Belaruss MTZ -5 LS, Беларусь МТЗ 5ЛС
#41

(22-09-2014, 00:57 AM)jürimees Kirjutas:  Hetkel oleks vaja konkreetse mudeli käivitusmootori bensiinipaaki koos kronsteiniga, generaatori kronsteni, kopa pöördstutsereid, tagaklaasi (veel parem, kui terve korralik kabiini tagasein). Melliste vanavara laadal sain jutule müüjaga, kes väitis olevat kodus "kata" käivitusmootori bensiini paagi. Kas see sama, mis MTZ 5-l- ehk keegi teab? Pakkuda võib ka kõike muud antud mudelile sobivat.
Vanarauaplatsil jäi silma üksik kapoti külg, mis peaks kuuluma uuemale JUMZ -le. Võtsin kaasa, ehk kellelgi vaja. Kui ei ole jUMZ-i oma, või ei ole kellelgi vaja, kulub ehk kunagi endale marjaks ära. Mine tea, mis mõtted pähe tulevad.


Käivitusmootori paaki oleks pakkuda vanema jumzi oma, peaks olema sama kinnitusega mis MTZ 5, kuskil on vb isegi MTZ paak olemas. Geneka kronsten peaks samuti jumzi oma sobima, mul on nii D-65 mootoreid kui ka D-48 mootoreid varuks, kõikidel on kinnitused vist küljes, hetkel pole kodumaal, oktoobri alguses saaksin üle vaadata. Kui selleks ajaks miskit leidnud pole siis vaatame minu varud üle. Kapote luugi võid juba kõrvale tõsta, läheb vaja... Wink Tagaklaasi pakkuda pole kuid ega vene klaas ei kõlba karu p&/#¤/Sse kah, mõtekam on lasta uus klaas lõigata raamijärgi, raam tuleks enne sirgeks saada ainult. Need vanad klaasid on tihtipeale nii laines et nägemisele see head ei tee. Olen samuti mitu klaasi lasknud uued teha, T40 esiklaas maksis mingi 70-90€ koos UV kile ja kerge ülemise tooniga kunagi. Jumzile lasen nüüd uue esiklaasi teha, lähedalt vaadates on nagu pudelipõhi...

Eks muid vidinaid saad ka minukäest, eks arvatavasti pead ise kohale tulemas ja vaatama mida vaja. Aga jõudu tööle ja kindlat kätt masinaga, viskan juba plusspunktid kirja Wink

(22-09-2014, 08:26 AM)saarrand Kirjutas:  See uuema JUMZi kapoti külg oleks väga meelepärane detail minu taastatavale masinale. Kui jääb üleliigseks, oleks huviline. Ega samal platsil teist plekki ei vedelenud?


See "uuema jumzi" plekk on see kumer variant... sellest pead enne rulliga üle sõitma Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#42

(22-09-2014, 08:33 AM)mlsluik Kirjutas:  See "uuema jumzi" plekk on see kumer variant... sellest pead enne rulliga üle sõitma Wink

Aga Meelis, sinu agrovarudes on ka õigeid plekke kindlasti leidumas? Smile

Teemasse ka, kas taastaja oskab öelda, kust see traktor pärit oli enne kui ta utiili jõudis? Ma olen sellist pilli kindlasti kuskil ida-virumaal näinud, aga hetkel ei mäleta enam kus. Just need tagurpidi alla pandud veljed on tuttavad, kuigi võimalik, et ka teistel allesjäänud isenditel on veljed tagurpidi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#43

    Käivitusmooturi bensiini paak selline.Kronstein kinnitub plokikaane mutri alla.
Vasta
#44

Kata paak vähe teistmoodi, kinnitus kõrvad kahel pool, paak natuke kõrgem ning kitsam, kraan keskel.
Vasta
#45

Täna siis selline lugu.
Kuna ilm vihmane, kolasin hommikupoolikul netis. Kuldses börsis äratas tähelepanu MTZ 5 LS müügikuulutus. Traktorile paigaldatud väikese JUMZ kabiin. Kuna minu eksemplaril kabiini karkass ja kabiini esisein deformeerunud, otsustasin müüjalt järele uurida, ega neid alles ei ole. Vastus kahjuks eitav. Jutu lõpuks küsisin, ega ta ei tea oma lähikonnas kedagi, kellel oleks neid detaile pakkuda. Vastuseks oli, et paari kilomeetri kagusel sama marki kopp müüa. Andis telefoninumbri ja helistasin. Vastus oli, et enam kahjuks ei ole, kuna viis suvel vanarauda. Vestluse käigus selgus, et tema oligi selle masina, mis nüüd minu õuel, viimane valdaja. Osa puuduvaid detaile veel tema käes. Leppisime kokku, et võtan lähipäevadell sõidu ette ja kui kokkulepe peab, saan sama masina käivitusmootori bensiinipaagi, tagasillast õli väljalaskmise korgi, mahakruvitud esitulede omanikuks. Ka käivitusmootor alles- kahjuks kinni jooksnud. Vanametalli hinnaga läheb ilmselt ka kaubaks, kui ikka karpa ja magneto küljes.
Suure katlaga asi ilmselt tõsisem. Viimased viis või kuus aastat seisis masin õues kinnikatmata väljalasketoruga. Eks sademed pääsesid sealtkaudu kolvi peale ja tulemuseks kinnijäänud mootor (sain selle küll liikuma, aga mis veel ees ootab, ei tea...). Õli väljalaskmisel mootorist oli endise omaniku sõnul tulnud karteris nii õli kui vett. Ka minul tuli pärast seda, kui mootori liikuma sain, mootori ringiajamisel karterist vett...?
Ka endine valdaja oli rehvi vahetamise eesmärgil üritanud tagumist ratast traktori alt kätte saada, aga jätnud lõpuks asja sinnapaika... Ahjaa- tänane diagnoos rehvimeestelt oli, et rehv taastamiskõlbmatu ja tuleb teine otsida.
Küsisin ka ajaloo kohta. Lühikokkuvõte: masin esimene omanik endine Tallinna Polütehnikum (õppevahend). Viimase valdaja käes kasutati põhiliselt silo tõstmiseks hoidlast seni, kui jäi ainult rullsilo. Viimased viis-kuus aastat seisis kasutamata ilma meelevallas. Algselt oli küljes kaevekopp, mis asendati greiferkopaga. Originaalkaevekopp juba varem millekski muuks ümber sulatatud.
Vanarauaplatsile jõudes olid kabiin ja kopa hüdrotorustik sirged, siledad ja räsimata...
Ekspluatatsiooni käigus oli esinenud tõrkeid kopa pööramisel.
Unustasin: enne vanarauaplatsile jõudmist asus Lüganuse kandis.
Vasta
#46

(22-09-2014, 19:46 PM)jürimees Kirjutas:  Ahjaa- tänane diagnoos rehvimeestelt oli, et rehv taastamiskõlbmatu ja tuleb teine otsida.

Kui uut ei taha osta, siis mul peaks üks MTZ 5 12/38 rehv täitsa olema...
Oli vist isegi terve, täpselt ei oska hetkel öelda...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#47

(22-09-2014, 19:46 PM)jürimees Kirjutas:  Täna siis selline lugu.
Kuna ilm vihmane, kolasin hommikupoolikul netis. Kuldses börsis äratas tähelepanu MTZ 5 LS müügikuulutus. Traktorile paigaldatud väikese JUMZ kabiin. Kuna minu eksemplaril kabiini karkass ja kabiini esisein deformeerunud, otsustasin müüjalt järele uurida, ega neid alles ei ole. Vastus kahjuks eitav. Jutu lõpuks küsisin, ega ta ei tea oma lähikonnas kedagi, kellel oleks neid detaile pakkuda. Vastuseks oli, et paari kilomeetri kagusel sama marki kopp müüa. Andis telefoninumbri ja helistasin. Vastus oli, et enam kahjuks ei ole, kuna viis suvel vanarauda. Vestluse käigus selgus, et tema oligi selle masina, mis nüüd minu õuel, viimane valdaja.

Eesti on ikka väike! Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#48

Võtsin tarka nõu kuulda ja teise poole ka käsile. Seekord oli esimeseks ja õnneks ainukeseks nõrgaks lüliks keermelatist tõmmitsa polt. Eks ta oli eelnevalt ka vatti saanud. Õnneks pikkusest piisas ja ei olnud vaja uue lati järele haarata. Siin poolne rumm pooltelje käisele veel lähemal ja koonuse väljapressimise polte tuli veelgi lühendada (keermestatud osa pikkus vaevalt pool koonuse ääriku paksusest, ka poldipea poole õhemaks). Õnneks keere järele ei andnud (üle ei keeranud) ja ka võti püsis korralikult kantide ümber. Edasi kõik sama rada: tõmmitsale ja poltidele maxs pinge peale, meisel vahele, "kuvaldaga" takka ja pauguga ta lahti tuli. Seekord ilma tule abita. Enne mind üks koonuse kinnituspoltidest katki keeratud- et ikka igav ei hakkaks.
Rehvimehed otsustasid lõpuks siiski pea 20 cm pikkuse lõikeauguga jõudu katsuda ja nüüdseks parandatud rehv minu koduõuel. Kuidas tulemus, näitab aeg. Siinkohal tänud ka ksf koosamaffiia`le, kes töötab kummiremondis ja oli nõu ka jõuga abiks.
Selgituseks ühes varasemas postituses püstitatud küsimusele- teine tõmmits jäi tegemata, kuna vastavat materjali ei olnud käepärast. Kui ikka lahti ei oleks tulnud, ega siis muud üle ei oleks jäänud, kui vastav materjal otsida. Seekord läks siis nii.
                   
Kas selle kronsteini külge käib kütusefilter?
   
Tänane saak.
   
Vasta
#49

Rummu teistpidi tagasipanekul kerkis üles järgmine probleem. Kui tahan peale rummu ümberpööramist jätta velje samapidi st kumerus sissepoole, jääb rattamutri poole velje külg, kus kinnitusavadel koonust ei  ole. Kas kellelgi kogemusi, kuidas toimida?
Vasta
#50

Olen suuremat sorti puuriga koonused teinud selleks aga viimasel ajal panen lihtsalt mutri teistpidi otsa, pole veel probleeme täheldanud viimase paari aasta jooksul.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#51

Kui kodanik Jürimeest huvitab on olemas MTZ-5 esitule klaasid,mis on märksa teistmoodi,kui need üldlevinud traktori tuleklaasid. Need,mis sul seal hunnikus on töötule klaasid, kuid esitule klaas on teistmoodi.


Vasta
#52

(28-09-2014, 14:53 PM)MAZ Kirjutas:  Kui kodanik Jürimeest huvitab on olemas MTZ-5 esitule klaasid,mis on märksa teistmoodi,kui need üldlevinud traktori tuleklaasid. Need,mis sul seal hunnikus on töötule klaasid, kuid esitule klaas on teistmoodi.

Klaaside vastu huvi olemas. Endal olemas ka paar väga halvas seisukorras nn teist tüüpi klaasi. Pildil olevad tuled tõin koju, kuna need pärit minu projekti küljest. Huvi pakkusid ka seepärast, et korpuse ja juhtme ühendus nn. tolle aja variant, alles olid ka originaalseibid tule kinnituskronsteini alla, korpused siledad ja sisu komplektne. Korpus ise ka midagi muud kui kaasaegsetel. Reflektorid kahjiuks halvas seisukorras. Pakkumised uutele oodatud.

Kui kellelgi pakkuda originaal kütusepaaki, olen huviline. Eriti tolleaegset valatud korgiga (mitte plekist stantsitud) varianti.
Esialgu ajab asja ära ka JUMZ-i oma. Peaasi, et oleks terve ja sile.
Praegu istme all MTZ 80 oma. Mahub küll kuidagi ära, aga surutud istme põhja ja piduritrumlite vahele ilma kinnitamata. Paagi põhja läbihõõrdumist hoiab ära vaid transportööri lint.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#53

Katsun pilte teha ja minu käest võid kaks esitule ja kaks töötule klaasi saada.
Samuti olemas ka JUMZI paak ,ühe koha pealt natuke mõlkis aga selle saab oskuslik plekksepp välja tõmmata. Wink
Selle malmist korgiga asi hullem, neid peaaegu üldse ei liigu. Sad
Ma arvan,et Jürimees peab mulle lähiajal vist külla tulema. Wink


Vasta
#54

Küsimus. Kas see joonisel olev manomeeter ka reaalselt eksisteerib? Isiklikult pole näinud ühtegi traktorit millel oleks kütuse surve manomeeter.
Edu taastamisel.
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#55

(29-09-2014, 10:54 AM)Veiko Varik Kirjutas:  Küsimus. Kas see joonisel olev manomeeter ka reaalselt eksisteerib? Isiklikult pole näinud ühtegi traktorit millel oleks kütuse surve manomeeter.
Edu taastamisel.
Veiko

Armatuuris kell olemas ja ka toru kütusefiltrini. Seni, kuni pole mootorit käima saanud, tulemust ei tea. Samas ei näe ka põhjust, miks ei peaks toimima (kuil kell korras). Lisan ka pildi ühe teise  sama marki traktori, mida käisin vaatamas,  armatuurlauast (nelja kellaga).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#56

Jürimehe taastatav isend on veel ristlõikelt ümmarguse mastiga mudel E-1514 ja sellel minu teada oligi originaalis paak istme all.

           

 Järgmine mudel oli E-2515, millel on erinevusi nii masti kui ka tugikäppade konstruktsioonis ja samuti juba paak ees, ilmselt seoses pööratava istme juurutamisega, mille tõttu paak ei saanud oma traditsioonilises kohas istme all enam olla.

       

Igatahes oleks võib-olla hea enne paagi kallale asumist veel täiendavat infot hankida, kuidas peaks originaalis olema, aga minu teada on nii.

Aga tore, et selline isend taastamisel on. Rolleyes  Edu!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#57

Sillu kirjutas
Tsitaat:Jürimehe taastatav isend on veel ristlõikelt ümmarguse mastiga mudel E-1514 ja sellel minu teada oligi originaalis paak istme all.
Algselt oligi paak ka istme all, valatud (malm, teras ?) korgiga. Kahjuks oli põhi mäda ja rändas vanarauda. Asemele pandi praegune. Seda rääkis eelmine omanik. Veidi erinev minu eksemplaril võrreldes Sillu E1514 pildiga kabiini tagaosa. Seda ilmselt seoses nn. pöördstutseritega või kuidas nende õige nimetus on. Vt tagaakende kuju ja arvu. 
       
Vasta
#58

On lootust millalgil näha mootori tööle minekut? Toungue
Vasta
#59

(29-09-2014, 21:49 PM)Matuu Kirjutas:  On lootust millalgil näha mootori tööle minekut? Toungue

Kui konkreetsest asja ei saa, leian muu lahenduse. Lootus sureb ikka kõige viimasena.
Vasta
#60

Kas tegu võiks olla sinu masinaga sama mudeliga? See masin on hetkel ka saadaval.[Pilt: 0107537757012f1.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne