Toyota Cressida RX30 1979
#1

Tervitused.

Lõpuks leidsin aega, et arvuti taga trükkida. Osad siin foorumist teavad seda masinat juba ja on näinud oma silmaga Pärnus Vanade autode kruiisil.
Eks nii mõningatele on kõneainet pakkunud see masin. Kes on arvanud, et müügis kaks tükki olid liiga kallid jne jne...
Kodu hoovi sai muretsetud masin juba 2012 august.
Natukene juttu ja tegemistest siis ajast mil ta hoovi vedasin kuni praeguseni. Juttu jätkub kauemaks. Head lugemist!

Sai ära ostetud kaks Cressidat. Üks siis see tumesinine 79 aasta ja teine helesinine 78 aasta oma. Pluss veel hunnik varuosasid.
Müügi põhjuseks oli eelmisel omanikul siis tulevane ruumipuudus ja ajanappus masina kallal nokitsemiseks.

Aeg edasi läinud kuid endiselt on masinal peal siis Fordi 2.3 53kw diisel mootor. Teisel (helesinine) on peal siis originaal 2.0 66kw manuaal kastiga bensukas, mis on töökorras. Ma ei hakka pikalt keerutama, kuid helesinise saatuseks saab varuosad. Kere on pehme ja läbi omadega. Tolle ma kakun täiesti pulkadeks ja võtan küljest ära kõik kasutatavad detailid. Kaasaarvatud ka keredetailid. Neid mida kasutada ei saa lähevad arvatavasti raua kokkuostupunkti.
Panustan siis täiesti oma tegevuse tumesinise peale.
Siin sai uuritud ja vaadatud ning välja tuli, et selle kerega Cressidaid peaks Eestis arvel olema ainult 2tk veel peale minu oma. Üldse kokku Eestimaa pinnal eluaeg toodetuid Cressidaid on 14tk. Seda siis 2011 aasta lõpu seisuga.

Masinast siis veel nii palju, et aeg on omatöö teinud ja pidurid kinni jäänud. Sai ära tellitud esimeste supportide 4 kolbi koos remontkomplektiga. Kui uuel nädalal aega juurde tekib, siis hakkan vanu kinni olevaid kolbe välja uuristama Smile
Mootori sain ka käima paar päeva tagasi ja töötab normaalselt. Sidur vaja veel ära õhutada ning peaks täitsa sõitma ja liikuma teine.
Vasakupoole küljekarp tuleks ka veel korda teha, aeg on sinna augu sisse kulutanud ja metalli ära peitnud Big Grin
Pm peale pidurite korda saamist võib vaikselt kindlustuse ära teha ja sättima hakata ülevaatusele.

Üv ja kindl. olemas siis vist võib praegu öelda, et ainukene selle kerega Cressida liikvel.

Tulevikuplaanideks jääb siis masinal kere täiesti korda teha ja uus korralik värvkate peale panna Smile Ülejäänud ideed ja muud asjad selguvad ajapikku ja eks kajastuvad ka siin Smile
Wikipedia: "Toyota sold 353,053 Cressidas in the United States."
Calendar year US sales
1977 2,526[4]
1978 12,484
1979 11,910
1980 11,627
Njaaaa....kokku siis teeb 38547... mingi pluss miinus veel on...aga ei olegi nii palju neid siis vist müüdud ja toodetud....

Pilte:
[Pilt: e41f6acd23b88cacd2103e023f7b2de5.jpg]
Selline on siis helesinine
[Pilt: 5cc1b1b65a2f87488866c728b9efbe62.jpg]
[Pilt: SDC14079.jpg]
ai roostesed kohad ära lihvitud ja peale seda sai immutatud roostemuunduriga.
[Pilt: Cressida_zps2570248e.jpg]
[Pilt: SDC14403_zpsdef75005.jpg]
[Pilt: SDC14740_zps3e332ed1.jpg][Pilt: Panoramasisu2_zps9c94b0a6.jpg]
Mootoriruum lõpprpoduktina tuli selline:
[Pilt: SDC14775_zpsa0b2bfc4.jpg]
[Pilt: SDC15105_zps77a9cee6.jpg]


Praeguseks siis masin on talvepuhkusel. Ootab garaaži, et uuel aastal sellega põhjalikumalt tegelema hakata.
Esialgsete plaanidega siis on: Kere korralikult korda teha, mootorivahetus ja eks midagi plaanin ka veermikuga teha. Aga kõik asjad jätan alles, et oleks võimalik taastada originaal seisukord.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne