Idee: lahtine suvesõiduk ZAZi tehnikale?
#1

Hei!

Juba mitmendat nädalat mõlgub mul peas üks mõte. Nimelt oli 60-ndatel hästi kuum sõna maailmas \"Põrnika\" baasil tehtud rannabagi.

N.Liidu vastuseks \"Põrnikale\" oli aga sisuliselt Zaz-965/966/968 seeria. Tänaseks on sapikast väikeste eranditega saanud siiski vaid kasutu vanaraud, sest friike, kes viitsiks nendega ringi liikuda, on oluliselt vähem kui allesjäänud sapikaid.

Aga mis saaks siis, kui teha mingi odav \"kit\", mis koosneks raamist ja (plastist) kerepaneelidest, millele sapika tehnika (mootor, kast, sillad) külge kruvides saaks samuti sellise mõnusa liikuri? Korraliku ehituskvaliteedi juures oleks võimalik ka neid ehk ka ARK-i kaudu registreerida? Sellisel juhul oleks küllaltki soodsa hinnaga võimalik saada endale nägus liikur, millega ka harvades Eestimaa päikesepaistelistes päevades on võimalik vurada.

Asp


Vasta
#2

kui tahta prototüübist kaugemale jõuda, siis projekti raskusaste tõuseb vist kümnetes kordades - pädevad joonised, legaliseerimine, \"tootmine\" ise...

aga võibolla peaks idee analüüsi alustama hinnakalkulatsioonist - selline fun car ei tohiks vist eriti palju maksta, et huviliste praktiline kaalutlus võitu ei saaks ja ei tekiks kiusatust \"normaalne suveauto\" endale tekitada...
Kuipalju see \"söödav\" summa umbes olla võiks? St. kit\'i toorhind, sinnajuurde doonor + töö. 15, 25K, rohkem/vähem ?

Selle koha pealt on orienteerumine ZAZi tehnikale vägagi mõistlik, doonorid maksavad suurusjärgus 2K...
Vasta
#3

Sai ka samasugust mõtet umbes 5 aastat tagasi heietatud, aga kogu see paha seadusandlus tõmbab väga paljus sellele kriipsu peale... need tüübikinnitused ja keevitajatelt sertifikaatide nõudmine jne jne tõstavad omahinna (õigemini alginvesteeringu) kahjuks liiga lakke. Teine on raskus turustamisel... põhimõtteliselt on turg piiratud endise idabloki siinpoolse osaga, kuna mujal ei ole doonoreid ega ka varuosi saada. Rikkam inimene on endale ostnud mingi edevama asja. Ja tavaline eestlane on juba selline, et tuleb, vaatab ja räägib, et tema naaberkeevitaja teeks ikka selle talle kahe viina eest, või siis vähemalt poole odavamalt valmis... ja siinapaika kogu see sinu äri ja tema suveauto kahjuks jäävadki.

Põrnika eelis on see, et tegu on raamil autoga. Nendest suveauto tegemine oli lihtne - natukene raami tugevdada ja plastvann peale visata...
Vasta
#4

Doonorite odavus teebki selle projekti ahvatlevaks. Praegu on parim lahendus sapikale \"katus maha\", aga mädanenud keredega isenditel pole sedagi võimalik teha. Siit on potentsiaalsete tehnikadoonorite hulk tuhandetes.

Loomulikult sõltub kõik sellest, milliseks kujuneb hind.

Asp
Vasta
#5

Ku teha korralikku sõidukit, mitte rotti, siis hind kujuneb...
5K ARK
1K doonor
5-10k uued osad
+ raam + plastik + töö + kasum






Vasta
#6

Käisin ka ühe vanemehe juures kel õues seisab 3 sapikat.Kõikidel kere läbi.Mootor sillad jne heas korras.
Muidu saaks paar sotiga doonori kätte
Ehk midagi AS Võidusõidutehnika teeks?
Vasta
#7

Ma ei usu, et Teppan tahaks oma estfieldide businessi kõrvale konkurenti.

Asp
Vasta
#8

Eesti seadustega arvestades oleks vist rannapõrnikaga samal tasemel masina ehitamine võimatu...kahtlen, et ka kvalifitseeritud keevitajate jms. olemasolul ei saaks asjale tüübikinnitust.
Rannapõrnikas on ju tegelikult plastikust auto - tal on vaid alusraam, mille peale on tõstetud plastvann - kerel ei ole mingeid tugevdustalasid...uued toodetavad autod peavad aga vastama mingitele euronormidele jne. Kui aga hakata ehitama toruraami a\'la Estfield, tõuseb tootmise hind.
Isiklikuks kasutamiseks, mitte tootmiseks, ehitamisel oleks aga mõtekam kasutada juba mingit muud tehnikat...
Idee iseenesest huvitav, kuid eesti oludes sellise asja tootmine vast hästi ei õnnestuks - kui siis ehk tellimuse peale, ja tehnikaga, mida klient soovib... Seeriatootena ei ole zazi tehnikale baseeruv masin just väga ahvatlev...
Aga need vaid minu arvamused - kes see neid inimesi teab: äkki läheksid nagu soojad saiad...Big Grin
Vasta
#9

Minu enda mõte on, et müügis võiks olla raam/kere kate. Ehitamise/kokkupanemise rõõm jääks ostjale. Ja loomulikult siis ka ARK-s regsitreerimise rõõm/õnnetus. See hoiaks kulusid kokku.

Aga kokkuvõttes on kõige lihtsam ise midagi kokku mäkerdada, tulemus netti ülesse panna ja siis edasi otsustada, kas asi väärib küünlaid või mitte.

Asp
Vasta
#10

mul seisab hoovis yks ilma katuseta sappat, mille võin maha äridaSmile
Vasta
#11

AGA mida maksab juba katus (mingi varjuke peab ju olema)? KAS harju keskmine eestlane tahab ikka sünkroniseerimata kasti, õhkjahutust, originaalset V4 motot. Kes ehitada-jamada viitsib, teeb asja juba oma äranägemise järgi - siis mõttekas juba sihtgrupiks võtta \"harju keskmine inimene\" ning pakkuda talle \"täisteenust\". Või vähemasti varianti, et ARK asja tunnustaks. See eeldaks aga juba tootja vastutamist kogu värgi eest, ehk teisisõnu \"võtmed kätte\"-teenust.
1.5a tagasi müüs hea tuttav oma originaaltehnikaga väga hästi korrastatud kere-sisuga (ning 205rehvidegaSmile ) muhu 10kEEK eest - vastu talve! Niiet vähemalt mingisugused huvilised eksisteerivad.
kabrioks on 965 ehitanud \"Joel\" (isegi TM rääkis omal ajal asjast) - ilmselt siiski eriti odavaks ei kujunenud. Mõttekas ka temaga konsulteerida; me temaga aastate tagant head tuttavad - ei usu, et ta mulle konkreetsetest numbritest saladuse teeks...

muidu aga idee täitsa huvitav!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne