Liikluskultuur
#1

\"Mulle aitab!\" ütles Parts aga no ma ei tea, mu meelest pole s**gi muutunud. Või on muutunud ainult see mis mind kuidagi ei puuduta. Aga sellest ei tahtnud ma kirjutada.

Sõnaga teen otsa lahti, et uurida puurida mida sina hea foorumlane oled teinud meie liikluse paremaks muutmisel. (jumal hoidku kui vastupidi)

Kui meie (nii vähe kui palju meid siin foorumis on) annaksime oma osa siis võiks ju olukord paraneda.
Sule nüüd silmad ja mõtle viimase autosõidu peale! Kas sa olid kaasliikleja suhtes viisakas: lubasid tipptunniajal kõrvalteel peateele sõitmist ootava sõiduki, lasid sa jalakäija üle tee, jõudsid sa ristmiku ületada lubava fooritulega, naeratasid sellele lollakale kes su taga närviliselt signaalitas ja koguaeg ümberreastus. Või olid sa täna jalakäija: ületasid sa sõidutee selleks ettenähtud kohas, kõndisid sa ikka kõnniteel?

Kuidas võiks märku anda \"anttilast\"juhiloa tellinud või lihtsalt liiklushuligaanile, et nii ei käituta. Neile kes olid auto parkinud invaliidi kohale soovitas Ekspress kleepsu panna aga kui kleepsu käepärast pole?! Mida teha kodanikuga kes eirab parkimist/peatumist keelavat märki, kes pargib kaupluse ukseall, kollasel joonel jne jne jne. Või jalakäijaga kes jookseb autode vahelt üle tee? Oh ma kohe ei tea! Selge on ju see, et politsei igalepoole ei jõua. Rikkujale ise pasunasse anda ei ole ka nagu sünnis. Igatahes kui viitsite siis mõelge ja pange kirja mida teha!

Henry automoto ee

Üks asi viis teiseni ja nüüd sai see tehtud!

sai vist kõik öeldud
Vasta
#2

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Henry
.....Rikkujale ise pasunasse anda....


Ühel vihmasel sügis päeval jalgrattaga sõites bussi taga kus kiirus küündis kuni 60km/h hakkas mingi juht signaali laskma närviliselt selja taga , näitasin talle f*ck\'i ning siis kui buss jõudis peatusesse , tuli autojuht välja ning virutas täie lauluga mulle pikki molut .......noh ma loomulikult virutasin paarkorda vastu ning lõpuks jooksis ka naine välja kes hakkas paluma et ma jätaks ta mehe rahule Big Grin .........huvitav oleks teada kas ma nüüd rikkusin mõnda eeskirja nii karmilt ,et mulle tuli kohe peksa anda või tegu oli lihtsalt mingi ennasttäis debiilikuga kellele lõi võim pähe ?
Vasta
#3

noh, üritame emotsioonidest hoiduda (nii siin teemas kui liikluses)!

kõrvalteel liikujaid lasen ise meelsasti vahele - kui minu kiirus väike ning tean kõrvalteed oodata.
sõelujaid ma ei salli. Eriti suunatuleta liikujaid. Minu ette nad EI tule! See ei kehti tavaliste ümberreastujate kohta (v.a. aeglased liikujad pahatihti). ümberreastumisel jätan tagumise autoga min. vahekauguseks autopikkuse. Möödasõidul maanteel ei kiirusta kunagi oma vööndisse naasmise ja tagasõitja esiklaasi mustamisega.
foori kollast tuld loen tipptunni ajal lubavaks värviks - eriti libedaga, mil 2masinat/intervalliga enam läbilaskevõimet on tervitatav nähtus. Samas ei sõida kunagi ristmikule, kui märkan ohtu, et pean seal peatuma. Siis seisan foori taga. Ka on enamus juhte nii pimedad/rumalad, et kiirendavad suure hurraaga foorist, et pidurdada järgmise ees... Milleks? (Raudtee-)foori taga seistes ei sõida kinni kõrvalteed - ehk tahab keegi vasakpööret teha. Paar-kolm paremale pöörajat saavad enamasti samuti enne mind liikuma.
vales kohas peatujad ning põhjuseta aeglased liikujad näevad mind vihase mürina saatel möödumas - autode peegleid lahutab enamasti paar sentimeetrit.
invakohal parkijad - no kui neil häbi pole, las olla. TTü juures näiteks 5 invakohta - liiga palju. Ise ei kasuta, samas krooniliste seal parkijate tähelepanu olen sellele küll juhtinud.

jalakäijate puhul vaatan alati esmalt tahavaatepeeglisse - kui seal kõigest paar masinat, ma juba naljalt seisma ei jää...
usun, et kretiinid õpivad sellest, kui nende vastu viiskas oled. Komamütsiga tüübid aga sellest, kui peavad (üldjuhul) kiirema masina ees alla vanduma.

teet,
võtab liiklemist väga isiklikult

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

teet, kui ttü-s liigud, siis vaata studioosust kah. toppisin sinna veebruarinumbrisse ühe pildi ühest scorpioklubi täkust, kes mulle rohkem kui paar korda invakohal pildi ette sattus.

klaabu@sai.head.pildid


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab
invakohal parkijad - no kui neil häbi pole, las olla. TTü juures näiteks 5 invakohta - liiga palju. Ise ei kasuta, samas krooniliste seal parkijate tähelepanu olen sellele küll juhtinud.
Vasta
#5

Kadarile ei meeldi:
1) kui ise sebra ees pidama jäänud(et jalakäijat üle lasta), aga vastutulija tallab tuima näoga sebrast üle, missiis, et jälakäija juba tee keskel. Tavaliselt sellisteks juhtideks penskarid või naised.
2) maanteel kõigutajad. Sirgel 100, nii kui vähegi laugem kurv tuleb, lastakse hoog 80ni, olgugi et teeolud ideaalsed.
3) tegelased, kes oma nigelatele sõidukogemustele lisaks , roolis mingi kõrvalise asjaga tegelavad nt. mobiiliga rääkimine, seejuures venivad 30nega.Sees tavaliselt 1. käikBig GrinBig Grin
Vasta
#6

Autojuhina vihkan sellist asja, kui kõrvalteelt aetakse oma nina peateele ette, peab ise lausa vastassuuna vööndisse tõmbama.:mad:
Jalakäijad lasen alati üle, kui see minu võimuses on. Väikelinnades on sellega vist siiski paremad lood, kui Tallinnas, Teet. Jõuate teiegi Big Grin.
Vihkan selliseid, kes invaliidikohale pargivad. Siinsamas Elvas on üheks selliseks kabrioga bemm ja arvake ära, kes on roolis. Naisterahvas. Oleks puksiir või midagi, veaks auto minema. Klepsu tahaks ka kuskilt saada. Oleks esimene, kes sellele autole klepsu peale paneb.
Jalakäijana ei ole mind iialgi üle lastu, kui roolis on naine. Isegi siis, kui nad on üritanud, pean ikkagi hüppama, sest nad ei oska enne mind seisma jääda ja proovivad ikka seda auto ja minu vahet võimalikult väikseks muuta. Seda Tartus.
Rullnokad on ka selline rass, et :mad:.
Seoses selle kõigega: see on niisama unistus. Hakkaks rullnokke mõlkima. Selleks ehitad sellise niinimetatud \"tangi\". Millel ise ei juhtuks midagi eriti, seest tugevdatud jne. Ühesõnaga spetsiaalselt tehtud. Sees kaamerad, kui on võimalus, siis liiklusreeglirikkujaid \"õpetada\".
See oli üks väike mõttelend...
Liikluses on meil palju parandada...
Vasta
#7

mina naisi autoroolis ei sõimaks, leian, et nad on suhteliselt head autojuhid ja turvalisemad kui mehed, ainult parklates jms manööverdamistega panevad vahest mööda --> st mölgivad nurki Wink. minu emast sefimat juhti ma ei tea (ja ta ei ole tegelenud ralli ega muu sarnasega). ja ega ma ise ka jalakäijaid kõiki üle ei lase - toimin samamoodi kui teet. ja eriti vihkan neid juhte-jalakäijaid, kes oma õigust nõuavad ja kedagi vahele ei lase. neile annan õpetust sellega, et panen jõuga oma auto nina, saba või siis jala ette, et neid viisakusele sundida. ja ausalt öelda pole probleeme olnud, et ei saaks normaalselt üle tee, ei saaks hoovist välja tagurdada vms. tallinnas ja tartus on ikka viisakaid ja lahkeid juhte piisavalt, et 10 auto jooksul igast asendist minema saada. ummikuolukorras käitun nii, et kõrvalteedel seisjaid, parklast välja tagurdajaid (Narva mnt Audentese juures nt) abistan sellega, et lasen ühe auto vahele, parklast väljujale oian teisi autosid enda taga kinni Smile ahjaa, vihkan neid, kes täis hooga foorini sõidavad ja seal pidurdavad - ehk siis pole sujuvast sõitmisest kuulnudki. paar korda olen vaba hooga punase foori poole veeredes kohanud mingit, kes selja taga signaali laseb. on ka olnud nii, et too tagumine täie gaasiga mööda lendab ja siis punase tule ees järsult pidurdab, samal ajal kui mina rahulikult 2 v 3 käiguga edasi sõidan rohelise tulles.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#8

Pole oma lühikese juhistaažiga (7 kuud ja umbes 4000 km) märkimisväärseid kogemusi veel omandanud, kuid mõned asjad on silma jäänud siiski.
Esiteks möödasõidud maanteel ja linnas. Kas tõesti on vaja normaalse kiirusega liikuvast sõidukist olenemata olukorras ja kohast mööda pressida, et siis saja meetri pärast ära keerata? Sellist käitumist näinud väga sageli ja enamasti sellisteks autodeks suured jeebid ja lihtsalt veidi kallimad ja uuemad autod. Kas ärimeestel tõesti nii kiire?Smile

Jalakäijad. Üldiselt ikka lastakse läbi (vähemalt pärnus kus enamus minu linnakilomeetreid kogunenud) kui jalakäija oma soovist üle tee minna ka selgelt märku annab. See tähendab,et seisab ülekäiguraja ees ja jälgib liiklusvoolu. Pole ju minu meelest vaja seisma jääda tädikese pärast kes ülekäiguraja lähedal kõnniteel seisab. Kus mina pean teadma mida ta teha kavatseb ning tundub,et sageli ei tea nad seda isegi.
Kui ise jalgsi liigun siis üle tee ei trügi. Autojuhina lihtsalt saan aru,et mõnikord tõesti ei märka jalakäijat ja kui näen et üks või kaks autot läheneb ülekäigurajale siis lasen neil ära sõita ja alles siis ületan teed. On ju mul lihtsam mõni hetk oodata, kui sõidukijuhil pidurdada, peatuda, uuesti paigalt võtta, kiirendada ja liiklusvooluga ühineda.
Samas üks väga huvitav asi seoses tsiklimeeste ja ülekäiguradadega. Nii suvel A kati õppesõidus kui ka ise hiljem tsikliga liigeldes jäin sageli ilusti sebra ees seisma et rahvas üle tee lasta. Tundub, et mootorratturid seda just eriti tihti ei tee. Igatahes vaadatakse ülekäiguraja ees peatunud tsiklimeest kui mingit imeelukat ja enamikel juhtudel peab inimestele käega viipama,et nad juba liikuma hakkaksid. :lol

Sooviksi kõigile liiklejatele vähem närvilisust ja rohkem üksteisemõistmist.

Valts@üritab olla hea liikleja

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#9

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Henry
Sõnaga teen otsa lahti, et uurida puurida mida sina hea foorumlane oled teinud meie liikluse paremaks muutmisel. (jumal hoidku kui vastupidi)
Olen (koos Eesti Land Rover\'i Klubiga) osalenud KUKU raadio ja maanteeameti korraldatavas Selge Grupijuhi programmis juba viimased kuus(?) aasatat. Viimased kolm neist koordineeritult koos Kuku raadioga. Samuti teinud sarnast propagandat ka laiema valikkuse ees.
Tänavu võtab teatepulga üle Eesti Maasturiklubide Liit.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne