Millest alustada Tsikli restaureerimisel
#1

andke hüva nõu ja ka mingeid odavaid töökodasid ka äkki?
Vasta
#2

Kas sikkel on juba välja valitud? Palju sellest järel on? hEA OLEKS KUI PILTE KA OLEKS, SIIS OSKAKS MIDAGI ARVATA.
Vasta
#3

1. Vaata ja pildista
2. Mõtle rahulikult
3. Otsi kirjandust
4. Osta sõiduhimu rahuldamiseks teine tsikkel
5. Vaata mida teised teinud on ja räägi nendega
...100. Tee ka midagi

Vajadusel helista 56 684440 Märt Karule, küsida võib kõike!
Odavad töökojad ei tegele restaureerimisega, vaid katkiste asjade parandamisega käepäraste vahenditega. Tsiklimees võiks enda sõiduriista ikka oma käe järgi ise teha, lisaks korralikule tsiklile saab ka praktilise polütehnilise hariduse. Samuti ei vaja mootorratas nii suurt tehnilist baasi kui auto restaureerimine.
Teema tõstatamise eest 10 (kümme) punkti, enamus spetsialiste haaravad esimeste relvadena tellitava võtme ja liivapritsi.

Selle kõige vastu mitmeid kordi eksinud
Tõnu Piibur
Vasta
#4

ma rõhutaksin eelmisest postitusest ka 3. ja 4. punkti.

lisaks veel see, et jupphaaval tuleb järgi uurida, kas küljesolev detail on ikka originaalne. sellest ei piisa, et seda vidinat kasutati sellel mudelil, aastatega oli ka neis muudatusi.

ps kui tegu pole väga haruldase sikliga, siis tasub teine samasugune kõrvale osta.
Vasta
#5

http://www.pilt.ee/sigalane <- seal on pildid aga ma kardan et see on liiga haruldane et saaks niisama leida kusagilt teise sellise osdeks või vaatamiseks. Mul on osadest teadaolevalt puudu ainult sumbuti mis oli keevitatud külge mingile traktorile ja see siis koos traktoriga maha müüdud. Aga kahjuks ei tea ma isegi mis tsikliga mul täpselt tegu on kuna ma ei leia samasugust netist(äkki aitate?)

Parimat, Sander
Vasta
#6

Tore!
Neid pilte sai juba mõni aeg tagasi vaadatud. Siin on tõesti vaja kõigepealt uurimistööd teha, millega täpselt tegu. Minu meelest oli seal ka mõningaid aadresse. Tööd pole mõtet enne planeerida, kui teooria selge ei ole! Sikkel on igal juhul väärt seda, et see taastada. Jõudu! Mul endal ka sama töö ees, ainult et minul on osasid veelgi tunduvalt vähem.
Vasta
#7

Siin Sulle alustuseks lühike ajalookokkuvõte. Smile
http://www.ianchadwick.com/motorcycles/enfield/

Ära lase end võõrast keelest heidutada, nii suure töö juures nagu Sul ees on, vajad seda kogu aeg. Üldist tausta tundes ehk juba terake lihtsam edasi liikuda.

Terv. Ivar

edit: lisaks linke
http://freespace.virgin.net/elk.engineer....htm#ROYAL vanade remondimanuaalide uuestitrükid (ja hirmkallid poldki)
http://www.oldironlinks.net/ hirmus punt vanarataste linke,siit eelminegi pärit

loll on loll olla.
Vasta
#8

Tuli muuseas meelde lugu, kuidas õhukese metalli päält, mida lihvida ei raatsi, roostet maha saab. No näiteks nagu Sinu tsikli porikad. Teha sidrunhappe lahus, jätta roostes junn ööseks likku. Järgmine päev roostekaka maha pesta. Peaks jääma sihuke apelsinikoore sarnane krobeline hall pind ilma igasugu roosteta, mida juba kruntida ja pahteldada saab. Pesta tuleb muidugi väga hoolikalt, ehk isegi soodaveega, muidu hakkab hape edasi liiga tegema.
Lugesin kunagi miskist vanatehnikalehest, pole endal olnud juhust proovida.
Aga proovi seda KINDLASTI enne mingi suvalise roostes raua peal järele, enne kui mõne oma kalli siklijupiga miskit ette võtad. Ega ma oma mälus ka 150% kindel pole ja lahuse kangust ka ei mäleta. Proovi järele ja räägi meile ka, kuda oli.Smile

Terv. Ivar.

Ps. Üleüldse võiksid teabe kogumise kõrval alustada praktiliste harjutustega. Kasvõi ennistada viimase vindi pääle kauniks mõne jalgratta ja võrri. Ükski õpetus siinilmas pole nii tõhus kui enese praktiline kogemus. Sarnases seisukorras võrri leiad kindlasti. Kasvõi siitsamast foorumist. Läeb aega ehk aasta, ent seejärel pole Sul enam vaja küsida: \"Kust otsast alustada?\" Ka ei ole nii kurb kui harjutuste kestel mõne suvalise võrri lootusetult tuksi keerad ja nende osi saad ju lisaks. Õnnestumise korral aga on tulemus nauditav nagunii, olgu ratas suur või väike.
Jõudu tööle!

edit: http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/5896/ \"Kuidas restaureerida Jaapani tsiklit\"

loll on loll olla.
Vasta
#9

Võrrid ja jalgrattad on ajalugu juba (neid juba päris mitu läbi käind) aga jah selliste suuremate ja unikaalsematega on ju juba teine asi

Parimat, Sander
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: sigalane
Võrrid ja jalgrattad on ajalugu juba (neid juba päris mitu läbi käind) aga jah selliste suuremate ja unikaalsematega on ju juba teine asi

Ei ole ta teine asi ühti! Sõltub küll, millise võrri ja millisesse seisukorda, oled ehitand. Minu mõte, mitte lihtsalt võrr, vaid ERITI KAUNIS võrr. Midagi sellist, mis annaks kogemusi eelseisva töö jaoks, mitte lihtsalt külavaheparsa.
Anna palun andeks, kui teravavõitu aga lihtsalt arvan, et kui Sa juba mõne ERITI kauni tööga oled valmis saanud, siis Sa enam ei küsiks, et kust alustada. Pealegi lisaks harjutamine ei tee kunagi liiga.Smile
Terv. Ivar.

loll on loll olla.
Vasta
#11

Kui mul digikaamerat oleks näitax ma sulle oma \"Külavhevõrri\" Mis tegelt on 72`se aasta Riga D6 mootoriga Ja teine veel sitax hästi korda tehtud/värvitud/ehitatud

Parimat, Sander
Vasta
#12

ega keegi ei oska öelda kas kutnas on näha olnud ka enfieldi juppe või ka masinaid endid

Parimat, Sander
Vasta
#13

Kurtnal on aastate jooksul nähtub VÄGA paljude liikurite VÄGA paljusid osi. Vähemalt selle enam kui kümne aasta jooksul, mil ma olen seda üritust külastanud. Loomulikult on tendents selles suunas, et aastate möödudes jääb vanemaid ja haruldasemaid juppe vähemaks ja uunikumi-ikka ja ka Kurtnale ilmuvad uuemate isendite tükid. Eriti on see olnud täheldatav viimase 2-5 aasta jooksul, mil endine üsna väikesemahuline üritus on mahu osas võtnud hiigelmõõtmed.

Üldiselt on väga raske prognoosida, mis kola seekordsel (maikuu) Kurtna laadal olemas on. Aga tegu on üritusega, mida iga tõeline vanatehnikafänn kunagi külastamata mööda ei lase.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne