#1

Tervist!

Igatahes, sai hiljuti soetatud omale IZ 49 süütekarp täies tükis, välja arvatud süütevõti. Sai siis juhtmed külge ühendatud ning kontrolllambike põles asenditel 2,3 ja 4. Probleem aga selles, et kuidagi ei teki sädet. Generaatoriks on G36M(järel on ka õrnemalt löödud number 2) koos süüteregulaatoriga. Mingil ajal tundub olevat ka ilmselt üks mähiseringilt tulev juhe läbi põlenud. Varem oli mul masinal IZ 56 elektrisüsteem(süütepool,-lukk ja releekarp) ning töötas, kuigi laadimine puudus. Ning kui skeemil olevasse pesasse M minev juhe on ühendatud generaatori kere külge, põleb kontrolllamp tugevamalt kui lahtiühendatult

Skeemilt tundub ka, nagu läheks karbis olevasse süütepooli 2 juhet, kuigi endal vaid üks.

Sooviks ka mida täpsemalt need erinevad luku asendid tähendavad. Kui on kuskil internetis sellekohast lugemist, võib julgesti lingi panna.

Küsiks ka veel eraldi kaane kinnituspoltide kohta, et kas need on ka mingid erimõõdus olevad, kuna endal ei leidnud ühtegi sobiva vindiga. Vindi samm oli 0,6 ja poldi jämedus umbes 3,5 mm või sutike rohkem.

Skeem, mille järgi ühendasin:
[Pilt: attachment.php?aid=1718]

Pilt generaatorist:
[Pilt: SAM_1319.jpg]
Vasta
#2

Minu teada on vaja generaatorit G36 (ilma M-ita).


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#3

See G36M(2) on sul Jupiter 3 generaator. See on sinna ilmselt pandud mõttega,et laeb rohkem ja paremini. Kahjuks ei ühildu see süütekarbiga ja tagajärjeks on lühiskeerud poolis või maha põlenud juhtmed.Sad
Samuti on nende karpidega veel omakorda üks nali. Nimelt enamus järelturu musti karpe on hoopis mõeldud K-125M(millel on nõrgemat voolu tootev generaator) ja selletõttu on nii mõningi kodanik sellest karbist pikapeale lahti saanud. Peamine erinevus K-125M ja IZ-350/49 karbis on just takistus süütepoolil.
Pooli annab õnneks ümber mähkida(selline seade lausa isegi olemas endal Wink ), kasutada saab ka traktori käivitusmootori süütepooli aga seda vaid vasktraadi toonorina.
Kui laisk oled otsi siis K-125M generaator koos rootiriga ja kuna see istub Izhile 1:1 siis on vaid ringitõstmise vaev
Seega esmalt tuleks pooli takistus üle mõõta ning siis saab edasi vaadata. Ilmselt on seal midagi veel ringi ehitatud.


Vasta
#4

Põhiline viga on see,et kuidas pannakse aku järgi ja kes ühendanud on. Ma pole elektrik aga karbi võib vabalt tuksi keerata,kui paned aku valetpidi ühendusse. Osadel karpidel on siis + massis ja teistel vastapidi. Asja annab parandada,kui spetsialistid õpetavad.....Wink
Süütepoolide erinevusest pole kuulnud. 6V pool peaks ikka olema ja vaevalt siis need erinevad on,pigem vast ikka läbikärssamise põhjused muud. Vanadus näiteks.
Omal oli algul ka jamad,et kollektori vahel kõik sädeles,sulas üles ja laadimise asemel surus kontakte hoopis laiali aga õnneks on veel mehi,kelle näpunäidete järgi saab rea peale. Kui miskit kahtlane,ei maksa voolu liiga pikalt järel hoida...
Vasta
#5

Selliste süütekarpide põhiliseks veaks on läbikärssanud süütepoolid, polnud nad juba algusest peale väga töökindlad (nagu võrride süütepoolid). Tavaliselt oli süütekarbi kaane sees elektriskeem, mille järgi juhtmed ühendada. Sealt oli ka näha, milline poolus massi läks (vanematel isenditel tavaliselt + klemm). Huvitaval kombel näitab A.Palu 1957. a raamat, et G-36 puhul läheb -klemm massi, samas G-36M (IŽ-56) puhul + massi. IZ-49 originaalgeneraatori margiks on märgitud G-36.
Üldse on lihtsam enne tutvuda kirjandusega konkreetse mootorratta kohta kui hakata ise leiutama ja sellist ülikallist karpi nässu keerata.

Lüliti asendid on järgmised:

0-seis. Kõik vooliutarvitajad on välja lülitatud.
1-seis. Sisse on lülitatud tagalatern ja esilaterna väike lamp. Kasutatakse öisel parkimisel.
5-seis. Generaatoriga on otseselt ühendatud süüteseade ja signaal. Kasutatakse mootori käivitamiseks rikkisoleva aku puhul.
2-seis. Sisse lülitatud on süüteseade ja signaal. Kasutatakse päevaselt sõidul.
3-seis. Sisse lülitatud on süüteseade, signaal, tagalatern ja esilaterna väike lamp. Kasutatakse öisel sõidul hästivalgustatud tänavatel.
4-seis. Sisse lülitatud on süüteseade, signaal, tagalatern ja esilaterna suur lamp. Kasutatakse öisel sõidul maanteel.
(Palu, A. Mootorratta juhi õpik. 1953.)
Vasta
#6

Tänud eelkõige luku asendite defineerimisel. Kahtlast küll midagi pole olnud, mis ise ongi kahtlane juba. Ei ta mul särista ega tossa kuskilt, ainult näitab tulukest. Süütepooli küljest on ilmselt üks juhe puudu, kuid ega sädeme tekkimine olene ometi sellest, kas süütepool on ühendatud või mitte? Kaitsme asemel oli ka kellegi poolt seotud karpi väheke paksem vasktraadi jupp.

Tundub pildi järgi, et teine juhe on olnud pooli südamikus olevasse vahesse joodetud. Kuid kas see teine juhe peaks käima sinna, kuhu releest läheb kollane juhe süütekukku?

Ehk on kellelgi näidata pilti korralikust süütepoolist?

Pilt siis poolist:
[Pilt: SAM_2921_zps3b1d93ab.jpg]

Ja karbist ka:
[Pilt: SAM_2917_zps68cedcf2.jpg]
Vasta
#7

Kuidas kurat see säde siis tekib kui juhtmeid küljes pole?Pildil on käivitusmootori pool.Sellel teine ots peaks olema südamiku küljes.Sellepärast oli ilmselt juhe sinna pandud.Kuidas see säde on siis praegu plaanitud sealt kätte saada?
Vasta
#8

Tekib sama küsimus nagu ksf Ukol.See karp ei saagi sellise lahendusega töötada. Izhi poolil peab olema kaks juhet aga sellel vaid 1 juhe. Seega kuidas krt see töötada saab,seda minu mõistus ei võta.


Vasta
#9

Lennuväes öeldi sellisel juhul, et teine ots on ka massis!

Tervitab Veteran.
Vasta
#10

Ega ma ei arvanudki, et ta 1 juhtmega sädet annaks. Igastahes on teada, et 1 juhe puudu. Nägin ühe teise karbi pildilt, et too juhe läheks süütelukul olevasse keskmise klemmi juurde(kollase kõrval olev roheline). Oskab keegi kinnitada? Pigem just mõtlesin, et miks kontaktide vahel sädet ei teki. Kas on siis nii, et kui süütepool pole korrektselt ühendatud, ei teki sädet ka kontaktide vahel?

Eks see 1 loll jõua ikka rohkem küsida kui 100 tarka vastata, aga ei taha ka omaloomingust mitte just väga kommiraha eest saadud karpi nässu keerata.
Vasta
#11

Süütepool on vast ikka kontaktidele koormuseks, mis vooluringi tekitab? Ilma selleta ei saagi seal sädeleda ju.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Teema algataja võib ülejäänud rattast ka fotosid siia pista.
Ma usun,et hetkel paistab asi seda moodi:
1. pead leidma kas või mõne tuksis Iz/K-125M süütepooli ja laskma selle uuesti üle mähkida.
Konkreetset pooli saab kasutada vaid traadi doonorina. Seda ringi teha ei anna.

2. Lase ka relee üle kontrollida ja hiljem reguleerida vastavalt generaatori laadimis koormusele. Praeguse generaatoriga ei saa seda karpi ilmselt tööle. Vaja on sul generaatorit G36 koos rootoriga.
Ilmselt on see karp müügiks tehtud ja puuduv pool asendatud mingi kättesaadud asjaga,mis näeb sarnane välja.


Vasta
#13

Mul album.ee-s mõni pilt enda süütekarpidest: http://album.ee/album/261493/50259723 . Kui vaja, siis võin täna/homme originaalsüütepoolist ka mõne pildi teha.
Vasta
#14

Ega seal pole enam midagi nässu keerata,saad laadima ka selle genekaga,ei pea teist otsima.Küll aga võib olla et peab otsima teise relee regulaatori.Või kui kindlalt tahtmine karbis kõike hoida,tuleb sinna midagi sisse aretada.Kontaktide vahele ei teki jah enne midagi kui süütepooli järel pole.Lased pooli ühest otsast voolu peale,teisest peab minema kontaktideni.
Vasta
#15

Panen siia orjenteerimiseks, ülejäänud rahvale. Kodanik Illimari albumist siis foto originaal sisust.
[Pilt: large_24282295_Dwhg.jpg]
Pange tähele,et ettenähtud on ka väike kaitse, voolu ahelasse.Wink

Võin kinnitada üsna usaldusväärsele allikale toetudes,et neid karpe müüdi uuena isegi veel 1980.datel mõnes motopoes. Seega toodeti seda karpi tagavaraosana oluliselt kauem(ilmselt veel ka aastal 1970) kui seni arvatud.


Vasta
#16

Sai poolile teine juhe külge aretatud ning muutus vaid see, et kui enne põles tuli kogu aeg, siis nüüd kustus peaaegu hetkel, mil kontaktid olid koos. Kuid kui see nipp pooli kontrollimiseks, mida 56 süsteemi puhul kasutasin, et ühendasin aku + juhtme otse pooli külge ja aku - juhe massi ning kontakti juurest tuleva juhtme pooli teise otsa külge, siis ei saa igastahes pooli viga olla, kuna kontaktide vahel säde sellisel juhul tekkis. Ilmselt siis on karp ja generaator omavahel sobimatud või on hoopis releel midagi häda.
Vasta
#17

Sain sädeme kätte nii, et relee M klemmi minev juhe oli generaatori kesta küljes, kuid sellisel juhul läks süütepooli südamik juba paarikümne sekundiga väga soojaks. Mäletan et ka 56 el. süsteemi puhul läks mingi aeg süütepool kole soojaks aga hiljem vist enam mitte.

Nagu ksf. MAZ välja pakkus, võin ka ülejäänud rattast pilte lisada, kuna nagu juba isegi aru saada võite, pole teps mitte tegu originaalkoostes IZ-49'ga. Oh ei, see masin on vist oma 4 erineva masina osade kooslusel tehtud hübriid, millel mõned jupid siiani täpselt tuvastamata. Vähemalt sain generaatori võimaliku päritolu osas selgust.
Vasta
#18

Laon siis siia mõned pildid:

Birka, ülemine number 5, alumine rida B59350
[Pilt: SAM_1334_zpsec64a5b7.jpg]

[Pilt: SAM_1333_zpsb9acbfad.jpg]

Esihark kah. Ei teagi, kas too on vist mingi IZ 56 oma või hoopis hilisem?
[Pilt: SAM_1321_zps8b88fa62.jpg]

Ja silinder. Kindel pole aga endale tundub olevat vist Planeta 4 oma.
[Pilt: SAM_1316_zpsabcc7c8f.jpg]
Vasta
#19

Mootor ja raami number ühtivad, seega kõige lootusetum asi pole. Küll aga on mootorit ennast moderniseeritud uuema mudeli silindriga ning esilatern on ka kuidagi,kas Dnepri või IZ 56 pealt laenatud.


Vasta
#20

Esiharki küljes sellised kõrvad. Hark ise vist äkki vanema IZ 56 oma, kuna latern on laiem kui hilisemal hargil, mis ka tühja seisab.
[Pilt: SAM_1323.jpg]

Karbi tagakülg. K täht on ka järgi, ei tea kas see muudab midagi?
[Pilt: 1_9_18955025_zpsa3c21873.jpg]

Karburaator
[Pilt: SAM_1324.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne