Daihatsu Charade GTti 90´Ikaldaja
#1
Hei!
Otsustasin ka oma mustast värdautost teema teha. Nimelt on siis tegu Charade 3-nda mudeliga, mis näeb välja jube. Aga mida rohkem ma teda vaatan seda ilusamaks muutub. :badgrin:  Toodeti siis selliseid 1991 kuni 1993(andmed wikipediast), antud isendi aastat ei oska hetkeliselt öelda.
Räägin siis ka natukene auto saamise loost. Oli ilus sügispäev, mil lehed puhusid vastu musta Charadet, mis seisis ühe töökoja hoovi taganurga, nukralt papud tühjad ja lõug mööda maad. Sai käidud ümber auto, hakkas huvitama. Möödusid minutid, tunnid, mõned päevad ja peale 2 nädalast taasnägemist sõitsin suksuga konna peale ja hakkasin teda koju tooma. Käima läks 3. pöördest, oli seisnud 5a. külgkülje kõrval haiget saanud E39 kõrval. Ennem veel kallasin värske kütuse sisse ja käima minnes käis nagu Antsu viiul. Koju jõudes sai kohe suure pesu, mis muidugi palju puhtamaks teda kasepudrust ja rohelisest konnakudest ilusamaks ei teinud. Rehvid olid all tutikad, millest 2 tk suutsin juba 1,5 bar peal ribadeks lasta. Niivisi olen temaga siin sõitnud ja tundud seda minekut, kui turbo taha tuleb ja tahab su koos istmega autost välja visata, et veel kiiremini  liikuda.
No tegemist temaga jätkub, algupärane värv olnud valge, kuid ülevärvitud mustaks. Pidurid on  kõige hulle mure, esimestest sain tööle parempoolse esimese, juhipoolne aga ei taha kuidagi autol hoogu maha võtta, vaid teeb hirmsat haisu peale igat sõitu. Mootor töötab ilusti, intercooler sai ära puhastatud ja õli vahetatud(ei hakka rääkima õlist milline see oli) ning hetkel otsin juppe talle. Kilowatte siis 74 mida sellise värdi kohta päris normaalne. Tagumiste piduritega on selline asi, et seal pimedead ees, kuid plaanis osta piduri remondi komplektid ja korda saada ikka.  Hetkel nagu muud polegi, kostitan teid ka pildi materjaliga.
[Pilt: 0105899931b223b.jpg]
[Pilt: 01058999330ccde.jpg]
[Pilt: 01058999393908a.jpg]
[Pilt: 01058999452904b.jpg]
[Pilt: 0105899949cac64.jpg]


Ennem jäi veel mainimata et eelnevalt on kuskil 3a minu käes olnud vanema generatsioon Charade, 1.0 tavamootoriga mille peale oleks soov aretada see turbomootor kuid see juba tuleviku plaanid.(Mida arvatavasti ei tule, kuna viin kere emexi kuna see omadega läbi).
Autoga olen nüüd saand vähe tegeleda ja teha, varsti saab ka äkki tänaval sellega sõita.
Niisiis ostsin ette uued klotsid, esimesed pidurite remont komplektid, tagumised pidurikomplektid ja pidurivoolikud. Kõik see läks kokku kuskil 100€ kanti(rohkem kui auto maksis) kuid olen rahul ja asjad hetkel küljes. Pidurid suuremjaolt töötavad, mureks ainult käsipidur. Nimelt kui vajutad tavapidurit, siis pidurid töötavad aga käsipidur mitte, kohe üldse ei võta, seega võtsin ühe suport maha ja vaatasin mis toimub. Sellel imeloomal käib käsipidur ja tavapidur eraldi ja käsipidur käib sellise kruviga. Arvatavasti on kruvi katki seal sees ja sellepärast ei toimigi käsipidur. Sai siis mindud lammutusse ja hakatud uut supportit otsima, kuid soovitati uuesti õhutada, et vanadel japsidel pidi kõige pealt tavapiduri ära õhutama ja siis käsipiduri trossi külge panema ja siis käsipidur paika panema. Pole veel proovind, kuid nädalavahetusel saab tegeleda sellega. Muus osas olen proovind vanema Daihatsu istmeid sisse panna, mis välimuselt vähe teistsugused, kinnitused veel suuremjagu teistmoodi. Välja sai ka vahetatud rool, mis nüüd palju sportlikum ja vähekesem räbalam.
Muidugi sai ka Tallinnast toodud uus daihatsu, mis omakorda ka turbomootoriga kuid eelmine omanik Turbomootoriga jooksu pand. Muu on olemas, käigukast ja karpa ning väljalase. Enda omale heaks doonoriks.  :-D (ja muidugi tänan ka musta Land Cruiseriga idiooti(700MLR), kes oma suurest uudisimust käru ümberhaakimisel tiirutas ümber auto tekitades mitu liiklusohtlikku olukorda ja päevastel aegadel mängib vene idiooti ettelõigates ja pidurdades, Aitäh sulle!).
Vähem juttu rohkem pilte, siin siis seda viimast ka:
[Pilt: 0105899997d58c9.jpg]
[Pilt: 0105900001ac0bc.jpg]
[Pilt: 010590000341238.jpg]
Leid! Ehk siis originaal daihatsu Charade tööriist ja muidugi pole mul aimu mida seal tööriista karbis veel võiks olla, hetkel oli ainult see.
[Pilt: 0105899977050a9.jpg]
[Pilt: 010589998152919.jpg]
[Pilt: 01058999858d4ee.jpg]
[Pilt: 0105899987ac42a.jpg]
Niisiis kirjutan jällegi, nüüdseks juba asi väga hea.
sai ülevaatusel ära käidud, läbi läks ning tänava liiklemiseks oligi ta valmis. esiteks käis suur koristus ja sai temaga rahulikult sõidetud ja kütusekuluks sain 7,5 100km, mis veel ilma termostaadita ja mõni pihusti võib ka natuke kuseda.
Ostetud sai ka valukad, alla pandud ja nüüd väga maasikas.
[Pilt: 0105915055893fc.jpg]
[Pilt: 0105899941bab54.jpg]
[Pilt: 010591508516675.jpg]
[Pilt: 0105915117f76c9.jpg]
[Pilt: 0105915129c0a23.jpg]
[Pilt: 01059151376e35f.jpg]
Talveseades oli selline:
[Pilt: 0105900019d1ded.jpg]
[Pilt: 010590002349e96.jpg]
Hetkel tahan veel toonklaasi ja ette alla panna kollaseid udukaid, muidugi vaja uued suuna ette tellida, amordid ja vedrud kõik vahetada, jagaja ja rootori ning termostaadi võiks ka osta.

Ja lõpetuseks, nagu ikka siis issanda loomaaed on kirju ja selliseid masinaid jätkub.
Mõni tekstilõik võib vähe valesti olla, kopeerisin Turboklubist, seega ärge pahandage!
Vasta
#2
Päris tore projekt jällegi! Mulle endale pole kunagi sellised väiksed punnid meeldinud, aga viimasel ajal tundub, et hakkab ka huvi tärkama-need on lihtsalt nii haiged aparaadid! Cool
taivo84@hotmail.com
55624799
Liivapritsitööd Viljandimaal
Minult saab ka katuselaastu...
Vasta
#3
jõudu!

pea 25a vana jaapani odavauto kohta näeb kere (pealtpoolt) uskumatult hea välja!

see masin passib küll "sleeperi" tiitlit kandma. Näeb küll välja nagu mõni kodumasin, aga liigub piimapaki suuruse mootori kohta täitsa okeilt. 74kW pole palju, aga samas pole ka massi ollagi - alla 800kg:
http://www.zeperfs.com/en/fiche3371-daih...e-gtti.htm
...niiet 0-100kmh teeb äkki tõesti 8,5s jooksul.

kuna väikeste "punnide" roolis on tunne hoopis teine, kui sarnaste kiirusomaduste või kiiremategi suuremate masinate puhul, on see punn kindlasti juhi jaoks päris võimekas "adrenaliinipump" ning ka kõrvalistuja nina ees olevad juhised pole päris kohatud Smile
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#4
no kere heas korras kui kõrvalistuja uks tahab keevitamist, muidugi hetkel tagaamordid ja vedrud läbi, komplekt kokku kuskil 220€. Kere poolt vb heana see olnud et seisis oma õnnetud aastad asfald platsi peal.
Muidugi linnas on äge vaadaya kuidas inimesed vahivad et mis kurdai imepill see onSmile
Vasta
#5
Hei jälle!
Kirjutaks siis sellest mis tehtud ja mis tulekul. 
Tehtud töödest midagi hetkelistelt kirja pole panna, talvekese seisis garaasi all, kevadel sai ka tagumised rehvid ära vahetatud. 
Muidugi sai mu Charade omale uue sõbra. 
Kõrvale tuli siis(tänu 1 foorumi kasutaja infokillule) 1989.a Charade, mootoriks siis 1.0 turbo mootor, muidu minu auto ehtne koopia peale värvi ja tulede kõrguse regulli. Eestis siis olnud kauem kui mõni elanud siin, seega kere poolest ikka suht roostehunnik(rohkem roostet kui plekki).  Smile
Aga kere juppe väga ei tahagi sealt, saan muid juppe sealt enda omale nagu näiteks tagumise aknalaua/mütsiriiuli, armatuuri peal oleva ella mille ise lõhkusin ära; ohutulede lüliti, mille lõhkusin ise ära kunagi; esistange ja juppe mida üldse raske saada. 
Muidugi ega ta mootori poolest ka prillikivi pole, keegi kunagi lasnud turbo läbi ja hetkel ilma selleta siis, plokikaane tihend ka läbi kuna mootoris olev õli hall. Aga kui kunagi peaks seda mootorit vaja minema, siis tuleks nigunii kap remont teha. 
Ja siitka väikene meeldetuletus lugejatele: Kes teab kus sellist Charadet leidub, vahet pole kas sedaan või luukpära, kas mootoriga või ilma, andke teada, jupidoonoritsest huvitatud. 
Aga plaanis siis lähiajal ära tellida suurem kogus juppe: Terve esisilla puksid, tagasilla puksid, tagumised amordi tolmukatted, esimesed ja tagumised amordi tugilaagrid, esimesed amordid , esimesed vedrud, Esimesed kettad ja klotsid. Siis peaks olema nagu tehnilise poolega kõik, muidugi kui juba lahti võtab siis prooviks vaadata kas põhjal leidub roostealgeid ning eemaldada need. Sama tahaks ka salongiga teha, tean kuskil 4-5kohta kus leidub sõrmesuuruseid roostekohta, seega need ka lähevad eemaldusele. 
Aga pilt siis doonorist:
Pilte ei oska enam lisada, viimased 8 pilti siis doonorist.
http://fotoalbum.ee/photos/rommi007/108395365
Vasta
#6
Kapremondi tegemine sellele mootorile pole nii lihtne kui tundub, kui keegi juppe ei taha müüa Wink
Ma enda käkiga täiesti ummikus, ühtegi juppideks pole leidnud ja nukkvölli ntx ei müü ka enam keegi...
Mootoriks sul cb80 ma eeldan?
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7
Mootori koodi ei oska sulle öelda, ega nende juppide saamisega paras tegu ikka jh. Uurisin mingi aeg siin eestist tagumiste ketaste hinda, 1 kohast leidsin ja seal oli 325€ tk, kuigi ebayst leidsin 2 ketast kokku 100€. No mootori juppe pole väga uurind, usun et kui otsida, miskit ikka leiaks. 

Aga ei ole sulle nukkvõlli pakkuda, käigukast olemas turboka oma. 
Vasta
#8
Tagumist piduriketast saan soovi korral pakkuda 100€ tk, letilt oleks 131€ tk. Blue print tootjaks. Ja ongi ainuke, kes neid teeb ka.. Kätte saaks 02.05.

[Pilt: 1986600]
Vasta
#9
No mina vaatasin neid.
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-BRAKE-DIS...4860a25312

Sa muidu mingisid muid juppe ka pakkuda saad?
Vasta
#10
Midagi vast ikka leiab, kirjuta, mida tarvis!
Vasta
#11
(23-04-2015, 17:23 PM)highway2hell Kirjutas: Midagi vast ikka leiab, kirjuta, mida tarvis!

No hei. 
Paneks sulle nimekirja üles mida vaja, eks siis vaata mis leiaks ja mis hinnaga.
Esisilla puksid(kõik puksid, rooliotsad)
Tagasilla puksid
Esimesed amordid koos vedrude, tolmukattetega, tugilaagrid
Tagumised tolmukatted, tugilaagrid
esimesed ja tagumised kettad koos klotsidega
Tagumised pidurisupportid.

Vb tuleb veel miskit, see suht algeline list Big Grin
Vasta
#12
Esisillale pukse eraldi ei ole pakkuda, küll on terved õõtshoovad võtta. https://www.autoparts.ee/shared/ci/17/569223 Febi Bilstein, 28€ tk.
Välimised rooliotsad 15€ tk.
Taha ei ole esmapilgul üldse pukse.
Esimene amort Kyb - 50€ tk, vedrusid ainult tagumisi. Tugilaagreid, tolmukatteid esialgu ei leia.
Tagumised tolmukatted 15€ komplekt.
Piduriketas ette: ventileeritav 13€ tk, tavaline 15€ tk.
Piduriketas taha siis 100€ tk.
Klotsid ette 12€ komplekt.
Klotsid taha 16€ komplekt.
Supportid pakkuda ainult ette.

Uurin veel katalooge ja vaatan, mida pakutakse!
Vasta
#13
HEi.
Üle pika aja kirjitaks ka mis tehtud ja mis teha. 
Sai ta siis eelmine sõgis tegema hakatud, vahetatud sai tagasillas mõned muksid, esisillas kõik uued peale rooliotste ja stabika pukside. Sai vuntsitud niikaugele et summuti uus, veidike jämedam toru, kui kuna hääl pole see mis tahaks, siis kui finatnts seis võimaldab, tuleb korralik roostevaba torust summuti, ja keskele simmonsi pütt, taha mingi sportpütt. Sai ka ülevaatus ära tehtud, suve jooksulsiis paarsada km lisandunud. Sõgisest siis jälle seisab, et saada uut remonti. 
Remonti tahab siis sidur, mis vähe küpse. Esimesed tugilaagrid, mõned muksid(Powerflex) ülemised tugilaagrid, mootorile tihendite remont komplekt. Seega tähendab seda et kaalikas välja tõsta, kapoti alune ilusti ära värvida ja kokku tagasi. 
Sai sisi istmeid hakatud ka aretama sisse. Recarod ikka paremad, nii kui Escortis sain neid proovid, siis kohe tahtsin ka Daihatsuse neid. Leidsin, kui kinnitused ise tegema. Tänase päeva tulemus siis:
[Pilt: 01106605491b14d.jpg]
Mudiugi, proovisin ette ka väiksed tuled panna, endale hetkel meeldib, eks näha kuidas siis kui kõik koos. 
[Pilt: 0110660547ab432.jpg]
[Pilt: 01106605452abe4.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne