kuidas Moskvich oma pedaalid kaotas!
#1

Panen ka siis oma pikaks veninud ja ikka veel täielikult lõpetamata projekti ülesse.Tegemist nagu ka pealkirjas mainitud siis veneaegse laste pedaalidega autoga,millel margiks Moskvich.Kuna see sai juba iseendaga aru peetud,et ma ei hakka teda taastama algsel kujul,vaid ehitan totaalselt ümber!Aga peamiseks eesmärgiks oli väline kuju niipalju originaalne kui vähegi võimalik.... Nagu ikka selliste projektide puhul on algul aega küll,et kui aega saan siin vaikselt nokitsen..... Tegelikult ju lapsed kasvavad nii kiirelt,et hirm tuleb peale.Aga kuna mul endal oli ka huvi ja tahtmist asjaga pihta hakata siis võtsin Mosse ette.Smile

sellel esimesel pildil ta minu kätte veeres! isegi pedaalid ja iste olid sees,lambid olemas(esimesed isegi natuke põlesid).........Ainult rool oli puudu.Ega siis midagi tuli lammutama hakata!

Kahjuks ei oska ma öelda,mis aasta masinaga tegu on,aga pean mainima,et siiamaani nendest pedaalikatest,mis ma näinud olen oli see isend kõige paremini säilinud!Ta oli küll oma elu täiel rinnal elanud,seda on näha sest eelmine omanik oli ta ilusasti uuesti üle värvinud Kiireks punaseks!Big GrinBig GrinBig Grin Originaalis see mitte just kõige ilusam roheline.Oskab keegi pakkuda,mis aasta masinad need olid?Panen uusi pilte,kus pildid räägivad juba enda eest...

lammutamisel sai kõik detailid laiali kistud,isegi rattad. Need olid kunagi laagritega,aga aeg oli need sealt vahelt ära võtnud...Seega pidi uued tegema!Mainin kohe alguses ära,et kuna ma seda projekti teostasin riigitöö kõrvalt......(Ülemustega olid asjad kooskõlastatud.... natuke) siis ma enamus asju tegin ise põlve otsas. hakkasin siis esiratastele laagreid sisse ehitama.Laagriteks valisin esimesed kättesaadaval olevad.... ehk siis rihmarullikud! Tekstoliidi lõikasin maha ja olidki kaks ideaalses mõõdus laagrit olemas!laagripesa tegin summutitorust,mille sai täpseks aetud lõikamise ja keevitamise teel. Freesiga sai ratta keskaugud parajaks aetud ja laagripesad sisse keevitatud! Mõõtsin koguaeg freesides ja nipitades,et keskava ikka tsentrisse jääks.... No ütleme,et jäi!Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#2

Tagaratastega oli asi lihtsam.Nendele sai tuttava treiali abiga tehtud kõik uus kompott.Põhilise materjali sain vanaema roosipõõsast.Näiteks selle raudpulga,mis rattad koos hoiab ja vedavaks võlliks onBig GrinBig GrinBig Grin

Kindlasti paljud kaasfoorumlased vaatavad ja loevad ning mõtlevad,et miks selline massiivne tagasild jne... Avaldan siis kohe ka selle projekti põhisüüdlase ja idee pähepanija!Toungue jah plaan on autole peale panna päris ehtne Bensiinimootor! Kes meist ei ole unistanud lapsepõlves oma enda autost,mis teeb hält ja liigub....


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#3

(29-12-2013, 19:02 PM)sepik Kirjutas:  ...Oskab keegi pakkuda,mis aasta masinad need olid?...
Otseselt ei oska aga pakun ikka, et 90.ndatest. Kuna masinal on must "plaststange", vanemail oli aluniiniumist "kroomstange". Pole nende autodega väga kursis, kuid kui tagumine numbrimärk on sel autol alles, siis seal kujutatud number ongi väljalaskeaastaks.
Vasta
#4

kui kõik ebavajalik oli eemaldatud tuli hakata raami ehitama,mis kõike seda hullu ideed koos hoiab! raami ehitus oli kõige hullem ja raskem etapp.Miks? Esiteks sellepärast,et ma olen sellise iseloomuga,et kõik oma plaanid teen peas valmis ja midagi paberile kirja ei pane,vaid hakkan otsast asjaga pihta ja kõik muu tuleb töökäigus.Raami ehituse käigus plaanid muutusid väga mitu korda!Üks asi sai mul kohe kuni lõpuni kindlapeale välja minnes selgeks,et nagu enamus Mossedel oli tagaots madalam kui nina siis,sel projektil tuleb samamoodi!Et natuke nagu Ameerika autodelRolleyes

(29-12-2013, 19:59 PM)taruvaras Kirjutas:  
(29-12-2013, 19:02 PM)sepik Kirjutas:  ...Oskab keegi pakkuda,mis aasta masinad need olid?...
Otseselt ei oska aga pakun ikka, et 90.ndatest. Kuna masinal on must "plaststange", vanemail oli aluniiniumist "kroomstange". Pole nende autodega väga kursis, kuid kui tagumine numbrimärk on sel autol alles, siis seal kujutatud number ongi väljalaskeaastaks.

kusjuures on olemas.....Ja kui nüüd meenutada siis oli seal küll mingi aasta peal!Tänud tähelepanu juhtimisel sellele.

Kui algeline ja enamvähem toetav alusraam oli olemas ja kereplekk peale istutatud oli vaja igaksjuhuks proovida,et kas Mees ise sisse ka mahub Smile ja selguski see kurb tõsiasi,mida ma ammu kahtlustasin!poisil jalad juba liiga pikaks kasvanud ja põlved on nina all kõverad kui rooli taga istub!

Ega midagi,tuli siis kas poisil jalad natuke lühemaks teha või siis Mosse pikemaks tehaToungue Naine arvas,et see pole naljakas...Sai siis relakas kurjaks aetud ja Mosse pooleks tehtud.Nüüd hakkas siis see töö,millega ma ise igapäevaselt tegelen!Hakkasin Mossele plekitöid tegema,lisasin 15 cm kerele pikkuses!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
#5

kuna Mosse plekk on väga õhuke siis siin ei saa rääkida pidevast õmblusest kereplekkide vahel!Kui kere oli pikaks venitatud ja mootorikate omale kohale istutatud,siis kogu kere sai kõik üle punktitud! Maalrid löövad mind nüüd kindlasti maha,et näe loll teeb haltuurat,et küll pahtel kogu selle jama ära katab...Big Grin Kõik keevitused sai ilusti maha käiatud ja kaetud Terosoni tootega Terokal 5055. See on siis see must mögin keevitusliidete peal.Kuivab tavatingimustes suhteliselt kaua,aga visalt!Ehk siis ongi mõeldud nii nimetatud keevituse asendajaks.Liimib ikka väga tugevalt!!!

nagu piltidel näha on esisillas kasutatud autode Konte!Ehk siis mõtlesin,ideaalne lahendus sellele sillale.Natuke mõõtmisi ja nuputamist ning valmis ta oligi.Kuigi jah eks sedagi sai mitu korda ümber tehtud.Algul peale vaadates tundub küll lihtne,et mis see siis ära pole,aga kui rooli keerates paremale poole siis parem ratas keeras rohkem kui vasak! Ja nii vastupidi.Et nagu Drifti autodel... See hakkas segama,sest sõites ja keerates hakkas ikka päris ilusti katkuma. Sellest murest sai lahti kui asendasin nn rooliotsad,mis ühenduvad roolivarda kinnitusega ühe munakaga,ehk siis Uniball süsteemiga.Kahjuks sellest hetkel pilti pole.Sad tegin kiire visandi paberile.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
#6

kõige tähtsam oli mootori paigaldus! kuna ruumi oli väga vähe siis oli tõeline millimeetrite mäng,et kõik omavahel istuma panna.Algselt oli plaan panna bensiinipaak auto ette otsa,aga kuna see tundus ohtlik,siis paigaldamine toimus ikka auto taha otsa.Kõigepealt sai papist sabloonid tehtud ja siis plekist välja lõigatud ning oligi paak valmis! Täiteava ja kraani koht sai Druzba paagilt võetud!Päris ehe sai.Maht on natuke alla 1,5 liitri.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#7

Tere.

sepik Kirjutas:
Panen ka siis oma pikaks veninud ja ikka veel täielikult lõpetamata projekti ülesse.


Pikaks venind jah sull see projekt.
Kella 18.31 reklaamisid vana punast pedaalidega Mosset ja kell 20.22 juba mootor peal...ja lubab juba paukku teha.
Kas kell 22.00 teeb poiss juba auringe enne magama minekut.
Liiguks kõik projektid nii kiiresti ja vahepeal veel vaja piltte klõppsida ja juttu ka kiribada.Big GrinBig GrinBig Grin
Tore töö tehtud.
Jõudu.
A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#8

Paremale keerates peabki parem ratas rohkem keerama kui vasak...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

(29-12-2013, 21:33 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere.

sepik Kirjutas:
Panen ka siis oma pikaks veninud ja ikka veel täielikult lõpetamata projekti ülesse.


Pikaks venind jah sull see projekt.
Kella 18.31 reklaamisid vana punast pedaalidega Mosset ja kell 20.22 juba mootor peal...ja lubab juba paukku teha.
Kas kell 22.00 teeb poiss juba auringe enne magama minekut.
Liiguks kõik projektid nii kiiresti ja vahepeal veel vaja piltte klõppsida ja juttu ka kiribada.Big GrinBig GrinBig Grin
Tore töö tehtud.
Jõudu.
A.

No kui masin konkreetselt juba garaasis seismas ja arvutis pildimaterjal olemas,mis siis viga jutustadaSmileSmileSmile
Vasta
#10

Kardan et plokksillaga ei hakka see masin keerama. Nina on liiga kerge ja läheb otse.
Vasta
#11

Minu käest on küsitud ja kukalt sügatud,et mille mootor see on?Et ah jaa sae oma jah?...... Ei ole!Tegemist on kõige tavalisema Hiina päritolu Bocket bike mootoriga.Tähelepanelikumad juba märkasid,et kasutan sel Vene mopeedi karbussi.See istub sinna üks ühele ja on sada protsenti ennast tõestanud sel mootoril! Originaal ei töödanud,hing oli kinni,kiirus väike ja pidev lekkimine,olid põhjuseks miks ma ta sealt ära kiskusin ja uuega asendasin! Kui mootor oli oma originaal raami vahel siis mina sain kiiruseks 70 km/h kätte.... päris õudne.

(29-12-2013, 22:10 PM)tiit Kirjutas:  Kardan et plokksillaga ei hakka see masin keerama. Nina on liiga kerge ja läheb otse.

Kartsin ise sama,aga ei kusjuures toimetab väga lõbusalt....ega jah väga 90 kraadiseid nurki võtta on raskeBig Grin

Siin sellel pildil on mootor nüüd esimest korda niimoodi enamvähem paigas.Kett on peal ja puha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

kui mootor hakkas omale kohale saama,tekkis vajadus seda käima panna! kuna originaal summutit ei saanud kasutada siis tuli uus teha.ilmselgelt pidi see tulema kahe otsaline.Selle plaani pani paika see mees,kes sellega sõitma hakkab.Big Grin Igal ägedal autol on ju kaks tossu... oli põhjenduseks.Ütlen kohe ära,et igasused arvutused ja vasturõhud kahetaktilise mootori summuti ehitusel mul puuduvad!Tegin summuti nii nagu mõte peas töötas.Pildimaterjal räägib enda eest.

Mosse saamisel puudus sel rool! Otsisin uut,aga kuna ei leidnud ühtegi õiget,mis sobiks siis tuli ise uus teha! Malli sai võetud poisi Mersu pealt.Plastmassist lääne pedaalidega junn.... Õudne kolakas.Sai siis paberi peale joonistatud kontuurjooned ja sabloon välja lõigatud. kaks paksu vineeri omavajel kokku liimitud ja lintsaega välja lõigatud... Treial tegi kinnitus junnid ja maaler värvis ära!Rool kinnitub 10 mm keermelatist tehtud roolivarda külge keermega,mille stoperdab splint.

kuna tehniline osa hakkas paika saama ja plekitöö samuti,tuli hakata mõtlema mossele välimuse andmisele!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                   
Vasta
#13

Viimased pildid kus Mosse jälle roheline on,on tegemist epokrundiga!See Terosoni kereliim on juba eelnevalt suuresti maha lihvitud niipalju kui vaja ja terve kere on kaetud siis epokrundiga,mis korrosiooni vastane on.ja nüüd pahteldama.....

Pahteldamisele kulus omajagu.No tegemist ju ikka vene masinaga,mille plekk kõige sirgem ole. Mainin kohe ära,et pahteldasid õppinud mehed,mina ise oleksin seda siiani teinud!Big GrinBig GrinBig Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#14

projekti alguses sai seegi kohe selgeks,et Mosse peab tulema kahe värviline.Umbes midagi sellist nagu selles Youtube videos.Pealt punane ja alt valge.Selles videos oleval masinal on endiselt kasutusel see küljepeal olev kaitseliist.Mina sellest loobusin,kuna see oli nii närakas ja ma ei tahtnud seda alles jätta!Seega kui tööd jõudsid niikaugele,et võiks hakata värvi välja vaatama,olin jälle katkise küna ees!SmileSmile Et milline punane ja milline valge. Kindlasti mitte pärla! Kui juba siis ikka midagi sellist,mis Mossedel oli.Valge sai selline pigem elevandiluu tooni(mitte selline kriiskav valge,vaid hallikam kollakam) ja punane sai tumedam kirsine.. Päriselus on need siis,valget kasutab Mini ja punane on Alfa romeotel! Esmalt siis sai Mosse valgeks värvitud!Siin ühel pildil tundub see eriti kollane,see on tingitud värvikambri lampidest ja fotoka välklambi koosmõjust.

nüüd kui Mosse valge kuue selga saanud oli,tuli välja selgitada mismoodi lahendada küljejoon! Kui originaalis sai seda lahendada küljeliistuga siis mina seda ju teha ei saanud! Seega improviseerida tuli.

kui improviseerimisega sai ühele poole ja plaan paika,kust joon algab ja kus lõpeb tuli uuesti ahju minna!Siin siis juba rohkem pilte kui juttu!Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                       
Vasta
#15

Üks päev aga avastasin,et oi kohe kohe on aasta suursündmus Järva Jaanis.Killavoori kilomeetri sõit! Sinna ju peab kindlasti minema!Niipalju oli veel tegemata...embleemid olid tellitud,aga kätte polnud veel saanud,juhtmestik,trossid,seadistus..... Aga valu oli nii suur,et kasvõi öö otsa ehitan peame minema!Ja nii oligi,et kui 3-4 august oli see üritus siis mina sain 2 augustil asjad nii kaugele,et vist saan esimesed hääled masinale sisse!Mul olid eraldi kere,rattad,mootor,sillajupid jne.... kastitäis pulikaid!Sad ise veel mõtlesin,et kas saan hommikuks kokku? Aga ei öösel peale kella kolme kerasin viimaseid polte!Big GrinBig GrinBig Grin

Hommikul siis vara ülesse ja proovisin käivitada? Põmm ja käis... Aga siis tekkis küsimus,et kas üldse poiss julgeb??? Õnneks on asi lihtne,gaas ja pidur ehk siis tsentrifugaalsiduriga lahendatud süsteem. Panin poisi sisse ja ütlesin talle,et paremaga annad gaasi ja vasakuga pidurit.Ise mõtlesin,et mis siin ikka ja pean mainima,et poiss sai hakkama!Big GrinBig GrinBig Grin Oi seda esimest rõõmu,mis ma tundsin kui nägin seda projekti liikumas.Poiss ise oli suht hirmul,eks ta ikka kardab ka natuke.Ta on alles viiene! Lasin tal kolm meetrit sõita ja asjad auto peale ning Järva-Jaani....Kohale jõudes mõtlesin,et no kurat nende suurte traktorite vahel see pisike poiss siin ukerdab,et vist jääb ära?Aga kui Mosse auto pealt maha tõstsime ja registreerimisele sõitsime siis selle lühikese ajaga ma sain aru,et mis siin ikka... Ma ei jõudnud ennast kirjagi panna kui juba kari spetsialiste juba kapoti alla kiikas ja hunnik küsimusi mulle kaela valatiSmile Siis üks spetsialist juhatas mind lahkesti Väiketehnika sekstiooni ja sinna me ennast ära parkisimegi! Tegelikult oli mul ikka okas hinges sest see Mosse ei olnud veel valmis! Kirjad,embleemid,töötavad tuled ja pisidetailid olid puudu!Mida tegelikult ju ainult mina teadsin!Big Grin panen paar pilti ka siis!

ühesõnaga see päev lõppes üsna hästi,saime Järva-Jaanis Killavoori kilomeetri ilusti sõidetud ja tagatipuks veel kolmanda koha kui publiku lemmiku ja kõige noorema osavõtja eest!Nüüd on kodus auhind ka! Peale seda üritust sai Mosse uuesti juppideks võetud ning puudujäänud osad ja tööd lõpuni ära tehtud!Motivatsiooni oli nüüd küllaga ja tulemas olid ju Haapsalu nostalgiapäevad,kus tuli taaskord osa võtta! Tuledes kasutan Led lahendust,mis on päris hea! Patarei toide on igati küll.Veel sai Mosse endale uue kihi lakki... embleemid ju vaja ära katta...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                       
Vasta
#16

Haapsalu oli siis selle aasta tipp! Mosse oli 98 protsenti valmis ja tahtmist täis..... Mehed olid motiveeritud ja mootorid kuumad! Korra käisime veel ka Saku Suurhallis tuuningu ja lowriderite näituselgi! Pigem pilte kui juttu!SmileSmileSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#17

Uhke autoga tõmbab ikka tibisid ligi..!!! Wink

[Pilt: attachment.php?thumbnail=46359]

Väga kipa projekt!

loll on loll olla.
Vasta
#18

lisan ka youtube lingi,kus Mosse juba kilomeetreid söömas on!Smile
http://www.youtube.com/watch?v=SyMO4klS6Jc
Vasta
#19

Kaasfoorumlane Marko juhtis mu tähelepanu Mosse esisillale!Nimelt ma kirjutasin eelnevates postitustes,et asendasin esialgse roolihoovastiku nn uue vastu.Põhjus siis rataste katkumises keerates.Kuna ma pole eriline insener siis pidasin esialgu seda probleemiks ja ehitasin selle tiba ümber.Pildil number üks on esialgne versioon.Ehk siis sel lahendusel ilmneski see rataste erinurgad keeramisel,kas siis vasakule või paremale keerates!Siin tegingi vea ja pidasin seda valeks ning tegin uue,kasutades Uniball lahendust.tegelikult oli see õige!Siin juhtiski mu tähelepanu kaasfoorumlane Marko ja andis õige suuna kätte!Tänud.Pildil number kaks on siis see õige lahendus.Veel juhin tähelepanu pildile number üks!Tegin sinna kaks kollast täppi. Need tähistavad piirajaid,mis ma lisasin kui kasutasin seda viimast ja hetkel küljes olevat uniball lahendust,pilt number kolm.Ehk siis palun mitte tõepähe võtta seda,mida eelnevalt kokku kirjutasin,eks vigadest õpitakse. Vähemalt on tublisid kaasfoorumlasi,kes näevad viga ja parandavad selle!SmileSmileSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#20

päris hea , tõeline long kerega mosse, suure venna puhul tähendas SL vist midagi muud küll
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne