Targema plekksepa nõu vaja.
#1

Selline kummaline mure, et alustasin ühe Ford tüüpi kaubakäru kereremonti ja
olukord on väga paha.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106889361
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106889373/
Tagaots sai ära paigatud, eemaldades kartulikotitäie plekki.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106889353/
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106889357/
Probleem on aga selles, et sel kärul on kilomeetrites plekkide jätkamise kohti, kuna tehas on selle käru teinud plekijäätmetest.
2-3 vahel isegi 4-5 plekki pandud üksteise peale ja kõik need kohad on tõsiselt roostes ja kohati on läbi roostetanud.
Tagaotsas sai üritatud kõik sellised kohad välja vahetada, mis ka enamasti õnnestus.
Eespool aga läheb asja ülesehitus üle mõistuse keeruliseks ja kõigi valtside ja kahekordsete kohtade väljavahetamisel oleks tegu juba uue käruga.
Mis on ikka pude, läheb kindlasti vahetusse, kuid osa asju, mis on kas pooleni roostes või isegi vähem tuleb alles jätta ja siit ka küsimus, et mis paneks edasiroostetamisele pidurit?
Kerevaha on suht kasutu, kuna ei imendu roostes detailide vahele?
Pakuti, et grafiitõliga kokku määrida ja pihustada kõik õõnsused et pidada imenduma igasuguste liidete vahele, kuid kust seda enam saada on?
Siis pakuti veduri silindriõli, kuid ka seda pole saada enam.
Kas kasutada lihtsalt mootori, keti, hüdro, jms õlisid õõnsuste ja liidete immutamiseks või on tarkade kogul pakkuda mõni parem plaan?
Sellise arvestusega, et see käru veel 5 aastat enamvähem koos püsiks.
Vasta
#2

just kuskilt lugesin (äkki siitsamast foorumist), et volga poes olla grafiitõli täiesti müügil.

edit: ei olnud siin. tikutaku kivikaitse teemas kroomimartin kirjutas.
Vasta
#3

Pilte vaadates on see veel kategoorias popp ja noortepärane Transa, millest restaureerimiskonkursi kaunitari ei tule, seega ma väga kogu roostemajanduse eemaldamisele ei panustaks. Sest sisse pandud töö läheb auto reaalset väärtust vaadates liiga kalliks (ehk siis on seda juba rängal kombel teinud).

Sellest aspektist: sõidab kuni sõidab, siis vaadata uus ja parem toorik.

Aga abiks teema ehk: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthrea...7#pid39459

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Mina kasutan lootusetult käest läinud kohtades ja kõikides kere õõnsustes Dinitrol ML-i. Ronib häst ja ei kuiva mingiks vahaks. Olen ka teisi proovinud aga need kuivavad ära ja kui kihti uuendada siis on näiteks uks lõpuks paksult tavoti laadset kraami täis ja värske vedelik ei tungi enam probleemsetesse kohtadesse. Igal suvel käin autod sellega jälle üle. Komplekteerimisel lasen kah iga keerme ja liite vahele.Ostan tavaliselt 5 või 10 liitri kaupa ja spreid kah. Saab: http://www.rivor.ee/ ja kindlasti ka kuskilt mujalt veel.
Vasta
#5

Kui sa just surmani sellega sõita ei taha, ning oma lastele seda pärandada kavas ei ole, siis ära nõnna vaeva näe. Tee midagi ära, tõmba roostele värv selga, ning viie aasta pärast vaata hoovile uus ront.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

(12-07-2014, 01:32 AM)viplala Kirjutas:  Kui sa just surmani sellega sõita ei taha, ning oma lastele seda pärandada kavas ei ole, siis ära nõnna vaeva näe. Tee midagi ära, tõmba roostele värv selga, ning viie aasta pärast vaata hoovile uus ront.

Siin on väga hästi kokku võetud selle käru olukord ja tulevik.
Eks proovib selle Dinitroli ML-i ära kuis imendub.
Eks ta võib ju sileda pinna peal hea olla, kuid kui ta kahe pleki vahele ronimise võimet ei ole, siis pole tast kasu seal.
Paar päeva tagasi tagumistesse poolraamidesse lastud suvaline õli on küll jõudnud igasugu topeltkohtadest väljastpoolt nähtavalt läbi imbuda.
Keretööd on paraku mõtetu teha tänapäeval, kuna saadavad materjalid on sellise kvaliteediga, et kestva tulemuse saamine on kasutatud asja puhul samahästi kui võimatu.
Näiteks oli Veneaegne roostemuundur Buvanol, aastast 88.
Panid roostele peale ja asi hakkas kihisema ja plekk läks soojaks isegi.
Hommikuks oli kohev paks rooste tihenenud ja pind muutunud siniseks.
Ostsin uue pudeli, panin peale ja pind läks halliks hommikuks ja mahalükatud lahtise roostega pinnale olid juba helepruunid täpid tekkinud.
Vasta
#7

(12-07-2014, 10:32 AM)2715 Kirjutas:  Ostsin uue pudeli, panin peale ja pind läks halliks hommikuks ja mahalükatud lahtise roostega pinnale olid juba helepruunid täpid tekkinud.

Buvanol'i kasutamine võibki jääda aastasse 88', tänapäeval on oluliselt paremaid tooteid. Tõsi, heal tootel on krõbe hind.
Vasta
#8

Tsitaat:Buvanol'i kasutamine võibki jääda aastasse 88', tänapäeval on oluliselt paremaid tooteid. Tõsi, heal tootel on krõbe hind

Palun äkki täpsustad, mida on hea kasutada, olgu see hind, mis ta siis on. Ma olen ise proovinud 4-5 erinevat roostemuundurit (CRC kontsentraat, paar erinevat saksa tootjate vahendit, Buvanol, Antirust). Kõige parem oli Läti Antirust, kõige viletsam CRC kontsentraadist tehtud lahus, see nagu ei toiminud üldse. Buvanol midagi siiski tegi.
Vasta
#9

Loctite seeriast olen palju kasutanud ja ka varem soovitanud 7505. Õigetes tingimustes töötab minu arvates hästi ning mullitama pole veel ükski värvitud osa hakanud. Tõsi, pudel on olematult väike.
Vasta
#10

Täna uurisin selle vana buvanoliga nädal tagasi tehtud pinda ja midagi pole ette heita.
Rooste on täielikult reageerinud ja märke edasiroostetamisest pole.
Küll aga roostetab selle uuega tehtud pind süüdimatult edasi.
Siit küsimus, et kust võiks saada puhast ortofosforhapet näiteks Tartust?
Midagi positiivset kah.
Leidsin üles koha, kuhu Michelini mehike oma häda on teinud.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106895737
Kahtlemata on selle auto konstrueerijad olnud eriti süüdimatud, sest siduripedaali all olevasse vanni jookseb sisse tuulutusest ja klaasilt allajooksev vesi ja kuna sellega koos tuleb ka igasugu jama, mis selle augu kinni paneb siis oli see ääreni täis märga jama ja miks selle vee poolraami sisse peab laskma pea ei võta.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/106895747/
Vasta
#11

Ei ole küll "targem plekksepp", aga minu katsetused erinevate roostesurmade alal on lõppenud eelistustega "Presto" ja "Hammerite Rust Stop" võrdse võiduga. Mõlematel on pudelis samasugune piimjas vedelik, reageerivad kiiresti ja tulemuse värvi järgi reageerivad ühte moodi. Tulemus on nõnda sarnane, et kahtlustan sama olluse erinevatesse pudelitesse villimist.
Buvanoli kasutan ka, aga seal, kus on reageerimiseks - uuesti pintseldamiseks ja niisutamiseks aega. 24 tundi tundub talle vähe olevat. Ülalmainitud vedelike niisutamine või ülepintseldamine reaktsiooni enam ei käivitanud, vist ei olnud enam, millega reageerida.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#12

(11-07-2014, 21:52 PM)2715 Kirjutas:  ...
Probleem on aga selles, et sel kärul on kilomeetrites plekkide jätkamise kohti, kuna tehas on selle käru teinud plekijäätmetest.
2-3 vahel isegi 4-5 plekki pandud üksteise peale ja kõik need kohad on tõsiselt roostes ja kohati on läbi roostetanud.
...

Sedasi need müstilised kandevõimed olematu kandekonstruktsiooni massi juures saadakse. Paraku on kõrgtugev teras üsna aldis roostetama. Asjale aitab kaasa ka see, kui autot pidevalt üle koormata kas sõidu või laadimisega ning liitekohtades tekkiv väntsutamine lõhub õhukeseksoptimeeritud pinnakatte, avades tee niiskusele ja meie teedel "libeduse tõrjeks" kasutatavale keemiale.

Kui autol on kõrge emotsionaalne väärtus, siis on küll pahasti. Sad
Muul juhul lõika paigad aukudele peale, pintselda tummisema värviga üle ja kõik õõned purista MLi täis. Mõned aastad sõidad, siis vaatad asendaja.
Vasta
#13

Küsiks veel mõne keretöödega seotud küsimuse, et kust tänapäeval saaks nn põhjapunne kummist midagi 15-20mm avade sulgemiseks ja mis riistaga annab teha selliseid avasid läbi õhukese pleki ilma servi ära kortsutamata?
Paljudesse kohtadesse peaks tegema augud, mille kaudu roostetõrjet teha.
Vasta
#14

Teritad puuri nn.plekipuuriks ja õiged pöörded ning avasid on nagu seeni peale vihma.
Vasta
#15

Usu mind... autolammutusest saad vast kotitäie niisama (kui ise autode küljest ära kakud) Big Grin ja puure küsi ikka hästivarustatud tööriistapoest... näiteks selliseid
http://www.osta.ee/en/augupuurid-48502547.html

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#16

Kuidas taastada sellist kohta -
[Pilt: large_28857985_FzPH.jpg]

Tegemist on parema rattakoopaga ning nagu pildilt näha on koopaplekk juba tehasest pandud raami (uksepost) ja raamtala vastu niimoodi, et niiskusel oleks olemas ideaalne paik kuhu koguneda ja seal metall roostetama panna.
Kas tuleks see koht kõigepealt kruntida ning siis uus plekk keevitada või on olemas mõni parem moodus, kuidas tegeleda sellise kohaga?

Autoks on M401.
Vasta
#17

(02-08-2014, 15:06 PM)sass107 Kirjutas:  Tegemist on parema rattakoopaga ning nagu pildilt näha on koopaplekk juba tehasest pandud raami (uksepost) ja raamtala vastu niimoodi, et niiskusel oleks olemas ideaalne paik kuhu koguneda ja seal metall roostetama panna.
Kas tuleks see koht kõigepealt kruntida ning siis uus plekk keevitada või on olemas mõni parem moodus, kuidas tegeleda sellise kohaga?

Autoks on M401.

Kui omale teha siis ma keevitaks selle pleki poolraami serva külge siis ei teki topeltserva.
Kui see aga originaal peab saama siis tuleb samamoodi tagasi teha.
Kruntida ju võib aga mul pole küll enam mingeid illusioone et värv kuskil all ja niiskes kohas roostetamise vastu aitab.
Ma ajaks selle vahe mingit määret või vaha täis ja see on kindlasti tõhusam kui värvitud pinna jätmine paljalt.
Vasta
#18

Vanasti löödi sellised augud lihtsalt segu täis.Big Grin Tänapäeval lastakse ajakohast Makroflexi....... ja pigi peale. Taibukamad kasutavad kilukarbi plekki ja tõmbeneete.....ja kivikaitse selga. Mõnel on aega ka värvida... Maitse asi siis ja igale jõukohane valik materjalidega.
Osa hullukesi aga paikab serv servaga.......need on erilised vennad.Smile Tavaliselt keevitatakse august tsipa suurem plekilatakas ja törtsutatakse mõne punktiga kinni (loe-situtakse),et päris ära ei kukuks. On ka neid ,kes peale keevitustööd kõik siledaks käiavad,et ilus jääks. Olen ka kuulnud nn. põhjan....jatest...kes pidid nii korralikku tööd tegema,et ei saagi keegi aru,et midagi paigatud oleks. Eks peab siis igaüks ise valima,kuidas teha. Pea-asi,et ise rahule jääks.Smile
Vasta
#19

Kui juba kirjutamiseks läks, siis vahepeal on märkamatult pool käru keevitatud saanud:
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108581/
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108583/
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108579/
Käsil on teine pool, mis tundus pealt paremas olukorras aga ei ole seda mitte.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108589/
Töö käigus sai tehtud neid lävekarpe oluliselt lihtsamaks ja niimoodi, et enam ei jookse astmelaua alt vesi küljekarpi vaid karbi taha.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108591/
Uksehinge alune sisaldas 3(!) üksteise otsa kuhjatud plekki ja kõik need olid läbi mädanenud.
Süüdlaseks see, et klaasi juurest on pandud vesi alla jooksma nende plekkide vahelt mitte pealt.
Asemele läks 3mm plekist detail ja need augud jäävad lahti kust vesi tuleb mitte ei lähe tiivaääre ja amorditoosi vahele.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/107108593/
Igatahes ma olen Fordis väga pettunud.
See pole mõeldud kestma kauem kui 3-4 aastat.
Vasta
#20

Kõik, mis mäda, tuleb välja vahetada. Kui ligipääs kehv, lõigata avaramaks segavad plekid ja "ehitada " konstruktsioon uuesti. Et töö mugavam ja üldse tehtav oleks, siis kere grilli ja elementaarne on, et kasutada oleks liiva- või haavliprits...

Seda tööd peab ikka mönuga tegema!

Tervitab Veteran.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne