Minu kopaga JUMZ 6K2/EO
#1
Tere,

Liitusin just foorumiga ja kui lähipäevil laenu kätte saan, raha teisele inimesele ära annan ning teeme ARK-s paar toimingut, siis saab see minu õuel olev traktor ka ametlikult minu omaks.

Viisakas on end võõras seltskonnas alati ka tutvustada. Nimi Tanel, vanus 32, abielus, kaks väikest last ja ise hetkel kodune ja tegelen nende kasvatamisega kuni järgmise kevadeni. Mitte et pärast seda ma neid enam ei kasvata, vaid siis saab lapsehoolduspuhkus läbi ja tuleb tööle minna. Muidu teen tööd riigikaitsevaldkonnas ja elan Harjumaal ning hobiks on raskejõustik - kuulun absoluutarvestuses Eesti 10 parima sangpommitõstja hulka.

Traktorist ka, sest temast peaks ju saama selle teema teategelane. Selle 6K2/EO kirjutasin maha vanalt kindlustuspoliisilt, mille traktori seest leidsin, võib-olla on dokumentides on kirjas midagi muud, näiteks 6KL. Eks ARK-is selgub tõde. Masin on aastast 1989, roosteseguse originaalvärvi all, elektristarteriga käivituva bensiinistarteriga Big Grin , töötunde pisut alla 3500. Traktori ja mootori seisukord on üsna hea. Tegemist on vana kommunaalettevõtte traktoriga, mis vahepeal mõned aastad naabrimehe käes oli, aga tal polnud aega (vms) seda putitada. Ja kuna ta oli varem kommunaalettevõtte traktor, polnud tal õiget peremeest, seda olen ma juba tutvumise käigus näinud. Mitmeid kohti pole õigesti (üldse) hooldatud ja/või remonditud. Masin vajab natuke keevitamist ja robustset rauatööd, millega saan ehk hakkama. Ees on raamis mõned praod, mõned poldid on (aastaid, kui mitte aastakümneid) lahti, suured loksud on kopa noolt vasakule-paremale liigutavas liigendis ja kopa juhthoobade liigendid on tõsiselt läbi kulunud. Samas on temaga võimalik siiski veel kaevata.

Kaasfoorumlastest ootan eelkõige head nõu ja vastuseid oma küsimustele. Laste kõrvalt saan töötada suhteliselt aeglases tempos, aga loodan siiski põhiasjad pooleks suveks korda saada. Vähemalt sel aastal keskendun peaasjalikult praktilisele mehhaanikale, värvimine ja muu selline tuleb ehk kunagi hiljem.

Konkreetsemaid küsimusi esitan juba järgmises postituses. Selle kirjutise tahaks lõpetada millegi positiivsega. See kes 100l diislit ära kulutab, ei ole mitte joodik vaid traktorimees Smile


Et lihtsam oleks, kirjutan muredest ükshaaval. Esmalt oleks vaja eemaldada see (pool)raam, mis kannab enda peal paaki ja mille küljes ripub hüdropudelit pidi sahk. Sellel on sees kolm pragu, lisaks on see ees sellel, et pääseda koparaami esiotsa korralikult raami külge kinnitama ja veel üht kohta keevitama.

Konkreetne tõrge on seal, et ma ei saa kätte neid 2+2 lühikest jämedat polti/sõrme, mis seda raami kinni hoiavad. Poldid keerasin välja ja üritasin nendega jämedaid välja suruda, aga see ei õnnestunud. Andsin natuke haamrit ja meislit ka, aga ei midagi. Liigutasin ka tungrauaga raami esiosa üles-alla, et raskuse all pinges ei oleks, aga ka sellest polnud abi. Ainsad asjad, mida pole sellega veel proovinud, on tuli ka vesi.

Asi on kas tõsiselt kinni roostetanud (25 aastat liigutamata arvatavasti) või on seal mingi nõks, mida mina ei tea. Ootan häid pakkumisi.
Vasta
#2
Äkki loksudes sõrmed astmeliseks kulunud? Siis vaja augud kohakuti saada.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Инвалид информационной воины.
Vasta
#3
Seda tõenäoliselt mitte, see sõrmedega ühendus on väga jäigalt koos ja sõrmed ei liigu kuidagi. Kui eeldada, et tegemist on siiski kinniroostetamisega, siis võiks üllitada mingi võtme, et neid siis mööda sõrmede telge keerates liikuma saada. Ilgelt pikk saba taha ka kuhu ta mehe käest pääseb Cool
Vasta
#4
Pole küll päris sama teema, aga hiljuti võtsin MTZ-82 esisilda esisilla prussi küljest ära ja ei aidanud seal ei kang ega miskit. Ikka nii kinni oli roostetanud et hädast päästis vaid kuumutamine!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#5
Kui midagi muud üle ei jää, siis pean tule otsa panema jah, aga gaasipitsi mul pole ja leeklambist jääb vist väheseks. Lisaks on ühel pool taga kütusepump, teisel pool ees hüdroülipaak. Kuidagi ei viitsi neid maha kiskuma hakata.

Hetkel olen juba välja mõelnud oma arust üsna hea disaini vajalikule võtmele, millega üritada neid sõrmi lahti keerata.
Vasta
#6
(19-05-2014, 19:27 PM)raudbetoon Kirjutas: Kui midagi muud üle ei jää, siis pean tule otsa panema jah, aga gaasipitsi mul pole ja leeklambist jääb vist väheseks. Lisaks on ühel pool taga kütusepump, teisel pool ees hüdroülipaak. Kuidagi ei viitsi neid maha kiskuma hakata.

Hetkel olen juba välja mõelnud oma arust üsna hea disaini vajalikule võtmele, millega üritada neid sõrmi lahti keerata.

Minul aitas gaasipits, mida ka endal olemas ei ole ja tuli kasutada abikäsi.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#7
Te ei kujuta ette kui hea on vaadata kuidas uus foorumlane teeb esimese postituse just jumzist... Wink

Aga midagi oleks nagu puudu, slaidid, slaidid! Smile

Tee antud poltidest paar pilti siis kaasamõtlejad näevad et olukord on suht niru seal... Wink Mina lasin betoonipiigiga enda puksid välja kunagi... seda sellepärast et selline vahva masin oli käepärast.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8
Edu ja jaksu Jumzi kallal Toungue Ootame siis pildi materjali ka kui võimalik RolleyesRolleyes
Vasta
#9
Laen- võtsid võla kaela sellise kiigadi-kaagadi kopa ostmisega. Meil üks mees saatis naise Soome tööle, et jalus poleks ja ise kalal saaks olla.
Mida sa keevitada kavatsed esiotsa juures? Esiprussi- kahtlase väärtusega ettevõtmine?
Vasta
#10
Arvan et viga pole mitte poolraamis vaid kopa raami külge kinnituvad lisas mis paaki hoiab ja mille küljes saha silinder istub...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11
(20-05-2014, 21:28 PM)mlsluik Kirjutas: Arvan et viga pole mitte poolraamis vaid kopa raami külge kinnituvad lisas mis paaki hoiab ja mille küljes saha silinder istub...

Tegelikult on viga mõlemas. Poolraamis on kolm pragu, neis polekski midagi hullu, võiks ka kopa küljes ära keevitada, aga poolraam on vaja kindlasti maha võtta sellepärast, et:
1) saaksin kopa raami korralikult traktori raami külge panna -- ühel poolel poldid lahti ja
2) traktori enda eesmises raamis pragu sees, mis keevitust tahab. See on see U-kujuline raam mootori all, mis kinnitub U avatud poolega käigukasti poole. Ühe sellise kinnituse juures on pragu sees. Samal vasakul poolel, kus koparaam poolenisti lahti on. Kui ilm ja laps lubavad, püüan mõne pildi ka täna üllitada ja siia panna.
Vasta
#12
Tere,

Esmalt siis see asi, et traktori küljes oleval plekitükil on kirjas, et mark on ikka 6KL, mitte nagu ma varem vanalt kindlustuspoliisilt maha kirjutasin 6K2. Enne vihma jõudsin ära teha ka mõned pildid, mida ma järgnevalt jagada püüan. Kui ei õnnestu, siis ainult selle pärast, et ma ei oska. Kuna poja magas traktori kõrval vankris, siis poolraami polte ma arusaadatel põhjustel lahti peksma ei saanud hakata, võtsin selle asemel parempoolse jagaja ühes hoovastikuga maha ja jõudsin ta napilt enne vihma ka suuremast sitast puhtaks pesta. Survepesur on täitsa vahva leiutis Big Grin Kõik, mis liigub, see kulub ja liikund on see asi ikka palju...

Üldpilt on selline. Hetkel on mast maas. Kui selle paarisentimeetrise loksu väiksemaks keevitan, siis panen masti tagasi ka.
   
Selline pragu on teisel pool ka.
   
Need on need ühe poole kaks polti/sõrme, mida ma veel seni kätte pole saanud, lisaks parempoolse sõrme kohal raami kolmas pragu.
   
Ja see on pragu traktori enda raamis, millest ma tahaks ka lahti saada.
   
Mitmes teemas on arutatud ka näidikutebloki üle, minul on selline lihtne ja plastmassist. Kõik kellad kusjuures töötavad Smile
   
Vasta
#13
Tere,

Eelmise postituse kohta nii palju, et mina ei tea, miks need pildid seal tekstis nii väikesed on, samas, kui mõnel teisel need ilusad ja suured on. Aga vähemalt peale klikkides saab neid pisut suuremana näha. Kui keegi raatsib öelda, kuidas neid suuremana postitusse panna, oleksin tänulik. Kui aga selles postituses on pildid mingil põhjusel suured, siis ma vist mõtlesin ise välja, kuidas see käis Smile

Peaaegu nädalaga olen ma jõudnud ära kaotada umbes 90% vasaku käe kangi loksust. Uuena on jagaja all jagaja ja hoova vahel väike liigend, kus 6mm aukudes on 6mm diftid. Minul oli enne kuni 7 mm ovaalsetes aukudes ligi 5mm-seks kulunud diftid. Puurisin selles sektoris kõik augud 7mm ja panin asemele sama jämedast materjalist diftid. Muud selle sektori liigendid võtsin lahti, keevitasin isasele poolele kulunud kohale pisut metalli peale ja siis lihvisin täpselt nii palju, et napilt oma pesasse mahtus. Tulemusega olen väga rahul, nüüd tuleb millalgi see teine pool ka ära teha. See 20 cm loksu on ikka liiga palju.

Lisaks võtsin lahti ka kopa pööramise liigendi, mille sees oli päris suur loks. Siin on põhjus:
   
Ja see ära võetud rauatükk, mis iganes tema nimi siis ka on, oli päris raske. Positiivne on see, et tema sees on kõik pesad ilusad ja korras, suure raami sees on pesad aga katki --> tuleb palju keevitamist.
   
Lisaks küsimus selle ringis vasakul oleva augu kohta. Kas selle point on see, et ringis paremal olev kinnitus vajadusel sinna tõsta, et siis kopp rabab kõva pinnast paremini. Lihtsa kangisüsteemi järgi pakuks, et kopa pinnasesse surumise jõud oleks umbes 2,5 korda suurem nii, kuigi liikumisnurk väheneks samuti märgatavalt. Kas on keegi seda proovinud?
   
Järgneva pildi peal peaks olema vist ülerõhuklapp. Kas seda saab ka kuidagi regureerida või on sellel üks kindel fikseeritud asend? Ma pole seda veel küljest ja lahti võtnud, aga katsetuste käigus tundus, et sealt klapi vahelt jooksis õli küll liiga lihtsasti tagasi.
   
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#14
Homme dokumente oma nimele tegema. Vanade dokumentide järgi on traktori mark "EO" ja kaubanduslik nimetus "2621". Teine hea pirn on see, et registrimass 5700 kg ühtib tühimassiga, täismass on 6175 kg, mis, nagu te isegi näete, ületab registrimassi peaaegu poole tonniga Smile Mina ei tea, kes purjus oli, kas selle registreerimistunnistuse koostaja või mõne eelmise, aga nii on. Tahaks nüüd oma nimega dokumentidesse saada korrektse nimetuse.
Kabiinis oli selline teadetetahvel:
   
Traktori nina paremal küljel seisis roostes kruvide najal selline info.
   
Kas õige oleks mark: "JUMZ 6KL" ja mudel "EO-2621V-3" (või "EO-2621V-Z", mina ei tea, kumb see seal on) või kuidagi teist moodi. Kõik head pakkumised on oodatud.

PS.eelmises postituses on mul ka paar küsimust, kui keegi oskab vastata, oleksin väga tänulik. Eks üks uudishimulik suudab ikka rohkem küsida kui terve foorum vastata.
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#15
(29-05-2014, 23:56 PM)raudbetoon Kirjutas: Tahaks nüüd oma nimega dokumentidesse saada korrektse nimetuse.
Kabiinis oli selline teadetetahvel:

Traktori nina paremal küljel seisis roostes kruvide najal selline info.

Kas õige oleks mark: "JUMZ 6KL" ja mudel "EO-2621V-3" (või "EO-2621V-Z", mina ei tea, kumb see seal on) või kuidagi teist moodi. Kõik head pakkumised on oodatud.

Mark on EO ning kaubanduslik nimetus 2621, rohkem tähti ja pudinaid ära luba sisse kirjutada. Endal hiljem parem.

Mastil keskmised kõrvad on nö karjääris kaevamiseks, sel juhul pandi kopp teispidi külge et parem seinast materjali võtta ning tõstesilindrid kinnitusid nendesse alumisetesse aukudesse...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16
Meelis, kui Sa nii ütled, ju ma pean Sind uskuma, aga ma ei saa enda jaoks vastust, miks nii hea on. Kui traktor on JUMZ-6KL, miks siis selle dokumentidesse lisamine asja keerulisemaks teeb? Ma lihtsalt olen selline inimene, et mind on raske rahuldada vastusega, et see on nii ainult sellepärast, et üks ütles.
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#17
(30-05-2014, 00:43 AM)raudbetoon Kirjutas: ...
Kui traktor on JUMZ-6KL, miks siis selle dokumentidesse lisamine asja keerulisemaks teeb?
...

Sest tüübikinnitused on erinevad.

EO ei ole ainult tavalisele jumzile lisatud koparaam, seal on tervet traktorit ümber ehitatud.

Paraku saab regtunnistusel millegi muutmine üsna tülikas olema. See, mis kunagi ARKi baasi sisse löödud on, see ka jääma kipub.

Täismass on valmistaja määratud. Regmass see, mis paberitesse kirjutet. Need võivad, kuid ei pea ühtima. Regmass ei saa olla suurem, kui täismass. Kuigi ma ei kujuta ette, mis põhjusel peaks kopalisel regmassi vähendama...Rolleyes
Vasta
#18
Tänan, sain jälle targemaks. Marki ja mudelit ei puutu. Sõna "tüübikinnitus" oli veenev Smile

Liiklusseadusest terminid:
"registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi"
"täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass"
Peaaegu täpselt sama asi ainult selle vahega, et ühe on määranud valmistaja, teise ARK ametnik. Ja veel üks tsitaat liiklusseadusest:
"Sõiduki tegelik mass ei tohi ületada registrimassi".
See lause esines lausa kahes kohas... (kustutasin just ühe lause peale seaduse lugemist, kuna minu mälu ja seadus ei ühtinud) Siin tahtsin ma just ARK ametnikule ära panna, aga lugesin seadusest välja, et tühimass sisaldab endas ka täisvarustust ja juhti - seega dokumendis registrimassi ühildamine täismassi asemel tühimassiga tähendab sisuliselt keeldu vedada selle masinaga sõitjaid ja veost, mis on ka loogiline, kuna neile pole ju mingit kohta ka olemas.

Seis pärast seaduse lugemist ja konsultatsioone foorumis: ARK 2, Tanel 0. Sad
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#19
Nende massidega on lood tõesti vähe keerulised. Tühimass 5700, registrimass 5700, täismass 6175, kandevõime 0, istekohti koos juhiga 1.


Muud andmed on peavad olemad igatahes sellised,
Kere tüüp: EKSKAVAATOR,
Mark: EO
Kaubanduslik nimetus: 2621
Sõiduki kategooria: LM

Märkustes peaks olema kiirusepiirang 19KM/H (Vahest ei ole Wink )
Mitmevärviline
Mootori number.... (Soovitav mitte lisada)

Kui Jumzile paigaldad koparaami siis tuleks tüüp ekskavaatoriks muuta kuna massid suurenevad märgatavalt, EO raami eemaldamise järel võiks aga vabalt margiks EO jätta sest võibolla on kopaosa eemaldatud ajutiselt... Soolo jumz oli mul vanasti samuti EO ning paberites on siiani EO ja jääb ka edaspidi EO-ks
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20
Kirjutasid nagu vanast registreerimistunnistusest maha, ainus vahe on see, et värv on lihtsalt punane ja kiirusepiirang mul 22, mitte 19 km/h. Kabiin on hetkel veel pruunikas-valge, aga ei hakka mina talle mitut värvi tegema. Ostsin eile 2,5 kg punast Hammerite't, mida hakkan jupikaupa traktori külge panema, kui mahti saan. Ja 200g kollast ostsin ka. Kollaseks värvin esmalt 16 kg sangpommid ja mis üle jääb, sellega teen oma EO-le leegid peale Big Grin
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne