MTZ-82 külge poogitud aparaat
#1

See on selline:
[Pilt: thumb_962_talleks_20.jpg]
Kui traktorile sätiti külge selline riistapuu, siis pandi masina käigukasti vasakule küljele imelik seadeldis, mis sai hüdraulilise toite traktori pumbalt, tööorganiks oli kaks kolb-hüdromootorit. Need liigutasid masinat tigusammul edasi. Oli kaks kiirust.
Ühe kolbmootori pealt hankisin sellise plaadi:
[Pilt: silt3.jpg]
Oskab ehk keegi midagi rääkida sellest kolbmootorist, spikkeriks teave sildilt.


Vasta
#2

(30-06-2014, 22:24 PM)Tift Kirjutas:  See on selline:
[Pilt: thumb_962_talleks_20.jpg]
Kui traktorile sätiti külge selline riistapuu, siis pandi masina käigukasti vasakule küljele imelik seadeldis, mis sai hüdraulilise toite traktori pumbalt, tööorganiks oli kaks kolb-hüdromootorit. Need liigutasid masinat tigusammul edasi. Oli kaks kiirust.
Ühe kolbmootori pealt hankisin sellise plaadi:
[Pilt: silt3.jpg]
Oskab ehk keegi midagi rääkida sellest kolbmootorist, spikkeriks teave sildilt.

Kas kindel et toide traktori enda pumbalt?
Kas mitte üks polnud mootor ja teine pump? Sest paigaldati veel eraldiseisev õlipaak kabiiniredeli juurde/asemele.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#3

Kindel mis kindel - mõlemad on ühesugused ja teenisid sama eesmärki, ainult üheloli aeglasem ülekanne, teisel kiirem. See oli mõeldud erinevate pinnaste jaoks. Tegelikult polegi see tähtis, vaid oleks tarvis teada, mida need mootorid endast kujutavad - kas olemasoleva info põhjal saab öelda, palju kw võlli otsalt kätte saab, kui palju õli tarbib, palju survet tarvis on jne.


Vasta
#4

(01-07-2014, 10:59 AM)Tift Kirjutas:  Kindel mis kindel - mõlemad on ühesugused ja teenisid sama eesmärki, ainult üheloli aeglasem ülekanne, teisel kiirem. See oli mõeldud erinevate pinnaste jaoks. Tegelikult polegi see tähtis, vaid oleks tarvis teada, mida need mootorid endast kujutavad - kas olemasoleva info põhjal saab öelda, palju kw võlli otsalt kätte saab, kui palju õli tarbib, palju survet tarvis on jne.

Seda varianti ma ei teagi. Minule on teada hüdrostaatiline käiguaeglusti. Käigukasti hammasratas ajab ringi aksiaalkolbpumpa ja samasugune mootor kerib teist hammasratast käigukastis.Kuigi ega võimatu ju pole ka traktori enda pumbalt käiv toide. Kuigi jääb arusaamatuks, miks sellisel juhul 2 mootorit...Rolleyes

Sildil on andmed kenasti kirjas:
töörõhk 20 MPa (200 bar);
pumba maht 28,1 kuupsentimeetrit (ehk ühe pöördega tarbib 28 kuupi õli) ;
nimipöörded 32 pööret sekundis (ehk 1920 pööret minutis);
nimipöördemoment 85,2 Nm. Selle alusel on tegu mootori andmesildiga.

Nende alusel saab rehkendada, et nimivõimsus on lahja 23 kW ja minutis on selleks vaja seega lahja 54 l rõhul 200 bar.
Vasta
#5

(01-07-2014, 11:55 AM)v6sa Kirjutas:  Kuigi ega võimatu ju pole ka traktori enda pumbalt käiv toide. Kuigi jääb arusaamatuks, miks sellisel juhul 2 mootorit...Rolleyes
Jep, teil on õigus, täna keerutasin seda asjandust ja kolbpump saab käituse käigukastist, ajab ringi oma pumbatava õliga kolbmootorit, mis omakorda ajab ringi käigukastis vastavaid ülekandeid. Nii pump kui ka mootor tunduvad olema kaksikud - täpselt üks-ühele väljanägemise ja suurusega. Mootoril on küljes ka lekkeõli toru, pumbal on selles kohas ka ava, kuid punniga varustet.

(01-07-2014, 11:55 AM)v6sa Kirjutas:  Sildil on andmed kenasti kirjas:
töörõhk 20 MPa (200 bar);
pumba maht 28,1 kuupsentimeetrit (ehk ühe pöördega tarbib 28 kuupi õli) ;
nimipöörded 32 pööret sekundis (ehk 1920 pööret minutis);
nimipöördemoment 85,2 Nm. Selle alusel on tegu mootori andmesildiga.

Nende alusel saab rehkendada, et nimivõimsus on lahja 23 kW ja minutis on selleks vaja seega lahja 54 l rõhul 200 bar.
Ehk siis sellelt mootorilt saab 24 kw võlli 1920 rpm juures ja selle saamiseks on mootorile sisse ajada 54 L/min 200 bar.
Sellest võib siis nii aru saada, et mõnede ülekannetega saab pöördid vähendada ja suurendada seega võimsust, eks ju Smile ...


Vasta
#6

Andmed võivad mõlemal asjandusel ühesugused olla. Pumbal torude ühendused erineva läbimõõduga: sisend on jämedam. Mootoril ühendused võrdsed. Samas pump töötab edukalt ka mootorina. Pumbal koormus ilmselt suurem, sest uuel masinal oli (kui ikka oli) tagavara pump kaasas.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#7

Nu nii, minul on see "paarike" (pump ja mootor) nüüd riiulil olemas. Talveks hää nuputada, mida nendega nüüd ette võtta Smile . Mõtteid? Ideid?


Vasta
#8

Sul ilmselt poolpidused. Kui pump ära väsib, siis mul on kasutamata pump riiulis. See ei ole müügi kuulutus, lihtsalt teadmiseks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#9

(27-08-2014, 21:58 PM)metsakohin Kirjutas:  Sul ilmselt poolpidused. Kui pump ära väsib, siis mul on kasutamata pump riiulis. See ei ole müügi kuulutus, lihtsalt teadmiseks.
Hea teada! Nu ma ei tea praegast, kui "poolpidused" nad on, ilmselt on pump mingi aeg tööd teinud, viimased paarkümmend aastat aga lihtsalt massina külges tolgendanud. Nagu ma õieti aru sain saab mõlemat kasutada nii pumbana või siis mootorina...vahest annab mõlemat mootorina jooksutada Smile .
Mul on niisugune mõte juba tükk aega tiksunud....et ikke munsterdada kokku üks liikur. Aga eks näeb, olen veel natuke loll seda teemat arutama Smile .


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne