Porte Gaz 51/52/53 kastis vineerist kuut inimeste veoks
#1
Question 
Kõigepealt küsin, kas siin foorumis on juba vastav teema olemas?
Alles paarkümmend aastat tagasi olid sellised nähtused täiesti igapäevased. Tänaseks ei suutnud ma isegi ühtegi pilti leida, rääkimata nende nägemisest tänavapildist.
Hakkas siis huvi pakkuma selline kuudik, mis hõivas umbes kolmandiku või veidi peale pikkuse porte Gaz-i kastis. Asus kasti eesosas, tagapool oli keskosas lahtine ukseava.
Kas pink oli sees vaid ristipidine või ka mõlemal küljel pikkupidi, ma ei teagi. Katused vist olid osadel viil või ka lamedad.
Kui kellelgi on pilte, siis võib siia panna. Ka igasugused mälestused nendega võiks kirja panna. Keda ja miks selliste autodega veeti jne. Ma pakun ise, et laudatöölisi või ehitusmehi vms. Sellise ehitise legaalsus tänapäeval?
Vasta
#2
(13-11-2013, 09:05 AM)Romka Kirjutas: .... Keda ja miks selliste autodega veeti jne...
Metsamehi metsa. Kasti tagaosas olid saed, kanistrid, traktorite varuosad... Reeglina käis masin ka poe juurest läbi, kuna meestel oli ju metsas "süüa" ka vaja.
Vanasti oli bussidega tuuga. Sellepärast inimeste veo kuudid kasutusel olid. Busside levimisega kadusid tasapisi kuudid kasutuselt.
Ega kuudid tänapäevalgi keelatud ole. Kas sinna inimesi tohib toppida, tuleb vaadata reisiateveo eeskirjadest.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#3
Tere
Minu Gaz-il oli sääne asjandus peal isegi. Pilte kahjuks pole ja mälestused kah väga hägused. Kui seda mäletan, et pink oli risti sõidusuunaga.Äärtega paraleelselt seal polnud istekohti. Katus oli lame, kuid külgede suunas kaardus, alumiiniumist.
Aga küsimus ka minupoolt. Selliseid ehitisi tehti ju igas majandis ise peale? Seega peaks erinevaid lahendusi küll olema .
K.
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#4
Viljandi rajoonis EPT Ramsi tsehh tegi ka majanditele kastitõstetavaid vineer-plekkputkasid- nimetati furgooniks. Kuidas see tellimine, eraldamine käis?
Vasta
#5
rakus, endise rebasekasvanduse kõrval( praegu balbiino)metsa vahel, elas üks taat sellises kuudis aastaringselt.
veel tuleb meelde ,et ainult kuutides ei veetud inimesi ,vaid ka lahtise portega, ilma mingite istekohtadetta.
veel 85-ndal aastal nägi minu sõidueksam välja- ment kabiinis, eksaminandid kastis ja järjekordne üritaja pulgas. niimoodi mööda tallinna linna täitsa vabalt ka vihmase ilmaga. eksamipäev juhtuski vihane olema ja järvevana teel olid millehipärast järvelaadsed lombid. üks klassivend ,kes muidu oli pro sõidumees ,lendas selle vihmaga orki, nimelt ei tahtnud ta pärast edukat eksami läbimist jalgu märjaks tegema hakata ja[/b] hüppas gazooni astmelauapealt otse kasti.siktõmm oligi välja teenitud ,sel ajal oli uulitsal vasakult poolt liiklusvahendisse sisenemine keelatud, ei tea kuidas tänapäeval asjad on
Vasta
#6
Omal kooliajal sai sovhoosi bussi asemel sõita talvel 66-ga (läbivus tuisanud teedel), millel kuut peal, istmed olid aga kuidas, ei mäleta. Kuut oli alati triiki rahvast täis, kes istus, kellel istuti süles, kellel seisti seljas ...
Malevas oli 51 kastis selline poolkuut nagu teemaalgataja kirjeldas, sel polnud üldse istmeid. Heinad-õled sees ja OK, sõitsime rühmaga kogu Eesti läbi, isegi Saaremaale viisime paar passita poissi piirivalve eest heinte alla peidetuna üle ja tagasi ka. Mõnusa kuhjana, tüdrukud küljepehmenduseks ja tudengijoogid hingekosutuseks.
Vasta
#7
Meil olid pingid ikka sees ja risti kastiga. Kuudis tavaliselt kaks pinki ja üks veel kuudi ees. Alati tuli proovida võimalusel esimese pingi peale saada, sest seal põrutas vähem. Kui kuudist väljapoole jäid, siis olid täpselt tagumiste rataste kohal ja seal oli parem juba püsti seista. Minu mäletamist mööda olid pingi otstes sellised rauast konksud, et toetusid lihtsalt portedele ja neid oli võimalus suurema rahvahulga puhul juurde panna. Muidugi oli mingi reegel ka, et iste pidi olema ca 30 cm portest madalamal.
Taga porte küljes oli veel spetsiaalne rauast redel peale ronimiseks. Kinnitus samuti nagu pingidki mingi konksuga.
Ei tea, kas konks ongi õige väljend, aga ehk saite aru.
Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#8
Siin videos on näha üks kuudiga Gaz-53.



Vasta
#9
Meil olnd veel üheksakümendamal metskonnal seokse kuudiga 51. Tollega saand ikka suuremad sõidud ää sõidetud.
Linna teatrituuriks laenati küll sovhoosist TA-6...Big Grin
loll on loll olla.
Vasta
#10
Hetkel ka see punkt täitsa alles seaduses, mis lubab kastis sõita.

§ 34. (2) Veoauto kastis tohib sõita vaid veost saatev või veose järele minev isik tingimusel, et tema jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.

https://www.riigiteataja.ee/akt/114022014003
Vasta
#11
Kas keegi on ka kursis, mismoodi kaitseväel on seadustatud inimeste vedu veokikastis? Ajateenistuses olles oli tavaline, et mõni 30 karvajalga ühes kottide ja tuletorudega kasti pressiti. Ja see sõidukiirus oli ka umbestäpselt niipalju kui aga torust tuli.
Vasta
#12
Torkan vahele, et lapsena sai vaadatud oma 1955 sündinud ema kasutuses olnud aabitsat ja seal kusagil oli pilt, kuidas oktoobrilapsed "viiekümneühe" lahtises kastis asuvatel pinkidel ekskursioonile viidi. No see on ikka mällu sööbinud - vot see oleks vinge ekskursioon, mitte bussiga Smile
Vasta
#13
(21-02-2014, 01:40 AM)karel Kirjutas: Kas keegi on ka kursis, mismoodi kaitseväel on seadustatud inimeste vedu veokikastis? Ajateenistuses olles oli tavaline, et mõni 30 karvajalga ühes kottide ja tuletorudega kasti pressiti. Ja see sõidukiirus oli ka umbestäpselt niipalju kui aga torust tuli.

Kuidas eestis need asjad on, rääkigu nooremad, kes inimesi vedanud.
A vene kroonus vähemalt selles väeosas, kus teenisin, ilma D-katita autojuht reeglina inimesi vedada ei tohtinud.
Reeglist väljapoole jäid kuni viis meest kastis ja sedagi väeosa ning polügooni piires.
Vahel vaadati ikkagi viie näo piirangust läbi sõrmede ka.
Riiga või mõnda teise linna aga ilma D-katita sohver kedagi ei sõidutanud.
Vasta
#14
§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
(1) Sõitjaid ja veoseid tohib vedada ainult viisil, mis ei takista sõiduki juhtimist ega piira juhi vaatevälja, ei varja sõiduki tulesid, registreerimis- ja tunnusmärke ega juhi märguandeid.
(2) Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. D1E-alamkategooria autorongi koosseisus olevat haagist ei tohi kasutada sõitjate veoks. Veoauto kastis tohib sõita vaid veost saatev või veose järele minev isik tingimusel, et tema jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.

See lõik on liikusseadusest
Vasta
#15
Sellise kuudiga veeti meiereidesse linnast vigurkeevitajaid ja õhtul linna tagasi sõites tehti poodide juures peatusi varude täiendamiseks.Teel hakkas üks mees vett üle porte serva viskama,aga ei saanud püksiauku lahti ja sõber sokutas sardelli näpuvahele ja vennike lasi sellega üle porte servaBig Grin.
Vasta
#16
(21-02-2014, 01:40 AM)karel Kirjutas: Kas keegi on ka kursis, mismoodi kaitseväel on seadustatud inimeste vedu veokikastis? Ajateenistuses olles oli tavaline, et mõni 30 karvajalga ühes kottide ja tuletorudega kasti pressiti. Ja see sõidukiirus oli ka umbestäpselt niipalju kui aga torust tuli.
Ei tea kuidas nüüd EKV-s.
Aga minu ajal vene sõjaväes ei veetud inimesi, vaid sõdureid Toungue
Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#17
Ise teenisin paar aastat tagasi aega Kuperjanovis. Sattusin Tagalakompanii transpordirühma, mille üks ülesannetest on näiteks jalaväe sõdurite vedamine. Kõik transpordirühma autojuhid said D-kategooria load, et "inimesi ei veetaks nagu jahukotte". Üldiselt üritati vähemalt suurema pundi vedamisel ikka D-kati juhi autot kasutada. Kuigi seadus seda ei nõua, on see täiesti arusaadav, kuna autojuhtideks määratakse seal ikka täiesti suvalisi ajateenijaid. Mõned tegid C-kati kättesaamiseks teooria-, platsi- ja sõidueksamit kolm korda Big Grin

Muidu liiklusseaduse § 34 ütleb nii:

(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.


Kuna 6-kuulist veoautojuhtmise kogemust ei olnud kellelgi, siis "sellekohaseks koolituseks" loeti vist siis D-kati koolitust.
Vasta
#18
Elmarm juhtis tähelepanu -
Keda veeti, ei me seda takkajärgi tea, a kastinurgal oli silt "Ljudi".
Vasta
#19
(24-02-2014, 12:03 PM)myrakaru Kirjutas: ..., a kastinurgal oli silt "Ljudi".

...mis tolmustes oludes kellegi poolt näpuga selliselt üle maaliti, et silt muutus "БЛЯДИ"-ks.
Vasta
#20
(24-02-2014, 13:42 PM)Janka Kirjutas:
(24-02-2014, 12:03 PM)myrakaru Kirjutas: ..., a kastinurgal oli silt "Ljudi".

...mis tolmustes oludes kellegi poolt näpuga selliselt üle maaliti, et silt muutus "БЛЯДИ"-ks.
Miks selle postitusega autokorrektuur ei tööta?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne