MTZ 80L ---> Tsjon Diir
#1

Seoses linna elust tüdimisega sai eelmine talv endale võetud idee traktori soetamiseks, et saaks maal midagi tegema hakata. Valik pidi toimuma kindlasti vene tehnika hulgast, kuna ei julge vana ca 10 000 h tundi töötanud lääne analoogi osta, sest nende jupid ei ole enam odavad. Pool piduse masinaga lihtsalt ei ole võimalik tööd teha. Ühel pühapäeva hommikul 07.02 jäigi Soovist silma 4 min vana kuulutus ja sealt see pihta hakkas. Viimased 2 aastat oli masin seisnud, aga ennem seda kasutati koormaid vedava traktorina. Ühe papi väitel oli ca 4 aastat tagasi mootorile remont kah tehtud. uus vänt ja saaled. Töötunde oli kellal 6600.

[Pilt: WP_000001.jpg]
[Pilt: WP_000002.jpg]

Vara kevadel 2012 sai masinat käima putitatud, aga siis selgus mootorisse tekib emulsioon. Põhjuseks vesi ja tugevamad külmakraadid, mis olid plokile ja plokikaanele mõrad paisutanud. Neile oli keegi osav sepp paigad küll peale pannud, aga emulsiooni teket see ei lahendanud. Selge oli see, et ennem kasutusele võttu vajab väikest remonti.

Kui suvel sain lõpuks tlnast tulema ja omi asju tegema, siis võtsin usinalt traktori ette. No mis seal salata. Remont läks natuke käest ära ja süvenesin natuke liiga sügavalt traktori erinevatesse sõlmedesse.

Alustasime mootorist. Pärast 3 h tööd oli selge plokk on utiil. Silindrite vahel kah mõrad ja sealt see vesi õli sisse saigi. Võttis ikka vanduma küll. tellisin uue ploki ära. Vana ostima ei hakanudki. Järgmine päev pesin väntvõlli ja avastasin sellest mõrad. See kah peetis. rääkimata plokis ja plokikaanes olnud mõradest.

[Pilt: WP_000045.jpg]

Siis sai tehtud väga selge otsus teeme uue ja parema mootori. Sai siis tellitud D-245 plokk, väntvõll, kepsud, sõrmed, kolvigrupp, plokikaas, veepump jms. Uutest asjadest on lausa lust mootorit kokku laduda. kahekesi 8 tunniga keerasime starterit ja käis

[Pilt: WP_000040.jpg]

Vahepeal kui mootori pudinaid sai oodatud sai veel mõningaid juppe kogutud. Nimelt uus turbo komplekt, laia lindiga PTO, 100mm hydrosila hüdro silinder, Nž 50 pump, aisad, pingutid (need, mis on küljepealt kinnitusega), võllid, käpad, tõmmitsad, poola nn "LUX2 soojenduse ja stereoga kabiin ja kapott koos tuledega, jahutus radikas, 6 labaga tiivik D-245 sidur, 24V starter koos muu vajalikuga, 2 110 ah akut, 1100Agenekas, et saaks mootori pöörded uude armatuuri, kiiruse andurid, kogu juhtmestik, hooratas, vaheplaat, 18,4*38 rehvid koos siselohvidega, hüdrorool + roolisammas, uuetüübi armatuur, traktori vedruiste, pöördalus, pidurikettad ja kilekoti täis voolikuid jms.

[Pilt: WP_000043.jpg]

[Pilt: WP_000041.jpg]

Ikka veel jäi ennem mootori tegemist aega üle ja hakkasin teda otsast värvima ja igat kohta inspekteerima. Naabrid arvasid, et olen peast soe, et nii traktorit teen. Kuna ma olen mitu autot ja mootoratast nii ära teinud, siis enam ei oska teisiti.

[Pilt: WP_000042.jpg]

[Pilt: WP_000044.jpg]

Tänasel päeval on olukord siis selline.

[Pilt: WP_000079.jpg]

Vaja teha veel hüdro süsteem. Selleks soetatud 2 Joysticu, trossid ja uus trossidele mõeldud Hydrosila 3-sektsiooniline jagaja. Selle panen istme alla lapiti. See vaja veel kokku sobitada hüdro rooli ja silla plokeeringu kraaniga.
Lisaks veel salong kokku laduda(päris mõnusalt on nüüd kabiinis jalgadel ruuni kui jagaja istme alla viin) õlid sisse ja tuld. Ega lumi taeva ei jää ja kevadel ootab ees põllutöö.

Mootor töötab nagu šveitsi kell. Vilistab jube mõnusalt ja reageerib gaasile hästi kiirelt.
Vasta
#2

Ma peaks ütlema et täitsa kobe välimusWink Kiidusõnad et siuke töö tehtud onToungue
Vasta
#3

Peab täitsa paar päeva taastuma peale sellist lugemist...


Müts maha mehe eest, on ikka viitsimist Wink

Kas lihtsam poleks olnud uus mootor osta?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Töö on tõesti kena.

Aga mitte ei saa küsimatta jätta (olen juba selline beduiin) Palju siis ka eurosid on selle masina peale kulutatud?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

ütleks nii, et 5+.Smile Hea töö.
Kas kabiini, kapoti ostsid Eestist või tellisid Poolast.
Vasta
#6

Igasugu huvitavaid inimesi leidub ilmas...Rolleyes

loll on loll olla.
Vasta
#7

Mootorit ei tahtnud oodata nii kaua. + oleks nati kallim kah tulnud ja sisu oleks teadmata Poola või Valgevene joodiku kokku laotud. Nüüd on vähemalt kontroll enda käes. Bel-Estist ei kannata midagi osta. Seal on kõik asjad kallid. kui nüüd hästi läheb siis saan kõige võimasama/suurema R4 turboka kütuse pumba ja pihustid, mis russile tehtud. Sellel on pihustid seadistatud 245 bari peale!

Raha on kulunud lisaks traktorile jah juba 5 kohaline number. Täpselt ei taha enam isegi kokku lüüa. Poolikult pole enam kah mõtet teha ja pealgi on ta puhtalt oma tarbeks aastateks põllu harimiseks, kuni jõuab uue lääneka osta. 5-6 aastat äkki. Seni peab see vastu pidama ja ma arvan, et selleks ta saab piisavalt hea. Kuna ma seal kabiinis ise kavatsen istuma hakata, siis teen seda nüüd vähemalt hea meelega. Smile

Kabiin on Nordamusest, ses Poolakad ei tee ühe komplekti pealt hinda. Pealegi pole nad Barteskos väga altid suhtlema. Kirjutasin ja helistasin neile mitu korda...
Vasta
#8

kas kepsupoldid tiba nõrgaks jää? Äkki peaks vaatama miskit ARP toodangut seljuhul vms... sul cooler ka vahel või tulekul?
Vasta
#9

Meeletu töö ära tehtud. Kui enda jaoks teed, siis on seda masinat sulle aastakümneteks, kuna nii põhjalikult üle käidud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

(13-12-2013, 00:17 AM)I.A Kirjutas:  kas kepsupoldid tiba nõrgaks jää? Äkki peaks vaatama miskit ARP toodangut seljuhul vms... sul cooler ka vahel või tulekul?

Kepsupoldid on hea küsimus. Pole kuulnud, et see oleks probleem. Seda et väntvõll keskelt pooleks läheb, seda olen nagu kuulnud. See peale saigi kindlasti originaal D-245 vänt muretsetud.

Cooler on olemas, aga küljes veel ei ole, sest selleks on vaja kapotiga midagi välja mõelda/laiemaks teha 15cm. Kuna klaasfiibriga olen tööd teinud(kunagi on ühe Honda CBR 1000-le gondlid 0-st tehtud).
Cooler on 1025 originaal. Sellel on juba see uus lai mitme osaline kapott peal. Cooleri torud liiguvad radika küljepealt. No minu meelest on see kapott ikka parajalt väärakas. Asja tegi olulisealt paremaks kabiini tõstmine, sest nüüd on ta nurga all. Kabiini on tõstetud 15cm ja rehvid on tõstnud traktorit ca 12-14 cm. Seega istumine on ca 30 cm kõrgemal kui varem.
Vasta
#11

Kas kolvi seelikud olid tefloniga kaetud? Siin kuu tagasi sai D240-le uued kolvid ja hülsid paigaldatud. Neil oli ainult osaliselt tefloniga kaetud.
Aga muidu edu masinaga! Väga äge töö! Big Grin

Almost Again
Vasta
#12

(13-12-2013, 09:47 AM)weix Kirjutas:  
(13-12-2013, 00:17 AM)I.A Kirjutas:  kas kepsupoldid tiba nõrgaks jää? Äkki peaks vaatama miskit ARP toodangut seljuhul vms... sul cooler ka vahel või tulekul?

Kepsupoldid on hea küsimus. Pole kuulnud, et see oleks probleem. Seda et väntvõll keskelt pooleks läheb, seda olen nagu kuulnud. See peale saigi kindlasti originaal D-245 vänt muretsetud.

Cooler on olemas, aga küljes veel ei ole, sest selleks on vaja kapotiga midagi välja mõelda/laiemaks teha 15cm. Kuna klaasfiibriga olen tööd teinud(kunagi on ühe Honda CBR 1000-le gondlid 0-st tehtud).
Cooler on 1025 originaal. Sellel on juba see uus lai mitme osaline kapott peal. Cooleri torud liiguvad radika küljepealt. No minu meelest on see kapott ikka parajalt väärakas. Asja tegi olulisealt paremaks kabiini tõstmine, sest nüüd on ta nurga all. Kabiini on tõstetud 15cm ja rehvid on tõstnud traktorit ca 12-14 cm. Seega istumine on ca 30 cm kõrgemal kui varem.

Kas esisilla lülitushoovastiku ehitasid ka täiesti ringi või kompunnisid midagi originaalist? Olen kuulnud (aga mitte näinud), et Poola kabiini vana kabiini hoovastik ei sobi?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#13

Kolvid olid jah alumise rõngani miskise tumeda katte all.

[Pilt: WP_000040.jpg]

Hoovastik on kõik uus. Osaliselt ise tehtud ja nii palju kui võimalik, muretsetud uue Russi kange jms. Vanast jäi ainult käsipiduri kang. Nüüd pean seda osaliselt ringi tegema seoses jagaja viimisega istme alla. Täna, päev otsa otsisin sobilikke juppe, aga mitte ei taha jahaja uude kohta vabatahtlikult ära mahtuda. Voolikud ei mahu ja torud tulevad rõngas nagu seasabad. Elame näeme
Vasta
#14

Sa panid selle euro plokikaane peale, millel eelsüüte küünlad sees? Endal lükkasin selle määramatusse tulevikku, sest siis oleks pidanud euro kolvid-hülsid ka panema.
Esisilla kardaani kaitse olemas lausa, õlifilter, tagaratta raskused... Sumbutaja torul on mingi müts ka peal või sajab vesi niisamuti sisse?
Kas karteripõhi ja klapikambri kaaned jäid vana mootori omad?

Kui jagaja istme alla paned, siis pedaalide asukohta ka muudad või jääb niisamuti?

Mis muidu traktoriga tegema hakkad - heina või kündma või...?

edit: Küsin, et mis vahet on D 245 ja D 240 mootori plokil? Ise mõtlesin, et ostaks 100 euriga kasutatud mootori ja talvel pliidi juures vahetaks kriitilised osad ümber, et siis kevadel uue mootoriga startida.
Vasta
#15

Mis see Tsjon Diir tähendab?
Vasta
#16

(13-12-2013, 19:29 PM)hillar2 Kirjutas:  Sa panid selle euro plokikaane peale, millel eelsüüte küünlad sees? Endal lükkasin selle määramatusse tulevikku, sest siis oleks pidanud euro kolvid-hülsid ka panema.
Esisilla kardaani kaitse olemas lausa, õlifilter, tagaratta raskused... Sumbutaja torul on mingi müts ka peal või sajab vesi niisamuti sisse?
Kas karteripõhi ja klapikambri kaaned jäid vana mootori omad?

Kui jagaja istme alla paned, siis pedaalide asukohta ka muudad või jääb niisamuti?

Mis muidu traktoriga tegema hakkad - heina või kündma või...?

edit: Küsin, et mis vahet on D 245 ja D 240 mootori plokil? Ise mõtlesin, et ostaks 100 euriga kasutatud mootori ja talvel pliidi juures vahetaks kriitilised osad ümber, et siis kevadel uue mootoriga startida.

Hmm,

Kaas on ilma küünaldeta. See maksis ajuvabalt palju.

Sumbutajal on klapp peal. Nagu heas ameerika filmis. Tean, mis juhtub kui toru avatud.

Kardaani kaitse on eelkõige heina kaitseks, aga samas nokivad seda ülevaatusel kah viimasel ajal.

Pedaalid jäävad samaks. No tegelt gaasi panin ikkagi paremale. See on loogilisem. Mõtted on Sidur hüdraliliselt lahendada, sest kui laaduriga palju teed siis õhtuks põlv valutab. See sõltub muidugi istaasendist jms. Mul jalad suhteliselt pikad... Siin oleks muidugi Vario kast abiks vms Smile

Kaaned on vanad, aga lasin liivapritsiga üle, et saaks vana saasta maha. (Kapp kodus olemas)

Traktor hakkab kõiki talutöid esialgu tegema. Kündma, külvama, vedama(ka metsa oma tarbeks, kui käru kunagi teen) ja ka vahest on vaja "euro" heina teha.

Plokkide suurim vahe mis ma nägin olid õlikannud, mis kolvi ja silindriseinu alt kah määrivad.

(13-12-2013, 21:31 PM)Matuko Kirjutas:  Mis see Tsjon Diir tähendab?


Üks sõber ütles, et segane tüüp, teeb russist John Deere´i. Sealt on see kohandatud Smile
Vasta
#17

(13-12-2013, 21:35 PM)weix Kirjutas:  Üks sõber ütles, et segane tüüp, teeb russist John Deere´i. Sealt on see kohandatud Smile

Põdra Jussi oleks pidand siis roheliseks ka värvima....

loll on loll olla.
Vasta
#18

(12-12-2013, 23:27 PM)mlsluik Kirjutas:  Peab täitsa paar päeva taastuma peale sellist lugemist...


Müts maha mehe eest, on ikka viitsimist Wink

Kas lihtsam poleks olnud uus mootor osta?

Või uus täielikult komplekteeritud traktor. Oma aeg ja töötund ei maksa midagiBig Grin
Vasta
#19

Suur töö on ikka vanast belarussi romust peaaegu uue traktori ehitamine aga see tuleb kokkuvõttes ikka odavam kui osta 20 tuhat euri maksev euro belaruss .Siin on müügis 9000 euriga üks selline vana traktori baasil ehitatud korralik 82 http://www.auto24.ee/1326728


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#20

Kui laadur ette läheb, siis ehk sobib juba hankida vahekast, mis on reverseeritav. Ehk siis, vahekast, mille kiirendi/aeglusti asemel on edasi/tagasi reevers. Ma olen kuulnud, et neid kaste pidi liikuma. Iseasi, kas see tõsi on... Big Grin Samas tavakastiga pole ka väga hullu. Kui kang on paremal, siis on väga mõnus majandada. Aga põlve võtab pikapeale nõrgaks jah, kuid sellega harjub ära. Aitab ka sellest, kui vahepeal kabiinist välja lendad korraks Big Grin

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne