Belaruss MTZ -5 LS, Беларусь МТЗ 5ЛС

Kataloogi järgi oli  soolo MTZ 5 L(M) ja hilisemad mudelid kütusepaak tagantpoolt varjatud nii, nagu esimesel pildil. Kas siin keskkonnas on teadjaid, kes omavad infot, mis puhul kasutati sealsamas sellist katet, nagu teisel ja kolmandal pildil.            
Esimene pilt netiavarustest ja kolmanda autor  ksf Sillu.

Kas võis see kuuluda varasema ПЭ-0,8 komplekti, kui tõstukit toodeti paigutamiseks eespool nimetatud traktorile ( kütusepaagi asukoht jäi tagasilla kohale kabiinis). JUMZ-de tootmise ajal oli igatahes tõstukiga juba kaasa kronstein kütusepaagi paigaldamiseks ette buldooseri kohale.
Vasta

Seisnud paar aastat minu käes. Varasem ekskavaator. Ilmselt  Э 153, kuna nn armatuurialust jagajat tehase poolt ei ole olnud. Vahetevahel olen masina juures üht-teist  toimetatud. Täna õnnestus lõpuks mootori häält kuulda. Suur katel käivitus suuremate  probleemideta. Rohkem puikles vastu kutsikas. Suitsu tuleb igast võimalikust kohast, aga ta liigub siiski  ja mootori õli survegi normaalne. Kere plekid kõik ajahamba ja asjapulkade poolt räsitud. Nii mõneski kohas kasutatud viimase remondi variandina keevitust.
                       
Vasta

Üks vanake vajab D 48 mootorile termostaadi korpust. Võib olla ka malmist.
               

MTZ 5 (JUMZ 6) radiaatori vasakpoolset kinnituskronsteini. Ka parempoolsest annab ümber teha. Äkki kellelgi katkine radikas, millelt võtta.
       

Pihustite tagasivoolutoru.

Kontaktid profiilis või siinsamas.

Pilt ka malmist termostaadi korpusest, millist otsin.     
Vasta

Tere.
Nüüdseks seis selline, et eelmise postituses jutuks olnud mootori mahavõetud  detailid remonditud/puhastatud/vahetatud  ja  uuesti kohale pandud. Kutsikas käima ja ...rõõm kahjuks üürike.  Selgus, et suur katel ikkagi kinni. Ilmselt pikast seismisest. Sisselülitatud pendiksi ja siduriga (kompressioon maas) käivitusmootorit käsitsi ringi ajades tundus, et suur mootor käib küll raskelt, aga siiski käib ringi. Pettis ära, et tegelikult hoopis käivitusmootori sidur libiseb. Kuna ees saha silinder, siis vändaga ligi ei pääsenud. Et ka  geneka rihm lõtv, ei omistanud  tähelepanu faktile, et ventilaatori tiivik seisab kutsikat ringi ajades paigal.
 Nüüd siis küsiks ka siin keskkonnas praktikutelt nõu, mida alustuseks leotamiseks silindrisse valada. Nõukaaegset petrooli kahjuks tagavaraks varutud ei ole.
 Netis kolades soovitatud roostesurma, WD 40, automaatkäigukasti õli ja atsetooni segu. 
   
Vasta

ATF ja atsetooni segu 1:1 on parim. Lase 1 nädal seista ja töötab väga edukalt. Paremini kui paljas WD40.


Vasta

Kuna tänaseks juba pea kaks kuud leotatud kinnijäänud kolvid/hülsid ei anna järgi mitte millimeetritki, võtsin ette veel ühe D 48 tüüpi mootori. On küll pika vinnaga ja suitseb, aga ta siiski liigub... Lisaks veel probleem mõraga plokis. Ca 200 mm pikk ja kulgeb enam vähem paralleelselt (5... 10 mm) ploki ülemise servaga. Oli püütud parandada (ilmselt EPO liimiga), aga jahutusvedelik immitses ikkagi läbi. Eriti töötava mootoriga ja veel rohkem kui radikal kork peal. Eemaldus see liim küünega veidi kaasa aidates. Lisaks immitseb veidi ka ploki ja plokikaane vahelt eespool nimetatud mõra keskkohas ja paari pihusti vahelt.
  Enne kui hakata kolvigruppi teise mootorisse ümber siirdama, prooviks esialgu lekkeid likvideerida.
  Küsin nüüd kaasfoorumlaste kogemusi, kuidas toimiksite vigade  parandamiseks? Kas püüda uuesti mingi liimiga, või midagi muud. 
                   
Vasta

Hiljaaegu keegi tegi, FB sellist ploki paikamist SMD mootoril. Kahjuks ei leia ma teemat aga põhimõtteliselt peaks asi nii välja nägema:

- eemaldada üleliigsed asjad,mis jäävad ette puhastamisel.
- puhastada traatharjaga ümbrus sodist ja mustusest. Vajadusel pesta ja leotada break cleaneriga.
- lõigatakse mõraga koht välja.
- ümbrust veelkord puhastatakse kui selleks on vajadus. Metallipuru ja katlakivi ei tasu jätta ära võtmata paikamise koha ümbrusest.
- teha raud plaadist 3-5mm paik,mis kataks väljalõigatud koha ära. Soovitavalt laiem riba teha.
- Vanakooli meetodil neediti paik sellele kohale,mis oli katki. Tänapäeval saab vedelmetalli ja mõnede muude tugevate sideainetega ümbruse ära täita ja reaalselt piisab 4-6 needi panemisest,et see pidama ja paika jääks. 


Ma ei usu,et prao vedelmetalli täitmisega seda pidama saab? Targemad võivad kaasa rääkida, see siin vaid minu nägemus. Mis moodi ma katkise jahutussärgi ära lapiksin.


Vasta

kopraonu kirjutas...
- lõigatakse mõraga koht välja.
...
- teha raud plaadist 3-5mm paik,mis kataks väljalõigatud koha ära. Soovitavalt laiem riba teha.
- Vanakooli meetodil neediti paik sellele kohale,mis oli katki.... reaalselt piisab 4-6 needi panemisest,et see pidama ja paika jääks.
.. 

[/quote]

Ettevaatlikuks igasuguste aukude puurimisel teeb see, et mõra kulgeb vaid 5.. 10 mm kaugusel ploki servast ja seda ca 200 mm pikkuselt. Selle kitsa riba taga omakorda veel tühikud plokis.

Pidasid silmas midagi sarnast?
       
Vasta

Egas mootor lapitekk pole et paiga peale paned. Sellist porri nähtud muidugi küll aga noo kuulge, tulge tänapäeva mehed.  
Keemilise metalliga kinni ja ongi korras, või paar paremat elektrooti ja tuld.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kõige kindlam on pragu kinni vaskvardaga tihvtida. Auk sisse,sinna vint keerata ja vaskvarras tulest läbi ja karastada pehmeks. Sellele vaskvardale ka ülemõõdus vint peale keerata. Siis varras auku keerata(kunagi ei tohi auku päris läbi lasta,et jääks mingi põhi allas),terava meisliga plokiga tasa lüüa,järgmine auk puurida nii,et võtaks alla poole vaske ... ja sedasi terve pragu üle käia. Hiljem ka üle temmida. Peab vett kenasti. Olen ka oma Perkinsi plokikaanel klappide vahelisi pragusid parandanud. Päris tosooliga sõita ei kannatanud aga ajas asja suvel ära küll.
Vasta

Hüdraga ei anna seda kinnist mootorit liikuma panna(pihusti maha ja mingi DIY stutseriga hüdratoru külge)?  Big Grin Kui õieti mäletan siis msluik vist tegi ühe jumziga nii.  Big Grin
Vasta

Kui olete head keevitajad,muretsege Malmi elektroodid ja laske julmalt mõra kinni. See aga eeldab teadmisi keevitusest(õige voolu vahemik) ja õiget(suure nikkli sisaldusega) elektroodi. Ma käisin ennem vaid,ühe variandi mitmest välja,mida on võimalik teha. Paljalt vedelmetalliga see mõra võib kinni jääda,kuid ei pruugi. Nagu ütlesin valikuid on mitmeid.


Vasta

Pole varem kohanud. Kompressor ?.. või mis iganes. 
   
Pilt siit
https://selo-parvomaytsi.agropazar.bg/%D...%81-154006
Vasta

Tsitaat:http://traktoramtz.ru/uzly-i-agregaty/vom.html

Боковой ВОМ необходим, чтобы привести в действие механизмы и приспособления, которые навешены на трактор в передней или боковой частях. Конструкционно он представляет собой отдельный механизм в корпусе из чугуна, прикрепляется с помощью штифтов и болтов на левый люк КПП трактора.

Боковой ВОМ имеет только независимый привод и подключен к коробке передач.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne