jama ajamaSmile
Vasta
#6

(02-11-2013, 20:08 PM)hundirattur Kirjutas:  Heh, ma päris selliseid vastuseid ei lootnud. Lihtsalt arvasin, et kes võiks teada asjast, paneb paari lausekesega...aga eks ma uurin ise ka väljaSmile... siiski ärme hakkame palun mingit jama ajamaSmile

Õige mõte, jama aetakse siin niigi piisavalt! Aga nagu väsimatult kirjutan, need kes teavad, need ei loe ja kes siiski loevad, need naljalt ei kirjuta!
Aga millest üldse teema on, kas ikka K-750-st või hoopis K-750M-ist? Foorumi heaks kombeks on neil mudelitel mitte vahet teha... ja võrreldes M-72 karteriga lisat neil mudelitel neid ribisid pidevalt juurde. Mina paraku asjast eriti ei tea aga kirjutan ikka... kuidas klassikud seal eespool on öelnud - palun näkku (ega ka pekku) mitte lüüa!
Vasta
#7

Ja kui saani-sõidu-mees mulle ühe üdini sarnase HD mootori leiaks, millelt M-72-le juppe võtta saaks, siis olekski jutt lõppend. Rääkimata kompressorist.
Vasta
#8

(03-11-2013, 08:30 AM)sass Kirjutas:  Ja kui saani-sõidu-mees mulle ühe üdini sarnase HD mootori leiaks, millelt M-72-le juppe võtta saaks, siis olekski jutt lõppend. Rääkimata kompressorist.
Ega see võimatu, vähemalt teoreetiliselt polegi. Kuigi Harley 750 XA mudel siinmail vaevalt leidub...

Tervitab Veteran.
Vasta
#9

Jätame nüüd selle m72 teema palun siit palun väljaSmile. Nimelt K-750 ja K-750M on mootori karteril alaosas ribid. Enamusel, tõenäoliselt siis 750 M mudelitel on need külgedel ja eest nö kiilasSmile, kuid K-750 (millel on lambajalg esihark ja siledad pütakaaned) on ribid ka karteri esiosal. Tahtsin lihtsalt teada kas selliseid eest ribilisi mootoreid pandi ka hilisemal ajal (K-750 toodeti vist kuni 1962) või on see ainult K-750 mudeli eripära?
Vasta
#10

Pole kuulnud M72 kompressoriga variandist, kas on pilte? Küll oli 750 kuubiline rippklappidega ringraja tsikkel kusagil 60hj ja 160km/h. Seda olen näinud ja isegi seljas istunud. Üliohtlik pill sest pidurid olid trumlid ja rehvid kui mälu ei peta polnud ka õige kaldega....vähemalt ringraja sõiduks. M72 oli 22hj ja 160km/h saavutamiseks on tõesti kusagil 60hj vaja. Miilitsatel olid eskort tsiklid 650cm ja 40hj need viisid kiire kardaaniga edasi 140-150km/h. Olla olnud mingi 750cm ringraja variant kompressoriga aga pole kohanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne