16-11-2020, 18:31 PM
(16-11-2020, 16:23 PM)Marko Kirjutas:https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/exide...Manual.pdf(16-11-2020, 15:59 PM)wwatu Kirjutas: Aku manuaal ütleb ise et aku peaks laetud olema kui pärast kahte tundi seismist on pinge 14,4. Ehk siis see laadija ei suudagi akut laadida või viga kuskil mujal?
????????????
Täislaetud pliiaku pinge on 12,6V
14,4 V on enamvähem max laadimispinge auto peal. Oled kindel, et midagi valesti ei vaadanud? Millega mõõdad?
Charging is sufficient to allow battery to be refitted when the voltage has been stable (14.4 volts) for two hours or more.
Multimeetriga mõõdetuna kerkib pinge üle 14,4 korraks, ilmub kiri FUL, lõpetab laadimise, pinge langeb alla 13 algab uuesti laadimine ja tsükkel kordub.
(16-11-2020, 16:35 PM)v6sa Kirjutas: Veel üks jõudis kammini:Nojah, ehk parem ikka kui autopeal, autolt maha võttes näitas 12,52V, eks võtan laadija järelt ja vaatan mis pinget hoidma jääb ja läheb autosse tagasi.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2672&pid=490174#pid490174
Mina andsin ämmamammale - tal hea vahel akut turgutada. Päris täis ilmselt ei lae, aga vähemalt ei lase tühjaks vajuda. Lühisekaitse, esimene vihm ka ära ei tapa - mida veel tahta.
Minu akupargis oli ka vaid üks-kaks isendit, mille puhul FUL ette jäi. Ikka vilkusid järgemööda FUL ja voldid. Samas akud käivitasid küll, mingit häda laadija suutmatus seisukohta võtta ei tundunud põhjustavat.
Kusjuures voldid olid mõne kümnendiku täpsusega isegi õiged.