QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju

Ma isegi 50% saarlane, selle tunnen ära ja ei porise. Pidasin muud silmas Smile
Aga ootame pealiku arvamuse ära.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-05-2018, 22:28 PM)Marko Kirjutas:  Ma isegi 50% saarlane, selle tunnen ära ja ei porise. Pidasin muud silmas Smile
Aga ootame pealiku arvamuse ära.

"Keel vahest pehme", siis kipuvad vead sisse tulema.
Hiljem nägin ise ka kirjavigu. kuna aga need juba mainitud said ja miskit hullu polnud, jätsin muutmata.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna mul liialt tihti autode all "pikutada" meeldib, ja iga kord suht palju aega kulub kaldteede ja pukkide materjali kohalevedamise ning kokkuseadistamisega ...

   

   

   

   

   

   

   

   


... siis otsustasin endale muretseda miskit lihtsamat pealesöidupukke, nagu näiteks sellised:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna tehnika ise oma varuosadega rahakotti öhukesena hoiab, siis nokitsesin endale need ise.
Algul oli plaan teha metallist. Kuid metalliga vaja palju tööd teha, rasked vedada, kipub eest libisema, kui peale söita. Nood piltidel on ziguli omad vene ajast. Tänapäeva autode jaoks liialt körged (ei mahu alla) ja liialt kitsad.
Mötlesin siis teha puidust. Kerge valmistada, kaalult kerge trasportida.
Körguse plaanisin 15 cm, kuna Saabile küljekarbi ja esipölle alla körgem ei mahu ... kui just eelnevalt mingi plangu peale söita (madalama Saabi puhul pean ka nii tegema).
5x15 pruss serviti, kolm tükki, tolline lauajupp vahele ... pole prussi sellist kodo nii palju, vaja poodi minna.
2,5x15 laud serviti, 4 tk + 3,5cm prussi klotsid vahele ... 3,5cm prusside juppe üle küll maja ehitusest, kuid lauda pole nii laia. Siis aga, helistades tuttavale puidu hindade asjus, tuli välja, et tal ootab lökke viskamist just sellised 15 cm laiad vanad lauad, mis majal välja vahetas. Ehitusel inetud, kuid ise-enesest terved ja kannavad. Sai tal siis külas käidud ja materjali lökkest päästetud:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Olles ära möötnud, et ratta alla peaks jääma 50 cm horisontaalpinda, nii jääb ette tökise jaoks ruum ja taha tökiskinga jaoks ruum, ning kaldosa ka 50 cm 20 kraadise töusuga, löikasin tikksaega vastavad lauad valmis 4tk (2,5+2,5+2,5+2,5+3,5+3,5+3,5=20,5 cm peaks piisav laius olema).

   

3,5 cm paksud vaheklotsid pidin kruvidega kinni fikseerima laudade külge, sest muidu ei püsinud nad pika puuriga keermelati jaoks auku puurides paigal täpselt:

   

Kui toorik koos, pigistasin ta puurimise ajaks pitskruviga kinni. Pika puuriga 10mm auk kolme kohta sisse, kus klotsid vahel.
10mm keermelatti koos seibide ja mutritega oli mul trepiehitusest (kuidas mehhaanik supleriga/nihikuga puidust treppi ehitas) üle, seega ei pidanud ka seda poest tooma minema Smile
Augus sees, kruvisin krempli kokku. Sai kena kerge ühe käega töstetav (vot kaalu kodus pole).

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Koormustestiks lubas motamees oma Iveco Eurocargoga neile peale söita. Eks teeme selle millalgi ära, kuid hetkel loksutasime söiduautot pukil külgepidi, täiesti usaldusväärne.
Nokitsesin kokku ka teise, millele kruvisin külge ülesöidutökke:


   

   

   

   




Enamus töid saab kahe pukiga hakkama, kuid valmistan neid 4, et kui möne töö jaoks on auto paralleelselt vaja körgemale saada.
Kui kaldosa küljelt allaminekut peaks segama hakkama, siis teen kaks pukki nii, et kaldpind on küljest ää vöetav, seniks jäävad nii.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ilus töö. Cool

Kaldosale soovitan lasta relakaga ristisooned sisse või kleepida peale libisemisvastase teibi ribad - märg puit on vastikult libe rehvi all.

Mina laisa inimesena ei viitsinud kruvida - võtsin jupi 300x300 prussi ja meetrise jupi 50 kaseplanku ja sai ka päris hea asi. Küll mitte eriti kerge...
Vasta

(31-05-2018, 07:03 AM)v6sa Kirjutas:  Ilus töö. Cool

Kaldosale soovitan lasta relakaga ristisooned sisse või kleepida peale libisemisvastase teibi ribad - märg puit on vastikult libe rehvi all.

Tänud.
Möistlik möte, järgmise kahega arvestan sellega kohe.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Järgmine projekt:

Neljal mittelahtivöetaval hüdraulikasilindril on vaja ära vahetada sääre mansetid. Otsakaaned on silindri külge pressitud ja sääretihend kinni valtsitud.

   

Kuna ma kindel polnud, mis möödus sinna täpselt mahub, ostsin igaks juhuks kahte erinevat (kumbagi 4), 10x16x4 ja 10x18x6.

   

Lekkima hakkamine neil silindritel on tüüpviga, surfates internetis. Uusi osta on pea vöimatu (discontinued). Kasutatud osta on möttetu, hakkavad ju peatselt lekkima.
Müüakse aga kröbeda hinna eest taastatud silindreid (vöi siis saada oma vanad neile, nad taastavad ära ja saadavad tagasi).
Pakkujate kodulehelt pilti vaadates pidin siis nuputama, kuidas ise see taastamine teha.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Igast silindrist, ennem ühenduste ää keeramist, teen spikriks ka pildi, et pärast ühendused öige nurga all tagasi krutin

   

Kui koonusühendused lahti keerasin, siis igaks juhuks lugesin üle ka mitu pööret tulid, et hiljem tagasipannes üle ei pingutaks ja uuele ringile ei läeks:

   

Pikalt mötlesin, kuidas otsa lahti löigata. Peaks ju teada saama, mis ja kuidas seal sees on. Otsustasin löigata valtsi tagant vaikselt, kuniks otsapuks lahti tuleb:

   

   

Teadsin, et vöin esimese silindri valesti lahti löigata, kuid muudmoodi ju teada ei saa. Pea-asi et kapitaalselt tuksi ei keera, sest tagavara mul pole !

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Otsapuks on tehtud messingust, olgugi et babiidiga kaetult paistis nagu alumiinium.
Silindripoolne väljaulatuv osa on selleks, et suruda peale O-röngale, mis jääb puksi ja korpuse vahele, O-röngas on plaströnga ümer, mis höörub vasta säärt. Tänu tollele O-röngale, ei pääse öli säärest puksi pinnale ning ei tekita puksist töukekolbi.

   

   

   

Sääre tihend ise aga on töesti väga pisike, plastikumoodi tihend millele suru peale väljast O-röngas. Ma ei kujuta ette mitmeks töökorraks see disainitud oli, et siis lasta uued silindrid vahetada omanikul. Sinna ju oleks töesti saanud panna keermestatud korgiga vahetatava manseti. Aga ju nii saab müügiartiklit.

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna sama puks tuleb tagasi panna, siis pidin nuputama, kuidas sellele mansett sisse saada. Freesisin siis16mm freesiga tollele süvendi sisse. Loomulikult treipingis freesides tuli see 16,15mm, kuna asjad pole päris tsentris, kuid see 0,15mm ei sega mansetil töötamast.

   

Mansett istub puksis kenasti:

   

Et mansetti kenasti säärele saada, pidin treima koonuse sääre otsa. Ei hakanud kalkulaatoriga mässama ning vaatasin koonuse nurga, lähtuvalt möötudest, raamatust tabelist. Raamat on mul küll übervana, kuid siiani on pöhitöed muutumata jäänud.

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Alumiiniumtoorik pukki ja koonus treitud:

   

   

Nii sain manseti sujuvalt säärele libistada:

   

   

   

Möötsin ja nuputasin, mis keere silindri otsale ajada, palju seal metalli on jne. Diameeter pani paika, et olema peab see M24. Sammuks valisin 1,5mm. 1,0 tundus liiast, kuna 1,5 sammuga jääb piisavalt keeret kandma.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ei ole midagi muud öelda kui loe ja imesta  Big Grin . Minupoolt igatahes Retsept ja jätkab nii. Big Grin

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Peale möötmisi, skitseerisin korgi joonise:

   

Ja treisin selle vastava keermega valmis:

   

Silindri ots on tegelt 23,5 mm lm, kuid seda on piisavalt, et M24 x 1,5 keere kannaks. Lasin tagumise otsa 24mm siledaks, kuna see laugjalt laiemaks läks. Nii jääb korgile löppu sile puutepind. Olgugi, et selle esimese lahtilöigatud silindri puhul ma kasutan korgi puutepinnana hoopis puksi ranti, kus sees 4mm mansett on.

   

Ja keere peale (jah, ei ole löpus süvendit, tegin seekord ilma).

   

Et korki parem kinni keerata oleks, freesisin sellele kaks kanti. kummaltki poolt 1,5mm maha jättis piisava pinna 26 vötmele.

   

   


Jupid valmis, sain asjad kokku panna.

   

Pölved paistavad standartsed hüdraulika omad olema, kuid tegelt ei ole. Seega vahetada neid ei tohi ...

   

... pölve sees on kalibreeritud ava, millega reguleeritud silindri liikumiskiirus. Pildil jäi too nöelasuurune  ava väga alla äärde, sest eespool paistis algul kena paari mm-ne ava, lambiga sisse uurides ilmnes aga see "nöela-auk".

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Järgmine silinder. Erinevus eelmisest on selles, et tollel on küljes ka löpuandurid, mis automaatikale ütlevad, kui silinder on pöhja jöudnud (mölemal pool).

   

   

Kiirelt uus kork vastavalt joonisele.

   

Siis proovisin, kuidas oleks silindrit parem trumlis hoida, kas peast vöi silindrist ... otsustasin pea kasuks.

   

   

Nuputasin, kuidas ja millega oleks parem vana sääretihend kätte saada, ilma et valts taas lahti treida. Olen nöus, et esimene silinder oli öppeks vaja lahti vötta, kuid teised prooviks ikka kinni jätta. Oma omatehtud ümbernurga tera ma messingu kallale ei usalda, liialt peenikesest materjalist on see tehtud, möeldud oli ta plastiku tarvis, kannatab ka alumiiniumi (korkidel sisekeerme löpus süvend), kuid kui see murduma peaks messinguga, siis vöib kraapsu säärele tömmata.
Lahenduseks leidsin 16mm augufreesi. Sellega saab vana tihendi lahti ilma et väljaulatuv säär segaks:

   

   

Tegin igaks juhuks proovilöike messingul, et kontrollida egas frees liialt viltu pole, ava ju vaja 16mm kanti saada Smile

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

"kork" puksil maha freesitud sai vana sääretihendi kenasti kätte

   

   

Kuna vana tihend oli mingi 14 vöi 15mm avas, siis pidin edasi freesima. Mansett on mul 4 mm körge, seega plaan oli siis edasi freesida kuni 4 mm sügavust (laiemaks ka ühtlasi), et kork taas vasta puksi keerata mansetti hoidma. Kui möötu keerasin siis 3,4mm juures tundsin miskit ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...

vahepeal lasin väliskeerme valmis, seekord löpurandiga 2,5mm.

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahepeal peab tööasjus pisut suuremate hüdrosilindritega tegelema ...

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

... mis mul siis valesti läks.
3,4 mm juures oli tunne, kus jöudsin freesiga originaaltihendi pesa pöhjani ning lasin sealt edasi 0,6mm, tekitades mittesoovitud randi ümber sääre.
Seda ranti ma aga maha treida ei saa, kuna risk säärt kraapida on liialt suur.
Et veast korrektselt aru saada ning lahendus leida, tegin valgele tahvlile suure värvilise joonise:

   

   

Lahenduseks otsustasin korki 0,6 mm sügavamaks freesida ning järgnevatel silindritel tehagi süvendi kuni 3,4mm, kus siis 0,6mm jääb mansetti pesast välja ulatuma. Tulevased korgid ka samuti 0,6mm sügavamad, et keeraksid ennast silindriotsa keerme pöhjani ja otsaga jäeksid vasta mansetti.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitab praktika.

   

   

Parandasin joonistel möödud:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Jätkasin silindritega. Valmistasin veel kolm korki, sest 5. silinder on ka. kuid kuna see veel ei lekkinud ja asub tollest neljast mujal kergesti kättesaadavamas kohas, siis hetkel jääb see tegemata.

   

   

Viimased kaks on pikemad silindrid. Need kinnitasin trumli silindriosast:

   

Otsa tagumine osa 24mm paralleelseks:

   

Otsa keermeosa löppu keerme löpusüvend 2,5mm teraga:

   

M24 x1,5 keere peale:

   

16mm freesiga vana tihend välja:

   

Mansett paika:

   

Kork peale:

   

Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas nokitsemine ka välja tuli:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne