T-40 kabiini vahetus
#1

Õigem oleks pealkirjaks panna kabiini paigaldus kuna mul on juba viimased 25 aastat ta cabrio olnud Big Grin.Iseenesest on väga hea kui kabiini üldse ei ole eriti suvel kui vaja mõningaid põllutõid teha. Samas ka talvel metsas ei ole segavaid oksi mis kabiini katust kraabivad. Ainuke segav faktor ilma kabiinita liikumisel on tuulised talved ja vihmased sügised Big Grin. Siiani on ikka nii olnud, et peale väikest lumelükkamist tulen traktorilt maha ja õpin uuesti käima Big Grin
Siin on uuritud tegusate kaasfoorumlaste tegemisi ja see t-40 teema on siin õige kuum ja kõik räägivad, et see kanakuut mis sellele isendile on tehasest peale laulatatud ei sobi mitte tänapäevasteks töötingimusteks. Sai siis ka ette võetud see teema ja lahenduse on ta tänaseks juba leidnud.Lisan siis mõned pildid milline ta enne kabiini puudumist oli.
           

Kuna mul ühtegi mõistliku välimusega mtz kabiini ei olnud enam siis valisin jumzi väikese kabiini mis endal juba aastaid seisnud ja oma saatust oodanud.Ega sellegi välimus kiita olnud. Nii mõnigi kord tekkis tahtmine see risu vanarauda viia.
   

Võtsin siis need poritiivad maha ja hakkasin jumzi kabiini peale passitama. Esimese hooga ei teagi kas ja kuidas istub. Maas mõõtes tundus suur aga peale tõstes nägi paras välja Big Grin
           

Ega siis muud ei olnudki kui sai nihutatud küll ettepoole küll tahapoole kuni sai selgeks, et tuleb panna nii et ratta tsenter jääb õigesse kohta.Eriti hea oli see, et akukast sobis ideaalselt sinna kus ta tehases laulatatud oli Big Grin.
   
Nüüd siis oli õige aeg vaadata kuidas ta raamile kinnitada! Midagi keerulist ei olnud sai võetud 140 karpraud kuhu sisse on keevitatud kabiini enda originaal alustest toetuskohad.
       
Ette oleks suht kerge vaevaga saanud jumzi originaal alused panna. Jumzil käivad nad lanseroni poltide alla. Mulle see lahendus aga ei meeldinud ja tegin kanttorust teised alused mis on keevitatud kunni raamile.

       

Tagant oli kabiin ka täitsa tühi, kuna eelmises elus oli ekskavaatori peal Big Grin. Kõik mõõdud, aga näitasid et suht kerge vaevaga sobivad sinna tühimikku t-40 paak koos tagumise pleki ja istme alusega. Tegin siis alustuseks kanttorust ja vinklist raamid kuhu paak ja istme alus kinnitada. Tulemus sai selline.
       

Kui kõik muud t-40 asjad sobisid nagu valatud siis tagumise aknaga oli alguses probleem. Ükski aken sinna ei sobinud ja originaali ei paistnud kusagilt. Igasuguseid asju sai kaalutud, et vb mõne väiksema auto tagaluuk sobiks.Samas ilma ümberehituseta ei sobi ükski asi. Ega jälle muud teed ei olnud kui tuli oma varud taaskord üle vaadata ja valisin siis mtz väikese kabiini tagaakna. Kattis see küll veidi rohkem, aga tulemus oli hea. Vabatahtlikult ta sinna ei tahtnud sobida. Valmistasin kabiinile välja akent hoidva raami.

[attachment=46726][attachment=46727]

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#2

Naiss Smile.


Viimased pildid ei avane.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

Ma mõtlen isegi kuidas neid avada Big Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#4

Mingi kala on sees süsteemil Big Grin    

Teeks ühe osa veel Big Grin
Jägmisena võtsin kabiini uuesti maha ja paigaldasin paagi ja muud lisaplekid. Üks päev läks veel lihvimisele ja peale värvimist oli tulemus juba hoopis parem.
               

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#5

Kapotti vist oma 30cm lühemaks vaja teha. Oleks võinud enne värvimist ka lisada mingi ääriku vms, kuhu kapott toetuma hakkab ja vb kabiini esiotsa keevitada mõne plekitüki, et tulemüür niivõrd "hõre" ei jääks. Aga muidu tubli ja julge ettevõtmine.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#6

Rolleyes

Täiesti kobe kuut veel, tagumised toontuled paned uued? Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

(29-01-2014, 03:42 AM)hannest Kirjutas:  Kapotti vist oma 30cm lühemaks vaja teha. Oleks võinud enne värvimist ka lisada mingi ääriku vms, kuhu kapott toetuma hakkab ja vb kabiini esiotsa keevitada mõne plekitüki, et tulemüür niivõrd "hõre" ei jääks. Aga muidu tubli ja julge ettevõtmine.

Selles osas on sul õigus, et kapott tuli 30 cm lühemaks teha. Ääriku kuhu peale kapott toetub või õigemini kus on kapoti hinged selle ma tegin 30mm vinkelrauast. Ja sinna ette ma ei keevitanud meelega ühtegi plekki. Minu teostus oli selline, et kui kabiini peale panin siis sinna ette paigaldasin 10mm lehtkummist selle seina .Sein ise jääb kapoti ääriku poltide alla. Kummi panin seepärast, et sealt on hea juhtmeid ja torusid läbi vedada ...ei ole plekki teravaid servi.

(29-01-2014, 14:51 PM)mlsluik Kirjutas:  Rolleyes

Täiesti kobe kuut veel, tagumised toontuled paned uued? Big Grin

Pele värvimist on jah kobe kuut Big Grin Need tuled ma kaotan üldse sealt ära. Seepärast nad ka värvised, et ükski polt seal enam ei keeranud ja pesad olid ära roostetanud. Hiljem lõikasin maha ja värvisin ikka ära Big Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#8

Jätkame teemat. Kui kabiin oli ära kuivanud siis saigi lisatud prooviks kapoti kinnitus äärik. Pildilt saab seda vaid värvi järgi eristada Big Grin
   
Ka tagumine aken oli õige aeg külge monteerida.
       
Vahepeal oli käinud päkapikk Big Grin ja toonud led töötuled .
   
Mõtlesin, et proovin kuidas need tuled end õigustavad. Algul tahtsin 27w osta aga kuna neid ei olnud siis sai 24w võetud.
   
Taha panin tavalised h3 pirnidega 55w töötuled.
   

Nüüd oli kabiin paigaldamiseks valmis.Ehitaja nagu ma olen panin veel enne peale tõstmist ühe 50mm kivivilla plaadi paagi ja tagasilla vahele, et kütusevoolik oleks tuulte eest rohkem kaitstud.
   
Kabiinile panin kummipadjad alla.Need on tegelikult mtz alumised padjad.
   
Nüüd nägi ta juba kobedam välja!
           

Kuid seest oli endiselt plekikolakas Big Grin
       

Sai siis nii tehtud, et sisse paigaldasin alates tagumisest aknast kuni akukastini 4mm lehtkummi. Ainult jalgade alla sai lisatud veel üks kiht kummi, et oleks tihedam ja tuule/mürakindlam.
   
Armatuurlaua viskasin ka minema ja paigaldasin kõrgemale jumzi oma. Nii jäi kabiini sisenedes rohkem ruumi.
   

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#9

Tubli töö! Mul oli endal sama plaan, sest nägin ühte vana Jumzi kabiiniga T-40. Kahjuks too hetk ei leidnud kuskilt Jumzi kabiini, siis sai ikkagi otsitud T-40 originaal putka. Enne oli ka kabiin olemas, aga mingil põhjusel oli see tanki alla jäänud Smile ja uksed ei käinud normaalselt.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Järgmisena tegin trepi. Päris redel ta igatahes ei ole Big Grin
See oli lihtne natuke 45mm vinkelrauda üks lattraud millega kinnitub sinna kus eelnevalt jalaraud oli. 4mm rihvelplekk astmeteks ja valmis ta saigi Big Grin
       
Ega siis muud enam ei olndki kui kunn ette ja käima proovida kuna ka kütusepump sai uus pandud.
           

(29-01-2014, 20:46 PM)saarrand Kirjutas:  Tubli töö! Mul oli endal sama plaan, sest nägin ühte vana Jumzi kabiiniga T-40. Kahjuks too hetk ei leidnud kuskilt Jumzi kabiini, siis sai ikkagi otsitud T-40 originaal putka. Enne oli ka kabiin olemas, aga mingil põhjusel oli see tanki alla jäänud Smile ja uksed ei käinud normaalselt.

Üks jumzi kabiiniga t-40 oli alles mingi aeg müügis ka.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#11

Tubli ettevõtmine. Ei oskagi rohkem nagu selle peal kosta. Ootan huviga valmimist ehk hiljem mõni video ka sekka. SmileSmile Igatahes poole etem näeb välja kui seda on ta originaal kanakuudiga.Toungue
Vasta
#12

Mul on ainult üks kerge küsimus, et kuidas masinat pooleks võtta uue kabiiniga on?

Orginaalist saad hüdrotorude, elektrijuhtmestiku, aku kasti, rooli, kardaani ja armatuuri eemaldamisega, traktori pooleks võtta. Kuidas nüüd on?

Kuidas sidurit regullida on?

Muidu endal poleks ka suurema kuudi vastu midagi, aga kuidas kõik "lihtsad" toimingud raskemaks muudetakse - kaob asja võlu ära.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#13

Järgise etapina tuli elektrisüsteem uus teha. Lihtsam on uus teha kui vana lappida. Ega seal midagi keerulist polnud. Kui aju töötab siis on kõik teostatavBig Grin Pilte mul vaid tuledest. Tagumised sõidutuled tõstsin kõrgemale siis on ka väiksem oht,et nad kergelt puruneda võiks Big Grin. Võtsin kasutusele vanad head gaz 51/52 tagatuled.Pirnid ainult panin 10w.
   
Võrrelge nüüd ise töötulede valgust.Need on tagumised töötuled kus on 55w h3 pirnid.
   
Ja need esimesed led töötuled 24w.
   
Soenduse panin esialgu elektrilise 160w vaid.Hiljem on mõte traktori enda soojust ära kasutada.
Algselt oli plaanitud kabiini paigaldada t-25 ja dt 75 kasutusel olev soendus. Plaan jäi seetõttu teostamata, et antud soendus saab sooja hüdroõlist. Suvel vb see õigustab ennast, aga talvel võtab see liiga palju aega. T-25 soendus näeb muidu selline välja
   
Kui kedagi huvitab siis paigaldus on selline.
   
Pannakse see siis hüdraulika tagasivoolu vahele.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#14

(29-01-2014, 20:22 PM)tehnikahuviline Kirjutas:  Nüüd oli kabiin paigaldamiseks valmis.Ehitaja nagu ma olen panin veel enne peale tõstmist ühe 50mm kivivilla plaadi paagi ja tagasilla vahele, et kütusevoolik oleks tuulte eest rohkem kaitstud.

   

See vill imab ennast vett täis ja hakkab paaki, ning kasti plekki krõbistama. Kui ta saab teelt törtsu soola ka sisse, laseb ta roostel aastaga augu läbi pleki järada, ilma soolata läheb veits kauem. Sellest villast saab sihuke märg plönn, ja seda läbi aastaaegade, sest ära ta ei kuiva. Talvel vahepeal jäätub ainult.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#15

(29-01-2014, 22:15 PM)phyl Kirjutas:  Mul on ainult üks kerge küsimus, et kuidas masinat pooleks võtta uue kabiiniga on?

Orginaalist saad hüdrotorude, elektrijuhtmestiku, aku kasti, rooli, kardaani ja armatuuri eemaldamisega, traktori pooleks võtta. Kuidas nüüd on?

Kuidas sidurit regullida on?

Muidu endal poleks ka suurema kuudi vastu midagi, aga kuidas kõik "lihtsad" toimingud raskemaks muudetakse - kaob asja võlu ära.

Ma ei ole selle kabiiniga teda veel poolitanud nii, et pole aimugi Big Grin Minu praktika kohaselt tuleb traktori poolitamiseks lahti ühendada rooli kardaan,juhtmed, hüdrotorud,kütusevoolikud, kardaan ja poldid mis koos hoiavad Big Grin Mis mõte on akukasti, rooli ja armatuuri eemaldada eriti kui sul on veel kabiin peal.Sidurit saab regullida nii nagu ennegi see koht jäi samasse kohta.Seal on ajutiselt vaid kummimatt peal.Küsimusel oleks siis rõhku kui seda kõike peaks tegema lumehanges, aga töökoda on mul täitsa olemas! Ma oleks ka parema meelega ilma kabiinita edasi sõitnud, aga paraku mu mandlid nii ei arvanud Big Grin

(29-01-2014, 22:37 PM)viplala Kirjutas:  
(29-01-2014, 20:22 PM)tehnikahuviline Kirjutas:  Nüüd oli kabiin paigaldamiseks valmis.Ehitaja nagu ma olen panin veel enne peale tõstmist ühe 50mm kivivilla plaadi paagi ja tagasilla vahele, et kütusevoolik oleks tuulte eest rohkem kaitstud.

See vill imab ennast vett täis ja hakkab paaki, ning kasti plekki krõbistama. Kui ta saab teelt törtsu soola ka sisse, laseb ta roostel aastaga augu läbi pleki järada, ilma soolata läheb veits kauem. Sellest villast saab sihuke märg plönn, ja seda läbi aastaaegade, sest ära ta ei kuiva. Talvel vahepeal jäätub ainult.

Elame näeme Big Grin Kevadel võib välja koukida sealt.

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#16

Olengi jõudnud lõppusirgele. Kapoti ümbertegemisest pilte ei ole. Aga see pole ka raketiteadus mis vajaks suuremat süvenemistBig Grin Väliselt võib öelda, et on valmis.Tegemist vajavad veel esimesed sõidutuled, katuseluugi tihendi paigaldamine , tagumise akna sulgurid, armatuuri vaja saada temperatuuri näidik ja mõningad väiksemat asjad veel.
Jooksvalt võttis asja tegemine aega 2 nädatal( seda koos pidurilintide vahetuse,roolivõimu remondi, kütsepumba vahetuse, generaatori vahetuse, ja paljude muude väiksemate asjade tegemisega) Tänase päeva seisuga näeg ta välja siis selline!
           

Tuleb välja, et mingi vahe ikka on väljanägemisel Big Grin
Selline oli ta 2013 aastal.
   
Ja nüüd 2014 jaanuar.
   

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#17

Väga tubli töö!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

Meenutab mõnda vanemat David Browni Wink

[Pilt: 10947_david-brown-990-selectamatic-werktuigen.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

(30-01-2014, 08:50 AM)mlsluik Kirjutas:  Meenutab mõnda vanemat David Browni Wink

[Pilt: 10947_david-brown-990-selectamatic-werktuigen.jpg]

Selle David Browni võtaks ka omale Big Grin

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#20

Aga palun! Wink

http://www.nettikone.com/david-brown/990/1124194

Ilma kabiinita david browne on alates 1500€ + väike kevadine ekskursioon Soomes. Samas tasub vaadata ka teisi huvitavaid pakkumisi.

Browne on tegelikult väga muhe masin, ise olen ühe eksemplariga päris palju kokku puutunud ja üldmulje on hea.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne