Postitused: 28
Teemad: 4
Liitus: Dec 2013
Maine:
1
21-12-2013, 12:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-12-2013, 16:53 PM ja muutjaks oli
Sabaton1989.)
Tere. Plaanin siis "Ilmarise" kreissaele peale aretada 4t bensiinimootori kuna maal mul pole tööstusvoolu ja puid on vaja saagida(lisaks saag muutub n.ö mobiileks kuna ei pea voolujuhtmeid vedama). Eile käisin Hortulues ja muretsesin 4t Honda mootori klooni (Kipor kg200) 6hj 4,4 kw. Tuleb teha rihmaseib ja vahetükk originaal mootorikinnitusele lisaks veel rihma pingutus mehanism.Kuna ise aun pealinnas hetkel ja saag asub maal siis küsiks kaasfoorumlaste käest järgmist: palju see 4kw elektrimootor pöördeid välja annab? Bensuka max pöörded on 3600 passist vaatasin. Äkki keegi oskab öelda saeketta pöörded. Ja oleks vaja ka rihmaseibide mõõte kuna ise niipea ei satu maale mõõtma.Saeks siis Ilmarine PRD1.
Ette tänades Indrek.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Ma sulle täpseid andmeid ei oska öelda, kuid saeketta suuruse järgi pakuks 2000-2500 rpm kettale max. Kiiremad pöörded läheksid juba ohtlikuks.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Mul on pandud kreissaele 18cm läbimõõdus rihmaseib ja mootoril 10cm- ostsin koos lukkudega uued põltsamaa moduatorist. Peaks tulema täispööretel kuskil 1900-2000 pööret 800mm kettal, sellisel kettal on lubatud 1200-2000pööret/min. Ise tahaks hakata mootorit kasutama 2500-3000 pöörde peal kuna mul 13hp mootor siis kettale parasjagu 1600 pööret minutis nagu varem andis elektrimootor pöördeid.
Postitused: 28
Teemad: 4
Liitus: Dec 2013
Maine:
1
Saeketas peaks olema mul 500-550 mm läbimõõduga.
Postitused: 1,479
Teemad: 126
Liitus: Jul 2009
Maine:
12
24-12-2013, 21:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-12-2013, 00:03 AM ja muutjaks oli
JaakH.)
Mul tuksub kreissae mootorina vene UD-2 ja ajab asja ära päris edukalt. Plaanisin küll Loncini peale üle minna aga seni kui UD käib pole mõtet.
Veel pole maha löödud
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Pöörete andmine võiks olla pedaaliga. Miks mootor ikka seni karjuma peab, kui järgmist palki hunnikust võtad.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,479
Teemad: 126
Liitus: Jul 2009
Maine:
12
UD-2l on ju pöörete regulaator see teeb sama välja aga muidu muu mootoritel võiks olla jah see küljes. Tunni ajaga luristab Ud mul läbi ca 3,5-4 liitrit pole hullu, arvestades kettsaega on tootlikus suurem. Oma kreisile üritan ikka kompunnida autostarterit. Praeguse seisuga on puudu rihmaratas vaid. muidu nagu oleks.
Veel pole maha löödud
Postitused: 1,551
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
27
(26-12-2013, 03:23 AM)JaakH Kirjutas: Tunni ajaga luristab Ud mul läbi ca 3,5-4 liitrit pole hullu, arvestades kettsaega on tootlikus suurem.
Oli kunagi kasutusel sarnane asi Zid-4,5 mootoriga, kaks liitrit tunnis oli maksimum ja võimsust ka piisas.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Tehase andmete järgi kui suudan oma 13hp Lifan mootorist 100% võimsust koguaeg välja pigistada, siis peaks kütusekulu tulema 3,4liitrit tunnis.
Mootor on käsistarteriga, kuid käivituse ajaks vaja rihmad lõdvaks lasta. 800mm ketas on piisava inertsiga, et ei jõua nöörist käima tõmmata ja kaalun mootorile elektristarteri paigaldamist.
Postitused: 28
Teemad: 4
Liitus: Dec 2013
Maine:
1
Minu Kipor mootoril nii käsigaas kui ka võimalus paigaldada trossiga mehanism ja samas ka on olemas pöörete regulaator.Osadel analoogsetel isenditel vist puudus see trossi ja käsigaasi süsteem(generaatorid)tuli koormus taha ja andi ise "vurtsu" juurde.Samas see pedaali mõte ka päris hea (ise hakkasin mõtlema: lased sae kelgul tagasi minna ,siis podiseb tühikäigul ja kui hakkad saagima kelku sae ketta poole liigutama siis võtab tuurid ülesse).Homme arvatavasti maale ja hakkan vaatama seda sae asja.
Postitused: 28
Teemad: 4
Liitus: Dec 2013
Maine:
1
Sai siis täna maal käidud.Elektrimootor oli hoopis 3KW ja 1400 p/min oli umbes.Nii mootoril kui ka saeketta võlli otsas oli 1:1 rihm ülekanne.Peab hakkama nüüd arvutama uue rihmaratta mõõte.Ma arvan küll ,et ca 2000-2500p/min on optimaalne.Sae raamil on pirka kulunud kahjuks.
Postitused: 28
Teemad: 4
Liitus: Dec 2013
Maine:
1
Pole just matemaatikaga "sina" peal aga sai eile arvutatud välja rihmarataste diameetrid.Mootori max pöörded on 3600p/min vedav rihmaratas on 150mm ja veetav on 250mm siis saeketas teeb 2160p/min(targemad võiksid siin sõna võtta.).Aastavahetuse paiku lähen maale ja võtan ka veetava rihmaratta maha siis saab teada võlli ava.Uuel aastal siis lasen treida need rihmarattad.Eile sai veel maal metsas käidud ja päris palju tuulemurdu on seal, peab hakkama mingit aparaati vaatama hakkama millega saaks välja vedada(alumiinium kastiga aiakäruga ei viitsi küll nühkida mööda soist ala ja heinamaad).
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Mina ostsin rihmarattad moduatorist, väiksem 10cm oli 8eur ja suurem 18cm miski 12eur + 2 südamikku 10 eur
Ega kui omal pinki pole, siis ei tule odavam ka ise tegemine, võib tulla, et pole täpselt paigas mõõdud ja siis veab praktiliselt rihma põhjaga. Tehaseomad veavad küll heasti, lasin rihmad lõdvaks kuid ikka hakkas ketast kaasa vedama. Vanad rattad olid ka treilalil kuskil kodus tehtud ja noo ei vedanud ja ei istunud senna ükski rihm ka.
Goodyear rihmad said ka peale, kui juba omale teha, siis korralikult, pole mõtet senna 30aastat vanu kalke rihmu panna.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
soovitati sulle ikka hammastatud kiilrihma. ehk siis see rihm veab ikka nagu kiilrihm, ainult annab paremi painduma väikestel raadiustel.