QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju

Tagakiige pragu lähemalt uurides:

       

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Et pooleksläinud torusid kenasti ümbert-ringi ää keevitada, pean eemaldama ennem need nurga tugevdused, siis kenasti värvist ja sodist puhtaks. Hiljem keevitan uued tugevdused asemele. Seekord prooviks ka paiga peale jootmist, kuna ruumipuuduse töttu ei saa sinna eriti servi tugevdusi keevitada + jootmine jääb tugevam.

       

Raami eespool on samuti toru katki läinud, kuid seda hoidis koos eelmisel keevitusel lisatud servi tugevdus toru all. Siiski, tuleb ka sealt nurgatugevdus eemaldada ja kenasti ümbert-ringi kinni keevitada, siis uus tugevdus sisse.

       

Leidsin veel möned kohad, mis on pooleksolnud raamiga söitmisest tingitult tekkinud. Üks on tagakiige kinnituse juures ja teine sealt, kus raam köige rohkem paindumist sai kui ülalt katki oli söidu ajal (tagapidurisilindri kinnitus):

           

Jalatorude kinnitus on korraliku paugu kas kiviga vöi stardipuuga saanud, mölk sees ja nurgast metalli lahti rebind:

       

Ja kui keevitamiseks juba läeb, lasen kinni ka ammu katki olnud bentsupaagi tagumine kinnitus ja öhufiltrikorpuse kinnitus:

   

Tugevdusnurkade eemaldamine polegit nii lihtne kui lootsin. Ruumi rellakaga igale poole pääseda pole, seega on kasutuses löikekettad, lihvkettad, rauasaed, otsfreesid ja viilid:

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

See raami purunemine tuleb sellest et "hiinakas" ja suvalisest torust kokku lastud või see lihtsalt "normaalne kulumine" antud tegevuse juures?
Vasta

(04-07-2016, 00:00 AM)nootsii Kirjutas:  See raami purunemine tuleb sellest et "hiinakas" ja suvalisest torust kokku lastud või see lihtsalt "normaalne kulumine" antud tegevuse juures?

Hiinakas ta päris pole, hiinakas on oluliselt hullem/pehmem. See on Taivaan kuid täitsa hea selle raha eest.
Masina hind määrab ka tema metalli kvaliteedi.
Ja samas ka metall väsib aka "normaalne kulumine". Egas muidu tippspordi mehed sama raamiga üle aasta ei söida.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Raami keevitatavad kohad puhastatud. Sättisin raami abivahenditega paika ja keevitasin kinni.

       

2,4mm TIG elektroodiga ja 60A, et kenasti läbivalt vötaks:

       

Taganurka on vaja nüüd uued tugevduskolmnurgad panna. Originaalist tulevad nad pikemad, et ulatuks üle parandatud keevituskoha.

   

Kuna ma head karp-rauda selleks ei leidnud, otsustasin ise teha 2mm plekist.
Vajalikud materjalid leitud, valmistasin ette nad pleki pressimiseks.

           

Pöhimötteliselt pressin pleki ümarotsa rauaga karp-rauda sisse, rohkelt ka öli, et plekk paremini libiseks, servad karpraual ümarad muidugit.

       

Ja pressimine toimis kenasti. 

           

Detailid valmis, vöib need šablooni järgi kolmnurgaks löigata ja paika keevitada:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vaikselt edeneb, vöiks kiiremini Toungue

           

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Raamile tugevdused taas tagasi keevitatud:

   

Nüüd veel jäänud too bensiinipaagi hoidja ja filtrikasti hoidja. Originaal kinnitust paistab et on eelmine omanik ka juba keevitanud, üksjagu on seda seal. Lasin punktidega kiirelt purunenud körvad tagasi, et kätte saada mutrite olemise asukoht.

   

Siis ehitasin rakist, millega fikseerida keermete kohad, et pärast uue detaili jaoks vaja paikarihtimiseks.

           

Rakisele puurisin poltide avad sisse originaalkinnituste järgi.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vanat keevitust oli üksjagu vaja maha käiata.

   

Vana kinnitus oli 2mm plekist. Uue tegin 3mm plekist.

   

Kuna keevitus tuleb teha 22mm torule, siis peale möödu kättesaamist rakise aukude järgi, freesisin uuele detailile 22mm augu, et kenasti ümber toru saaks metalli.

   

Kuna TIG-ga tsingitud metalli eriti keevitada ei saa hästi (ei ole mugav) ja lisaks on ka aurud mürgised, siis vesinik-kloriid happes ( HCl ) sai kolmel mutril galvaniseering maha vöetud (1 tagavaraks).

   

Uuel detailil avad öiges kohas, panin mutrid külge ja keevitasin kinni:

       

Ning valmis raamiga saingi. Nüüd vaid krunt ja värv, siis saab tagakiigega tegelda, aga ennem tuleb oma RM250 mootori hoole ää teha.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Raam taas valmis söiduks.

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahepeal sai nokitsetud/treitud/freesitud oma tsikli mootori jaoks spetsvötmeid, remondimanualist piltidelt vaadates:

Mootori lahtivötmise tömmits:

           

Mootori kokkupanemise tömmits, vahetükid mölema poole jaoks (keermega väntvölli otsa). Juht-liug-hülss tsentreerib distantsvöru ja viimane ise toetub VV laagri sisevörule. Nii tömmatakse väntvöll juba korpuse sees olevast laagrist läbi:

       

Väntvölli simmerite paikapressimis vahetükid:

       

Sidurikorvi kinnihoidmise eri-tööriist:

           

Ja siis üks pisike tabel selgitamaks karburaatori osade tööpiirkondi, kui seadistada.
On tihtipeale arusaam, et nöela töstmine möjub (teeb segu rikkamaks) täisgaasiga söitmisel löpp-pööretes ... ei möju, selleks ikka peadüüs ja löpudüüs/Power Jet (paljudel karbadel power jet'i ka pole):

Kuna ma spetsiaalselt valisin karba, millel power jet ka olemas (max suurus oli 28mm avaga, suuremad olid ilma juba), siis vastab selline graafik:
   

Kui aga löpupöörete düüs (power jet) puudub, siis lähtuda sellisest graafikust:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vaatasin sõiduvalmis raami pilte ja märkasin, et oled hoidunud tugevduste ja torude ühendamisel ristiõmblustest. Kaksteist punkti saad!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

   

   

   

(08-05-2015, 16:28 PM)mlsluik Kirjutas:  
(08-05-2015, 15:22 PM)overspeed Kirjutas:  Lisajahutust radiaatori lödvikute vahele avariiolukorraks, kui radikas porist umbe läeb:

Idee ja teostuse eest 10 punkti...

(20-01-2016, 08:33 AM)Veteran Kirjutas:  Pühtus ja kord töötoas on tase!Jõudu edaspidiseks!

(25-01-2016, 11:07 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-01-2016, 06:26 AM)overspeed Kirjutas:  ...
Kalle mul 45 kraadi pole, arvutasin küll välja, kuidas vördselt jaguks (mitu mm alla ja mitu mm körvale), kuid kui paistis kiiva minema, siis korrigeerisin silma järgi... 

Mõnda teemat loed naudinguga Cool  Nii hoida!

(14-07-2016, 19:13 PM)Marko Kirjutas:  Vaatasin sõiduvalmis raami pilte ja märkasin, et oled hoidunud tugevduste ja torude ühendamisel ristiõmblustest. Kaksteist punkti saad!


Tänud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(03-07-2016, 13:12 PM)overspeed Kirjutas:  Tagakiige pragu lähemalt uurides:

Uus tagakiige on küll all juba kasutuses, kuid mötlesin, et prooviks toda vana veel taastada tagavaraks, niisama:

       

       

       

Kardan, et völlitoru sai pisut liialt ikkagit kuuma ja ei ole enam nii sirge kui peaks. Kui asja ei saa, siis läeb vanarauda, kuid harjutamise huvides proovin kiige kasutuskölblikuks saada. Egas tegelt muud vajadust toda taastada polnudki, kui lihtsalt hea vöimalus kätt harjutada.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Sai Käinas niisama proovimas käidud, ilmaga küll ei vedanud, kuid poistel (ja tüdrukul) löbus oli.

Video1: Libe oli ja piruette ning murul käimisi tuli palju.

Video2: Tütar ei lasknud ka vihmal ennast segada.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Minu lapsed möllasid omal ajal Aravete kardirajal samuti,Kusjuures tütar(tollal ehk 10 a)tegi omavanustele poistele pika puuga ära.Sai neile igal aastal pirita karikapoest nimelised meenedki tehtud.Igal juhul selline ellusuhtumine on ikka plusse väärt Big Grin
Vasta

Sai trenni tehtud kodusaare Kaarma rajal. Seltsis segasem ja rajal oli rohkem masinaid kui tavaliselt.
Huvitavama söidu sain ka filmi peale. Poeg pingutas korraks üle ning istus künka otsas kinni natukse, kuid suutis vahemaa tagasi söita ja ka möödasöitu harjutada.
Viimaselt ringilt tulles kurtis poeg aga, et masinal rauges jöud. Seisma jäädes ajas mootor jahutusvedeliku suitsu ... silindrilt oli lahti tulnud jahutusvooliku kinnitus (tehasepraak, kuid tagasi liimitav), seega viimased ringid söitis päris ilma vedelikuta.
Kodu avastasin ka, et veepumbast oli taas vaid völl järgi, ei ühtki laba. 
Loodan, et rikas kütusesegu päästis mootori ja suuremalt haiget talle ei teinud. Parandan jahutus-süsteemi ja eks siis näis.

video: Quad 100-B #8

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mis süüdet kasutad?
Vasta

(12-09-2016, 21:52 PM)huvi5 Kirjutas:  Mis süüdet kasutad?

Originaal.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(12-09-2016, 17:50 PM)overspeed Kirjutas:  ...
Viimaselt ringilt tulles kurtis poeg aga, et masinal rauges jöud. Seisma jäädes ajas mootor jahutusvedeliku suitsu ... silindrilt oli lahti tulnud jahutusvooliku kinnitus (tehasepraak, kuid tagasi liimitav), seega viimased ringid söitis päris ilma vedelikuta.
Kodu avastasin ka, et veepumbast oli taas vaid völl järgi, ei ühtki laba. 
Loodan, et rikas kütusesegu päästis mootori ja suuremalt haiget talle ei teinud. Parandan jahutus-süsteemi ja eks siis näis.

...

Jah, rikas kütusesegu töesti päästis silindri ja kolvi. Nendel pole ülekuumenemisest jälgegi.
Viton O-röngas silindrikaane all, oli aga mönusasti ää küpsenud:


          


Kontrollisin kaane ja silindri sirgsust ning läeb kokku tagasi.
Lisaks vaatasin, et kolvil palju pölemata jääke, peaks segu lahjemaks ehk keerama ... kuid samas mötlesin ka ringi, kuna rikas segu just päästis mootori Toungue

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna "Quad 100B" klass Eestis ää kaotati ja pojal ka 1 aastat oli jäänd sellest välja kasvamiseks, kolisime üle 2-e rattalisele.
Seega seisab quad garaazis katte all ja ootab oma teadmata tulevikku, lihtsalt aeg-ajalt pojale nostalgitsemiseks ja löbusöitudeks (vöi siis tütrele hobisöiduks). Seega siia teemasse arvatavasti pikemal ajal uusi postitusi ei tule ... kui üldse.

          

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne