20 aastat vana diiselkütus? Kuidas toimib?
#1
Question 

Sõber avastas isa garaazhist ~100L nõuka lõpust pärinevat diislit ja tunneb huvi, kas 1990 aasta 2.5D mersu seda ka tarvitada võiks? Tean, et bensiin läheb seistes hukka aga kuidas diisliga on? Kui näiteks panna kaks kolmandikku värsket ja kolmandik vana? Ekstreemsetest näidetest tean,et töökaaslane sõitis vana mersurondiga enne palgapäeva kasutatud mootoriõliga, too aga oli vanarauakandidaat ja tühja need pump,pihustid ja muu...
Vasta
#2

Minu aus arvamus on,et Mersule seda ei ole mõtet panna. Vana diisel kütus on kuulus suure väävli ja tahma sisalduse poolest. Kardan,et sinu mersu hakkab hullemini tossama. Küll aga ma julgeks seda kütet valada 1:2 pooleks siis vanale Belarussile või muule vene rasketehnikale.


Vasta
#3

Ma kallaks rahulikult selle kütte sisse, tollel vanal Mersul on ridapump. Võrreldes töötanud mootoriõliga on see diisel nektar pmtslt.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#4

Viimast põhja ei tasu välja kallata, sinna on settinud kogu rämps.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Veidi kahetakti õli hulka ja las minna.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#6

Mul on olnud viimase nelja aasta jooksul kaks kokkupuudet selliste keldrileidudega, mida pole raatsitud raisku lasta. Esimene ohver oli W124 Mersu,see pommikindel, kolmeliitrine ridakuus. Omanik oli vanem soliidne mees, leidis vanast õndsast ajast jäänud vaadi ja asus realiseerima, paagist väljapumbatud muda põhjal võib arvata et vanal vaadil keerati ikka põhi hoolikalt ülespidi. A peale puhastamist ja filtrivahetust hakkas tööle ja jäi tööle, nii et ikka ongi durakonadjoznõi...Big Grin
Teine ohver oli vana Transit. Oli teine lihtsalt heast peast ära minestand. Keset sõitu, raip. Vaatasin, rihm terve ja pingul, märgid paigas, pihustitorust starteriga käiates ei purska, vaid niriseb midagi ebamäärast. Filtrist kallasin välja ollust, mis meenutas vetikasisaldusega merevett. Lõhn nagu kergelt meenutas diiselkütust. Omanik siis möönas, et tõesti sai tangitud ja peale tankimist seiskus, ja et tankis kanistrist, mille leidis keldrist. Kõrgsurvepump tunnistati diislimeeste poolt surnuks ja Transit lohistati varsti köie otsas kuskile ära.
Vasta
#7

aastat 7 tagasi sai hiina trakatsile sisse kallatud ca 100 l 90-ndate alguses soetatud diislit (oli tollal esimene lääne auto diiselmotoga), seega nii 15 a vana küte. Sõi ära, ei öelnud midagi paha ja töötab siiani, ka õli jms põletab ära.
Vasta
#8

Vene trakatsid söövad selle ära ja ei tee teist nägugi ja see mersu on võrreldav vene traktoriga. Isegi 96 aasta mersul oli vesi paagis ja filter oli täis ja pihistitest tuli vesi välja ja sai paak puhtaks tehtud ja filter vahetatud ja töötab eelmisest sügisest siiani. Ise ei tahtnud uskuda,et pump ja pihustid ellu jäid aga jäid.
Vasta
#9

(28-06-2014, 18:53 PM)Alts Kirjutas:  Sõber avastas isa garaazhist ~100L nõuka lõpust pärinevat diislit ja tunneb huvi, kas 1990 aasta 2.5D mersu seda ka tarvitada võiks?
...

OM602 seedib ära küll. Tõsi, risk jääb, et pump tirib ummistunud filtri puruks ja siis on KSP ja pihustid utiil.

Aga kui mootori toimetamisel hoida silm peal ja tankida kolmandikseguna vaheldumisi tanklavärskega, on asjal täitsa jumet.

2T õli on igal juhul hea mõte meie tänapäevaste "standardikohaste" kütuste kasutamisel.
Vasta
#10

Ehk tasuks filtreerida mingil moel enne paaki valamist, sealt raskem liblikaid püüda. Eriti kui suvediisel, siis parafiini eraldunud .

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

(29-06-2014, 12:18 PM)aavu Kirjutas:  Ehk tasuks filtreerida mingil moel enne paaki valamist, sealt raskem liblikaid püüda. Eriti kui suvediisel, siis parafiini eraldunud .
Mina tegin kunagi sellise vaadipäraga nii, et panin kõrgemast nõust madalamasse(puhtasse) jooksma ja voolikule paberelemendiga bensiinifiltri vahele. Aega võttis, aga läbi ta nirises ja oli täitsa kasutatav. Enne seda sain autol filtri ummistamisega vitsad.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

Mina arvan, et võid julgelt kasutada. Soovitan valada vaadist ämbrisse ja ämbrist autosse, siis näeb hästi ja saab vee ning raskema sodi kätte.
Ostsin mõned aastad tagasi nõuka-ajast pärit A-76 a`1000 l. Valasin seda motikatele ja traktorisse ei mingit probleemi! Tänapäevase kütusega võrreldes töötasid mootorid palju pehmemalt. Kui saaks, siis ostaks veel!
Vasta
#13

(29-06-2014, 13:39 PM)willem Kirjutas:  Ostsin mõned aastad tagasi nõuka-ajast pärit A-76 a`1000 l.

See oligi bensiin, nüüd müüakse sama nime all midagi muud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

Nuh, mina seda asja ei kasutaks. Küttesistemi remont maksab ikka mitu korda rohkem ja oletused a`la "teeb-ei tee" ei ole tõsiselt võetavad ning on samaväärsed juttudega naistelt saunalavalt ;D. Õnnemäng, muud ei midagi. Kui aga on kange kihk kasutada, siis lase ikka läbi filtri, et sodi ja peamine - vesi eemaldatud saaks. Siis 100-le liitrile 100 milliliitrit 2-taktilise õli sisse ning reasmootor sööb selle asja kenasti ära. "Common rail" mootorid ei salli sellist stuffi Smile .


Vasta
#15

Kes hirmsasti kardab oma masinaid kokku lasta võib oma vanad küttevedelikud julgelt mulle pakkuda.....Wink
T
Vasta
#16

(29-06-2014, 12:18 PM)aavu Kirjutas:  Ehk tasuks filtreerida mingil moel enne paaki valamist, sealt raskem liblikaid püüda. Eriti kui suvediisel, siis parafiini eraldunud .

Tjah, ei tulnud nagu selle pealegi, et tuletada meelde elementaarseid hügieeninõudeid.Toungue

Teisest küljest, ega see paha tee. Tasub siis meelde tuletada ka seda, et valamiseks kasutatav lehter peab olema puhas ja tankimist ei tasu teha vihmas.

Suurema sodi filtreerimiseks on hea teksa (või mõni muu tihedamast riidest) kangas, kui ei taha ksf. Basilio head nippi pruukida.
Vasta
#17

(29-06-2014, 22:59 PM)Tift Kirjutas:  Siis 100-le liitrile 100 milliliitrit 2-taktilise õli sisse ning reasmootor sööb selle asja kenasti ära. "Common rail" mootorid ei salli sellist stuffi Smile .

Ka ühisanum pritsele võib kahetaktilise seguõli panna, ei juhtu midagi halba. Ainuke mida tuleb teada, on see, kas autol on tahmafilter või ei (Katiga ei tohi segamini ajada). Kui on siis ei tohi kasutada lisa õli, muidu ummistab filtri, muud ei midagi.
Ise lisan enda tänapäevasele masuudile ka õli ikka sekka - töö on kõrvaga kuuldes natike ikka pehmem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne