Hercules Prima 5S 1979a.
#1

Tere.
Ükspäev jäi silma selline tore vanakooli 2.käiguline,Sachsi mootoriga  mopeed,edevate valuvelgedega.
Kuna ühtegi mopeedi mul ei ole,ega ei ole kunagi olnudgi,sest poisikese põlves ei jätkunud raha 2.käigulise mopeedi jäoks,siis tuli läbi ajada ilma käikkudetta sääreväristajatega.
Muidugi oli mul seda kohe kindlasti,kindlasti vaja.Big Grin
Kui vaja siis vaja ja ära ta saigi ostetud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                   

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#2

Tere.
Minu õnneks asus mopeed naaber külas,ja kuna seal külas asub ka mopeedide arvele võtmiseks vajaminev asutus ja minu õnneks on see ka laupäeviti kella 15.00 lahti saigi sammud seatud Herculest arvele võtma ja muidugi koju tooma.
Algul mõtlesin,et teeks hommikujooksu ca.6km. siis kaalusin rongiga minna, sel juhul oleks tulnud hommikujooksu pikkuseks ainult 2km. siis aga tekkis hiilgav idee oma kiirestisõidu automobiilile jalgrataste vedamise raam taha kinnitada ja mopp sellega ära tuua.
Selle viimase varjandi kasuks saigi otsustatud.
Sauel sain müüjaga kokku,paberimajandus korda,mopeed käima löödud,seejärel seljakotile selga riputatud ja registreerima.
Kogu protseduur võttis veitsa vähem aega kui 2h.Selle ajaga jõudis minu mopeedi ülevaataja paarimees 3 motikat regamise kõlbulikuks tunnistada ja ühe tagasi saata,kuna esi tuli oli inglismannide maajäoks küljes.
Kui paberid üle uudistatud,mopeed põhjalikult üle uuritud ja mõõdetud saingi minna arvele teda võtma.
Aga enne pidid naad suurlinna Tartuga ühendust võtma ja laskma oma andmebaasi sisestada Eesti jäoks ainu eksemplaar Hercules Prima 5 S. nime,et büroo tüdrukutel oleks ikka millegile dokumendid väljastada.
Tüdrukud röövisid minult 16- + teenustasu ca.2.5- ja oligi mopeed meite kodumaal arvele võetud.
Nüüd olengi uhke,Eestis ainuekse Hercules Prima 5. S i ametlik omanik.
Õues hakkas kohe ka päikke paistma.Big Grin
Nüüd kodus tagasi ja paar (kiiremat) ringi ka ümber maja tehtud ja hakkasingi mõtlema,milleks mopeedid üldse loodud on,mis on nende mõte.
Punnvõrrist saan aru,sellega õpid mutreid ja segu kruvima,rollerist saan ka aru,sellega saab arutult kihutada,motikaga saab väga kiiresti kihutada,aga mopeed... on minumeelest mõeldud aeglaseks ringi kulgemiseks,näiteks liblikapüüdmis võrk või õnged õlal ja lihtsalt looduse nautimiseks mõeldud kui jalgrattal pedaale ei viitsi sõtkuda ja raha ka natsa kogunenud rohkem,et bensiini ja õli jõuaks osta.
Tore päikseline päev on jätkuvalt,täis sõidurõõmu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                           

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#3

Vabandan rumala küsimuse pärast aga "kiiruspiirang 25 km/h"?
Vasta
#4

Tere.
Tuleb välja,et see on kiiresti sõidu ratas lihtsalt.
A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#5

Ta sõidab kiiremini ka, see on Saksamaal juhi teatud vanuseni mootorsõiduki maksimaalkiirus. Takistajateks summuti ja veel midagi.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Nüüd on tekkinud küll väga rumal olukord - pisimopeedist (mida ei peagi üldsegi registreerima) on registreerimise käigus saanud mopeed...
Veel jaburam on see, et teh passis ilusti kirjas pisimopeedi näitajad: võimsus 1kw ja max kiirus 25km/h Cool
Vasta
#7

Tere.
Siis mul ei olegi mopeed vaid veel nunnum pisimopeed.

PISIMOPEED-on vähemalt kaherattaline sõiduk,mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis.

Seega siis seda rohelist nr.ei peagi talle külge kruvima ja kindlustust ei pea ka tegema,aga kas kiiver peab peas olema või võin sõitta vabalt õlgkübaraga ja mööda kõnniteid 25km/h.Smile
Teoreetiliselt kui sumpat tuunida ja mingi piiraja veel kusagilt vahelt eemaldada võib aparaat ka tõsisemat kiirust aretada sinna 50km/h kantti?
Siis krutin rohelise nr.külge,teen kindlustuse ja panen motomehe kiivri pähe ja vuristan mööda tänavaid juba ringi.Toungue
Pisimopeed lähebki siis sinna jalgrataste puntti.Päeval ei pea ka pisimopeedil tuled põlema.
Siis minu mõte päris õige.
A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#8

"Poleerida,poleerida, poleerida jah..."

Võta kohe jämedam silinder ja kolb ligi koos resonaatoriga, siis saad ta õigemini käima Big Grin
Vasta
#9

Tere.
No nii-kui kellelgi on vaba raha ca. 300- ja rohkem kannatlikkust kui minul punktist A punkti B kulgemiseks,siis on see tore rattake saadaval.
Noortele hea sõidu õppimiseks näiteks ja nokitsemiseks.
Tiirutasin ma temaga paar päevakest,aga jah liiga aeglane minujäoks.Big Grin
Ilmad soojenevad ja suvi peagi käes.
A.
Tel.56477273

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#10

(13-04-2014, 15:05 PM)Romka Kirjutas:  Nüüd on tekkinud küll väga rumal olukord - pisimopeedist (mida ei peagi üldsegi registreerima) on registreerimise käigus saanud mopeed...
Veel jaburam on see, et teh passis ilusti kirjas pisimopeedi näitajad: võimsus 1kw ja max kiirus 25km/h Cool

Tere.
Täna käisin pealinna reg.punktis uurimas mida teha,nemad ei osanud muud midagi soovitada,kui Sauele tagasi minna ja seal uurida,miks nii tehti.
Nemad soovitasid ka arvelt maha võtta,kui kindlustust teha ei taha.
Reg.nr. pole ka vaja külge kruvida,võin lihtsalt niisama temaga ringi vurada.
Aga samas uurisin kindlustuse hinda,mis oli ka suht olemattu ca.1€ kuu,kui aastaks teha. (12 kuud BTA 13.74€)
Toredam ikka nr,külge kruvida,kindlustus teha ja mopeedina rigi sõitta.
A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne