Minu kopaga JUMZ 6K2/EO
#61

Topeltpumpamise soovitusele olen nõus kaks korda alla kirjutama.
Kehtib iga lohviga ratta puhul. Kui rehvitöökojas nõuda saab muidugi sõimata...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#62

Pane foorumisse kah oma jumzi kaugkäivitus video,naljakas oli vaadata aga mis sa teed, kui häda ajab härja kaevu ja maamehe mõtlema Big Grin . Minupoolt igatahes 10 punkti leidlikuse eest.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#63

Tere,

Nii harva kui ma siia kirjutama jõuan, siis on ikka mitu asja korraga. Mis puutub käivitamisvideot, siis proovisin seda siia otse laadida, aga sain veateate, et vale formaat. Youtube kontot mul pole, seega saab seda jätkuvalt vaadata FB keskkonnas vanade traktorite alt. Võib-olla kunagi leian aja ja mooduse, kuidas see video ka siin nähtavaks teha.

Nüüdseks on traktor jälle töökorras ja käivitub väga hästi. Võiks öelda, et tegu oli kompleksveaga. Minu peamine kahtlusalune, milleks olid väntvõlli otsatihendid, olid mõlemad läbi. Starteripoolsel oli lihtsalt vedru maas, magneetopoolne oli puhta katki. Viimane oli katki läinud nähtavasti juba eelmisel kokkupanekul. Nimelt ei olnud võlli jämedamaks minekul otsas koonust ja ma lõhkusin ka ise esimesel katsel ühe tihendi ära. Pärast koonuse viilimist läks ilusti kokku. Ja kui juba lahti sai võetud, siis vahetasin ära ka kolvirõngad, lihtsalt igaks juhuks.

Kes kunagi on ise käivitusmootorit lahti võtnud, need teavad, et kõige hullem koht on väntvõlli otsas oleva hammasratta eraldamine, aga kuna foorumi reeglid keelavad ropendamise ja ainult sidesõnadest koosnev jutt on ka igav, siis sellest ma ka praegu ei räägi.

Panin kõik kokku, kõik käis ilusti ringi, ainult üks asi oli puudu - säde. Kuna mu magneeto oli juba enne kahtlane, ehitasin süsteemi ümber sõbra soovituse järgi sigulli süütepooli peale. (natuke jätan tegevust ja n***i kirjeldamata) ja siis tegin haamri ja alasi pinnad puhtaks ja vägev säde olemas. Ja siis teise soovituse järgi loobusin sigulli poolist, kuna "vene magneeto on väga töö- ja lollikindel asi". Ka nii oli säde olemas, aga käima ei saanud. Pärast järjekordset ajukepimaratoni tegin katse. Kui võtsin küünla maha ja proovisin, oli säde olemas, kui jätsin küünla peale ja proovisin teise küünlaga, siis sädet polnud. Küünal peal käin mootor pisut aeglasemalt ringi ja see polnud magneeto jaoks enam piisav. Panin uuesti sigulli pooli peale, andsin starterit, kaks pööret ja mootor käis. Kuna vool tuli nüüd aku pealt, siis oli säde olemas ka madalamal pöördel.

Karburaatori "õhupuhastaja kohale" panin ma enne kuulkraani, et pääseda sellest plekitüki peale ja mahavõtmisest. Kui varem tahtsin ma õhu sulgemisega mootorit välja suretada, siis hoolimata kraani sulgemisest jäi mootor tööle, siis pärast karteri tihendite vahetust saab õhu sulgemisega mootori ilusti seisma.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#64

Tegelikult hakkasin kirjutama hoopis teise asja pärast, aga kuna eelmine jutt sai liiga pikk, kirjutan uue vastuse, et küsimus ära ei kaoks.

Kui suurt raskust kannatab kopa otsas tõsta? Nimelt on vaja tõsta suurt betoonist kaevurõngast, mille kaaluvariandid on 1,2 või 1,8 tonni. Saan siis panna kaks suuremat või kolm väiksemat rõngast vastavalt tõstejõule. Kui aga 1,2 tonni on ka palju, siis on pisut hapu see lugu... või tuleb teha veelkord täitsa uued plaanid.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#65

Jätkuvalt on õhus küsimus JUMZ tõstejõu kohta ja isegi Meelis vaikib...

Leidsin video, mille puhul tahan juhtida tähelepanu ketile käppade vahel. Millised on teiste kogemused/soovitused selles vallas? Mulle tundub asjalik mõte, kuna kopa hüdro on tugev ja kui mõne suurema kivi taha kinni jäädes hakkab traktorit lohistama, siis surve käppadele on päris suur. Kett aitab seda kindlasti leevendada.

https://www.youtube.com/watch?v=R2aOwBd9CG0 

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#66

Laias laastus tonn, kui hea pump ja korralikud silindrid siis rohkem. Lähedalt tõstes olen peale-maha laadinud 1500kg kaaluvaid paneele ning vahest rohkemgi...


Kett käppade vahele... varem või hiljem tuleb nagunii peale keevitada, mul tugevdused peale pandud ning pole küll kartust et miski ära tahaks murduda. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#67

Mul ka jälle väiksemad praod sees, kui nüüd kärule tiislit ja konksu ehitama hakkan, siis tuleb vist mulgi mingi tugevdus peale panna. Mul on maa üsna kivine ja traktori lohistamine on üsna tavaline.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#68

Et see kett töötaks, peab pikkus olema paras. Mis omakorda tähendab vajadust seda pidevalt parajaks passitada. Lõtv kett ei toeta, liiga pingul säärane väänab teisipidi kõveraks.

Tugevdused peale ja kestab endale tehes küll. Cool
Vasta
#69

Mul naabrimees tõstab neid 3m läbimõõduga veneaegseid kaevu vms rakkeid. Kindlasti peaks rohkem kui tonn olema...Kuigi ütleb, et ega varu enam palju pole...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#70

Sai siis need rõngad ära tõstetud. Müügi andmete järgi olid rõngad tonn tükk ja kaas 900 kg, siis mina arvutasin, et rõnga kaaluks oli 850 ja kaanel 750, võttes tiheduseks 2,2. Tõstmine ise oli nii, et tõstsin rõnga üles, auto sõitis alt ära ja siis rõngas kõrvale ja maha. Peasilindriga ei jõudnud tõsta, samas läbi ka ei vajunud. tõsta sain ainult poole mastiga - kaks silindrit on ikka kaks silindrit Smile . Nüüd on paar päeva ahju ehitamist ja siis reedel ehk õnnestub rõngad maasse panna ja maapind jälle ilusaks siledaks teha.

Elagu Eesti!

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#71

Elu raskeimad, või siis vähemalt aeglaseimad 60 tehtud. Kraavi. Lühikokkuvõte on see, et taguotsa saab kopa abil nii edasi kui ka tagasi ära liigutada, kui on vaja, aga esiots vajab rohkem laiemaid või siis topeltrattaid. Probleem lihtsalt selles, et kui kopaga taguots välja lükata/tõmmata, vajub esiots pehmesse sisse. Korra vajus nii sügavale, et ülestõstetus asendis sahk võttis juba suure valli ette, enne kui märkasin...

Aga teisest küljest. Esiots vajus sisse, kuna pidin taguotsa välja lükkama. Oleks taga topeltrattad...

Ei julge hästi osta, naine saab kurjaks, et traktorisse palju aega ja raha kulub. Niigi juba hoiatas oma töökaaslasi, et ärgu nad lasku oma meestel traktoreid osta, siis jääb neile vähem tähelepanu. Kuidas teda küll veenda, et kui on topeltrattad ja ma vähem kinni jään, siis saan kiiremini kaevatud ja olen rohkem kodus?  Rolleyes

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#72

(29-08-2015, 23:49 PM)raudbetoon Kirjutas:  Aga teisest küljest. Esiots vajus sisse, kuna pidin taguotsa välja lükkama. Oleks taga topeltrattad...

Ei julge hästi osta, naine saab kurjaks, et traktorisse palju aega ja raha kulub. Niigi juba hoiatas oma töökaaslasi, et ärgu nad lasku oma meestel traktoreid osta, siis jääb neile vähem tähelepanu. Kuidas teda küll veenda, et kui on topeltrattad ja ma vähem kinni jään, siis saan kiiremini kaevatud ja olen rohkem kodus?  Rolleyes

Vea rattad vaikselt koju ära ja siis teed näo, et näed mis naabrimees mulle niisama andis. Big Grin 

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#73

Võta naine kaevama kaasa. Las näpib veidi kange ja siis aitab traktori välja kaevata. Siis saad rohelise tee paarisrataste ostuks.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#74

Aitäh heade nõuannete eest, kuid kui oleks see vaid nii lihtne... 

Nähes, millise koha peal mina käisin ja teades, et Meelis käib aegajalt ka sellistes kohtades, kus topeltratastest hoolimata on vaja edasi liikuda kopa abiga, siis JUMZ kannatab ikka päris pehmetest kohtadest läbi minekut...

Nüüd on aga nii palju vett maha sadanud viimastel päevadel, et nädal aega pole mõtet metsa peale mõelda. Või vähemalt mitte selles võtmes, et sinna kopaga minna. Varem mainitud 60 m kraavilõik on aga ilusti vett täis nagu ka suurem kraav raba serval, kust kaudu vesi minema jookseb. Tore on näha oma töö vilju, kuid niiiiiiii palju on veel teha.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#75

Talvel ostetud Zil'i kutsikas peaks selle nädala lõpuks külge ja kallutama saama. Pärast mitmeid edasilükkamisi olen jõudnud selleni, et traktor on käru jaoks igatahes valmis. Masti alt tõin nelikanttoruga haake välja ja kopa sirutaja külge on kiirkinnitus väljavõtte jaoks ka tehtud. Nüüd on jäänud veel käru ise. Tiisli ots on vaja tuua palju madalamele ning seda on vaja ka pisut pikendada. Ühena esimestest liigutustest tuleb aga teha katse, et kui suure nurga alla see käru ennast siis kallab. Kui kõik valmis, eks ma siis hakkan koormusteste tegema, kui suurt täit ära kallata jõuab.

Ja siinpuhul ka küsimus. Kas mõni teadjam mees oskab ehk öelda, milline on JUMZi suure pumba max töörõhk ja milline on ta kallur Zil'il?
Tahaks väga loota, et traktoril see oluliselt madalam ei ole. Kui vaja, saan peale keerata ka ülerõhuklappi, kuid see jälle suurendab kopa ja voolikute lõhkumise tõenäosust...

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#76

Mis sa selle rõhuga peale hakkad?, üks vene tehnika kõik, GOST oli ka sama. Võrdle liitreid, suure jagaja pealt saad kiviheite (loe: kruusaheite) masina. Pump peaks olema ligi kolm korda jõudsam. Neid JUMZ-i pumba variante oli muidugi mitmeid. 
Sul käib koorem nii ruttu maha, et silm ka ei pilgu. Kuidas kasti uuesti alla saad? Ilmselt saad, aga võib ohtlik olla, sest samal ajal sirutab koppa ka. Esimesed katsed tee ikka ilma abiliste ja publikuta.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#77

(16-09-2015, 23:01 PM)metsakohin Kirjutas:  Mis sa selle rõhuga peale hakkad?, üks vene tehnika kõik, GOST oli ka sama. Võrdle liitreid, suure jagaja pealt saad kiviheite (loe: kruusaheite) masina. Pump peaks olema ligi kolm korda jõudsam. Neid JUMZ-i pumba variante oli muidugi mitmeid. 
Sul käib koorem nii ruttu maha, et silm ka ei pilgu. Kuidas kasti uuesti alla saad? Ilmselt saad, aga võib ohtlik olla, sest samal ajal sirutab koppa ka. Esimesed katsed tee ikka ilma abiliste ja publikuta.

Närv ei pidanud vastu ja hommikul tegin korra esimese katse ära. Tõusus ilusti ja tegelikult polnud tõusu kiirusel viga küll midagi, arvestades, et traktor käis väga madalatel pööretel. Kiviheitemasina üle saan ma naerda vähemalt nii kaua, kuni esimest korda täiskoormat kallata püüan. Eks siis näeb, kuidas üles tuleb. Olgu öeldud, et suure pumba pealt võtan õli, sest seda saab välja lülitada ning nii saab ka kasti ilusti alla tagasi.

Täna alustasin ka tiisli ümberehitamisega. Vana otsa lõikasin maha ja uue mõtlesin välja. Paar esimest lõiget ja keevitust ka tehtud, eks kui kõik toimib, siis tulevad ka mõned pildid.

Lisaks puhastasin täna ära hüdroõli filtri. Kuna foorumis ropendada ei tohi, siis olgu kokkuvõtlikult öeldud, et oli väga must. Seega soovitan see kõigil ette võtta, kes seda lähiajal teinud ei ole või ei tea, kas ja millal seda tema traktoril tehtud on. Lahtivõtmine on väga lihtne, et seda pole isegi kommenteerida vaja. Aga peale puhastamist hakkas õli igatahes palju kergemini sealt läbi voolama.

... kui teaks, et midagi ära ei lõhu, võiks täisgaasiga kasti tõstes kivi viset proovida küll  Cool

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#78

Head uut!
Mina ja minu JUMZ oleme jätkuvalt hea tervise juures, aga isegi imestasin, et juba kolm ja pool kuud pole ma enda teemas midagi kirjutanud. Vahepeal on olnud ka arenguid. Käru toimib ilusti, kive ei loobi Smile küll aga pidin kraani vahele panema, sest veel poole kärutäie juures tundus käru tõstmine kergem kui tühja kopa sirutamine. See oli tüütu. Haage tahab veel ka natuke ümberehitamist saada. Uued rehvid on sanuti käru jaoks olemas - pisut laiemad kui originaalid. Käru arendamise olen aga uute soojadeni külmutanud.

Traktori jaoks olen ostnud teise jooksu rattaid, nii ette kui taha tulevad topeltrattad. Ette sisemisteks tulevad originaalisest laiemad ja kõrgemad rehvid, originaalid lähevad siis topeltratasteks ja rakenduvad alles siis, kui sisemised on 5 cm maasse vajunud. seoses kõrgemate rehvidega võib tekkida vajadus ka sahka madalamale saada, selleks on minu esialgse pakkumise järgi lihtsaim viis lihtsalt sahale natuke metalli juurde keevitada.

Üks küsimus ka. Kust oleks parim või õigeim koht sidurit reguleerida. Liiga kõrgelt lahutab ja aeglustita sahates kipub pisut libisema.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta
#79

uue sidurikettaga saab selle paika reguleeritud
Vasta
#80

(02-01-2016, 20:02 PM)huvi5 Kirjutas:  uue sidurikettaga saab selle paika reguleeritud

Aga kas vanaga ei saa kuidagi? Krt, ei tahaks hakata traktorit poolitama väga. Ehk on hoovastikul mingi koht, kust seda ikkagi teha saab?

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne