Akude tark laadimine
#81

Kui "nutikas" ei suuda akut ööga täis laadida(normaal kasutuses), siis on kusagil midagi viga(mingi tarbija järgi, aku peetis, gene ei lae korralikult jne). Enda "nutiakas" on ainult 0,8A vooluga(Optimate 4) ja -35C* külmaga ei olnud mingeid muresi, et ei suuda hommikuks midagi teha. Sõidud olid sellel ajal 7km  sinna ja tagasi. Pole teab mis pikk maa, aga akuga muresi ei olnud.


Võsa poolt mainitud 19h ajale lisandub tegelikult veel sõltuvalt akust kasutegur, millega ta suudab voolu vastu võtta. Kehvematel näidetel 20%, ehk veel umbes 5h.
Tänapäevaseid starteri akusi ei soovita tegelikult täiesti tühjaks laadida. Mõned kestavad selliselt umbes 6 tsüklit ja ongi valmis.


Virksi pahameel on aga põhjendatud. Tema lohutuseks võin öelda, et inimesed unustavad ja vahepeal tuleb lihtsalt meelde tuletada, et VOOL on amprites (A) ja PINGE on voltides (V). A ja V on "viisakas"(=kohustuslik) kirjutada suure tähega.

Kui mõni purk üli kergesti "keema" läheb, siis on ta täis saanud, ning toodab paukgaasi. Üksipäini täis saanud on ta mõne rikke tõttu.
Madal aku pinge juba mainiti ja on mõne purgi lühise tõttu. Mis soodustab mõne teise ülelaadimist(keemist).

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#82

(31-01-2016, 20:04 PM)Qunts Kirjutas:  Küsimus Start laadija kohta:
Mis pingeid peab laadija andma kui esimene lüliti on laadimise peal ja teine 6 positsiooniga max 6 peal ?
Minul annab samasid tulemusi nii laadimise kui ka käevitamis positsioonil. Oli vist nr. 6-l 18,3 volti.
Mõõtsin ilma akuta testriga.
Samas küsimus kas tark laadija suudab elustada akku mis minu start laadijaga nr 1 positsioonil kohe keema läks ja pinge mis laadijast tuli oli mälujärgi 11,2 volti.
 Stardi puhul tuleb arvestada, et too on varuga mõeldud 220v juures töötama. Et ka nõrga 220V liiniga saaks akut laadida, + nö boosteri variant ju ka. Seetõttu on tühjalt pinged praeguse 230v juures vähe kõrgemad. Laadimise ja käivitamis asendi ainuke erinevus on, et käivitusasendis lülitatakse ampermeeter välja.
 -Kui 11v juures keema läheb, siis pakuks et äkki on mõni purk lühises? Ja keedetakse toimivaist manti välja?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#83

Trafoga laadijate tühipinge peab olema niiehknaa kõrgem kui aku oma. Trafos tekib vool alles, siis kui keegi(aku näiteks, mesinikel kärjetraat jne) üritab pinget maha kakkuda.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#84

(01-02-2016, 10:09 AM)v6sa Kirjutas:   Igasugused sooduspakkumisega soetatud Bärenid ja Centrad aga kestavad ka vägivalda ning kui koolevadki, ei ole kahju Vartaga võrreldav.
Mul ka mitmed kogemused just "suvaliste" Centratega ja oskan vaid kiidusõnu öelda! Sitika peal kestis 7 aastat, seisis lõpus kuid, ka läbi talve, ja suvel andsin vaid võtit et treilale sõita... Kusjuures sedasama pean ütlema Biltema akude kohta. Sellega kannatas sügisel, kui Tubli Traktor Toolik oli jäänud poolele teele ja vahepeal oli ka külmalaine üle käinud, "toore akumahuga" asja käiata 15 minti jutti (gaz96 katel), kuniks ta lihtsalt läks käima. Ning suremise märke vee lei paistnud. Aku ise aga teinud purjekas varuakuna ringi Euroopale peale, talvitunud õues, seisnud veel aasta ja laadinud ma seda ei olnud.
Vasta
#85

(01-02-2016, 10:09 AM)v6sa Kirjutas:  Ma Vartat enam kiita ei julge. Ainsad akud, mis on garantiiajal koolenud, olid Vartad. Ning ma kohtlesin neid viisakalt  
Küsiks huvi pärast, kas need olid n.n. sinised Vartad või hõbedased? Ise ostsin vanamehe kiidulaulu peale naise diisel-Zafirale Varta Silveri peale ja siiani väga bro. Enne ei tahtnud peale pikka seismist käima minna, kuigi starter vedas justkui normaalselt. Tahtsin juba toitesüsteemi kallale minna, kui pikemal käivitamisel aku järsku kustus. Siis panin tähele laadimispinge anomaaliaid jne. Uue Vartaga läheb ka peale mitmenädalast seismist käima nagu tirtsti ja ei mingeid anomaaliaid enam.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#86

(01-02-2016, 15:12 PM)Basilio Kirjutas:  
(01-02-2016, 10:09 AM)v6sa Kirjutas:  Ma Vartat enam kiita ei julge. Ainsad akud, mis on garantiiajal koolenud, olid Vartad. Ning ma kohtlesin neid viisakalt  
Küsiks huvi pärast, kas need olid n.n. sinised Vartad või hõbedased?
...

Minu omad olid mõlemad hõbedased. Siniseid olen tutvusringkonnast saanud hulgim. Kõigi ühine nimetaja on jaksitus: teisel talvel ikalduvad ja just sedasi, et voolu nagu on, aga välja annavad lahjalt. Tuled põlevad kaua, aga starterit tõmmata ei jaksa. Akutester ütleb OK, aga külmal hommikul Iževski tehase mootorkäru käivitades kukub klemmipinge 8 V peale ja starteri entusiasmgi on vastav. Aga kuna sel pajal rohkem vaja polegi, siis saame hakkama. LEDribasid kannatab aga põletada kümneid tunde enne, kui pingevaht punast näitama hakkab (mul on vastav moodul vahel).

Isa autole sai just nii aku toodud: Centra sooduspakkumises aku maksis täpselt poole Varta hõbedase hinnast. Kolmas talv läheb diisli peal, väsimise märke ei ole.  Isa on rahul, mina olen rahul. Cool
Vasta
#87

Ostke jaapanikeelne aku - kevadel saab 9-aastaseks.
Tsitaat:Oled kindel, et Start-2 puhul seda kontrolli kastis sees tehakse, mitte ei ole operaatori õlgadele pandud?
Jah olen kindel, et sellest 6 positsiooniga ümberlülitist inimene reguleerib vastavalt ampermeetri näidule.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#88

(01-02-2016, 19:46 PM)aavu Kirjutas:  Ostke jaapanikeelne aku - kevadel saab 9-aastaseks.




Tsitaat:Oled kindel, et Start-2 puhul seda kontrolli kastis sees tehakse, mitte ei ole operaatori õlgadele pandud?
Jah olen kindel, et sellest 6 positsiooniga ümberlülitist inimene reguleerib vastavalt ampermeetri näidule.

6 positsiooniga lülitiga ei ole  "Start-2" vaid lihtsalt "start"
  https://m.osta.ee/item/69330181?bid=

[Pilt: 1_4_24600653.jpg]


[Pilt: 1_4_29347446.jpg]
Ja on veel "Start-M"

[Pilt: 1_4_2214128.jpg]

Nad kõik on ERINEVATE skeemidega koostatud

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#89

Mälu petab jah, vene ajast palju möödas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#90

(01-02-2016, 20:45 PM)aavu Kirjutas:  Mälu petab jah, vene ajast palju möödas.
Ei me pääse keegi sellest  unustamisest  Smile 

Klassika: 2meest on pubis ja üks küsib teiselt, et kumba on parem põdeda?   Kas Alzheimerit, või Parkinsoni?  Peale sügavat mõtlemist on vastuseks, et   " Parem unustan õlle eest maksmata, kui selle põrandale väristan"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#91

(01-02-2016, 10:09 AM)v6sa Kirjutas:  
(31-01-2016, 23:27 PM)Qunts Kirjutas:  ...
Need nutikad laadijad ei suutnud mu sõiduauto akkutki täis laadida nii, et hommikul -20 käima läheks
...
Kui suur aku ja mihandne laadija (selles mõttes, et palju laadimisvoolu välja annab)?

Kui on 75 Ah aku tühjaks tõmmatud ja seda hakata laadima näituseks 4 A välja andva karbikesega, siis kulub vähemalt 75/4=19 h täis toppimseks. Reaalselt aga veelgi kauem, kuna suure tõenäosusega kuumeneb laadija vahepeal üle ja paljudel piiratakse seepeale laadimisvoolu tugevust (mida tehakse siis pinget vähendades, vastavalt mu ühes varasemas postituses olevale pildile). Aeg aga tiksub...

Ma Vartat enam kiita ei julge. Ainsad akud, mis on garantiiajal koolenud, olid Vartad. Ning ma kohtlesin neid viisakalt Toungue Igasugused sooduspakkumisega soetatud Bärenid ja Centrad aga kestavad ka vägivalda ning kui koolevadki, ei ole kahju Vartaga võrreldav.

Kui jutt vaid käivitusakust ja masina genekas on korras, siis Optima RedTopile vastast ei ole Cool  Tasub aga meeles pidada, et energiavaru on ainult 56 Ah... Ehk mingi panni käimameelitamiseks minutite kaupa kerimiseks voolu lihtsalt ei jagu Sad

Juu on varta kvaliteet alla käinud. Ma tõstsin nüüd suurte külmadega oma 2005a sidrunilt orginaal varta(musta) maha kuna -30 käivitada jõudis, aga elektroonika jäi nälga(loe: ei läinud käima). Ilmselt diisli peal poleks 10 aastat see aku vastu pidanud Big Grin

Ise kasutan ka ctek-i 5 amprist mudelt..väga rahul. sammuti nii mõnigi ära visatud aku on uuele elule saanud.
Vasta
#92

 Läheb teemast natuke mööda aga küsiks akude paigaldamise kohapealt:
-kui palju võib aku nö üle ääre olla? 

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#93

(01-02-2016, 23:56 PM)moto-onu Kirjutas:  Juu on varta kvaliteet alla käinud. 

Varta teeb täna akusid kvaliteediga täiesti seinast seina. Täpselt nagu raamatupidamine ütleb, et on vaja. 
 Need, mis ntx. VAG grupile tehases külge läevad, on hoopis teised, kui need, mis meie bensukates/poodides müüakse. Välimus (s.o. kest) on täpselt sama, vahet teeb ainult treenitud silm. Sisu aga totaalselt erinev.

Väliselt samasugune, ntx, 60Ah - ne võib maksta nii 250€ kui ka 80€
Selle viimase hinna eest sa ei saagi 10 aastast veatut  töötamist nagu hinnaklassi eesotsas olevast.
Vblla nad varem ei viitsinud mitut tootmisliini ega tehast pidada, nüüd viitsivad.
Ja seda kallima hinnaklassi oma saad osta täna ainult autoesindusest.

Siit tulebki see, et mitte asjaga eriti kursis olev autohuviline paugutab, et üks Varta mul töötas 10a ja teine ei elanud 3egi üle.
Aga see selleks.

Teema oli hoopis tarkadest laadijatest.
Ma küsiks hoopis nii: kas minu auto on tark laadija???

Oletame, et autoks on keskmine 80ndate keskklass. 
Geneka vahelduvvool alaldatakse dioodsillaga ja tulistatakse otse akule.
Tundide ja aastate viisi. Vahepeal seisab, muidugi, ka.
Kusjuures mitte keegi ei keela neid AGM- e ja muid kaasaegseid nendele autodele paigaldada....
Vastupidi, jube hea pidada olema. Kannatavad tühjalt seismist ja ei hakka s...tagi sulfateeruma.

Ja nii ongi. Tõesti kestavad tühjalt seismist ka.
Aga ainus laadimine, mida nad saavad - tavailne võnkuv ainult plussis olev poolik sinusoid.
Ei mingit "tarka" laadijat"




Ehk siit järeldus: aku on aku ja vahet pole, mida sinna sisse laadida. 
Või millega.
Peaasi, et sinna "rahakotti paned sama palju asemele, kui sealt võtad" nagu ütleb üks vana akulaadimise reegel.
Või, noh, natukene rohkem...Smile
Vasta
#94

Risustan natukene teemat . 

Kuidas üldse Optima punapead vastu peavad? Mul töötas paigaldatud aku 3 päeva. Garantii korras anti uus vastu ja eks me näe , mis elu toob. 

Aku pinge 12,7V aga nii kui tarbija taha panid siis kukkus pinge 2V peale. Öeldi, et seest katki . 

Kiire googeldamine andis, et vanasti oli Optima super kuid mingi aeg viidi tootmine Mehhikosse üle ja minu praak aku oli ka seal tehtud. Just uuemate Optimade omanikud on kurtnud, vanad ainult hõiskavad kuidas nendel 8 aasta läheb . 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#95

(08-02-2016, 21:46 PM)Gravity Kirjutas:  ...
vanad ainult hõiskavad kuidas nendel 8 aasta läheb . 

Jipppikaijee Big Grin , seitsmes aasta. Ja ma olen olnud üsna karm peremees... Sad
Vasta
#96

Õiged akulaadiad on  ise nn."ajudega"


https://photos.google.com/photo/AF1QipNr...vX6LW5MUl3
Need küll väikemate tarbex,aga mõte jääb samax.Kulibilus on tore asi,aga teinekord jõuab sellega ikka samasse punkti.....kustkohast alustasd,ehk siis p....s akuga.
Samas oli mul pull lugu akulaadiaga.Ostsin Tööriistamarketist kiiruga nn. odava otsa laadia.Tassisin siis aku tuppa ja laadima.....Naine lubas mind koos akuga välja visata,selline urin tekkis sellest väikesest laadiast.No,OK.fekaal hiina kvaliteet.Kallasin (loomulikult lahtivõetud)trahvopaki tavalise parketilakiga üle,ja järgmisel laadimisel vaikus justkui matustel.Selline vahemärkus.
Vasta
#97

(26-01-2016, 17:05 PM)Mato Kirjutas:  Esimese hooga ei taibanud automaailma lehele vaadatagi... Sirvisin, jäi veel üks laadija silma, 4A. Äkki kellegil sellega kogemusi? Hetkel hea hinnaga. 
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...0a_akudele
Ingliskeelne kirjeldus...
http://bentoncharger.com/products/29/ECO-4.0-12V-4A

Ise ostsin sama laadija autokaubad lehelt, soodsam, kui see automaailma oma. Tsikli ja ATV akusid täitsa laeb. Auto ja veel enam traktorite akude jaoks kasutan üht vana suurt kärakat.

See impulsslaadia pikaks ajaks külge jätmise jutt on (minu arust) kahtlane, sest ühe aku küpsetas ära - näitas terve aja rohelist tuld (hoolduslaadimist), ei teinud starterinupu vajutuse peale pärast esimest piuksu midagi (oli tegelt eos juba üks poolsurnud rääbis) ja pärast mõõtes näitas pinget 11 V. Mõneks päevaks külge jätta on ehk okei - selleks ajaks vast ikka meelde tuleb, et juhe seinast tõmmata...
Vasta
#98

Akuga käivitusabidel on ka impulsslaadija ja käivitusabi kasutusjuhendis on kirjas, et laadija peab olema koguaeg külge ühendatud. See on ka loogiline, sest vastasel korral võib käivitusabi aku pooltühi olla sel hetkel kui seda vaja peaks minema.
Vasta
#99

(06-02-2016, 18:09 PM)stihl Kirjutas:  Teema oli hoopis tarkadest laadijatest.
Ma küsiks hoopis nii: kas minu auto on tark laadija???

Oletame, et autoks on keskmine 80ndate keskklass. 
Geneka vahelduvvool alaldatakse dioodsillaga ja tulistatakse otse akule.
Tundide ja aastate viisi. Vahepeal seisab, muidugi, ka.
Kusjuures mitte keegi ei keela neid AGM- e ja muid kaasaegseid nendele autodele paigaldada....
Vastupidi, jube hea pidada olema. Kannatavad tühjalt seismist ja ei hakka s...tagi sulfateeruma.

Ja nii ongi. Tõesti kestavad tühjalt seismist ka.
Aga ainus laadimine, mida nad saavad - tavailne võnkuv ainult plussis olev poolik sinusoid.
Ei mingit "tarka" laadijat"
 Auto genekas, pigem küll regulaator, Bosch'i klassikaline tablett näitena, tegelikult ju "juurdleb" küll aku pinge üle. 
Kas seda ka mingiks tarkuseks saab nimetada on iseasi. Aga 14V tuuris pinget on ta võimeline hoidma aku klemmidel ja sellest piisab.
 Harju keskmisel trahvoga akulaadijal selline regulaator puudub, võrgu pinge tõustes, või koormuse langedes täis saava aku tõttu, ei takista miski väljundpinge (liigset) tõusu.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(27-01-2016, 14:57 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-01-2016, 23:38 PM)_rein_ Kirjutas:  Sai tellitud selline asi:

Jaga siis kommentaari ka peale mõningast kasutamist - tundub edev riistapuu olema.

Huvitav, kuidas ekraan  miinus paarikümne juures käituma hakkab...
Põhiliselt rahul,saab laadida igat tüüpi ja pingega akut.Testida akut ja generaatorit,hoida autot voolu all kui akut ei ole.Olen näinud 30+ A laadimisvoolu.Külmaga ei tohiks probleemi olla,kuna soojeneb hästi,mingil momendil hakkab ventilaator käima.
  Miinuseks see et sõber ostis oma firmasse ja peale kuu ajalist kasutamist  käis sees mingi plaks ja vaikus majas aga poest anti uus mis töötab siiani.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne