Kasutatud autode ostmise mõtekusest.
#1
Kasutatud autode müügiga kaasnevad pettused on praegu aktuaalne teema ning võib öelda et tõenäolisus petta saada on enam kui kindel . Ka enda tutvusringkonnas mitmeid juhtumeid kus on ostetud väliselt ilus auto kuid mis on parast natukest kasutamist julmalt ära lagunenud ja alles remondi käigus on välja tulnud et rsk spidomeetri kerimine on olnud väga tõenäoline.Seega tuleb välja et kasutatud autode pettustega tegelevad peaaegu kõik eraisikust müüjad kui firmad.Ainus koht kust veel võiks ilma kerimata spidomeetrita kasutatud auto saada on margi esindused aga hinnad kipuvad seal üldistest turuhindadest palju kõrgemad olema ja siis pole ka 100 protsendilist garantiid et petta ei saa. Seega ainus alternatiiv ongi uus auto osta ning siis hambad ristis liisingut maksta. Ma ei tea kas teistes riikides ka selline huiamine nii levinud on aga eestis on see ületanud taluvuspiiri. Kas poleks aeg vastu võtta seadused et auto müügil ilmnev pettus kvalifitseeruks kelmuse paragrahvi alla mille alusel saaks petisest automüüja kriminaalkaristuse kaela.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2
Noh, eks igal asjal ole kaks poolt.
Kas sa oleksid rahul, kui sa müüksid näiteks enda autot mida oled ntx 5a omanud probleemideta, ja siis ostjal kojusöidul katkeb mingil pöhjusel ntx genekarihm, veepump jääb seisma, auto jookseb kokku-ja sina saad pärast...noh, ütleme, 3kuud ruudulist päikest.
Kölab ahvatlevalt?
Välismaal müüakse eraisikute vahel autosid tavaliselt müügilepingule kirjutatud lausega et auto on sellises seisukorras nagu ta on ja hilisemaid pretensioone ei rahuldata. Sest keegi meist pole pendlimees ja ei oska ette aimata millal miski saba paneb.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3
ja kuna ma olen esindus töödanud, siis ka seal vanasti keriti ja kirjutatti uusi service raamatuid, ehk mida näed seda ostad ja mingit paanikat pole mõttet teha, ma ise ostan-müün ca 5-6 autot aastas ja eks see ongi loterii, aga elu peab huvitav olema
auto on auto, kui ei meeldi siis müüd edasi ja nii ongi
Vasta
#4
Eks selle kerimise oleme "meie" ise tekitanud. Eestlane loodab ostes, et 10 aasta vana auto on hoitud uuest peast garaažis ja viidud vaid päikesepaistelise ilmaga õue korraks, ehks siis enamik lähevad ostma max 150 kkm läbisõitnud avarii ja kriimuvaba autot. Ega siis 300 kkm sõitnud omanikul muud väga üle jää kui ...

Kasutatud autot ostes on elementaarne, et masin tuleb esmalt spetsialistidel üle lasta vaadata ja eelistatult osta Eesti ajalooga masinat (kontrollitava läbisõiduga esindusest). Samuti peab arvestama, et ei tasu kasutatud autot osta viimase raha eest. Keegi ei tee oma mahamüüdavat autot enne müüki korda. Ka sakslane ei tee ja korras autot saksamaal ei anna ka keegi poolmuidu ära. Kui neid lihtsaid tõdesid jälgida, siis on vast pettasaamise võimalus natuke väiksem.
Vasta
#5
See väide, et KÕIK petavad, kindlasti ei päde. Suur osa kasutatud sõidukitest müüakse siiski eraisikult eraisikule ja sel juhul on auto tavaliselt tõesti selline nagu ta on.

Kogu see pettuste teema on tulnud päevakorda justkui "tellituna" ja paistab kangesti uute autode müüjate promona. Tegelikult kui ise mitte loll olla ja vaadata, mida ostetakse, pole märkimisväärset ohtu v.a muidugi auto loomulikust kulumisest tingitud vead.

Paraku need "petta saanud" ostjad on tihti ise idioodid ja loodavad saada võileivahinnaga uueväärset autot.

See jutt ei käi muidugi müügiplatside kohta. Mina näiteks ei arva ennast nii rikas olema, et kuskilt platsilt "otse saksast" auto osta. Neil platsidel on tihtilugu juba see müüja ise Saksas türklastel petta saanud ja nüüd üritab oma saasta siin pähe määrida. Ja läbisõitude kerimisest... no loomulikult keritakse, sest turg nõuab ju oma. Kõik autod vanuses 3-10 aastat on meil ju müügis odonäiduga 150-250 tuhat, alla ja üle selle polegi võimalik autot müüa. Seetõttu keritaksegi kõik masinad sinna vahemikku ja ei või iial teada, kas keritud on 350 tuhande või 700 tuhande pealt.


Minu soovitus lühidalt selline - osta tasub Eesti ajalooga autot, margiesindusest või eraisikult, viimasel juhul tasub alati dokumentidest vaadata, millal need on välja antud. Kui auto on samale omanikule kuulunud (s.t. dokumente pole vahetatud) juba mitu aastat, siis tasub edasi minna (sest sel juhul võib arvata, et inimene müüb tõesti oma autot), värskete dokumentide või kolmanda isiku nimel oleva auto puhul tasuks muutuda ettevaatlikuks. Tehniline kontroll tasuks teha igal juhul.


Ise küll ostsin oma viimase auto täpselt nii nagu seda osta ei tohiks - osta.ee kaudu, ise autot nägemata. Müüjaks oli mingi vahendaja, auto viimase aasta jooksul mitu korda omanikku vahetanud jne. Aga sain vist hea diili, auto korralik ja kogu ajaloo sain kaasa. Samuti otsisin üles üleeelmise omaniku ja temalt sain ka puuduolevad võtmed + mõndagi know-howd kaasa.
Vasta
#6
(08-12-2013, 20:21 PM)zazik Kirjutas: Paraku need "petta saanud" ostjad on tihti ise idioodid ja loodavad saada võileivahinnaga uueväärset autot.

See jutt ei käi muidugi müügiplatside kohta. Mina näiteks ei arva ennast nii rikas olema, et kuskilt platsilt "otse saksast" auto osta. Neil platsidel on tihtilugu juba see müüja ise Saksas türklastel petta saanud ja nüüd üritab oma saasta siin pähe määrida. Ja läbisõitude kerimisest... no loomulikult keritakse, sest turg nõuab ju oma. Kõik autod vanuses 3-10 aastat on meil ju müügis odonäiduga 150-250 tuhat, alla ja üle selle polegi võimalik autot müüa. Seetõttu keritaksegi kõik masinad sinna vahemikku ja ei või iial teada, kas keritud on 350 tuhande või 700 tuhande pealt.
Täpselt nii, ostjad vaatavad soovitud auto kõige odavamaid pakkumisi enne kui keskmisi või kallimaid, sellise suhtumisega peabki ju autol miskit viga olema, et müügis on odavama hinnaga.

Samamoodi ega sakslane ka korras autot odavalt ei müü, nagu kohalikele autoostjatele mulje on jäänud, et lähen toon saksast odava hinnaga korraliku auto. Korralik auto maksab seal samapalju või rohkem kui siin nii et miskit peab odaval autol viga olema.

Igasugu häid näiteid on elust läbi käinud. Kunagi oli üks `99 aasta Volvo s70, mis õige läbisõidu ja õige servise raamatuga auto oli 400 + kkm maha sõitnud. Muidugi salong, juhiiste, rool, pedaalid, kkang olid täiesti uued võrreldes turu keskmise 150 kkm sõitnud masinaga. Ega selle auto vastu polnud pikka aega huvi kuni tuli servise raamat ära visata ja näit 150 peale kerida nagu klient nõuab, siis läks nagu soe sai kuna oli tõesti igati korralik ja üle turu keskmise auto.

Teine analoogne juhus oli 4 aastat vana Eesti ajalooga Mazda 6ga, millel ka originaal 340 kkm ees. Kliendid küsivad, et millist autot soovitate, soovitame antud Mazdat. Oi see on nii palju sõitnud, seda küll osta ei taha. Müüja vastab, et pole probleemi, tulge järgmine nädal tagasi on 150 kkm ees. Antud masin osteti hiljem selle sama 340 ls-ga ära inimese poolt, kes ostis autot mitte läbisõitu.

Uue auto ostmise suhtes kui poest välja sõitnud autot kaotab juba 1/3 oma hinnast ning esimesed paar aastat on suurim hinna kukkumine siis ju loogiline, et palju kordi odavamalt kasutatud sama auto ostmisel on väike "gamble" sees, võrreldes uue autoga jääb ju ca. 1/2 kuni 2/3 raha taskussse.
Vasta
#7
Hetkeks peatuge!
Tahaks näha selle selli nägu,kes teeb oma masinale kap remondi,värvib,lakib,lakub jne. ja siis paiskab odavalt müüki. No võtke sõbrad!......Big Grin Nagu ma aru saan,on ka auto müük pisike bisnis..... ja loota,et minnes autot ostma,saada ideaalses seisukorras auto......seda ei maksa loota. Saate ikka natuke sügatud masina ja eks ta nii paistab välja ka,et nagu poleks häda kah...... See on nagu vana maja ostmisega,et esimene kord vaatad,et täitsa korras. Pärast talvel aga tunned,et servast tuleb külma sisse tuppa...Big Grin Väljast kena vooder ümber ja.... ei oska kahtlustada midagi....sest pole asjatundja....
Ja kui näiteks läheksin ostma mõnda aiaäärde seisma jäänud autot,siis on eriti lollakas nõuda omanikult,et tema auto oleks korras...... ise näen ju,et ront on. Ostan ju ainult sellepärast,et meeldib,keegi ei sunni ju...Wink Seega,kui lähete autot ostma,peate ikka ise valima ja otsustama. Ja et auto laguneb,see on ka ju normaalne.....vaadake millised tingimused meil valitsevad..... katsepolügoon...Big Grin
Vasta
#8
(08-12-2013, 19:51 PM)E303 Kirjutas: Kasutatud autode müügiga kaasnevad pettused on praegu aktuaalne teema ning võib öelda et tõenäolisus petta saada on enam kui kindel. Ka enda tutvusringkonnas mitmeid juhtumeid kus on ostetud väliselt ilus auto kuid mis on parast natukest kasutamist julmalt ära lagunenud ja alles remondi käigus on välja tulnud et rsk spidomeetri kerimine on olnud väga tõenäoline.Seega tuleb välja et kasutatud autode pettustega tegelevad peaaegu kõik eraisikust müüjad kui firmad.Ainus koht kust veel võiks ilma kerimata spidomeetrita kasutatud auto saada on margi esindused aga hinnad kipuvad seal üldistest turuhindadest palju kõrgemad olema ja siis pole ka 100 protsendilist garantiid et petta ei saa. Seega ainus alternatiiv ongi uus auto osta ning siis hambad ristis liisingut maksta. Ma ei tea kas teistes riikides ka selline huiamine nii levinud on aga eestis on see ületanud taluvuspiiri. Kas poleks aeg vastu võtta seadused et auto müügil ilmnev pettus kvalifitseeruks kelmuse paragrahvi alla mille alusel saaks petisest automüüja kriminaalkaristuse kaela.
Ütlen viimasel ajal harva sõna sekka, kuid antud teema kisub soigumiseks ja ohkimiseks.
1. Kui kasutatud autode müügiga kaasnevad pettused on aktuaalne teema, siis mõelge, miks on see teema aktuaalne ja kellele on see kasulik?
2. Mis õigusega väidab teema algataja, et tõenaosus petta saada on enamvähem kindel ja kui suur on näitaja "enamvähem"?
3. Väliselt ilus auto on pärast "natukest" kasutamist "julmalt" ära lagunenud. Kui kaua on "natuke" ja milline lagunemine on "julmalt" lagunemine?
4. Spidomeetri kerimine on olnud "väga tõenäoline". Kui tõenäoline on "väga tõenäoline" ja kas keritakse spidomeetrit või odomeetri näitu?
5. "Kasutatud autode pettustega tegelevad "peaaegu" kõik eraisikust müüjad kui firmad." Väga karm süüdistus, mis sisaldab jällegi täppis-mõõtühikut "peaaegu".
6. "Ainus koht kust veel võiks ilma kerimata spidomeetrita kasutatud auto saada on margi esindused..." Margi esindus ei anna mitte mingisugust garantiid, sest nemad on vaid edasimüüjad, mitte auto kasutajad.
7. "... aga hinnad kipuvad seal üldistest turuhindadest palju kõrgemad olema ja siis pole ka 100 protsendilist garantiid et petta ei saa." Turuhind on hind, millega tehinguid sooritatakse. Kui sina ostad auto mingi hinnaga, siis see ongi sinu jaoks antud auto turuhind. Keskmine turuhind on midagi muud.
8. "Seega ainus alternatiiv ongi uus auto osta ning siis hambad ristis liisingut maksta." On ka muid alternatiive. Käi jala, sõida bussiga, sõida naabri autoga, rendi auto, sõida taksoga jne.
9. "Ma ei tea kas teistes riikides ka selline huiamine nii levinud on aga eestis on see ületanud taluvuspiiri." Jällegi meelevaldne tõlgendus. Kas Eestis on riiklikult kehtestatud taluvuse ülempiir ja kui kõrge või madal see on ning misühikutse seda mõõdetakse?
10. "Kas poleks aeg vastu võtta seadused et auto müügil ilmnev pettus kvalifitseeruks kelmuse paragrahvi alla mille alusel saaks petisest automüüja kriminaalkaristuse kaela." Palun mitte ära unustada, et ostetakse kasutatud autot, mille tootjapoolne garantii on läbi. Seega võib sellest autost kõike oodata. Kas keegi sunnib sind seda kasutatud autot ostma? Kui ei sunni ja ostad omal soovil, siis ise ka vastutad. Kui oled väheke nutikam, siis tead, mida ostmisel ja proovisõitu tehes silmas pidada. Kui ostetud auto ei vasta sinu ootustele, siis pole see koheselt petmine. Oleksid võinud jätta ostmata.

Kokkuvõtteks. Kuigi arutelu on kasutatud autode ostmise mõttekusest (mitte mõte-kusest), siis selleteemalist arutelu ma teemaalgataja postitusest ei leidnud. Küll aga oli palju äärmiselt täpseid ja kontrollitud möötmistega toetatud väiteid. Seega: "Vähem möla, pikem samm!"
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#9
(08-12-2013, 21:55 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Ja kui näiteks läheksin ostma mõnda aiaäärde seisma jäänud autot,siis on eriti lollakas nõuda omanikult,et tema auto oleks korras...... ise näen ju,et ront on. Ostan ju ainult sellepärast,et meeldib,keegi ei sunni ju...Wink Seega,kui lähete autot ostma,peate ikka ise valima ja otsustama. Ja et auto laguneb,see on ka ju normaalne.....vaadake millised tingimused meil valitsevad..... katsepolügoon...Big Grin

Igatahes minu arvates ütles talupoeg kõik mis oli vaja öelda...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10
See kasutatud ja "üliohtlikke" avariisid teinud sõidukite teema on ikka juba üle vindi keeratud. Väga on kaldu sinna uute autode müüjate poole, kes kogu aeg kurtnud, et me matsirahvas puha maailmast maas nende uute autode müügiarvu poolest. Aga noh, kes maksab tellib ka muusika.
Enda lähikonnast näide.
Suhteliselt uus ja väikse läbisõiduga Prantsuse auto. Jäi linnakiirusel sõites õnnetult kahe auto vahele. Üks auto tekitas pika jälje parempoolsetele ustele ja tagatiivale ning lõhkus ära küljepeegli. Teine sõitis õrnalt vastu tagaluuki.
Kindlustuse remondikalkulatsioonis oli kirjas kaks lk. remondijuttu, mille tulemusena autot ei remondita. Paberid rikuti ka ära- "sõiduk on kuulutatud hävinuks". Tegelikult oli vaja ainult viimistleda mõned plekkdetailid, vahetada peeglikorpus, puhastada tag. lisapiduritule klemmid, ja juhi tooli alune airbagi juhtmeühendus ning asendada luugi mikrolüliti. See auto on siis üks paljudest "üliohtlikest" autodest, mis korda tehtud ja jätkab edukalt liiklemist. Müüa seda võõrale on võimatu, kuid tegelik seisukord on ju oluliselt parem nendest türklaste "kirikuõpetajate autodest".
Nägin sellist imelikku und. Mõjukad mersufriigid kogusid mingid summad kokku nn. katuseraha poliitikutele. Varsti pidid kõik hakkama sõitma ainult autodega, mis ei lagune ehk w123 ja w124dega ja nende modifikatsioonidega. Igasugused kuni 4a. elueaga koledad plastikautod olid välistatud. "Meie riik hoolib inimesest, autopark on jätkusuutlik ja me ei taha olla Rootsi liisingupankadest sõltuvad ega Hiina c-grupi autodetailide hulgiostjad" ütles J.Parts uut seadust kommenteerides.Smile
Vasta
#11
Seega ainus alternatiiv ongi uus auto osta ning siis hambad ristis liisingut maksta. - miks hambad risti liisingut maksta,KUI LIISING EI SOBI siis osta kohe sularahas välja,saad veel hindagi kõvasti alla tingida ja sõida rahulikult ja muretult ringi.Üle jäänud raha eest osta lastele näiteks kommi.Toungue
A.
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#12
5 punkti onu Gazikule. Oleme ausad viimasel ajal on see romude"ajupesu" hakanud juba meenutama olukordasid,mida kirjeldati raamatus 1984.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#13
Noh -jah... Olen ise tellimuse peale 3-st autost ühe kokku keevitanud. Auto sõidab siiani ringi ja pole tal ka ühtki kereviga tekkinud. Aega on mõõda läinud 5 aastat. Kas tegu on üliohtliku autoga?
Väide, et ükski inimene ei müü korras autot ei pea samuti paika. Minu vw golf-3 oli enne müümist täielikult korda tehtud. Seda nii kere kui ka tehnilise osa pealt. Ostja on siiani rahul tehinguga. on ta sellega sõitnud praeguseks 4 aastat ja peale iga-aastase hoolduse muid kulutusi pole juurde tulnud.

Enne kui auto ostad, tuleb siiski autot kontrollida. Mida uuem auto, seda põhjalikumalt tuleb kontrollida!
Vasta
#14
(09-12-2013, 01:39 AM)urmet48 Kirjutas: Noh -jah... Olen ise tellimuse peale 3-st autost ühe kokku keevitanud. Auto sõidab siiani ringi ja pole tal ka ühtki kereviga tekkinud.

Ja garanteerid autos olijatele, et avarii korral käitub see konkreetne masin täpselt samuti nagu tehases keevitatu?
Vasta
#15
Karanteerida ei saa midagi, ostja peab ise olema kas pädev või nutikas. Keegi ei sunni masinaid ostma, aga kui tahad osta, siis pead kas asjast ise jagama, või leidma inimese, keda saab usaldada ja kes jagab asja.

Jah see kultuur on mindki vihale ajanud, aga sõit on ikkagi odavam, kui endale mingi läbi aetud pann osta.

Autosid ei ole keelatud kontrollida, kas siis margi esinduses - ütled vasjadele, et tehke selline kontroll, millega auto ise sisse ostaksite - maksad töötunni kinni ja näed, kas masin on raha väärt või mitte.

Lähed mõne tuttava mehaaniku juurde, kes jagab nõu (kasvõi tasu eest)

Lähed sõidad ülevaatus punktist läbi - saab ka tihti peale pädevat infot.

Lihtsalt mis kõike seda ühendab on see, et igal pool peab maksma kontrolli eest - aga mis ühendab eestlasi on ODAVUS.
Äkki on ikka hea müüja, ja müüb mulle head asja.... Aeg ajalt tõesti on turu peal maasikaid ka, aga pooletel masinatel on ikkagi midagi viga.

Järgmine teema võiks olla see, et millist kasutatud autot osta. Big Grin (mis marki siis ma mõtlen, oi hea vaidlus tuleks)
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16
(09-12-2013, 02:56 AM)phyl Kirjutas: Järgmine teema võiks olla see, et millist kasutatud autot osta. Big Grin (mis marki siis ma mõtlen, oi hea vaidlus tuleks)

Kusjuures, kui ma load ära teha saan, siis oleksi hea see teema Wink
Vasta
#17
Mida te nutate???
Enamus ju ostab uut ja uhkemat ehk siis välimust ja "feimi"
Vähesed ostavad arukalt ( töökindluse etalone)

Samas, mida ökom auto, seda kindlam et läbisõitu ikka jagub.
Kuna enamus inimesi ostab autot läbisõidu järgi siis see ongi näitaja mida muudetakse. Suurem enamus kodanike ei oska teha vahet klantistud pillil ja reaalselt heal isendil. Üldistavalt võttes ongi ju maarjamaa üks suur läänemaailma prügimägi: kasutatud rõivad, kasutatud kodutehnika, kasutatud autod jne.

Nutta et saan petta peetud autot ostes: kasutatud auto on kasutatud auto.
Siiakohale ka kohane anekdoot: Juku on Manniga esimest korda voodis ja küsib Mannilt: Kas ma võin sind Fiat Unoks kutsuda? Mann vastu: Miks? Juku: No sa oled mul ju esimene... Mann: Okei teeme nii aga sina oled siis Mazda 626.

Reaalselt võib juhtuda et mõni röögatu mootoriga luksus auto ongi väikse läbisõiduga ja mõni väike diiselökokas on läbiajanud teekonna maalt kuule ja tagasi. Teatud loogika käib ju asjade juurde.

Tõsisemalt võttes siis: Me oleme nii vaesed et üritame ennast tõsta läbi võimalikult kallite asjade esinedes.
Ma ei tea kedagi kes autot ostes teeb plaani ntx:
Mul on 5000 eur. ostan auto siis ntx 3000 eur ja ülejäägi 2000 eur panen auto alla et kõik oleks tipptopp korras.
Enamus ostab siis pigem auto millel on võimalikult uus aasta ja mille turu kõige alumine ots ongi 5000 euri. Siis tehakse vb hädane õlivahetus ja auto kallimalt uuesti müüki et auto jumala eest miinust ei teeniks. Pigem peab auto võlgu sõitma. Siis saadakse heal juhul mõnele see auto maha müüa 6500ga ja siis hakkab kogu tsükkel algusest pihta. Siuke ringmäng.

Vähe tean inimesi kes on pidanud ühte autot kauem kui 5 aastat.

Seniks kuini on nõudlust nö kirikupapi vähesõitnud autodele on ka seda tööstust mis müüb teile selle unistuse maha. Kui selle ostad on oma viga ja nutta pole mõtet. Olen kõigile tuttavatele alati öelnud et tahate minna autot ostma, võta mind kaasa ja tasu mu ajakulu, ütlen kohe ära mida näen aga kuna ntx mina tahan ka raha saada siis ei taha keegi seda mulle maksta ja ostetakse ise ära, hiljem kuulen vaid hala: see ja too on läbi ja näe kere ka läheb jne....
Kus sa siis olid kui ostsid?

Hiljutine näide.
Üks papa ostis oma tütrekesele autoaiast nö korraliku bmw ( kolmeka ikka), autoaed lubas maad ja ilmad kokku. Reaalsus oli aga see et kui 3 kuu pärast ülevaatus kätte jõudis siis ta seda ei läbinud, remondiarve oli tervele veermikule ja piduritele ca 1200 euri. Auto tausta uurides selgus et tegu on pärnu autoga ja ilmselt on tegu mõne sellisega mis on kergema mereveega uputuse läbi teinud. Kõik poldid ja piduritorud, kettad, plekid jubedalt roostes. Rattalaagrid olid ka juba selles järgus et kohe kohe ragisevad. Ostja oleks võinud ju kehtiva ülevaatusega autoga sõita töökotta uurima et mis ja kes, kohe ka ntx lähimast ülevaatusest läbi, kuid kuna ihnus ei luba investeeringut ette teha siis on tagajärg et hiljem tuleb s..aks juurde tampida.

Peamised soovitused:
Kasutatud autot ostes küsi kohe müüjalt kas tal oleks midagi selle vastu kui sa autoga ülevaatuspunktis lased nö eelkontrolli teha. Kui on selle vastu siis jäta asi sinnapaika.
Kui on võimalik siis käi autoga proovisõidul olles kohe sujuvalt ka mõnest kerefirmast läbi ja lase hinnata kere olukorda ja võimalikke avariijälgi.
Kolmandaks: Autot ostma minnes on vaja kaasa võtta oma alas töötav asjatundja , mitte onuheinokeskakunagimossesidülessetagus.

Kogu see teema on nii pikk ja laiali valguv et .....


Kes väga hädas on Tartus ja lõunas mõne auto ostmisega siis võib privas minult abi küsida.
http://www.motoristiklubi.eu : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#18
(09-12-2013, 13:51 PM)ryblik1 Kirjutas: Reaalselt võib juhtuda et mõni röögatu mootoriga luksus auto ongi väikse läbisõiduga ja mõni väike diiselökokas on läbiajanud teekonna maalt kuule ja tagasi. Teatud loogika käib ju asjade juurde.

Justnimelt sel põhjusel ma diislite poole üldse ei vaatagi. Suuremad bensukad võtavad küll rohkem kütet, aga seetõttu on nad tõenäoliselt ka vähem hooratud.

Loomulikult sõltub konkreetsest isendist.
Vasta
#19
Autokaugetele inimestele "spetsialsitiks" minemine on ka kahe otsaga asi. Ise olen seda üritanud üldjuhul vältida nii palju kui võimalik.
On siiski asju, milles ei saagi 100% veenduda. Näiteks mootori sees saalede seis, 20 km proovisõiduga õlikulu või nt. atm. kasti tegelik seiskord.
Küll kuulnud värskete autoomanikke jutte, et näe kui kehv autospetsialist, mootor kulunud-võtab liitri õli 1000 km peale, saaletiks tuli sisse või atm. kast ei vaheta käiku enam nüüd kui kuu aega sõitnud olen.
Tean, et on käidud heast tahtest autot ostma appi tulnud inimest hiljem ähvardamas, et ostjale romu kaela määrinud ning nüüd võiks remondiarvest pool ära maksta selle "spestalisti teenuse" eest.
Kõige jaburam asi meenub sellega, et sügisel tuttava spetsialistiga koos ülevaadatud ja ostetud auto ei lähe talvel enam käima - aku nõrk ja uus aku maksab 100 euri + treilaga töökotta ja vahetus jms. Veidi autondusega kursis olev inimene saab aru, et asi suht. ettenägematu, kuid mainele mõjub tahes tahtmata kehvasti. Mainitud spetsialist sai alles linnapeal 3andatelt isikutelt teada, mis jama ta kokku olevat keeranud. Inimese põhitöö on 20 aastat olnud kasutatud autode ost ja müük ning nüüd linnapeal sellised jutud liikvel, et autodest midagi ei jaga ning määrib romusi pähe.
Samas autokaugest inimesest saab ka mingil määral aru - ta spetsjomm võttis spetsialisti kaasa, et kõik 5 + oleks ja olevatki nii, aga auto on nüüd nii korrast ära, et isegi käima ei lähe - hullemat seisu ei saagi ju olla.

Ise olen soovitand inimestel kuhugi töökotta või margiesindusse minna, kui pärast mingi jama siis ei ole ise sellega seotud.

Samas ca. 1000 euriseid masinaid saab ikka käidud üle vaatamas - selle hinna eest ju loogiline, et uut auto ei saa. Samas seleta sama asja kui auto maksab juba nt. 7000 euri.
Vasta
#20
(09-12-2013, 16:52 PM)mossepower Kirjutas: Samas ca. 1000 euriseid masinaid saab ikka käidud üle vaatamas - selle hinna eest ju loogiline, et uut auto ei saa....
Sina ja mina teame ja saame sellest aru, aga olen suht kindel, et paljud autoostjad loodavad selle 1000€ eest saada auto, mis neid truult ja lagunemata järgmised 10 aastat teenindab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne