muruniiduki õlivahetus
#1

ma olen enam-vähem kohusetundlikult üritanud ikka iga aasta igasugu niidukitel õljumit vahetada. enamasti on see igavene keberniit. pikemalt kirjeldama ei hakka, eks teate ju isegi.
ükspäe aga hakkas näppu tööriistamarketi mingi reklaamvihik, kus sees seuke suure süstla moodi vidin, millel veel pikk lohv ka kaasas. no eks autodel ka vahel imetakse välja, aga vaakumpump tiksub ikke tükk aega ja üldjuhul on õljum ju soe ka.
et küsiksin, kas kellelgi juhtub seukse "süstlaga" kogemust olema? kas saaks näituseks muruniidukist vana olluse välja imeda? kas külmalt või peab soojaks ajama? või ehk peab näituseks peekritäie naftat enne lahjenduseks sisse ajama? või ...?
Vasta
#2

Küllap saab ka süstlaga õli vahetatud. Siis peaks vist masina õli lisamise augu poole viltu sättima, et kõik sinna valguks. Ja soojalt oleks ikka parem.
Ise olen siiani küll probleemideta käsiniidukite õli vahetanud alt punnist. Pole nagu erilist keberniiti täheldanud.
Vasta
#3

Ühekordseks lahenduseks sobib ka suur süstal apteegist ja selle otsa jupp voolikut. Vahetatud nii korduvalt.

Ainus probleem: apteegisüstla kumm ei kannata õli ja tursub kiiresti.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Ma vaatasin ka oma uuel MTD niidukil,et vahetamiseks peab ikka eriline vigur olema,punn ainult küljel ja kogu õli voolaks korpuse peale.
K-rauta nimelises asutuses müüdi ka süstla sarnast asja,see aitas vahetada.

Ilma selleta oleks pidanud mootori korpusest eraldamaRolleyes
Vasta
#5

Ma kujutan ette, et punni alt keeramisega voolab välja ka see ollus, mis süstlaga imemisel kindlasti sisse jääb.
Vasta
#6

Võta pealt kork ära.
Keera niiduk külili.
Kui enam ei tilgu lükka püsti ja pane uus õli sisse.

PS kausi võib ka alla panna

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(20-05-2014, 22:30 PM)Marko Kirjutas:  PS kausi võib ka alla panna

Smile Cool See oli hea!



Aga muidu, huvitav mitu hooega mootor ilma õlivahetuseta tuksub? Kas korpus suuda enne mootori kokkujooksmist siis ka enne ära roostetada? Wink

Ühe igivana mtd saime küll kunagi niikaugele et õli läks 1liiter 2 liitir bensiini peale... Hakkas juba tervisele peale kuramus. Nüüd aga niidukid nii odavad et uue tera ostad koos niidukiga....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

(20-05-2014, 22:30 PM)Marko Kirjutas:  Võta pealt kork ära.
Keera niiduk külili.
Kui enam ei tilgu lükka püsti ja pane uus õli sisse.

PS kausi võib ka alla panna

toetan arvamist. Honda mootoritega see jama, et väljutamiseks eraldi ava pole, ju arvavad, et nagunii ostab varsti uue.
Autodel vahetatakse ka imi pumbaga, proovisime- "tühjast karterist" valgus veel pool liitrit punni kaudu ja just seda rammusamat osa, mes põhjas...


Vasta
#9

Mitu hooaega tuksub?
Keegi võiks puht sportlikust huvist välja arvutada, kas muruniidukil üldse on vaja "läbisõidu" järgi õli vahetada. Loomulikult tuleb hinnanguline tulemus aga ma kahtlustan, et ei ole vaja...
Arvutada täna ei viitsi, ehk homme.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Täiesti soovitan peaaegu kõigel muul õli vahetamiseks peale autode/traktorite jms suure tehnika, soetada omale õlivahetuspump, mis käib mõõtevarda auku. Ei maksa suurt sittagi aga toimib ideaalselt.
Muuseas, kes meil siin natukenegi sisekateldega veesõidukitega kokku puutunud, siis neile on see "elementaarne, Watson!". Muud varianti polegi, sest 95% puhkudel isegi ei pääseks fakiir karteri alla punnile ligi ning selle pilsi kõrgus on heal juhul 5 cm Big Grin Ahjah, seesinane statsionaarselt mootori küljes olev õlivahetuspump, millega vana õli kanistrisse pumbata, on üks "marineerimise" erisusi.
(20-05-2014, 22:55 PM)Marko Kirjutas:  Mitu hooaega tuksub?
Keegi võiks puht sportlikust huvist välja arvutada, kas muruniidukil üldse on vaja "läbisõidu" järgi õli vahetada. Loomulikult tuleb hinnanguline tulemus aga ma kahtlustan, et ei ole vaja...
Arvutada täna ei viitsi, ehk homme.
Mina tegin loomkatse Partneriga, mille kere siis siiani ikka veel elus on! Risti vastupidi ju tänapäevastele niidukitele. Ma ei vahetanud ega lisanud KORDAGI muruniidukil õli kogu selle originaalmootori eluajal, milleks oli 13 aastat uudismaa tegemist! Kogu hooldus seisnes kevadel garaažist kultuurkihi alt välja kaevamise ja ühekordse õlipunni lahti keeramisega - alati oli norm õlivardal olemas. Paar korda isegi teritasin tera aga sel pole kive loopides suurt mõtet: tera kulub siis lihtsalt kümme korda kiiremini ära ja niidu tulemuses pole mingit vahet "ümara servaga" teraga niites või teritatuga.
Ma ei oska täpset töötundide arvu küll öelda aga arvutada võib umbes nii: kogu ala niitmine võttis selle masinaga 8-10 tundi. Seda tuli teha 5-6 korda hooaja jooksul + siis vahepealsed pisema platsi tennisemuruna hoidmised, kodus niitmised jne. Hooajaga töötas see algne 3,5-jõuline 90-100 tundi, enamuse ajast põrgukuumuses. Seega võiks õlivahetuseta mootori tööeaks lugeda 1200-1300 töötundi, siis kulus silinder nii ära, et enam polnud seda algsetki olematut jõudu. Hakkas ka õli põletama, ikka ma seda juurde ei pannud ja lõpuks jooksis kokku. Kui võtta, et selline kõige labasem lihtmuruniiduk maksab täna 99 eurot, siis ma küll ei näe põhjust üldse oma pead mingi õliga vaevata... Ahjah, seda kere pole kordagi pestud, mitet kunagi ei ole selle alt peale niitmist rohtu eemaldatud - see kukub kuivades ise ära ja praegu on sel käsil siis 20. hooaeg ja esimesed niitmised juba ammu tehtud. Lihtsalt mootoreid on peal vahetatud Big Grin
Mitte, et nii oleks õige käituda aga... siin on ju tõde kirjas:
(20-05-2014, 22:40 PM)mlsluik Kirjutas:  Kas korpus suuda enne mootori kokkujooksmist siis ka enne ära roostetada? Wink

Nüüd aga niidukid nii odavad et uue tera ostad koos niidukiga....
[Pilt: DSC_0297.jpg]
Vasta
#11

Sellised süstlad on müügil. Töö saab tehtud. Ainus häda on nendega see, et hakkavad millegi pärast tagant lekkima.

http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/too...ml-pressol

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

mul on olemas kirurgilisi priboore millega tekitad purki vaakumi ning see tõmbab vedeliku objektilt välja (selline jalaga pump), originaalis mõeldud operatsioonide jaks välitingimustel aga ma usun et saab ka õli jm vedelike imemisega edukalt hakkama
Vasta
#13

Õlivahetusega saan kenasti hakkama, aga küsiks parem, mis õli kasutate muruniidukites/traktorites? Olen ikka iga aasta vahetanud murutraktoris õli aga seda nn originaal murutraktoriõli nagu ei raatsi osta koguaeg, mõttetult kallis tundub olema. Keegi kindlasti kasutab alternatiive, siis võiks seda siingi jagada.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

Olen aastaid oma hooldatavates muruniidukites (4tk) kasutanud sama õli, mis oma autoski. Seega, kui auto õli marki olen vahetanud, läheb järgneval õlivahetusel muruniidukisse ka sama õli. Ei mingit eelarvamust, lihtsalt laiskus ja kalkulatsioon, et kanistreid oleks vähem ja see, et ega muruniidukipildiga pudeli olevast õlist midagi kehvemat ikka olla ei saa. Sellel pudelil on nimelt kirjas, et õli kuulub klassi SE. Mõnel ka SF. Taolist madalat klassi ei müüda enam ühegi sõidu ega veomasina tarvis villitavatesse taaradesse, seega tundub olevat hea äriidee müüa kõige kehvemat saada olevat õli kallimalt, kui teisi õlisid. Mingiteist aasta jooksul pole minu strateegia ühtegi tagasilööki saanud. Kõik masinad töötavad perfektselt õli mõjusfääri piires. Pigem roostetavad raamid läbi, kuluvad terad nugadeks, või aetakse mõne maasees oleva toru/kännu otsa väntvõll kõveraks. Aga see pole õli süü...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

(21-05-2014, 08:28 AM)saarrand Kirjutas:  Õlivahetusega saan kenasti hakkama, aga küsiks parem, mis õli kasutate muruniidukites/traktorites? Olen ikka iga aasta vahetanud murutraktoris õli aga seda nn originaal murutraktoriõli nagu ei raatsi osta koguaeg, mõttetult kallis tundub olema. Keegi kindlasti kasutab alternatiive, siis võiks seda siingi jagada.

Läheb juba õige mitmes aasta autodel pruugiva poolsündi pära. Senini probleemideta. Eelmisel suvel lisasin 150 ml, sel aastal pole lisada vaja olnud. Kui juhtub sooja mootoriga sobiv hetk, lasen vana tökati jälle välja (sel on tühjendusava olemas) ja valan värsket peale.
Arvestades töötamisel erituvat aroomi, on vanakese piinad peatselt lõppemas. Aga sama mõte on juba mitmel aastal enneaegseks osutunud...Big Grin Loomkatse jätkubBig Grin

Mul pruukida eelmise sajandi B&S, millel teine kere all. Mootoril tootmisaasta puudub, kuid mälu järgi on aastast 1995, kui naabritele see (toona sugugi mitte odav Partner) õuele tekkis. Nendel kooles kere umbes Eesti euroliitu astumise aegu ja sealtmaalt on see minu hoole all. Esimestel aastatel oli sees "õige" õli, siis läksin ihnsusest autoõli päradele üle. Seni ekstsessideta. Töökoormus on nii 25 l bensiiniBig Grin suvega.
Vasta
#16

Uutel niidukitel puudub see all välja laskmis ava.Ühistule ostetud uuel niidukil sai see imemis süsteem ka ära proovitud,täitsa toimis,sisse läks ilusti see 600g norm.Tuttavalt nidukite hooldusest uurisin kuidas tema seda õli vahetust teeb,ütles:et keerab masina küljele ja sisse valamis august õli välja.

Oma vanal niidukil on kepsu alumises osas paras loks,kuid masin käivitub hästi,töötab ainult kolinaga.Kolm aastat tagasi sai karterisse "ime keemiat"valatud siiani pole kolin suuremaks läinud ja muid muutusi esinenud.Näis kaua kestab.

Ise enesest on tegu ju tavapärase 4T mootoriga mis töötab mingil kindlal pöörlemis sagedusel.Seega ei pea seal olema"hüper-super õli",peaasi et oleks õli olemas.Valmistaja tahab et kasutaksid ettekirjutatud õlitootja õlisid(neil omaveheline diil).
Ise olen ka kanistri jääke neist mootoreist edukalt läbi lasknud.
Vasta
#17

Ise mõtlesin sama asja peale, et läheks auto õlidele üle. Mul on tööloomadeks kaks Kohler 15HP ja 17,5HP Yardman murutraktorit. Kuna neil on õlifilter ka vahel, siis ei tohiks probleeme olla regulaarsel õlivahetusel. Aastas kulub umbes 150L bensiini muruniitmiseks.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

(20-05-2014, 20:50 PM)diesel Kirjutas:  niidukitel õljumit vahetada. enamasti on see igavene keberniit. pikemalt kirjeldama ei hakka, eks teate ju isegi.
Kord leidus majapidamises juhuslik lahtistest laudadest meetrikõrgune alus, millele niiduk asetus nagu auto kanalile ja seejärel oli vahetus ootamatult lihtne.
Külje peale kallutamine võib olla küll veel mugavam ja kiirem, aga sellega kaasneb hiljem käivitamisel keberniit ja ajakulu pigem kasvab.
Vasta
#19

(21-05-2014, 11:00 AM)TeeTL Kirjutas:  Kord leidus majapidamises juhuslik lahtistest laudadest meetrikõrgune alus, millele niiduk asetus nagu auto kanalile ja seejärel oli vahetus ootamatult lihtne.
...

Ma ei hakanud mainima, et õlivahetuseks peaks niiduki vähe kõrgemale upitama.

Tõsi, sajaeurostel vist all punni polegi...
Vasta
#20

(21-05-2014, 11:03 AM)v6sa Kirjutas:  Ma ei hakanud mainima, et õlivahetuseks peaks niiduki vähe kõrgemale upitama.
Ei ole kunagi viitsinud masinat laua peale tõsta. Soojale masinale tellis käepidemele (küünla ots püsti), nuga keerata nii, et ruumi oleks kõige rohkem. Umbes 20cm läbimõõduga ja 5cm kõrgusega plekist kauss mahub ilusti võlli ja korpuse vahele ära. Punn alt, esimene solks õli tuleb kohe kaussi, jalaga tellis käepidemelt maha, käega sujuvalt käepide üles, samal ajal jälgides, et kauss kuhugi ei haakuks ja juga ikka ilusti ōigesti anumasse suubuks. Paar minutit ootamist ja ongi kõik. Praktilises elus tuli välja,et meetodi suurimaks puuduseks on kaaskodanikud, kes ilmtingimata peavad mööda minnes natuke niidukit lükata vōi tõmmata proovima, kuigi muidu seda aparaati mitte kunagi ei taha kasutada.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne