QUAD: Apex Pro MXR100 / MX: Suzuki RM85L ja RM250 ... nokitsen palju
Esmalt tuli siis vanad keevitused ja torujäägid eemaldada/kätte saada.
Kitsastes kohtades töötamiseks kasutan head mugavat tööriista DREMEL millel köik vajalikud otsikud olemas: löikekettas, lihvkettad, käiad, freesid, jne.
Pisut kannatust ja nikerdamist ning vanad jäägid käes olidki, pinnad puhastatud:

           
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Poest on ka saada uusi aukudega sumbutite sisetorusid. Kuid kohe neid vötta pole ja tellimisega läeb liialt palju aega.

   


Proovin säästa alles originaaltoru (niipalju kui vöimalik) ja lisada puuduolev siis leitud roostevaba omatehtuga, millel augud küll väiksemad.
5cm oli vaja originaali pikemaks saada:

       


       
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Mis Sa jamad nende piltidega, pane parem veebikaamera üles ja saame protsessi online vaadata!
Smile
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
Ennem kui toru paika panen, tuli uued mutrid kinni joota.
Sellel sumbutil käib lahti sama ots kuhu on ka sisetoru kinnitatud, et sumbutit lahti vöttes eralduks korpusest toru koos villaga (originaalil on see teisipidi aka väga tüütu lahtist villriiet vahetada, kuna möeldud ettepakitud originaali vahetuseks).
Mutritel, nagu nad tänapäeval on, eemaldasin galvaniseeringu nad ennem keemia sisse paariks tunniks pannes. Siis on neid oluliselt lihtsam joota (ka keevitada).

Sumbuti otsal keevituspinnad puhtaks lihvitud:

   


Mutrid poltidega paika fikseeritud:

   


Ning höbejoodisega kinni joodetud:

   
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Sellele järgnes "ülitäpsete seadmetega" toru tsentri ajamine otsakaane suhtes.
Ehk siis kui otsakaan kinni polditud korpuse külge, peab toru ju olema teise otse keskosas sees.

   


Olles öige koha kätte saanud, jootsin toru kinni.
Eelnevalt oli puhastatud nii otsakaane jootepind kui ka pind torul, kuhu joode pidi minema:

   
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Pikendusvörk on mul plaanitud joota originaaltoru peale, seega sai selle mööt sisediameetrilt sama mis originaalil välisdiameeter. Et ta aga mahuks otsakaane sisse, kuhu ta suht kergesti liuglema peaks, pidin ma vörgu eelnevalt otsast kokku pisut koonusesse jootma:

   


Vörktoru teine pool jäi siis möötu, et ta kenasti originaaltoru peale mahtus.
Ennem tööde algust, olin ära möötnud kogutoru pikkuse, et köik kenasti klapiks. Rihtisin toru pikkuseks taas 242 mm ja jootsin kinni:

       
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Liigsed lisa-augud otsakaanes, mis eelmine omanik puurind oli, needki sai kinni joodetud.
Pisike roostevabast plekk augu alla ning joode sisse.
Jootes roostevaba metalli, tuleb eelnevalt testida (vöi siis pakendilt lugeda), kas höbejoodis sellele ka kinni hakkab. Mitte köik höbejoodised ei ole möeldud roostevaba metalli jootmiseks.

       


Olin pea-aegu sumbutit kokku panemas, kui ikkagit otsustasin ka liigsed augud korpusel kinni panna.
Alumiiniumi kallale ma aga gaasipitsiga minna ei julge. Need proovin TIG-ga ära täita.

   
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
(07-08-2017, 13:36 PM)overspeed Kirjutas: ... Et ta aga mahuks otsakaane sisse, kuhu ta suht kergesti liuglema peaks, pidin ma vörgu ...

Lisan, igaks juhuks, mistahes sumbuti/resonaatori ehitajatele, et auktoru teist otsa ei tohi kinni joota/keevitada/tinutada/misiganes. Ta peab teise poole toruga ühenduma liugistuga.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
Et keevitada korpuse plekil liigseid auke kinni, valmistasin paraja diameetriga aluse pleki alla, et alumiinium niivördkergelt sisse ei sulaks.
Alus aitab alumiiniumi tilka paigas hoida ja samas imeb endasse liigse kuumuse:

       


Keevitasin augud täis. Natukse läksin hoogu, kuid selle lahendas liigse kuhja madalamaks käiamine/lihvimine:

       


Kuna seesolnud villal öli ei paistnud veel olevat, lihtsalt pisut tahmane, panin selle tagasi sisse.

   


Otsad hermetiseerisin silikooniga. Musta värvi oleks kövasti paremini sobinud ... kahjuks oli mul aint punast. Söitu ja sumbuti tööd see aga ei möjuta Toungue

       
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
(07-08-2017, 13:10 PM)Marko Kirjutas: Mis Sa jamad nende piltidega, pane parem veebikaamera üles ja saame protsessi online vaadata!
Smile

Smile ... nej
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
RM250-le tehtud kolmnurk, kodo proovides, hästi ei tulnud välja. Tuleb natukse ringi teha.

Poja RM85-e kolmnurgaga hoiab tsiklit siledal pinnal kenasti püsti, kuid natukse liialt püsti mo arust:

   


RM250 kolmnurga aga tegin 1 cm lühemate jalgadega, kuid sama nurgaga. Seetöttu läks toestus maapinnal jalgadel ka tsiklile lähemale ja üleköikumise raskuskese on suht liialt lähedal.
Plaan on natukse jalga modifitseerida (0-st uut tegema ei hakka). Eks ma siis kirjuta, kui tööks läheb:

   
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
Mis takistab krossikale normaalset joodikujalga paigaldamast?
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
(12-08-2017, 02:57 AM)Marko Kirjutas: Mis takistab krossikale normaalset joodikujalga paigaldamast?

"joodikujalg" ?

Kui selle all mötled seda, mis endurodel on:

   


- kuna originaalis teda pole ette nähtud, siis minu jaoks on lihtsam teha toestuskolmnurk kui nuputada ise öige nurk/asukoht toestusjalale, et ta oma tööd korralikult teeks ja et ta söitmisel segama ei hakkaks.
- Tsiklil pole nii pika jala hoidmiseks ruumiga arvestatud. Arvestades hüppeid ja kukkumisi, siis peab ta korralikult pakitud olema ja fikseeritud.

   


- rajal mul teda vaja pole, boksis on kolmnurk mugav küll.
- Raami keevitan vaid siis kui selleks töesti vajadus on (kinnitus tuleks raamikülga vast keevitada, klamber aga samas on ka vöimalik).

Jään siisk töstepuki ja toestuskolmnurga juurde !
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta
(04-08-2017, 10:36 AM)overspeed Kirjutas: Nöela läbimööt (Jet Needle O.D.) on hetkel see piirkond, mis mul probleemiks on. Seetöttu jämedamaid plaanin proovida. Slow Jet nagu ei tahaks väiksemaks panna, kuna tühikäik on öhukruvi reguleerimisel öiges vahemikus.
Pilt on küll 2003 masina nöeltest, kuid 2002 masinal lihtsalt valikus 2 nöela vähem (kaks köige jämedamat puuduvad) ja tähistus teistsugune:




Siiani arvasin ka, et tase ei muuda midagi. Lugedes aga netist ja kuulates teiste kogenud meeste jutte, kes asjaga palju pöhjalikult tegelenud, siis ikkagit pidi möjuma (väiksel koormusel (low throttle) söitmisega), kuna 1mm taset madalamalt tömmata mootorile pidi muutma läbilaskekiirust (vaakum suurem ju kui gaasi siibrit ei tösta palju).
Taseme muutmine on köige lihtsam ja odavam asi, mida proovida.
Netist lugedes: eks seal laskutakse eriti peensusteni, kus mehed muudavad isegi siibri kuju ja servakallet ... ma siiski tahaks lihtsamalt hakkama saada. Et masin täis ei tiksuks, kui vaikselt söidan.

Kütuse taseme langetamine karba ujukikambris aitas natukse asja paremaks, kuid mitte piisavalt.
aka parem kui varem, kuid saab veelgi paremustada.
Ootan ää, kui paksem nöel kohale jöuab, siis timmin edasi.

Niipalju tuleb demonteerida, et karba kätte saada vöi muutusi teha:

   
Arrogance diminishes wisdom ! 
Tean üht väga head pottseppa: http://www.tulepesa.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne