MTZ jõuvõtuvõll
#1

Tegemist endise metsaveotraktoriga MTZ 82, millel jvv juhtimishoovad eemaldatud.Kabiinis puuduvad jupid paigaldatud ja asi toimib.Kuidas toimub tagumise jvv ümberlülitus (pöörete arvu muutmine)?Kas ümberlülitushoob on vahekasti pinnale välja toodud, või peab enne mingi luugi eemaldama?Asjalik selgitus ja pildid oodatud?
Vasta
#2

Pöörete lülitus käib vahekasti alt. Et lülitus sujuks paremini, tuleks Mootori pöördeid vähendada drastiliselt. (ehk siis võimalikult madalaks viia.) Pildipealt peaks saama täpsemalt teada. Muidugi tuleb ka kontramutter vabastada. Ja pärast seadistamist kinni keerata. Kui peaks juhtuma, et hakkab välja viskama lülitust, siis on kas see plekk sealt alt kulunud, või siis kahvel, mis lülitab.
Kui tekib tahtmine, et jvv võiks töötada ratastega sünkroonis (jvv ratastest sõltuv) siis tuleb istme alt luuk eemaldada ja sealt 19 padruniga keerata ühte hooba, mis lülitab ümber.
[Pilt: 0976733134a299.jpg?1342797383]

Almost Again
Vasta
#3

Suur tänu väga asjaliku selgituse eest.Eks homme uurib asja lähemalt
Vasta
#4

Pilte võrreldud tegelikkusega ja selgus,et eelmise omaniku poolt remondi käigus asendatud alumine luuk omatehtuga (sile plaat),osa hammasrattaid välja võetud,lülitusjulla ja kontramutter asendatud tavalise poldiga.Tulemuseks on jõuvõtuvõlli pöörded ainuvariandina 1000p/min,mis omakorda raputab hooldusniiduki laagripukkide kinnituspoldid mõne ringi töötamise järel lahti.
Vasta
#5

(22-07-2012, 00:00 AM)jürimees Kirjutas:  ...
,mis omakorda raputab hooldusniiduki laagripukkide kinnituspoldid mõne ringi töötamise järel lahti.

Milline hooldusniiduk? Kui palju tõstab ajam pöördeid?

Sirge võlli ja korras teradega hooldusniiduk võiks taluda ka topeltkiirust...

Seda enam, et 540 või 1000 on väntvõlli pööretel 2050 rpm. 1200 peal (veidi enam, kui mõistlik tühikäik) peaks järele jääma rammus 500, edasiliikumiseks peaks kah rammu jääma...

Tasakaalust võll või üksik vigane tera võib tekitada küll kerget vibratsiooni, mis tekitab ülepööretega väikese amplituudiga, kuid teravat vibrat.

Küll on see teema ehe näide sellest, et vanema tehnika korral on igasugused ootamatused ("asjatust" tühjendatud ajam) pigem reegliks...
Vasta
#6

1000 põõret hooldusniidukile ei tohiks seda veel ära lammutada, kui põõrdeid mitte lakke ajada. Vali sobiv käik ja madalamad pöörded. Kolhoosis sai Mtz-82-ga saksa kartulikombaini veetud ja polnud ka probleemi. Ainult siis kui mootori pöördesse lasid, hakkasid katrulid lendama kabiini poole (naised kombainil ei jõudnud enam kartuleid sorteerida).Wink Samuti saksa järelveetavat silokombaini E-067 sai tuhande pöördega käitatud põhu peenestamisel. Ise pead ainult tunnetama, millal parajad pöörded on masinal. Tulid esimesed soome YLO kaarutid, samuti sai 1000 pöördega kaarutatud, jõudis rohkem ja müra ka vähem.
Vasta
#7

Sel juhul ei oska sind aidata, siis tuleb hammakad tagasi panna. Kui see pole valik, siis tuleb niidukit piinata. Eks neid võimalusi ole teisigi, aga seda tuleb sul otsustada, kuidas käitud. Võimalik, et midagi saab ka suurema remondita ära korraldatud.
Ja muidugi, oleneb hooldusniidukist. Ise töötan säärase isendiga, mis vähemaga, kui 1000 ei lepigi, noh, see isend on muidugi hiiglaslike lendteradega. Samuti eelpool mainitet YLO kaarutiga lasin eelmine suvi ringi, kuna lülitus oli bellal õhtal ja 1000 ainult peal. Jõeääres viskas küll turvast ja oksi kahte lehte, aga vastu pidas sellegipoolest. Kuigi suurema massi ees võttis rihma libisema.

Almost Again
Vasta
#8

Kui niiduk tõesti küsib 540 pööret, siis soovitaks ise ka(eeldusel et mootor jõuab asja ringi ajada) lasta poole pöördega(1200-1300p/min).
Ei pea põhjagaasiga laskma.Rolleyes
Vasta
#9

Sai siis hommikul niiduk teise traktori (mille jvv-l olemas 540 p/min)taha haagitud ja terve pikk päev tõrgeteta tööd tehtud.Edaspidi peab täpsemalt vaatama. mis detailid konkreetselt puuduvad ja asja korda tegema.
Eks see ole kasutatud asja ilu ja võlu.
Vasta
#10

Probleem ka mtz 80 jõuvõtuvõlliga. Vana veolint hakkas libisema ja vahetasin selle välja. Nüüd küsimus kuidas tuleks uued lindid reguleerida? Lugesin põllumeeste foorumist ,et keerad reguleerimis poldi täitsa kinni ja 1 ring tagasi (raske töö puhul) 2 ringi tagasi (kergema töö puhul). Kui keeran ühe ringi mõlemal lindil tagasi siis lülitus hoob ei liigugi põhimõtteliselt? Kui pingul peab olema lülitus vedru mis on lülitus hoova all tagasilla küljes? Masinat kasutan suvel hooldus niitmistel kus on 2.7 meetrine 6 lendteraga hooldus niiduk järgi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne