Belaruss MTZ -5 LS, Беларусь МТЗ 5ЛС
#1
   
http://album.ee/album/433433/50345605

Selline traktor seisab ja ootab hetkel vanarauaplatsil, Ida-Virumaal. Suhteliselt heas säilivuses ja komplektsuses, plekid terved ja roostet minimaalselt. Ekskavaatorilt on palju juppe puudu, puudub ka käivitusmootor, mootori seisukorda ei tea. Üsna haruldane asi, ja silmapaistvalt hea näeb välja. Endal rahalised võimalused kehvakesed ja hoida seda looma ka kusagil ei ole. Aga kui keegi tunneb huvi, siis minu kaudu saab kontakti.
raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta
#2
Nu keegi võiks selle ära küll taastada. Hea meelega võtaks ise ette, kuid projekte niigi palju ja pappi vähe. Huvitav, kas 40'ne ja 5ls'i esiklaas on sama?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3
paistab,et keegi on esituled juba suutnud enne masina platsile vedamist maha kruttida. Asi on komplektne ja üsna originaalne. Kahju oleks lasta see sulatusahju minna.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#4
Tundub suht hästi säilinud, keegi võiks taastamise tõesti ette võtta,kahju oleks näha seda vanarauda minemas, äkki uus projekt ksf mlsluik-ale ?
Vasta
#5
(26-07-2014, 20:11 PM)tarmo242 Kirjutas: Tundub suht hästi säilinud, keegi võiks taastamise tõesti ette võtta,kahju oleks näha seda vanarauda minemas, äkki uus projekt ksf mlsluik-ale ?

Njaa, jäin isegi mokk töllakil vaatama seda. Aga ootan kontakti ja uurin asja. Kui kellegil teisel kindlat huvi pole siis tuleb endale võtta sobiva diili korral.

Vahepeal proovisin kaherattalisi ja muud plekirisu taastada aga noo ei paku need mänguasjad mingit rõõmu ei ehitamise aegu ega hiljem ringi sõites, raskemat rauda selleks ikka vaja...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6
Kui kodanik Luik selle ära ostab,siis võin ka käe külge panna selle korda tegemisel,kui mul vähegi vaba aega on.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#7
Käisin ka seda eile vaatamas. Keegi hetkel välismaal olev isik pidi vaatama minema, niikaua ootab. Aga jah, töötunde mootoril mingi 1800, kopa silindritel mingeid erilisi kulumisjälgi ka ei täheldanud. Sealsamas kõrval muudki huvitavat.
3D modeleerimine.
Vasta
#8
(29-07-2014, 11:41 AM)tarko Kirjutas: Käisin ka seda eile vaatamas. Keegi hetkel välismaal olev isik pidi vaatama minema, niikaua ootab. Aga jah, töötunde mootoril mingi 1800, kopa silindritel mingeid erilisi kulumisjälgi ka ei täheldanud. Sealsamas kõrval muudki huvitavat.

Kellel kindel huvi siis võite ära võtta, ise tulen nädala pärast eestisse ning kui selleks ajaks keegi ära pole viinud siis lähen vaatan asja üle. Ise olen huvitatud soolo masinast, hinnaks pakkus ca 1500€ ehk poole rohkem kui masin ise tegelikult väärt on. See hind on vast tingitav. Vanarauda lubati vähemalt mitte lõigata enne kui masin üle vaadatud, kui keegi teine ära ei vii siis lähen järgmise nädala lõpupoole ise ja ehk toon ära. Kui kellegil kindel huvi masin ära taastada siis andke minna, kui ei siis toon ise ära, vanarauaks seda masinat minu hing ei luba lasta... Rolleyes

Taastatud kujul on tõeline meistriteos, silmal kohe hea vaada ja endal veel parem sõita. See ongi tõeline klassik, kõik uuem on huinjaa... Toungue
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9
Kahju küll,et selline traktor platsile viidud. Aga loodame ettevõtlikule mehele,kellel raha ja mõistust oleks,et tooks koju....Smile
Minu poolt oleks välja pakkuda sellisele masinale klaase ja üksikuid kabiini detaile. Seisavad kuivas juba aastaid.....ja ootavad tahtjat.

T.
Vasta
#10
küsimishind tundub jah "küsijale soodne" Smile
ilmselt on selle hinnal mingit sorti võrdeline seos (metalliosa) massiga. Mis võiks selle masina (koos saha ja "kopaosa mittetäielike elementidega"?) mass olla?
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#11
3190 kg raamatu andmetel
Vasta
#12
aitäh.
ma mõtlen nüüd valjult:
ütleme, et haakeosad kaaluvad parajasti nii palju, et mass tuleb ümmargune 4t.
vaadates Kuusakoski hinnakirja on traktori kui 4t metallihunniku hind metallikokkuostu viies 400..720eur. Olenevalt sellest, kummaks liigitub:
A) kui "TERAS 3 - Musta vanametalli jäätmed"
...siis 720eur
B) kui "TERAS 3/ romu TERAS 3/ romu ohtlik."
...siis 400eur

kuna metallikokkuost ei ole MTÜ, siis väljamüügihinnana oleks ehk 1,5-kordne ostuhind mõistlik? Mis annaks nn tagasimüüguihinna suurusjärgus 600..1080eur. Msluik väärtuse hinnang (et küsimishind 1500 on "umbes kahekordselt liialdatud") oli üpriski selle vahemiku keskel. Niiet tõde on ehk nii ostjale kui müüjale kusagil just seal?

Teet,
asus siinset teemat nähes mõtteid mõlgutama...
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#13
(30-07-2014, 13:06 PM)13piisab Kirjutas: Olenevalt sellest, kummaks liigitub:
A) kui "TERAS 3 - Musta vanametalli jäätmed"
...siis 720eur
B) kui "TERAS 3/ romu TERAS 3/ romu ohtlik."
...siis 400eur

Miinus äraveohind. Kui traktor asub kokkuostust piisavalt kaugel, võib viimane üpriski suureks kujuneda.

E: Sry, ei pannud tähele, et ta juba ongi platsil.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#14
Eks seda ikka juhtub "tüüpiline eestlane" viib ikka parem oma suures kadeduses traktori vanarauda ja maksab veel transpordi eest peale, kui et müüks selle koduõest sama raha eest mis vanametallis saab inimesele, kes soovib ja tahab asjale uue elu anda.
Õnneks on muidugi ka erandeid Smile
Vasta
#15
(01-08-2014, 01:09 AM)aqu77 Kirjutas: Eks seda ikka juhtub "tüüpiline eestlane" viib ikka parem oma suures kadeduses traktori vanarauda ja maksab veel transpordi eest peale, kui et müüks selle koduõest sama raha eest mis vanametallis saab inimesele, kes soovib ja tahab asjale uue elu anda.
Õnneks on muidugi ka erandeid Smile

Tüüpilised eestlased on nii mõnigi kord siingi pakkunud vanaraua hinnaga ja odavamaltki veel vanatehnikat. Siis pole ostjat kuskil. Pärast, kui asi metalli kokkuostu platsis seisab, on häda lahti ja aatemehi hulgem. Metallikokkuostude puhul on paraku tavaks, et välja müüakse 2-e-kordse hinnaga.
Ju siis pole õige äri, kui poolt vahelt ei saa Smile
Kaevetööd miniekskavaatoriga Viljandi maakonnas 5089732
Vasta
#16
Objekt ka oma silmaga üle vaadatud. Välimus 1966 aasta masina kohta hea, uksed, plekid sirged va vasak tagumine poritiib. Kahjuks vanarauaplatsile toomise käigud ära rikutud kabiini tagumine osa. Sama protsessi käigus ka osa spetsiifilisi õlitorusid katki tehtud või ära painutatud. Mootori mark D 48 L. Viimasega ilmselt ka suurim probleem. Tundub, et kinni. Vähemalt käivitusmootori reduktori hammasrattast poolemeetrise heebliga mootorit ringi ajada ei õnnestunud (kompressiooni hooba liigutada kohapeal olles kahjuks ei taibanud). Õli mootoris ei ole(varras õline, karteri punn alt puudu, näpuga katsudes karteri põhi seest siiski õline). Kütusepumba regulaatori hooba liigutada ei õnnestunud.
Käigukang, siduri- ja piduripedaalid, jagaja hoovad, pumpade lülituskang liiguvad normaalselt. Tagasilla difri blokeerimispedaal ei liigu.
Kopa kallutussilindri säär rikutud, masti silindri sääred visuaalselt korralikud.
Kaevekopp puudub, küljes olevat olnud greiferkopad, millised hetkel masina kõrval. Buldooser veidi kannatada saanud.
Kogu masin kaetud päris tugeva linnus...a kihiga.
Tõsine plaan järgmisel nädalal masin omale tuua. Lõpuks õnnestus leida ka transpordivõimalus, millele kogu kupatus peale mahub, samuti lahendus peale- ja mahalaadimiseks.
Küsimus ka kaasfoorumlastele: kas seda marki mootorile liigub veel kusagil mootori remondiks vajalikke jubinaid? Kas sobivad ka mingi teise margi osad?
Vasta
#17
Mootorile D-48L liigub asju aga üldiselt väga vähe nagu ma olen aru saanud. Samas võid sinna 1970date Jumzi mootori panna ja visuaalselt on see üsna samasugune.
Ning pisi detaie annab alati muuta nii,et keegi mölisema ei saa tulla,et pole ajastukohane jupp.Wink
Kabiini remont ja muud puuduvad vidinad peaks leitavad olema.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#18
D-48 on üldjoones sama mis D-65 ehk teada tuntud jumzi katel. Üks vähe töötand D-48 on mul garaasis millel vänt pooleks, vaikselt nokitsen selle kallal vahest ning hakkav juba looma.. Wink

Aga hoia kursis mis seis on, kui miskipärast kaup katki jääb siis anna teada, viin ise ära. Aga kui masina ette võtad siis kast õlut on minupoolt preemiaks ettevõtlikule kodanikule.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19
(01-08-2014, 18:35 PM)vant Kirjutas:
(01-08-2014, 01:09 AM)aqu77 Kirjutas: Eks seda ikka juhtub "tüüpiline eestlane" viib ikka parem oma suures kadeduses traktori vanarauda ja maksab veel transpordi eest peale, kui et müüks selle koduõest sama raha eest mis vanametallis saab inimesele, kes soovib ja tahab asjale uue elu anda.
Õnneks on muidugi ka erandeid Smile

Tüüpilised eestlased on nii mõnigi kord siingi pakkunud vanaraua hinnaga ja odavamaltki veel vanatehnikat. Siis pole ostjat kuskil. Pärast, kui asi metalli kokkuostu platsis seisab, on häda lahti ja aatemehi hulgem. Metallikokkuostude puhul on paraku tavaks, et välja müüakse 2-e-kordse hinnaga.
Ju siis pole õige äri, kui poolt vahelt ei saa Smile

Noojahh... eks pakkuda võib ju igast värki ja mõnikord ei leia see tõesti õigel hetkel oma ostjat.
Tegelt pidasingi rohkem nagu silmas traktori teemat, vaevalt et mõni traktor jääks siin foorumis vanaraua hinnaga müümata, keegi ikka leiduks kes selle kasvõi varuosadeks ostaks. Müüjale ju peaks olema suht ükskõik kes talle selle raha lauale laob Big Grin Big Grin
Vasta
#20
Aega läks ja probleeme oli, aga lõpuks see traktor vanaraua hundi eest selleks korraks päästetud. Võib olla jääb nüüd mõni korealane tootmata. Kahju muidugi, et vahepeal vanaraua platsile sattus ja seal kõige parema kohtlemise osaliseks ei saanud. Lähiajal survepesu ja siis puuduvaid juppe otsima. Lisaks varasemas postituses nimetatule ühe pööramissilindri säär kõver, buldooseri tõstesilindri kronsteini vasakpoolsed poldid raami sees murdunud. Kui kellelgi pakkuda selle mudeli käivitusmootori bensiinipaaki. hammasvööta käivitusmootori hooratast, käivitusmootori sumbutajat, ootan pakkumisi. Käivitusmootor (uuemalt mudelilt) vanarauaplatsil kõrvale tõstetud(ootab äratoomist). Vaja ka õlikorki diisli karteri põhjale.
Jõgeva vanarauplatsil pidi olema veidi rüüstatud JUMZ kopp. Võib olla saab midagi ka sealt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne