Vana esiamordiga jalgratas tuvastada
#1

Kuna otsing esialgu tulemusi ei andud, siis panen siia ka ilmarahvale vaatamiseks ühe põneva (?) ratta, mille kuulutus hetkel üleval ripub. Ehk kellelgi on aimu millega täpselt tegu ja mis perioodist? Kui laialt selline kahvli konstruktsioon levinud oli? Minul kahjuks rohkem infot ei ole kui kuulutuse pildid.

[Pilt: 1_1_21246587.jpg]
[Pilt: 1_1_21246589.jpg]
[Pilt: 1_1_21246590.jpg]
[Pilt: 1_1_21246592.jpg]
[Pilt: 1_1_21246596.jpg]
Vasta
#2

Ega selle pildiseeria järgi suurt midagi ei tuvasta. Lisavarustuse vedruhark, kasutati ka näit. Saxonettide mootoritega jms väiksematel võrridel, ksf! Otap B on siia foorumisse ka ühe saksa tootja nime kunagi lisanud. Selge on see, et antud raamile on ta millalgi hiljem lisatud. Raam on huvitav, võidusõidu mudeli jagu, ketiratas inglise Royal Enfieldi oma koos sportpedaaliga, võiks arvata, et ongi R-E raam olnud aga ees on millalgi olnud ovaalne silt, ei sobi justkui R-E-le?
Tagaratta kinnituskoht on ära vussitud, kas algne katki läinud või lihtsalt raami pikemaks tehtud millegi pärast. Nõuk. esiratas, ilmselt lenks ka, tagaratas ka kahtlane, ilmselt ka torpedo link pole algne, samas tagaratta liblikmutter teemasse sobiks. Ka sadul pole sportrattale sobilik.
Mis ajast asi on - no ilmselt ikkagi 30-ndate raam. Kui oleks rohkem detailsemaid ja selgemaid pilte, vb oskaks keegi midagi täpsemat arvata.
Vasta
#3

Võib-olla R-E sportratas, võib-olla aga lihtsalt "Gent`s lightweight tourer", just seesuguste sportrattalike raamidega neid valmistati. Lenksud-pidurid jms. olid sarnased tavalisele meesteattale.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

Jah, kes seda teab, mis mudeliga tegu võib olla. Vaatasin ka, et see minu tagaratta liblikmutri jutt päris õige ilmselt pole, tundub, et Torpedo pikkmutrist on midagi aretatud.
Samas võib arvata, et R-E sportrataga või ratastega meil kiirsõitu tehti. 1926. aasta R-E reklaamlehel kirjutab tartlane Georg Lane, et Eestis on "võidusõitudel 1925-26 aastatel üle 30 võidu omandatud".
Paar aastat hiljem kirjutab Lehmkuhl & Patrik Tallinnast oma reklaamlehel, et "Eestis võidusõitudel 1925-27 üle 50 võidu omandatud!" Tea, kas neid võistlusigi nii palju toimus kui võite välja reklaamiti...
Igatahes reklaamilehel on võidusõidu mudel nr. 75 hinnaga 175.-krooni (naiste mudel nr. 55 on olnud samas hinnaklassis, 172.50).
Võidusõiduks 26x1 1/4. (Kas on mõeldud velgi või rehve, ilmselt viimaseid). Vb ei mahtunud antud raamile 28" rattad alla ja seepärast viidi tagaratta kinnitus taha poole? (lihtsalt oletus).
Väiksed hallid pildid. mis muidugi elutõega ei pruugi kattuda, ka juures aga näha on, et tagaratta kinnitus on ka mõneti tagakahvlite ühenduskohast taha poole jääv, samas sadulatoru kinnitusmuhvi ehitusest ei ole aru saada, tundub nagu tavalistel jalgratastel, mitte "sportlik" nagu teema rattal... Teema ratta raam tundub ka kõllaltki jämedast torust ja raske, aga jällegi ainult tundub. Ja ikkagi see ovaalne sildijälg raamil?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne